Mies Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Jawel hoor,vanmiddag heb ik mijn eerste bericht ontvangen......heb meteen de vragenlijst ingestuurd.Ik voel me opgelucht..........eindelijk een actieve stap.Vanmiddag om een uur of 4 moest ik mijn kids wegbrengen,na een zoekpartij ,omdat tomtom ook niet alles weet kwamen we aan ;ik toch fff getresssd.toen ik uit de auto stapte overviel me toch zooooo"n grote zin,dat ik er alles aan moest doen om er tegenin te gaan...maar tis gelukt....vandaag heb ik in een nieuwe pogong een alc.vrije dag en nee,zoals de meeste vanjullie ook al zeggen :ik voel me nog niet ADB.gemotiveerd ,ik sluit me helemaal aan met wat je hierboven schrijft.....aan iedereen.....en alle anderen die dit later misschien nog lezen.......sterkte vanavond...ik ga nu mijn afwas doen en dan lekker voor de tv.....vannacht niet veel geslapen dus ook nog vroeg naar bed.Kom morgen weer fffff op het forum......be strong,Mies Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Hoi mensen,Mijn notuleerdag zit erop. Morgen het zaakje uitwerken tot een verslag.Dan 's avonds een etentje met de yogaclub. Mijn yogaleraar is ingelicht over mijn probleem. Dus ik heb een bodyguard.Vanochtend naar het werk doorweekt geraakt tot op de onderbroek. Mijn schoenen sopten, mijn jas/vest druipte. Een heerlijk begin dus van de dag, maar niet heus.Ik ga lezen en dan her en der wat reageren. Tot zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Beste, lieve mensen,Dank je wel dat jullie allemaal met mee hebben geleefd en jullie mooie wensen.Het gesprek is heel goed gegaan. Het was een openhartig gesprek en ik ben zeer oprecht geweest. Mijn baas heeft dat heel goed aangevoeld en het gesprek kreeg een verrassende wending. Ze heeft haar blijk van waardering uitgesproken en wil mij niet kwijt. Dus ik mag blijven. Ben blij met jullie steun want zonder jullie steun had ik het niet gered.Ik denk dat ik probleemloos mijn 1ste maand adb a.s zaterdag kan vieren. Alle spanningen zijn gezakt en ik heb meer zin om ADB te zijn dan ooit te voren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Gelukkig Mies,Je bent begonnen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Sandra,fantastisch! Gefeliciteerd! Zo zie je maar, nog een blijk van waardering ook!Helemaal geweldig dat je naar je eerste maand alcoholvrij toegaat! Op deze manier is de kans heel groot dat je daarin gaat slagen!Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 @Marja,Dag een schiet al aardig op.@Aarbei,Welkom op het forum.De internetbehandeling is anoniem. Als ze melden dat er geen plaats, gewoon geregeld proberen aan te melden. Je eerste dag vordert gestaag.@Joann,Dag zes schiet al op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Beste Aura,Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd. Zie prive berichten links bovenin bij het menu.Je hebt het "draadje"in ieder geval gevonden.Fijn dat Tactus morgen komt. Nog 1 nachtje slapen!Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Mies sterkte en succes,Hoop dat Joann deze dag ook goed afsluit.En ja vandaag ga ik zeker redden, mooi dat is dag 1voel me al minder nerveus, niet "brak" meer en als ik straks met de hond ga lopen hoe ik niet zo "ver weg" te staan vanwege de walm die ik altijd wil verbergen als ik iemand spreekMorgen ochtend ga ik met de kids naar een skatebaan en smiddags werken.En Sandra gefeliciteerdVoor motivated;Ja hoor vele keren al geprobeerd, er komt vast nog wel een moeilijke tijd aan maar ik vind eigenlijk het praten met lotgenoten (voor het eerst sinds jaren) echt een goede motivatie.Ik zie ook dat mensen ook durven vertellen als het misgaat. Ik heb me voorgenomen dat dus ook te doen en niet te vluchten.Thanks nu even journaal , maar straks weer even kijken hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marion gefeliciteerd met je 2 weken ADB.Marja en Aarbei van harte welkomLucienne gewoon opnieuw proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 HoiCorinne, das niet leuk, om als een verzopen kat binnen te vallen op je werk!!Sandra: hartstikke tof voor je!! Gefeliciteerd!!Mies en Marja sterkte!!!!Gem, hoe is het met jou??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Beste Gem,Hoe is het nu met je. Lukt het een beetje om uit je down periode te komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Aura, je klinkt erg depressief! Je hoeft hier niet over je prive te schrijven hoor, maar je kunt wel een heleboel van je afschrijven, mij helpt dat in elk geval een eind op weg!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ja hoor Marja, ik ga deze dag goed afsluiten!Ik geniet nu even van een kop koffie,daarna nog wat klusjes!Aura, ik wordt een beetje eng van je bericht!Het klinkt behoorlijk wanhopig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 @Luciene,Wat een toepasselijk cadeau voor Soothe.Maar wat jammer dat de weekend limiet overschreden is. Volgende keer beter.@Soothe,Je hebt lektuur.@Charlie,Dat jij de laatste tijd zo moe bent, zou dat niet gewoon liggen in het feit dat je zo voor je dochter en kleine manneke moet zorgen.@Sandra,Zie je wel dat het mee zou vallen, dat gesprek.Mooi toch dat ze je niet kwijt wil.@Aura,Ik begrijp hieruit dat de opname doorgaat.Nou meid, sterkte. Ik hoop je hier weer terug te zien in goede conditie, zowel lichamelijk als geestelijk.Ga ervoor.@Charlie,Viel wel mee hoor. Ik had hard doorgefiets, eerst naar de toiletten e.e.a. uitwringen, mijn haar droogwrijven en kammen, bril afdrogen. En dan was ik nog even voor achten bij de kantoorruimte, maar daar was nog niemand en de deur was nog op slot. Ben maar even in de docentenkamer gaan zitten, kopje troost drinken.@Gem,Hoe gaat het nu met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ik denk wel dat het meespeelt, maar je eigen zó geradbraakt voelen????Als ik hier thuis ben komt er helemaal niks uit mn handen!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Charlie,Kan toch, je hebt niet altijd goed en lang genoeg kunnen slapen, dan al dat zorgen en hobbelen van het ene naar het andere huis, dan weer naar het ziekenhuis en op kleine manneke passen. Wie zou zich dan niet geradbraakt voelen, los nog van al die spanning eromheen.Daar zou een 20 jarige nog steendoodmoe van worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 De eerste maanden van mijn poging ADB te zijn, was ik ontzettend moe.Ik had mijn lichaam overbelast al die tijd dat ik dronk. Al was ik moe, ik nam een paar glazen en kon altijd oneindig lang doorgaan zonder mijn lichaam te voelen.Grote schoonmaak, geen probleem even flink wat brandstof inslaan en het was zo gedaan.Toen ik stopte met alco, kwamen mijn gevoelens terug. Alles aan mijn lijf begon zeer te doen, alles was uitgewoond. Dan het slechte slapen in het begin, de emoties en heftige gevoelens waar ik mee om moest leren gaan kostte mij de eerste maanden heel veel energie.Het heeft tijd gekost een nieuw balans te vinden. Mijn werk weer oppakken is ook langzaam weer op gang gekomen, langzaam (het laatste stukje ging wel snel) het aantal uren uitbreiden.Ik ben nu een half jaar verder, ik werk weer. Morgen laat ik mijn bloed weer controleren.Maar nog steeds heb ik af en toe een dag dat ik niet vooruit te branden ben. Ik laat het maar over me heen komen. Er komt wel weer een dag en het zal steeds beter gaan (tenminste daar ga ik van uit).In elk geval ben ik nu ADB.Dus Charlie, je bent nu ook nog extra aktief met het oog op je dochter en kleinkind. Het klinkt mij niet onlogisch dat je zo moe bent. Probeer voor jezelf een mogelijke balans te vinden en als iets niet écht nodig is gewoon maar laten. In dit geval zegt "rust roest" dus o,o maar af en toe aan toegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 OK Stien, daar hou ik me dan maar aan vast!Alleen , toen ik net gestopt was met drinken, leek het of ik de wereld aankon, nu zakt dat dus af.....misschien een combi van 2 kwaden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Hoi Stien,Ik merk dat het voor iedereen anders valt. Als ik s,morgens even een biertje nam omdat ik zo van de koffie trilde dacht ik vaak: Ik ga zo direct beginnen met soppen en schoonmaken, maar na toch ook een 2e kwam bij mij van uitstel meestal afstel. Geen fut meer...Charlie slik je multivitamine? Zink wil ook wel eens wat extra energie geven.Kan ook zijn dat je dat al slikt hoor dat weet ik niet.MarjaDat paarse pijltje is dat wat jullie "draadje" noemen? of gewoon Dagdraad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marja,ik "zie" geen paars pijltje, maar je zit nu op het draadje! De dagelijkse discussie dus!groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marja, ja elk mens is anders en zal anders reageren. Hetzelfde geld voor de afkickverschijnselen waar de één enorm mee worstelt heeft de ander geen last.Ik slik ook nog steeds vit B en multivitamine. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Sandra en Corinne,Het gaat vandaag wel aardig, nog niet optimaal maar ik hoop dat het wel komt. Heb het nog steeds niet gemakkelijk. Merk dat ik dit forum nodig heb, om weer 'gemotiveerd"te raken, om niet te drinken.Ik kom thuis met zin in een glas, maar na even gelezen te hebben, wil ik helemaal niet meer drinken.Wel heb ik elke keer een shot van het forum nodig, merk ik.Ik hoop dat de verhalen van de mensen die langer alcoholvrij zijn, ook voor mij van toepassing zijn.Dat ik ook eens een dag niet aan alcohol denk. Dat lijkt me zo'n bevrijding!En dan nog beter slapen....Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Stien,mijn arts zegt dat ik een jaar lang aan de B moet! Ik slik B complex en 3x daags B1 of B2. Weet niet welke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ja hoor Marja, ik slik multivitamine en vitamine B....en waar zie jij een paars pijltje???He Gem, je bent wel al bijna 7 weken alcoholvrij hoor!!!! Super toch????????(en ik krijg ook meer trek naarmate ik langer "droog" sta...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Gem, B complex én nog eens apart vit.B????????????Vreemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden