Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Hoi Charlie,Leuk dat je er ook even bent, heb ook wel al het een en ander gelezen. Ja zolang je er aan denkt ben je nog niet echt "genezen" denk ik.Maar het door het tegen jezelf te zeggen geeft het toch wat zelfvertrouwen.en Tapas ook bedankt voor je uitleg over de internethulp.Marja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Charlie, waar komen die gremlins dan nu ineens vandaan?Je bent heus ADB hoor, dacht je dat ik niet voortdurend aan drinken denk!Ik denk er nu meer aan dan toen ik nog dronk!Toen dacht ik er niet aan, ik deed het gewoon.Nu denk ik er behoorlijk veel aan........maar doe het niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Het heeft gewoon tijd nodig.....als je stopt met drinken is na een week of 2 alle alcohol lichamelijk opgeruimd,je lichaam gaat zich dan herstellen(als er geen onherstelbare schade is tenminste)maar het geestelijk loskomen van alcohol,vergt meer tijd.Je hoort van de meesten hier die langer dan 6 maandenniet drinken, dat het steeds minder wordt.Dat er dagen voorbij gaan zonder dat ze er aan denken!Daar hou ik me maar aan vast!Al is geduld niet echt een eigenschap die ik op mezelf van toepassing acht!Als ik iets wil, dan moest het gister eigenlijk al zo zijn...:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 ik denk door de vermoeidheid...en nee, ik ben het niet de baas zolang ik er nog aan denk, trouwens, ik dénk er alleen maar aan hoor, als ik me voorstel een slokje te nemen, ga ik over mn nek!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Doe maar niet dan,wordt het hier zo´n puinhoop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Oke Joann,goh dat is een pittig gezin hoor!Ik had in mijn eerste posting gezet dat ik 2 kids heb, maar ik heb er 3 hoor.een tweeling van 13 en een zoon van 15. Ben nu wel over mijn drempelvrees heen.Ja dan ben je echt wel veel in touw, wat dat betreft heb ik het al wat makkelijker alhoewel ik het laatste jaar hierdoor dus ook wat meer gelegenheid voor mezelf wist te creëren om er maar weer een pilsie te pakken en nog een enz.De drang om me te beheersen werd daar door wel moeilijker.Het was in mijn tijd trouwens op school nog heel normaal om op vrijdagmiddag in de schoolsoos lekker stoer mee te gaan drinken. Daar begon het dus al... daarna sportkantine enz.Nu wordt daar wel steeds meer aandacht aan besteed want de jeugd raakt hem ook al steeds meer op jonge leeftijd.Maar voor ik nu beslis wat ik ga doen wat betreft hulpverlening wil ik eerst even een paar dagen wat op adem komen.Voel je je al fitter worden zo na bijna een week?Marja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ik had eigenlijk verwacht/gehoopt dat ik me lichamelijk steeds beter zou gaan voelen, door niet meer te drinken...In het begin was dat oiok zeker zo, maar de laatste tijd....zo moe, overal pijntjes, nergens zin in..ppppffff.En áls je dan weet dat ik er door te drinken mezelf weer beter voel, is het soms wel moeilijk hoor. Gelukkig heb ik mn gezond verstand die zegt dat dit gewoon een stomme redenering is om weer te gaan drinken en daar trap ik dus niet in!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Maar ik ben het wel met je eens hoor,niet drinken is iets anders dan Alcohol de baas te zijn!Daarom heb ik in mijn onderschrift ook staan ..zonder alcohol sinds 27 juni...Ik ben nog lang niet ADB!Je hebt een punt hier!Ga ik even over filosoferen met mezelf! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 hihi, filosofeer ze!!!!Ik ben alcohol vrij, niet de baas!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Alcoholvrij ben ik ook,goh........wat lekker dat ik dat nu kan zeggen!Pff waarom heb ik dit niet veel eerder gedaan!Het voelt zo veel fijner om gewoon eerlijk mijn ding te kunnen delen!Marja, jouw kids gaan dus richting pubertijd(of zitten er al in)Hoe doe je dat met voorlichten over drankgebruik?Er zijn de laatste tijd zoveel meldingen dat het drankgebruik onder jongerenexplosief toeneemt...!Voor mij is het een van de redenen om nu echt te stoppen, je weet wel...voorbeeldfunctie!Ik kan ze straks maar moeilijk verbieden te drinken met een biertje in de ene hand en een sigaret in de andere:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marja, of ik me al fitter voel........nou nee, niet echt!Maar volgens mij begint de alcohol nu pas echt uitmijn systeem te verdwijnen.Ik had de eerste dagen wel veel last van trillen en misselijkheid,maar het beruchte zweten is pas nu begonnen!verder slaap ik heel slecht, zeker zonder hulpmiddel(maar ik wil de ene verslaving niet ruilen voor de andere)Er wordt gehamerd op rust, reinheid en regelmaat...Daar heb ik persoonlijk veel moeite mee!Nee ik voel me niet fitter, maar ik heb s´morgens geen kateren dat scheelt wel heel veel!Hopelijk komt dat fittere gevoel nog...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Mijn kids, 27, 25 en 22 dronken en drinken bijna nooit. Mijn zoon heel af en toe een biertje, maar ik denken dat ze het goede voorbeeld van mij hebben......de keren dat ik met mn zoontje achterop de brommer onderuit ben gegaan, als ik hem naar de judo bracht, of als ik ze bezopen uit school haalde, of ze gewoon thuis, naar hun kamer stuurde om zelf rustig te kunnen zuipen....:$ :$ :$ :$ Later toen ze ouder werden zagen ze het natuurlijk wel en natuurlijk had ik elke keer wel een smoes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ik heb het trouwens wel eens een tijdje zo bont gemaakt dat ik radicaal stopte en 4 dagen geen hap door mijn keel kon krijgen, alleen veel water drinken en vitamine pillenDat is dus gelukkig nu niet zo heel heftig pff als ik daar nog aan denk.Pas na 4 dgn kon ik langszaam gaan eten, ik was toen uiteraard veel te mager ook.Dat is gelukkig nu ook niet meer het geval. De laatste tijd hield ik wel goed in de gaten dat ik gezond eet. Ik kookte toen dus wel, maar at zelf niet mee.Nu is mijn conditie gelukkig wel beter hoor. Marja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ik weet dat jij een stiekeme ADB-er bent Charlie,maar heb jij er met je kids wel eens over gepraat?Toen ze de leeftijd kregen om uit te gaan, heb je ze toengewaarschuwd voor drankgebruik?of heb je het gewoon laten gaan in de hoop dat ze jou voorbeeld niet zouden volgen?Ik ben hier de enigste die alcohol nuttigde...mijn hubbie drinkt niet!Dus de kinderen krijgen een dubbel beeld mee!Toch wil ik er uiteindelijk wel metze over praten als ze richting pubertijd gaan.Ik kan ze uit eigen ervaring vertellen wat drank met je doet, en dat het er heus niet leuker en gezelliger door wordt!Duurt gelukkig nog een paar jaar.......maar die tijd gaat zo snel,beter maar vast voorbereidt zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Mijn kids waren niet zulke uitgaanders....en ook vonden ze een drankje in uitgaansgelegenheden veel te duur.....komt ws ook dat ze dat geld zelf moesten verdienen door in de tuin te werken denk ik, want hun zakgeld was nooit genoeg natuurlijk....Dus eigenlijk heb ik ze maar laten gaan, komt ook bij dat ik ze vertrouwde.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Mijn kids hebben het nu wel in de gaten hoor,Laatst zeiden ze nog tegen me, Mam je belooft het niet te doen, maar je doet het steeds weer. Je bent toch zeker geen alcoholist?Hm nou dat wist ik natuurlijk inwendig wel dat dat wel zo was.Nou dan gingen de lege blikjes in een plastic tas in mijn kledingkast enzo of in een keukenkastje waarvan ik wist daar komen ze niet.Heb uiteraard wel eens in een boze bui zo,n tree met halve liters allemaal weggegooit.Dus ik kon er echt wel wat van.Dus ja stoppogingen, meestal op eigen houtje gingen steevast de mist in.En wat ik bij jou ook herken is dat als je in een wat "rustigere" tijd zit en je drinkt dan denk je er even niet aan en kun je het weer effe wegstoppen dat het dus helemaal niet klopt.Wel vervelend voor je dat je zo slecht slaapt. en dat transpireren komt misschien bij mij ook nog wel. Vannacht viel het nog mee. Ik neem ook bewust geen slaappillen. Ik wil gewoon doorbijten nu.Heb dat ook wel eens geprobeerd maar dan was ik overdag ook gewoon moe zonder drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 ik ga even uitloggen, krijg visite.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marja, als ik de hoeveelheid calorieën tel die ik door te drinken binnenkreegdan krijgt Sonja Bakker een beroerte Toch ben ik al die tijd gewoon blijven eten.Alleen het ontbijt sloeg ik over (te misselijk...eerst drank om mijn maag te kalmeren)nu ik niet meer drink,de eerste dag was ik echt heel misselijk..ik moest mezelf dwingen om iets te eten!De tweede dag was dat gelukkig al veel minder!Nu is mijn normale eetlust hersteld,en zelfs meer dan dat!Al die drankcalorieën zijn weggevallen..dus ik ervaar voortdurend trek in eten!Ik geef er zo min mogelijk aan toe,want ik ben al 30 kilo te zwaar(:$)Niet erger maken dan het al is.Maar ik eet nu wel meer en beter dan toen ik nog dronk.Het smaakt me ook beter!En mijn maag protesteert ook niet langer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 laters Charlie,veel plezier met je bezoek! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Mijn oudste zoon krijgt wel eens een biertje bij zijn vader. Die drinkt dus absoluut nooit te veel en weet het wel van mij.Eigenlijk heb ik veel steun aan mijn ex-man tegenwoordig.De kids hebben dat heus wel verteld aan hem maar ik durf het niet zo goed met ze te bespreken nog. Vindt wel dat ik dat moet doen maar ik vind het nu nog te moeilijk voor me.Ik hoop al dat ik straks ook kan zeggen iedergeval al hier oké dag 6. knap hoor Joann doorbijten.Maar ik heb dus nog niet de moed om tegen de kids te zeggen, he mamma heeft het bier aan de kant gezet, even nog wat zelfvertrouwen opbouwen.Marja Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joann Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Geeft toch ook niks marja,je hoeft het ze misschien ook niet te zeggen...ze zijn al zo groot...ze merken het uiteindelijk vanzelf op!En reken maar dat die gasten dan trots zijn op hun moeder!Ik had echt niet gedacht dat ik deze 6e dag zou halen!Maar ik ben blij dat het me gelukt is!Jij komt er ook wel!Je eerste dag is al een heel eind gevorderd!!!!!!!Fijn dat je steun hebt van je ex-man,dat is vaak ook heel anders he!Ik ga piepers schillen, niet mijn hobby maarwel nodig als we straks willen eten Spreek je later!Enne volhouden he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Nou als ik een tijdje veel dronk dat at ik juist veel en veel minder, uiteraard ook het ontbijt overslaan.Ik ging aan de krant met koffie erbij als de kids naar school waren, daarna viel de koffie natuurlijk niet zo lekker. Dan een biertje en dan knapte ik wel wat op.Maar ik voelde me wel redelijk als ik opstond.Ik heb wel mijn goede tijden, maar meestal als mijn menstuatie naderde dan ging ik wel eens behoorlijk de mist in.Gelukkig nu dus net achter de rug, dan ben ik wat stabieler. Als ik veel dronk ging ik te laat naar bed en als ik het wat netter hield met drank dan ga ik een stuk vroeger naar bed, maar met 3 pubers is toch gauw zo 23.00 uur. Ik probeer dat dus nu wel bewust ook weer te doen.Maar ja vakantietijd is wel lastiger om vroeg naar bed te gaan.En mocht ik ook de komende nachten slecht slapen, of veel zweten, dan zal dat toch ook helaas zo moeten zijn.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marja Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Ja eet smakelijk ik ga dus ook hetzelfde doen nuhaha, ook mijn hobby niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 2 juli 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 @ Marja,Heb net alle berichtjes gelezen en ook jouw verslag zo door de dag heen.Het is heel kanp van je dat je de beslissing hebt genomen er wat aan te doen. Daar heb ik zelf jaaaaaaren over gedaan. Zal bij jou ook niet van de een op de andere dag zijn gekomen.Veel sterkte en volhouden he?@Charlie,vind je het gek dat je moe bent? Moet je kijken wat voor dagen je achter de rug hebt!! Alcohol of geen alcohol, zelfs een mens zonder verslavingen zou er al moe van worden!Ik ben ook niet ADB, denk er nog veel te veel aan. Wel drink al enige weken geen alcohol meer.@Joann,ik reken erop dat je dag 6 volmaakt zonder alcohol.@Mies,jammer dat je nog niet kon beginnen met de behandeling vandaag. Je probeert wel om niet meer te drinken op het moment?@Sandar,ik ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik hoop wel op een verslag(je)! Heb aan je gedacht vandaag, want ik zou zoiets net zo eng vinden als jij!@Marion,Gefeliciteerd met 2 weken geen alcohol!:present:@Tapas, jij komt er ook weer. 10 dagen niet gedronken. De lastigste dagen heb je gehad!@Corinne, ik hoop dat het leuk op je werk was. Morgen weer een dag werken! Hoop dat ze je voor "vast"willen!Groeten, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 2 juli 2007 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2007 Marion,Gefeliciteerd met je 2 weken ADB.Hoe staat het met het juridisch gevecht? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden