Gem Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Even terugblikken he Houtje! Mag je best trots op zijn. Je hebt een lange periode om terug te blikken....Je moet wel veranderd zijn, kan toch niet anders! De strijd om alcohol de baas te worden gaat niemand in de koude kleren zitten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Houtje van harte gefeliciteerd met 2 jaar ADB zijn.Petje af voor jou:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Soothe, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Het lukt me niet om met de feesttrein mee te reizen vanmiddag maar wens jullie veel plezier. Willen jullie een stukje taart voor me bewaren voor vanavond?Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amariana Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Houtje, gefeliciteerd, knap van je!Hoop dat verder met iedereen ook alles goed gaat:heart:Verder had ik een vraag: Lijkt me leuk om een draadje te openen over spreuken en wijsheden, dit om je bijv. aan vast te klampen in moeilijke tijden.Waar kan je dit doen?Groetjes Annemarie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Als je naar "Home" gaat kun je kiezen tussen tips en truuks (iets anders heet het ) en Thema's en dan kun je daar een "nieuw bericht" maken en dan een onderwerp kiezen. Lijkt me een goed idee, een paar mooie one-liners.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Sorry Delta, ik weet niet wat de specialiteit van Groningen is, maar Bossche Bollen eten we straks in Den Bosch hoor !!! (geintje ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 tapas je hebt mij over de loop streep gekregen heb mijn loop kledij aan en ben weg hoe ver ik geraak is een andere vraag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 En ik weet niet meer wanneer we door Zuid-Limburg rijden maar ik bestel vast zo'n uitermate zure kruisbessen-vlaai (krôzzele???) voor de kenners onder ons loopt het water in letterlijk in de mond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Hee Blacky wat goed van je !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Het is wel jammer dat het zondag is en dat in ons dorpje alles dicht is, anders zou ik op de fiets springen.......en een overheerlijke taart halen......dat is nog eens wat anders dan het gevoel te hebben dat je op de fiets wil springen om JWW te halen....wat een heerlijk gevoel, dat wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Ja dûumkes en wat dacht je van Drabbelkoeken? Enne....dan laten we de Sonnema voor wat het is (gatverdamme). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
amariana Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Heb t draadje geopend bij tips en adviezen, dus als jullie willen graag een bijdrage;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 He he de trein nog in een sprintje kunne halen,Delta..bedankt voor het wachten.En de lunch begint bijna...heerlijk..gerookte zalm zie ik alBlacky erg benieuwt of je er van genoten hebt maar dat moet haast wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Ik zit trouwens een beetje te mijmeren naar aanleiding van wat mijn ROA zei vanmorgen (nou ja vanmorgen, een uur geleden) dat hij het zo knap vond dat ik op ééns had besloten niet meer te willen drinken en boembats was gestopt. Hij was (toen als vriend van een vriend) op mijn verjaardag in september 2005 geweest hier bij mij in huis, we zaten op het terras, ik had uitgebreid mijn verjaardag gevierd en was om 2 uur 's middags begonnen met koken, do I need to say more? :$Dus jullie snappen dat ik om 9 uur 's avonds het nodige (méér dan dat) tot mij had genomen en om 10 uur of zo zag ik de boel dermate draaien dat ik maar in bed ben gaan liggen. Totaal onverantwoordelijk natuurlijk, helemaal niet naar mijn kinderen gekeken, deuren niet dicht gedaan. Eén van de meest schaamtevolle herinneringen ..... zo onverantwoordelijk....En toch helpt schaamte niet om ADB te worden, je krijgt juist de neiging om dan maar weet dat gevoel te willen wegstoppen met....juist. Het is heel moeilijk om precies te pin-pointen wélke gedachten en gevoelens wél helpen en welke NIET. Helpend is het om trots op jezelf te zijn, dat je het wél kan, en dat denk ik eigenlijk elke dag als ik weer een groot glas spa rood in schenk. En helpend is ook om te denken dat de moeilijke tijden (als ik die heb op vrijdagmiddagmiddag soms) maar een uurtje is en dat ik dat makkelijk aankan....dat is allemaal helpend maar SCHAAMTE is niet helpend maar juist omgekeerd, maar ik kan het goeie woord even niet vinden, het maakt je kapot, het frustreert je .... ik zoek een woord dat op het puntje van mijn tong ligt maar kan het even niet vinden. En dat is precies het verschil tussen helpende en niet-helpende gedachten. De helpende gedachten maken je sterker en vastberadener, de niet-helpende gedachten vernietigen dat. Ik ben er erg over aan het nadenken vandaag en vandaag mág dat van mezelf en het doet me goed. Niet piekeren, maar nadenken. O ja het schiet me opeens te binnen, destructief. Want: het gevoel maakt niet alleen mijn goede, verstandige voornemens kapot, maar ook met die goede voornemen (want we weten allemaal dat een voornemen net zoveel waard is als de duur ervan namelijk het kan erg weinig zijn) .... dus aan een voornemen heb je niet zoveel. Je hebt pas wat aan handelen, aan DOEN, aan positief denken, wat je allemaal goed en wél verantwoordelijk hebt gedaan.Zo, dat is een gratis overweging die ik vandaag uitdeel (ik doe hem in een jip en janneke zakje met een snoepje erin en een strik erom, en speciaal voor Tapas doe ik er nog een jip en janneke kadootje in, neeeee Tapas je mag het pas uitpakken als je thuis bent!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Bedankt Houtje voor die mooie gestrikte Zak snoep.Wij zei Ziza nog maar weer...KOM IN AKTIE !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 wacht op mij wacht op mij ........ ga eerst vlug mattetaarten halen in Geraardsbergen en kom dan naar Antwerpen .houtje bedankt voor je schrijven .het doet mij denken aan iets want ik gisteren hoorde " het in het nu moment goedmaken " is wat telt het verleden is voorbij al draagt men het mee , en morgen moet nog komen .het lopen was goed al ben ik niet ver geraakt maar het is een begin zou ik zeggen , is tenslotte al sinds 2000 geleden dat ik nog nuchter gelopen heb;)in spanje ging ik af en toe lopen maar altijd onder invloed van drank ??pepita ik ben blij dat ik geen keuze meer hoef te maken ivm wel of niet adb zijn , ik kies ervoor om volledig te stoppen het andere lijkt mij echt te moeilijk maar zoals altijd spreek ik hier enkel en allen in mijn eigenste naam .naast wie mag ik mij neer vleien op de feesttrein ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 28 oktober 2007 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Vinden jullie dat dat "omzien" niet goed is? Ik heb juist erg veel baat bij de gedachte die ik zelf geformuleerd heb. Ik vind het ook niet blijven hangen, maar echt constructief denken. Ondertussen loop ik nog even naar het buffet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 HOUTJE PROFICIATTTTTTTTTTTTTT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Houtje..ik kijk nog dagelijks om hoor...en vind dit ook erg belangrijk...als ik niet accepteer wie ik was en hoe diep ik gegaan ben zonder schaamte dan zal ik het moeilijk vinden ...met dat verleden ...met trots in het heden te staan.Ik praat met iedereen die ik ken en ontmoet vrij over waar ik vandaan kom...mijn hondemaatje weet het zelfs...want die persoon ben ik ..was ik en zal ik altijd blijven...kleine stukjes in mij zijn uit mijn verleden en kleine stukjes van het Nu worden MIJ in mijn toekomst.Het is zoals dat tapijt waar ik wel eens eerder over heb geschreven...de donkere kleuren zijn van mijn diepste donkere dagen en mijn heldere kleuren van mijn mooiste herinneringen...en de herfstkleuren van mijn depressies en de gouden en zilveren draden zijn mijn vriendschappen en mijn liefde voor mijn man , honden en familie.Terugblikken is even weer beleven..en niet alles was zwart in die tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Er is niks mis met terugkijken zolang je dat maar in mildheid doet en niet in wrok. Het is goed te beseffen wat drank met je kan doen en de schaamtevolle herinneringen kunnen ons helpen en ons weerhouden van het drinken... hihi.. helpend terugkijken dus.En ja, Houtje, je bent veranderd, vroeger trok je je dingen veel meer aan die gezegd werden en nu niet meer. Raakte je sneller in paniek en waren gevoelens veel heftiger, je was bozer, verdrietiger..en zoals je nu overkomt is er een soort berusting.. alle gevoelens zijn er nog hoor, maar niet meer zo heftig als vorig jaar toen ik je hier leerde kennen.Ik kom speciaal de sauna uit (met lichtbak) om mee te lunchen en te genieten van het glaasje J&J champagne.. heerlijk hoor, die treinsauna.Blacky, ik kom effe naast je op de bank zitten. Stoer dat je bent gaan lopen, hoe ging het met je voet? Bouw je het wel rustig op? Heerlijk he, zo in de buitenlucht!!wat een feest en een verwennerij zo deze zondag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Delta die gevulde eitjes met zalmpate zijn lekker en de gerookte makreel salade is echt een aanrader.Zelf neem ik noch een stukje noten ciabatta en Marokkaanse stokbrood.En dan ga ik naar de sauna met lichtbak want na Tapas lekkere verhaal wil ik daar ook zeker nog even in.Wil er iemand mee zo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
meedoen Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Hardlopen en alcohol.Ziezo, gisteren een intervaltraining afgewerkt en vandaag 45 minuten uitgelopen. Over 3 weken loop ik de zevenheuvelenloop in Nijmegen (15 km). Niet voor een tijd, maar gewoon lekker uitlopen. Na 9 dagen geen alcohol loop ik als een dweil, maar ik weet dat dat beter gaat worden. Hier in het forum zijn verschillende lopers, grappig is dat. Kennelijk gaan lopen en alcohol op de een of andere manier samen. Ik loop vaak in mijn eentje, maar ook heel vaak met een vriendengroep. In totaal zijn er dat 100. Naast loopevenementen worden er ook gezellige avondjes georganiseerd. Ook rondom loopevenementen (wedstrijden) hebben we het vaak heel gezellig. Opvallend is dat de meeste lopers flinke zuipschuiten zijn, niet alleen in onze groep. Dat is mij wel eens vaker opgevallen. Hoe zou dat toch komen, eerst ben je heel gezond en sportief bezig en even later doe je dat allemaal weer teniet door eens flink door te halen. Ik weet het niet, compenseert het een het ander? Of is de overeenkomst dat lopen ook een verslaving is?Naarmate je vaker loop komt er een stof vrij in de hersenen (endorfine) die een heel gelukzalig gevoel geeft. Maar hoe vaker je loopt, hoe langer het duurt voor de stof vrij komt. Met andere woorden, je moet steeds meer gebruiken om de kick te krijgen. Waar ken ik dat toch van?In mijn marathontijd dronk ik ook, en ik toen had ik er geen last van. Nu wel, de laatste 2 jaar is de conditie achteruitgehold en zal ik erg blij zijn als ik weer 20 km kan lopen. Belangrijker nog, de loopverslaving lijkt mij gezonder dan de alcoholverslaving.Goede reis nog treinreizigers! Ik ga lopend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Er vroeg laatst iemand of ze haar hond op oudere leeftijd nog moest laten opereren en toen moest ik gelijk denken aan een gedicht wat ik tegen kwam toen mijn hond gestorven was.Als twee bruine ogen vragen,Help mij, want ik voel me niet fijn,Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,Egoïstisch zijn?Als je van de dierenarts hoort,Dit komt nooit meer goed,En hij krijgt steeds meer pijn,Mag je dan omdat je hem niet kan missen,Egoïstisch zijn?Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,En je zonder hem naar huis toe moet,Met een halster in je hand,En je hart vol pijn,Dan probeer je jezelf te overtuigen,Ik mocht niet egoïstisch zijn.Al die tijd met zijn tweetjes,Elke dag samen was een feest,En in al die tijd,Is zij zelf niet een keer,Egoïstisch geweest !... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mara Geplaatst 28 oktober 2007 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2007 Dat zijn twee grijze ogen vol tranen Safi. Afscheid nemen doet zo'n pijn, maar soms kan het niet anders.Liefs Mara Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden