Spring naar bijdragen

Vrijdag 13 juli 2007


jojo

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 172
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ziza,
ik weet niet watr ik met jou reactie moet! Ik krijg een gevoel dat jij het afkeurt dat een aantal van ons worstelen met problemen op allerlei vlakken. Alsof, en nou spreek ik voor mezelf, zou verwachten dat het opeens over zou zijn na een aantal weken? Sorry, maar hier voel ik me niet door aangesproken!
Het feit dat ik hier dingen op het forum deel, is om gesteund te worden, niet in de verwachting dat ik binnen een aantal weken genezen ben!
Ik voel me door deze reactie tekort gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Allemaal,

Ik heb even alles doorgelezen,( nou even) vanmiddag ipv 2 glazen wijn 4 glazen gedronken.
Kon mezelf wel voor de kop slaan. Gelukkig goed gegeten en een uurtje gaan slapen.
Ik zat net buiten en kreeg weer trek, 9 keer stop tegen mezelf gezegd en me aangemeld op het forum
Nu gaat het wel weer.
Op vrijdag ga ik altijd met mijn zus boodschappen doen, als we dan hier belanden nemen we altijd een glas wijn en nemen de week door.
Moet dat patroon gaan doorbreken want daar ligt mijn valkuil.
In ieder geval nog niet over de doelstelling heen.(12 glazen per week)

Voor ieder die gaat slapen, welterusten.

Morgen weer met goede moed verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Ja, woensdag had ik een afspraak bij HSK Delft (die ik dus niet nakwam en waarvoor ik een afwijzende mail kreeg) en nu hebben ze vanuit Rotterdam gebeld om komende donderdag te komen. Rotterdam heeft dezelfde vestigingsmanager en weet van mijn uitslapen. En ze zijn van plan om in Dordrecht ook een vestiging te openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Corinne,
Dat ziet er goed uit, dat ze je nog uitnodigen! Hebben ze toch een goede indruk van je gekregen!
Misschien dachten ze dat je in verband met problemen met opstaan beter een vestiging dichterbij moest hebben!;)

Charlie,
welterusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, ik denk niet dat Ziza het als een aanval bedoelt maar dat hij wil weergeven hoe het voor hem gewerkt heeft... dat zal voor iedereen anders zijn.. Het is de weg die hij gevolgd heeft, net zoals ik mijn weg volg en jij de jouwe en iedereen de zijne...

raar hoor, wandelen met de hond zonder straatverlichting, vooral als je eigen donkere kat ook nog meewandelt.. lastig om er niet over te struikelen, en goed dat ik nuchter ben, anders was het nog een gevaarlijke wandeling geworden hihi, vooral omdat ik dan pas laat zou gaan lopen en alle huizen ook donker zouden zijn!

Kijk, dat heb ik dan maar mooi weten te voorkomen vanavond!
sorry, ik ben vandaag in een positieve bui geloof ik! de hele dag al, eng bijna!

Charlie, kan je het stilzwijgen niet doorbreken? ruzies over kleine dingen gaan meestal ergens anders over..
sterkte in ieder geval, lijkt me erg vervelend hoe jullie nu samen zitten te zwijgen en anders kom je hier nog even lekker meebabbelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Mag ik je zeggen dat ik mij momenteel ernstig ongerust maak over mijn vader waarmee mijn moeder morgen naar het ziekenhuis gaat. Dat mijn zwager termininaal is door lonkkanker. DAt ik dan niet mijn gevoelens mag loslaten en hier geen steun mag vragen. 't Is dat ik nu online ben met mijn vriendin die steunenden woorden tot mij richt, anders zou ik hier terstond uitloggen.
En ja ik ben nog steeds werkloos, maar ik ben niet werkloos geworden omdat ik dronk. Dus het is geen eigen schuld en bij het solliciteren werkt mijn leeftijd niet mee.
Hiermee mag je het doen.
Bij jou zal ik geen steun zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je Gem, De afspraak is wel om 9.45 uur. Nu maar wel op tijd mijn bed uit.
Ja de indruk was goed, daarom mocht ik ook terugkomen om mee te lopen.
Nou, ik vraag me af wat er donderdag besproken zal worden. De functie en de voorwaarden zijn in Delft al uitgebreid aan de orde geweest. Dus ik denk na even een kennismakingsgeprek: meelopen.
Afwachten.
Kijk eens in je glazen bol;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je berichten hebben voor mij vaak een dubbele boodschap, Ziza. Hoe zie jij jezelf nu? Een genezen ex-alcoholist die totaal geen risico meer loopt? Of een voor het leven verslaafde die de boel onder controle heeft gekregen voordat de bom barstte? Denk je dat jij nog het gevaar loopt ooit een uitglijder te maken? Of voel je je immuun?
Natuurlijk kunnen er problemen zijn zoals jij ze noemt, maar begrijp ik het goed dat je alcoholgebruik (of drugsgebruik in het algemeen) altijd als oorzaak ziet, en niet als gevolg?
Als je geen zin hebt om hier op in te gaan, even goede vrienden hoor. Je bent alcohol de baas, en dat is natuurlijk super goed.

(hmmm... lang over gedaan om deze reaktie zo neutraal mogelijk neer te zetten, hoop dat dat gelukt is?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fauve/Tapas,
Misschien heeft Ziza het niet zo bedoeld. Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
Het stond er wel heel beroerd in mijn beleving! Vooral met de voorbeelden die hij aanhaalde! Zie ook de reactie van Corinne!

Corinne,
afwachten tot morgen met je vader. wel heel veel 6 kilo in 1 week, maar als je bijna niets kunt eten....
Probeer het te laten, morgen is er meer bekend. Het is moeilijk, maar je kunt nu niets doen.
Laat je even morgen weten hoe het afgelopen is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Water,
goeie reactie! De mijne was teveel uit de losse pols.
ik sluit me bij water aan Ziza. En dit is zeker niet als aanval op jou bedoeld, gezien mijn eerste reactie, maar is echte belangstelling! Jij bent tenslotte de meest oudgediende ADB-er hier!

Aangepast: ADB-er ertussen gezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

avond corinne ,
voor jou een warme knuffel ivm het verwerken momenteel .
en dit forum helpt mij enorm en ik hoop aan andere ook .
ik vermoed dat ieder zijn manier van drinken had , en nu ook ieder zijn manier van niet drinken heeft
sterkte
groetjes blacky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi CPAS en Gem.

Waarom voelen jullie zo aangevallen door wat ik schrijf over mijzelf ?
Ik heb helemaal niet gezegd dat steun bij elkaar zoeken niet goed is... of dat het uiten van gevoelens niet mag... waar staat dat dan...? Iedereen moet doen wat hij of zij wil.... wat voor jullie werkt , werkt voor jullie... daar is toch niks mis mee...schrijf maar raak dat doe ik ook... en als het helpt goed toch...ik heb er geen problemen mee...

Water

Ik kan onmogelijk zeggen dat ik nooit zal terugvallen...wie weet... maar gaandeweg heb ik meer en meer zelfvertrouwen gekregen en ook vertrouwen in het proces...
Alcohol en drugs zijn voor mij slechts symptomen van het werkelijke probleem....behalve de machteloosheid over alcohol en drugs was ik niet of nauwelijks in staat om gezond om te gaan met mijzelf en de realiteit...ik was voordat ik al begon te drinken en gebruiken een bang jongetje met een minderwaardigheidscomplex...ik ben 6 jaar gokverslaafd geweest , daarna 11 jaar drank en cannabis en on top of that cocaine ruim 2.5 jaar dagelijks gebruikt...
Ik geloof persoonlijk niet dat een geestelijk gezond iemand alcoholist kan worden... maar , dus dik onderstreept ! , dat is mijn MENING... en meningen zijn niet zo belangrijk....


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik ook nog even inlog maar Gem en Corinne ik denk ook dat Ziza het over zijn eigen beleving van zijn eigen verslavingen en al de daarbij horende problemen heeft.

En Corinne met al die ziekte in je familie en de zorgen die je je daarover maakt is het wel begrijpelijk dat je een beetje in de verdediging gaat.:heart:

en Ziza het is zo totaal waar dat je veel sneller iets afbreekt dan iets opbouwt..maar ooit zal aan het bouwen een einde komen.door jezelf ook met enkele fouten te accpeteren misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,
ik ben blij dat je hebt gereageerd. Ik ben er nu van overtuigd dat je het niet zo bedoelde, maar je schreef het wel heel dubbel. Is wat mij betreft OK.

Safi,
Dank je voor je reactie, ga maar lekker verder TV kijken of is het niet interessant?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...