Spring naar bijdragen

Maandag 2 juli 2007

Gem

Aanbevolen berichten

Stien en Joann,
Ik vind als ik de eerste 3 dgn doorben dan moet ik wat gaan doen om het zo te houden.
Ik geloof dat veel blijven schrijven mij gaat helpen. En lezen over de andere, heb al veel herkenning gezien.
Heb wel soort aktie plan gemaakt.
Lezen in bed voor ik ga slapen zal me helpen.
Veel wandelen met de hond.
Wat info zoeken over deze internetbehandeling.
en nog wat dingen.
flesje water bij de hand houden geeft ook troost.
Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha, ja puinruimen dat is hier natuurlijk ook zo, normaal gesproken ben ik er netjes maar dat versloft uiteraard wat je gevoel van schuld geen goed doet
ben al blij met mijn kleine klusjes van vanmorgen.
Ben nu dus tussen de bedrijven door aan de was begonnen.
Ik werd niet vrolijk van die berg was.
Het weer is wel om te huilen vandaag.
Misschien tot later dan..
hou je taai! je bent gelukkig de eerste moeilijke dagen alvast door.
Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen allemaal, hoewel... de morgen is al bijna voorbij dus dan ook maar een goede middag gewenst. Soothe was zaterdag toen TNT met het pakje kwam niet thuis dus vandaag komt TNT weer. Hopen dat het vandaag gaat lukken.

Mijn weekend was niet zo goed. Ik heb mij niet aan mijn gestelde hoeveelheid gehouden dus daar baal ik van. Ik hoor menigeen denken: dat hadden we wel gedacht want sociaal drinken is voor een goede gebruiker niet te doen. Feitelijk weet ik dat natuurlijk ook wel maar probeer op alle mogelijke manieren aan de harde werkelijkheid onderuit te komen. En ja, ook dat is verkeerd gezien want niet drinken is niet de harde werkelijkheid maar juist wel drinken. Jullie zien het wel..... ze weet het zo goed.... maar ze doet er zo weinig mee.

Zo nu vliegen naar mijn jarige kleinzoon die ik uit school op ga halen. Zou gisteren bij zijn feestje zijn maar was verhinderd :$

Later, Luciene

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel Stien,
Heb net met moeite toch een banaantje gegeten en er ligt al een hoop was alweer netjes in de kast, gebruik nu even mijn droger wat vaker, anders plek tekort natuurlijk. Mijn nerveusiteit voor vandaag zal wel blijven maar ben uiteraard nu wel helder,
Voel me echt gesteund nu en ik weet dus dat ik er niet alleen voorsta.
Zojuist gezellig met de kids gegeten en het weer klaart wat op.
Ik denk dat ik zeker vandaag dicht bij het "forum" blijf als je begrijpt wat ik bedoel.
Als steuntje in de rug.
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog snel even het volgende bericht. Soothe heeft zijn cadeautje ontvangen. Ik heb hem het boek 'de 7 eigenschappen van leiderschap' gestuurd en hoop dat hij dit echt gaat lezen en dan (net als ik probeer) het toe te passen in zijn leven. Als dat gaat lukken worden we heeeeeel veeeeeeel betere mensen die zichzelf in de hand hebben en HOUDEN.

Liefs, Lucy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoi lucienne,
jammer dat het dit weekend niet is gelukt.
Ik heb het ook vaak geprobeerd om een limiet voor mezelf te geven.
Ik kocht maar 2 blikjes bier per dag.
Dit ging dus altijd fout, waardoor je achteraf weer baalt. Ken dat gevoel dus ook zeker wel
groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja, als het droog is met de kids een frisse neus halen hoor! Het forum loopt nimmer weg, en ik hoor net over onweer en hagelstenen! Niet echt vakantie weer.

Marieke; heel herkenbaar! Kijk uit dat je niet te hard door draaft. Soms kan een pas op de plaats wonderen doen. Succes.

Luciene, jammer. Ze zeggen hier vaak; opstaan, knietjes afvegen en weer doorgaan!
Klinkt erg betuttelend maar is natuurlijk wel zo. Nog maar even overdenken hoe je nu écht verder wil gaan. Maar gá ervoor!
Enorm leuk dat je daar aan gedacht hebt, ik doel natuurlijk op het cadeau van Soothe.
Ik hoop dat je niet teleurgesteld wordt.

Soothe, je hebt wat te doen. Laat zien dat je het kan, ik gun het jou ook die heerlijk nuchtere dagen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal en welkom alle nieuwe mensen....ik ben zelf iets langer dan een week actief op het forum en vandaag zou mijn internet behandeling beginnen,maar nog niets gehoord..........
na het een paar dagen gevolgd te hebben ben ik blij dat ik nu weet wat het kadootje voor S was.
Ik ken sooth en f. nog niet maar jullie hebben ze zo vaak genoemd vanwege de ban dat ik gewoon mee ben gaan leven.Zoals elke dag raken al jullie stukjes mij en heb het gevoel dat e teveel is om op te reageren dus zeg ik maar allemaal sterkte en bedankt maar weer.Mies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kids zijn ook vrij, en ik wil ze een leuke tijd bezorgen.
Vaak doordat moeders weer eens moe was, belanden ze te vaak achter de computer.
Ik wil meer met ze doen.
Mijn ouders hebben ergens een seizoenplek en ik wil bij de eerste dag mooi weer met de kids ernaar toe.
Vaak klagen ze als ik ze ergens mee naar toe wil nemen, en dan geef ik het te gauw op.
Terwijl als ik in fitte toestand bij ze wat aandring dan hebben we best een leuke dag.
dus daar ga ik ook aan werken.
Want ze verdienen het.
groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, ben weer thuis en weer verrot, ik weet niet wat dat is hoor, denk ook dat het aan het weer ligt! Al mn gewrichten doen pijn en ben zó moe.....maar het was wel weer leuk hoor, met mn kleine manneke!

Sandra, ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad met je baas!!
Corinne, werk lekker!!
Marja, die dromen horen bij het afkicken, helaas....En niet bang zijn voor de toekomst, maar gewoon per dag leven en zeggen: vandaag ga ik het redden!
Aardbei,de internet behandeling is anoniem hoor en blijven proberen je in te schrijven, voor mij was er toen ook opeens een plaatsje!
Marion, gefeliciteerd!!
Joann, gaat het?

Ferry en Soothe, nog even, dan kunnen jullie weer meedoen!!

Allen: een hele fijne dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ben ik weer even.
Marja volgens mij beginnen we tegelijk...
Elke keer hoor ik een stemmetje die zegt, joh wat maakt het nou uit als je elke dag maxiamaal 2 glazen drinkt. Maar ik weet dan ook, dan worden het weer flessen.
Ik wil gewoon stoppen en denk dat het nog een moeilijke tijd wordt.
Maar wat hebben mijn kids aan een moeder die elke dag een kater heb.

Jajaja een aardbei in de groep. Weet even niet wie dat nou ook alweer schreef.

groet aardbei

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardbei, die stemmetjes horen wij ook heel vaak, dat noemen wij hier de gremlins.............die kun je op allerlei manieren vermoorden als ze er zijn!!
Gewoon even lekker wat anders gaan doen, bv wandelen, lezen, fietsen, weet ik veel, alles wat je leuk vind!!
En wat je uitspaart aan geld voor drank, kun je je zelf voor gaan belonen door iets leuks te kopen!
Zelf heb ik ook gekozen om te stoppen met drinken, omdat minderen voor mij geen optie is. Een aangebroken fles moet leeg, punt.
Gewoon per dag leven, steeds weer en gewoon het eerste glas laten staan!! Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luciene, jammer van dat weekend......ik vind het tóch knap hoor, dat je probeert sociaal te drinken, daar horen uitglijders meer bij denk ik....ook al is dat niet goed natuurlijk, maar met vallen en opstaan worden we groot he.
Voor mezelf weet ik dat dat mij nooit zou lukken, bij mij moet een fles leeg.

Soothe, je verjaardag is nu voorbij, je hebt hem lang en hevig gevierd, dus nu er weer tegenaan he....als je dan weer terug op het forum bent, kun je zeggen dat je al .... dagen droog staat!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat opklaren van het weer is dus duidelijk een schijnbeweging, het regent alweer een beetje.
Dus nog maar even op het forum blijven. Mijn oudste zoon komt zo nu en dan even bij me en ziet me dus keurig aan mijn flesje water.
Ik ken ook nog veel mensen niet maar dat komt vast wel.
Ik zie dat men echt op een leuke manier bij elkaar de moed erin praat.
Ben echt blij dat ik "erbij" kan horen.
Uiteindelijk zitten we inderdaad in het zelfde schuitje.
Ga straks effe lekker een bakkie doen met de kids dat betekend dus koffie of thee
We moeten ook nog even alle schoolboeken uitzoeken maar dat kan morgen ook nog.

Wat ik nog even kwijt wil is dat ik vaak s,morgens mijn klusjes die ik niet leuk vond uitstelde met de gedachte, effen een biertje en dan ga ik zo wel beginnen, hmmm meestal niet dus. En dat zijn nou net de dingen die ik in mijn alcoholvrije tijden mijn hand niet voor omdraai. Die tijd wil ik graag terug.
Ik praat dus nu eigenlijk niet tegen iemand in het bijzonder. Gewoon even de behoefte om het te vertellen..
Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja aarbei, herkenbaar..
Een fles wijn haalt bij mij nooit de andere dag, maar meestal haalde ik tegenwoordig halve liters bier.
Nou kunnen we elkaar een digitale hand geven..
Hoelang ben je op het forum en is het je al een paar dagen gelukt om niet te drinken?
Mijn laatste biertjes waren op zondagmorgen en daarna heb ik echt gedacht Kappen nu.
Ook al eens s,morgens in de fout net als ik?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ja aarbei ik zie dat jij je probeert aan te melden voor digitale hulpverlening.
Moet ik nog even over denken maar heb nog even geen zin om dat nu uit te zoeken.
Ik lees wel dat veel er baat bij hebben.
De drempel voor mij om naar de AA te gaan is altijd te hoog geweest, en je moet echt elke week een avond gaan. Dat is wel weer lastig thuis met kids. en zo.
Dus nu ben al heel blij eens wat lotgenoten op deze manier te spreken
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardbei en Marja

Ik heb vorig jaar de internetbehandeling gedaan en dat is anoniem, je krijgt opdrachten die je uit moet voeren en hebt een vaste hulpverlener die je daarin begeleidt. Het is een stappenplan waardoor je zicht krijgt op je drinkgedrag en de voor en nadelen zodat je welbewust een keuze kan maken en daar plannen voor kan maken. Ik heb er veel aan gehad... al val ik regelmatig wel weer terug, het duurt steeds minder lang. .. maar ik was/ben ook geen dagelijkse drinker maar een ontspanningsdrinker (weekend, laatste werkdag, na een rotdag enz) die geen grens kan houden, en dan als bonus de volgende dag en soms nog wel 2 a 3 dagen in een depressie stort om daarna weer op verhaal te komen.
Het schuldgevoel werkt dan ongeveer een week, en de herinnering aan de depressieve gevoelens maar langer werkt mijn geheugen schijnbaar niet want na een week doe ik het toch weer......:huh:

Die onrust die je beschrijft heb ik de afgelopen dagen ook erg gehad, gewoon maar accepteren dat dat erbij hoort. Ik liep echt met gierende zenuwen in mijn lijf rond, tenminste zo voelde dat.. heb nu 10 dagen niet gedronken, omdat het bij meer een wekelijks gebeuren is heb ik dus nog maar 1 week niet gedronken maar nu sta ik er weer achter, weet ik weer waar ik het voor doe en wordt de motivatie ook wat makkelijker... kleine stapjes nemen dus, per minuut, per uur, per halve dag, per dag, per 2 dagen enz... en daarnaast letten op de rust, reinheid en regelmaat in je leven!!

sterkte meiden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve luciene,

Nee ik dacht niet dat ik dit verwacht had!
Ik had juist gehoopt dat het je zou lukken!
Het is niet gelukt om je aan je gestelde doel te houden,
jammer! Ga jezelf niet meer op de kop geven!
Stel een nieuw doel! En ga er dan weer voor!

mooi kado wat je Soothe hebt gegeven!
Soothe, wel lezen he!

Marja, volgens mij is er weinig verplicht bij de AA!
Dat is in ieder geval niet wat ik ervaar!
Ja er wordt je geadviseerd minstens eenmaal per week een meeting bij te wonen,
maar heus er is veel begrip daar! Als alleenstaand moeder is dat gewoon niet altijd te realiseren.
Maar ze zullen je wel keihard wijzen op het feit dat je uitvluchten zoekt, of smoesjes verzint!
En weet je, dat is echt niet altijd even leuk.......maar vaak wel verdraaid waar!
Er wordt je gewoon rechtuit gevraagd hoe graag je van je alcoholverslaving af wil, en wat je daarvoor denkt te gaan doen! Als je niks doet...verandert er ook niks!
Ik vond het doodeng om te gaan, maar ben nu heel erg blij dat ik het heb gedaan!
Ik zou zeggen, probeer het....bevalt het niet dan stop je er gewoon mee!
Het is eigenlijk net als hier, lotgenotencontact maar dan face to face!

Hier dient zich de volgende regenbui alweer aan,
mijn kids balen....ze willen buiten spelen.
Ja er is veel wat mama kan veranderen, maar het weer niet !
Ik ga nog maar eens in mijn trucendoos kijken....
want zich vervelende kinderen daar wordt ik momenteel kriegel van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is het nog steeds droog, met een lekker zonnetje, heb net even op bed gelegen, helaas niet geslapen, wel bezoek gehad van een heleboel gremlins, ik heb ze een voor een toegesproken en ze daarna het raam uit gemept, precies in de vijver van de buren en die brulkikkers die er zitten hadden er een heerlijk maaltje aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Joann,
dank je, jij hebt er dus goede ervaringen mee.
Mijn kids zitten te computeren en x-boxen en ik dus nu ook maar weer even.
Die van mij zijn geloof ik wel wat ouder dan die van jou, en het zijn jongens.
Het probleem bij mij is dat ze teveel "beeldschermen".
Maar omdat dat nu precies vandaag aan te pakken is niet zo handig daar ik nu natuurlijk een beetje te veel met zelf bezig ben.
Ik heb je posting ook gelezen over alcoholvrij bier.
Ben ik helemaal mee eens, dat is weer zo,n klein stapje naar een echte.
Ik moet zeggen dat mijn eerste nuchtere dag sinds tijden helemaal zo slecht niet verloopt.
Behalve dan dat ik wat moe ben en een tikkie nerveus.

Zeker natuurlijk door steeds op het forum te kijken, bevestig ik mijzelf met mijn goede voornemen.
Paar keer met de hond gelopen, veel was aan het wegwerken en toch een beetje rust nemen. Ik ga in iedergeval geen middagtukkie doen. Anders slaap ik zeker niet vannacht.
Druilerige dagen met kids kan moeilijk zijn, daar weet ik over mee te praten.
Ik zal wel net als jij nu voorlopig steeds de dagen blijven tellen dat ik niet drink en ik vindt het voor jouw al een lekker begin dat je al bij dag 6 bent.
Hopelijk verloopt je verdere dag een beetje naar wens
Groetjes Marja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marja,

Mijn dag verloopt zoals die verloopt!
Zon hebben we hier weinig gezien,
momenteel komt het echt met bakken uit de lucht!
Maar volgens de buienradar zijn wij daar niet alleen in!
het is alleen jammer voor de kids!

Ja de mijne zijn jonger dan de jouwe,
Ik heb 5 kids, 4 jongens en 1 meisje,
in de leeftijd van 8. 7, 6, 4 en 2.
Vooral heel gezellig, maar met dit weer
loop je soms tegen leeftijdsgrenzen aan!
De oudste 2 kunnen al wel een spelletje doen op de pc,
nummer 3 wil dit ook maar kan het niet zonder begeleiding.
Zo ook met dingen als verven, kleien e.d.
Beeldbuizen is iets wat ze hier ook graag doen, maar daar ben ik heel strikt in..
het mag.....maar beperkt en ook niet alles mogen ze van mij kijken!
Ik overleef het wel, mits dit geen 6 weken duurt haha:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...