Spring naar bijdragen

Maandag 9 juli


Lenne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Water,
klopt helemaal. Maar ik zou zo graag heel anders willen. dat het niet anders is, daar ben ik heel langzaam mee vrede aan het krijgen. Vooralsnog ben ik maar een klein eindje gevorderd, maar ik hoop ooit eens de acceptatie van mijn verslaving te krijgen. Want daar draait het om!
Ik sta nu droog, maar heb het nog niet geaccepteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem,

De Tour doet ook zelden Nederland aan dacht ik. Elf jaar geleden passeerde hij hier ook, en toen ben ik gaan kijken. Uren wachten, reclamekaravaan, wachten, en dan ZOEF ZOEF ZOEF. En weg zijn de renners... Duurt 40 seconden of zo. Maar het is wel een belevenis. Ik zou me er niet voor verplaatsen, maar als het vlakbij is, wil ik dat wel een keer meegemaakt hebben. Betekent ook wel dat ik een beetje uit mijn lethargie aan het raken ben.

En wat de rest betreft: het is net het besef van 'nooit meer' dat het zo angstaanjagend maakt, het stoppen... Vandaar het advies om niet vooruit te kijken dus.

Ben er vandoor!

Fran

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, als het lukt om sociaal te drinken dan zou het makkelijker zijn Gem, maar we kennen onszelf te goed denk ik... het gaat niet om het drinken, het gaat om het gevoel dat er bijkomt, het laatmaarwaaien en ik doe gewoon wat ik wil gevoel en alle gevolgen die dat weer heeft. Als we sociale drinkers zouden zijn waren we nooit op dit forum terecht gekomen... helaas...

Ik moet er ook echt niet aan denken om nooit meer te mogen drinken, daarom drink ik vandaag iig niet en verder zie ik het wel... Misschien dat ik mezelf 1 dag per maand geef, beter van niet, maar dat klinkt beter als ik drink nooit meer.. en een maand kan lang duren hihi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Hier ben ik weer.
Ik heb net alles doorgelezen, wat herkenbaar! Afgelopen vrijdag helemaal de fout ingegaan en ruim een fles wijn opgedronken.Ik was die dag moe en prikkelbaar. Zaterdag voelde ik me een wrak en ben hard gaan werken in huis.Gelukkig geen alcohol gedronken.
Zondagmiddag 2 glazen rose genomen, ben gaan koken en schonk mezelf nog maar een glas in.
Deze heb ik gelukkig weggegooid, ik dacht bij mezelf waar ben ik mee bezig. Gelukkig ben ik een goede eter anders zou het nog erger zijn.
Vandaag nog geen druppel op en dat wil ik zo graag houden. Voel me nog steeds moe en zelfs een beetje lusteloos.
Ik wens iedereen veel sterkte en kracht toe in deze strijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, over moeite hebben met de realiteit, daar had ik er vandaag ook nog één van. Werd even helemaal niet goed van de manier waarop de maatschappij dus absoluut geen rekening houdt met singles met een fulltime baan. Had vanmorgen dus al m'n auto volgeladen met troep om die vanmiddag bij de stadswerf in te leveren.
"Helaas, we gaan om 4 uur dicht"- ja zeg, dan ben ik nog aan het werk hoor!
"Dan stuur je toch even iemand anders?" - ik heb niemand anders!
"Dan moet je maar even een dag vrij nemen he?" - ik doe het werk van mijn vakantie-vierende collega's er al bij!
"Ja maar jij hebt toch ook wel vakantie?" - ja, en dan ga ik voor m'n lol hele dagen met een auto vol troep rondrijden zeker MALLOOT!
Dat stupide geneuzel... aaarrrggghhh, tjemig mensen, kom op, werk eens even mee, ik heb graag zelf ook een leven hoor! Ik heb meer en betere dingen te doen dan me altijd maar weer aanpassenaanpassenaanpassen!

Pfffffft....... sorry hoor. What can you do? Ik heb maar even TOETTOETTOET met mijn voorhoofd op het stuur gebonkt en ben vervolgens keurig netjes weggereden. De man bleef me wel erg domkijkend nastaren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihihihi, jullie zijn zo grappig en tevens mijn maatje. We kennen het allemaal. Ben net door een barrière heengegaan. De fles wijn van vanmiddag (75 l fles) was allang op.. Heb daarna even slapen.

Ik woon weer bij mijn moeder en die zorgt momenteel voor mijn kindje. Ze weet van mijn verslaving en geeft steun. Het is wel dubbel omdat ik haar beslist niet wil belasten met mijn probleem wat nu tevens de hare is. Maar die barrière.. phoe! Er staan hier genoeg flessen wijn.. hahahaha.. bij mij thuis was dat mooie wijnrekje altijd leeg. Ze gooit de flessen niet weg.. ik moet er doorheen. Dus daarnet een verschrikkelijk moeilijk momentje.. ik zag drank en ik dacht.. drank HELP! Maar ik heb een glaasje water voor mezelf ingeschonken en ben direct hierheen gegaan. Volhouden!!! Wat moeilijk! Maar zo veel beter dan die vieze alcohol. Ik ben er echt klaar mee! Morgen weer werken en wil ik niet meer ziek zijn. Tot nu toe ging ik 's ochtends altijd naar mijn werk... met een flinke kater. Het was mijn straf! Dus ik moest en zou werken van mezelf. Gelukkig drink ik op mijn werk niet. Dan kan ik niet eens werken oow nee! Ik ben iemand die alleen thuis drinkt (heel soms op feestjes). Zodra ik de deur uit moet GEEN Alcohol voor mij! Ik sta niet meer voor mezelf in. Het is zoooo dubbel! Tevens jezelf vinden in die rotzooi en anderzijds verafschuw ik het zooo enorm. Inmiddels rook ik ook weer. Was drie jaar gestopt. Ook daar wil ik weer vanaf. Al die verslavingen, hoeveel kan een mens aan?

Ik heb namelijk ook eens te kampen gehad met een eetverslaving.. nou hou je hart maar vast.. Dus er is geen vervanging voor mij! Ik moet mezelf heel hard terug vinden in het jaren-lang-verstoppertje-gespeel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
Het geldt voor alle mensen die werken, ook als ze beiden werken.
Ik werk vrijdag niet. Ben dus gedwongen al die K** klussen op mijn parttime dag te doen. Oke, ik heb dan wel de tijd, maar zou het ook graag op andere momenten doen.
In de gevallen waar er veel gesjouwd moet worden, kan ik het niet eens alleen. Ik heb RSI klachten en moet dan wachte tot mijn man eens een vrije dag heeft.

Zooitje,
een 75 l fles? Hihi, dan spreek je uit het hiernamaals!!
Flauw he? Nee, doe inderdaad wat Water zegt. En meld je dan nog eens hier.
Het is hartstikke moeilijk, daar weten wij allemaal over mee te praten. Ik dronk ook, terwijl ik tegelijker tijd mezelf verafschuwde dat ik dronk. Dan nog maar wat meer drank erin, dat kreeg ik uiteindelijk minder hekel aan mezelf. al was dat maar voor even, want de volgende dag was ik brak en begon het weer van voren af aan.
Mocht je ontwenningsverschijnselen hebben/krijgen, ga dan naar een arts. de medicijnen helpen je door het moeilijkste heen. Ik kon het ook niet zonder medicijnen en was maar wat blij dat er wat tegen was.
Denk ook aan alle voordelen. Je kindje groeit op met en moeder die niet drinkt. Mijn moeder dronk ook en die is er uiteindelijk aan overleden. Ik heb na haar dood ook nog veel gedronken, totdat er blijkbaar een knop omging. Als ik niet stopte dan was dezelfde weg als mijn moeder ging, voor mij bestemd.
mijn dochter van 16 is wel beschadigd door mijn drinkgedrag. Het gaat maar heel langzaam beter met ons en onze verhouding. Ze blijft bang dat ik voor de bijl ga en geef haar eens ongelijk met het voorbeeld van mijn moeder en mijn jarenlange gedrag!!
Sterkte, hou vol!!

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je gemotiveerd, dat is een fijn compliment!

Water; Is de gemeentewerf ook niet op zaterdagochtend open?

Sociaal drinken? Ik had allang door dat ik een alcoholprobleem had, maar levenslang niet meer drinken? Kan ik niet zelf ook niet geloven hoor, maar voor dit moment weet ik dat het er niet in zit.
Ben veel te bang terug te vallen naar hoe het was.
Dat begint natuurlijk met s'avonds eentje voor het slapen gaan. Dat worden er 2, daarna vind ik dat een lekker koud biertje tijdens het koken moet kunnen. Mijn aardappeltjes branden wel eens aan omdat ik nr 3 nog niet leeg had "voor het koken".

Heb wel eens hulp gezocht bij een stichting, maar de afspraken zat veel te lang tussen, als ik thuis kwam, moe van de heen en terugreis, zwaar gesprek gehad, dan was het eerste wat ik deed; een koud biertje opentrekken. haha

Fauve, goed dat je nr 3 weggooide, dat is nog moeilijker dan helemaal niet drinken.
Die vermoeidheid en lusteloosheid die sluipt er hééél langzaam in, dat gaat bijna ongemerkt. zo was het bij mij tenminste. Dat zet je weer eerder aan het drinken enz.enz.

Ga nu even journaal kijken, (dat deed ik ook al niet meer, maar nu dus gelukkig weer wel)
Misschien tot straks allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quote: Tja, als het lukt om sociaal te drinken dan zou het makkelijker zijn Gem, maar we kennen onszelf te goed denk ik... het gaat niet om het drinken, het gaat om het gevoel dat er bijkomt, het laatmaarwaaien en ik doe gewoon wat ik wil gevoel en alle gevolgen die dat weer heeft. Als we sociale drinkers zouden zijn waren we nooit op dit forum terecht gekomen... helaas...

Ik moet er ook echt niet aan denken om nooit meer te mogen drinken, daarom drink ik vandaag iig niet en verder zie ik het wel... Misschien dat ik mezelf 1 dag per maand geef, beter van niet, maar dat klinkt beter als ik drink nooit meer.. en een maand kan lang duren hihi
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hihih enof wij onszelf kennen. Ik denk dat mensen die ergens aan verlaafd zijn zichzelf juist te goed kennen! We zijn geen schapen! Rebels.. en meer dan dat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rebels, eigenwijs, opstandig, betweterig, noem het maar op Zooitje. Maar als je er over nadenkt is het gebruik ven alcohol uiteindelijk altijd tegen jezelf gericht. Ik ben leuker, vrolijker, gezelliger, drukker, amicaler met een slok op. Maar wie ben ik echt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal!
Zo lekker gewerkt heb alles even bijgelezen en moet zeggen dat ik me eigen ook niet nooit meer zie drinken.Kon ik het alleen maar onder controle houden grrrrr.
Ik kan gewoon weken niet drinken en dan is het weer raak.Moet wel zeggen dat ik het wel steeds beter onder controle krijg.Maar het komt ook voor dat ik 2 of drie dagen door ga!
Het is die trek die komt na weken weer naar boven en dan moet ik gewoon drinken.
De laatste paar weken is de trek veel vaker aanwezig en dat komt omdat ik vaker drink.Dus is het weer tijd om een tijd niet te drinken.
Heb mezelf aangeleerd om gewoon bezig te blijven ik werk en ben nu bezig om in huis lekker alles op te knapen samen met mijn man natuurlijk want die doet het grove werk.
Het is jammer dat ik dit net zoals jullie me leven lang zal blijven hebben.Maar we proberen er het beste van te maken.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een vraag hebben jullie trouwens ook partners die drinken of gezelligheids drinkers zijn?
Mijn man gaat 2 keer in de week naar de kroeg en ik kan het daar best moeilijk mee hebben.
Ik denk dat het een stuk makkelijker is om niet te drinken als de verleiding niet in je directe omgeving aanwezig is.
Groetjes jojo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,


Ik heb alles even gelezen en zie dat jullie vandaag weer hard gewerkt hebben om ADB te worden / te blijven.

Al diegenen die vandaag een mijlpaal hebben gehaald (maakt niet uit 1dg, 1wk, 2wk,.... 100 dg, 1md, 2md,..): van harte gefeliciteerd. :present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::):present::musicnote::rose::)

Jojo en anderen die deze vraag stelden. Revia is ook een trekremmer, wellicht bedoel je die. Houdt er wel rekening mee dat die de rijvaardigheid of het bedienen van machines kan beïnvloeden. Antabus en Refusal zijn geen trekremmers, maar reageren als je alcohol tot je neemt, je wordt dat rood in het gezicht, misselijk, je kunt gaan braken en zelfs hartritme stoornissen krijgen, je kunt zo wel een half uur van de kaart zijn.
Helaas werkten noch Campral noch Revia bij mij, maar al de nare bijwerkingen ervan had ik wel (dat was trouwens bij een vorige stopbehandeling).

Als symptoonbestrijding bij afkickverschijnselen zoals beven en trillen kun je wel Librium nemen.

Al deze medicatie geschied op voorschrift van een arts.

Hey Charlie, jouw bericht van 14.18 uur is wel heel herkenbaar voor mij.

Gem, Ik sluit me aan bij je bericht van 18.38 uur. Ik probeer alleen anders te denken.

Gem, Mies en anderen, Ik zie het niet als straf dat ik niet meer hoef te drinken. Ik ben ziek, ik lijdt aan alchoholisme, dit is een chronische ziekte. Wil ik verder een goed leven hebben, zal ik alcohol, waaraan ik allergisch ben moeten laten staan. Het is geen straf om niet meer te moeten drinken. Wat moet je met die alcohol? Die maakt alleen je leven kapot.
Zo zie ik het. Je kunt zeggen dat ik me wat wijs maakt, maar het helpt me wel om het zo te bezien.

Beste nieuwelingen, wat zie ik veel herkenbaars in jullie verhalen. Ga ervoor en laat die eerste staan. Ik gun jullie je doel om ADB te worden. Het gaat lukken al zal het niet altijd even makkelijk gaan.
Zelf had ik net nog een trekmoment, zomaar uit het niets was het er.

Hoe de vakantie doorkomen. Tja, wij gaan dit jaar niet weg. Op vakantie dronk ik trouwens veel minder. Ik had wel heimwee naar de flessen thuis.

En wat heb ik dan wel vandaag gedaan? Wel het volgende.
Ik ben naar mijn werk gegaan. Heb de laptop voorbereid voor het notuleren van de vergadering. Verder wat klussen. De vergadering vastgelegd en het verslag in concept uitgewerkt. Aan de jaarplanning gewerkt. Droog naar huis gefietst, mijn dochter gehaald en gebracht naar harples. Verse aspergeroomsoep gemaakt (extra dik, want moest maaltijdsoep worden). Dochter had al gegeten. De belevenissen van mijn dochter aangehoord. En nu zit ik hier bij te komen op het forum.

Vroeger zou ik tussen thuiskomst uit het werk en nu al zeker aan mijn tweede fles wijn begonnen zijn.
Wat heerlijk dat ik dat niet meer doe. Ik mis het zelfs niet meer. Trek zal zich altijd wel onverwacht voordoen, daarop moet ik wel altijd alert blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe en Ferry,

Ik verlang er naar jullie over een paar dagen hier weer te mogen begroeten.

Gem, het voorstel dat ik je een aantal weken geleden deed t.a.v. de afwezigheid van je man staat nog overeind, mocht je er behoefte aan hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi
ook ik zie er niet echt tegenop om nooit meer te drinken hoor, ook al heb ik best nog wel de trekmomenten.
Als ik zie hoe veel mooier het leven zonder alcohol is....Als je beneveld bent zie je zoveel niet.
En verder, wat is nooit....ik probeer per dag te leven, vandaag drink ik niet..
Ik heb al astma, mede door het roken, wil ik dan een lever cirrose van de alcohol?? Liever niet.
Van roken wist ik vroeger (35 jaar geleden) de gevaren nog niet, van de alcohol wel, al vanaf het begin. ik ben juist blij dat ik niet meer drink!! En ook ik zeg nooit nooit hoor, maar liever niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,
Dank je wel voor je aanbod. ik ben het niet vergeten hoor. Hou het nog steeds achter de hand, indien nodig!
Je reageerde op mijn berichtje van 18.38 uur en zei dat jij anders probeerde te denken.
Dat geeft een beetje een fout beeld. Ik probeer hier eerlijk mijn gevoelens te verwoorden en weet dat ik ook anders moet denken en probeer dat ook. Het feit dat ik het zo opschrijf geeft weer hoe ik geneigd ben om te denken. Dat dat niet werkt daar ben ik ook achter. Daar werk ik ook aan!
Ik zie het de ene keer als positief, de andere keer ben ik geneigd de foute manier van denken aan te nemen. Ik switch dus als het ware tussen verschillende gedachten heen en weer. Dat is erg vermoeiend, maar ik ben wel bezig alles voor mezelf op een rijtje te zetten. Dat de uitkomst af en toe niet prettig is, moet ik dan maar voor lief nemen. Ik leer daarvan en zal nog vaak denkfouten maken.
Het feit dat ik dingen onder ogen probeer te zien ervaar ik als moeilijk, maar wel als positief (in een sterk moment). Ik ben aan het werk met mezelf en met mij iedereen op het forum. In meer of in mindere mate, het feit dat wij ons alcoholgebruik willen aanpakken, getuigt van lef.
Dat geldt voor jou , voor mij en iedereen hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marieke/Charlie,
Hoe moet ik het duidelijk maken. Ik zie wel degelijk de voordelen van het niet drinken hoor.
Mijn gezondheid, het me beter voelen, niet meer bezig met die strijd ga ik drinken en zo ja hoeveel. Drink ik niet teveel, want ik moet morgen werken en ik moet niet teveel naar alcohol ruiken enzovoorts.
Ik neem door niet te drinken, afstand van een gedrag en patroon dat jaren heeft geduurd en waarin ik me absoluut niet prettig voelde. Dat ik me nu en dan op momenten niet prettig voel lijkt me logisch toch?
Denk dat iedereen dat wel in meer of mindere mate herkent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Gem, mijn reactie op je bericht van 18.38 was inderdaad wat kort door de bocht. Ik bedoelde te zeggen dat ik niet denk van jammer dat dat niet kan, naar ik hoef dat niet meer. Ik leg me er bij neer.
He, ik kom niet goed uit mijn woorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...