Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli


Lenne

Aanbevolen berichten

Roosje,

Je zit hier inderdaad goed.
En je mag hier mee doen als je nog niet geminderd of gestopt bent.
Het draadje is er om je te helpen bij het minderen/stoppen.
We hebben het allemaal moeten doormaken.
Vuur je vragen hier maar af, lees, reageer.
Je bent van harte welkom in de strijd tegen ons aller vijand: de alcohol. (zo geweldadig bedoel ik het niet hoor)/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Roosje,

Bij mij was het meer een KLIK, de knop om. Ik wilde stoppen, ik was het drinken beu, de steun en aanmoeding uit het forum was groot, ik zat al in de behandeling en schreef in mijn alcoholschrift. Ik was de hele logistiek rondom maar voldoende wijn in huis te hebben beu: altijd maar verzinnen waar ik nu wijn zou kopen, in welke glasbak de lege flessen deponeren. En dit keer lieten mijn wilskracht en doorzettingsvermogen me niet in de steek.
Hoera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje, als je echt wilt stoppen kun je best een dag inje hoofd nemen wanneer je ervoor gaat. En dan ook stoppen. Alle sores die je ondervind kun je hier van je afschrijven. Ook zou ik je aanraden je in te schrijven voor de online-behandeling, is anoniem en werkt echt goed, je krijgt je persoonlijke begeleider ed. Het is wel druk daar, dus wellicht moet je even geduld hebben, maar dan kun je wel alvast beginnen met een alcoholschrift invullen.
Neem die eerste stap en schrijf je alvast in!
Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Roosje,

Natuurlijk zijn hier niet alleen mensen die droog staan, lees de afgelopen dag maar eens door.
Ik sta ook nog niet droog maar heb vandaag gelukkig niets gedronken.

Even een berichtje voor iedereen, om 11.40 uur komt er een documentaire op ned 2 over een man die alles verloor door zijn alcohollisme, maar niet zijn gezin.
Ik ga er in ieder geval naar kijken.

Voor dadelijk allemaal welterusten en op naar morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, Gemotiveerd! Ik weet al zo lang dat ik verkeerd bezig ben, maar het lukt me niet te stoppen. Ben erg geïnteresseerd in lotgenoten, een vriendin van me is het eindelijk gelukt, na opname, via de AA, ook lotgenoten dus, maar dat durf ik niet zo goed, dit is voor mij een begin. Sowieso om mijn probleem onder ogen te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje,
Ik schaamde me zo erg, dat ik lange tijd ben blijven drinken juist omdat ik me zo schaamde voor mijn alcoholgebruik.
De "knop"zat er bij mij al tijden aan te komen, maar werd definitief tioen ik een nieuwe baan had en overdag moest drinken. Toen dacht ik dat gaat fout met die baan als ik door blijf drinken. ik kan tenslotte op het werk niet drinken. Dat heeft me uiteindelijk over de streep getrokken, maar ik denk dat het anders ook maar een kwestie van dagen/weken was geweest, want ik was erg dicht bij de afgrond voor mijn gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga trouwens ook stoppen en me klaarmaken om te gaan slapen.
Echt nodig, anders heb ik morgen weer spijt dat ik te laat ben opgebleven.
ik wens jullie allemaal een verkwikkende nachtrust en de kracht om de juiste beslissing te nemen, wat die ook mag zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roosje,

Inschrijven kun je je als je links boven in het scherm op Alcohol de Baas klikt. Daar vindt je informatie over de behandeling en kun je je inschrijven.


Succes, soms lukt het van de eerste keer, soms moet je elke dag een paar keer proberen om er tussen te komen om je aan te melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond iedereen ,
als eerste aan de nieuwe adb´ers welkom .
ik heb vandaag veel gelezen hier ivm drang hebben soms na maanden , ik denk dat dit vrij normaal is ik heb ongeveer 20 jaar gedronken dat kan niet op 1, 2, 3 over zijn , ze zeggen de helft van de tijd welke we dronken mama mia heb ik nog 9 jaar te gaan :-)))
ik drink gewoon de eerste 24 uren niet verder probeer ik niet te denken let op mijn brein wil niet altijd mee :-))) er zijn ook bij mij momenten dat ik het spijtig vindt niet een glasje te kunnen drinken maar mijn eigen ondervinding zegt dat ik mijn tic´s weer wakker maak dan .
fran ik heb een stukje naar de tour de france gekeken maar heb jou niet gezien in die mensen massa :-)
vandaag heb ik het nieuws ontvangen dat een vriendin van mij welke gelijk op ging wat adb betreft terug aan de drank is , en ja dat doet mij pijn maar is ook heel leerzaam dat het glas heel dichtbij staat ;-((
en nu ga ik mijn bed in duikelen morgen weer werken dag
groetjes en slaapzacht allemaal .
blacky
ps bedankt ivm de tip van preview :-))
wie niet vraagt niet weet :-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kom je nooit van die drang af, dat is ook de reden dat we er verslaafd aan zijn geworden, ieder op zijn eigen manier, de een dagelijks en overdag, de ander pas vanaf 5 uur, de volgende 1 a 2x per week, de ander zelfs 1x per maand.

Het was me wel het avondje verslaving op TV, eerst gekeken naar afkicken van BNN, en daarna die docu over die man met korsakoff die gewoon door kon blijven drinken in dat verzorgingshuis waar hij woonde. Vooral die laatste docu was erg indrukwekkend, moeder en zoon die toch wel geleden hadden onder het alcoholisme van de man maar toch hem accepteerden hoe hij was, dan nog het overlijden van die moeder en dan die zoon die op het laatst zegt, de erfenis (van zijn moeder) terwijl ze haar huis aan het leeghalen zijn.. is 2 'kinderen': de hond en pa, de hond is meestal blij, pa niet, behalve als je zijn biertjes meeneemt en zijn zakgeld om bier te kunnen kopen.

Er is vast nog wel een herhaling van en anders is de uitzending terug te zien op uitzending gemist.

Weet je wat ik soms zo raar vind, ik heb een bloedhekel aan mensen die gedronken hebben, vind ze vaak ronduit vervelend, heb wel eens een vriendin die dronken opbelt en dan kap ik haar meteen af en zeg dat ze terug moet bellen als ze nuchter is, laatst kwam er een collega langs, dronken met bier mee.. hij kon koffie van me krijgen, kreeg een half uur om zijn hart te luchten en moest daarna weg en het bier bleef bij mij (hij had een erg emotionele dronk namelijk)

en dan toch drink ik zelf ook, alleen bel dan niemand op, sluit me op in mijn huis, maak me onzichtbaar, alleen die ellendige computer verraad me dan want dan opeens wil ik iedereen mailen... zodat ik me de volgende dag nog vaak rotschaam als ik dan de berichtjes teruglees...

Nu ben ik nuchter in vrij stressvolle drukke dagen en 1 ding is nu wel goed om te leren, dat ik ook prikkelbaar en saggerijnig mag en kan zijn zonder drank, maar dat ik me dan veel minder schuldig voel omdat het dan gewoon echt zuiver mijn gevoel is.. Ik hoef me iig niet meer te schamen of me schuldig te voelen en dat scheelt wel weer energie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...