Spring naar bijdragen

Maandag 2 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

avondrituelen zijn anders als je niet drinkt, ik eindig meestal nog even achter de pc zoals nu, hond uitlaten is ook een goed ritueel, maar dan moet je er wel eentje hebben :D

dan gaat de pc uit, nog even tv kijken, mijn medicatie slikken en ja, toch ook mijn inslapers want bij rust reinheid en regelmaat hoort ook goed slapen bij mij.. en dan langzaamaan naar boven, hond mee, kat mee, met z'n drietjes op het grote bed, boekje lezen en dan het lampie uit.

avondrituelen met drinken? moet naar bed, ach nog eentje, nee nu slapen, ach nog eentje.. half 2 nu gaan slapen, onee de snackbar is nog net open, om dan na die laatste biertjes of in bed te belandden en smorgens wakker te worden met een open boek naast me waar ik geen letter in gelezen heb en het licht nog aan, of ik wordt wakker ergens op mijn bank of zelfs op de wc met mijn hoofd tegen de muur

pfffffffff...

lezen en gezellig met de beesies op het bed is dan toch lekkerder hoor, en een nachtje goed slapen is toch wel heel belangrijk! en vooral die volgende ochtend katerloos wakker worden...

dus, trusten allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Tapas, om de hond uit te laten moet je er wel een hebben...:D
Er zijn hier in huis genoeg honden...allemaal van pluche, en om die nu uit te gaan laten.
nah....dan gaan de buren helemaal rare dingen denken...!!!!!

Maar je beschrijft precies wat ik al die tijd al bedoelde...
het gaan slapen zonder drank is gewoon heel anders als met drank!

Slaap lekker, morgen gezond weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen. Ik ben hier nog niet zolang, maar lees af en toe jullie berichtjes mee. Ik vind jullie zo sterk! Zelf ben ik nog geen ADBjer, maar wil het zo graag zijn. Mijn leven is een puinhoop en dat werkt ook niet echt mee. Ben sinds vorige maand weer single en ben een moeder (33) van een heel klein meisje (6 maanden oud) Toen ik zwanger was kon ik het zo goed.. van de alcohol afblijven, maar sinds haar geboorte ben ik weer terug bij af. Het voelde zo lekker, geen alcohol in mijn leven, waarom ik dan toch weer naar de fles heb gegrepen is mij een raadsel. Het begon met oud en nieuw.. champagne.. en toen waren de rapen gaar. Kon ik het maar gewoon bij een glaasje houden.. toch weer die hele fles in mijn eentje leeggezopen. Ik baal echt van mezelf.

Dus, ik ga het proberen.. zou ik nu al moeten doen.. helaas is het me weer niet gelukt en zit ik weer aan een glas wijn. Zucht.. hoe doen jullie dit?! Ik weet het, ik zal zelf de stap moeten zetten. Ik ben begonnen aan mezelf te werken. Maar ik weet dat alcohol het eerste is wat uit mijn leven moet verdwijnen anders val ik steeds weer in datzelfde gat.

Ik ben blij dat dit forum bestaat. Dat ik er niet alleen voor sta, want meestal voelt het wel zo. Die schaamte die ik voel als ik weer eens naar de supermarkt ga en alleen alcohol in mijn mandje heb gestopt en stiekem ook wat andere artikelen (die ik niet eens nodig heb) zodat mensen niet denken.. ah.. die is alcohollist. Het voelt niet goed! Ik wil dit niet meer!

Heel veel liefs, sterkte aan jullie allemaal.
Zooitje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...