Spring naar bijdragen

Zondag 30 december! Het is bijna 2008!


Leeuw

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 343
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hmm, maandag nacht werk ik zonder alcohol. Alhoewel we van de directie wel een fles champange krijgen. En dan zit ik om 00:00 op het forum :D

Zo, dan ga ik met ADB het nieuwe jaar in!

Mijn huisgenoot overigens gisteren 5 minuten gesproken toen ik thuis aan kwam waaien.

Hij is zwaar alcoholist maar komt uit Birma, is een internationale student. En hij drinkt in zijn kamer... echt erg om te zien hoe hij elke keer als hij zijn kamer binnenkomt dit als een 'normale' drink plek beleeft. Ik drink bewust niet op mijn kamer. Hij is echt helemaal aan het doorslaan. Begint neurotisch te worden, psychotisch en dat doordat hij een paar maanden problemen had met zijn bankverkeer.

Ach ja, ik zie er in elk geval aan wat ik niet wil worden! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh mijn voornemens voor het nieuwe jaar.. ff denken.... Vooral veel genieten, veel plezier maken.
Verder moet ik nog afstuderen, wat erg leuk is maar veel tijd kost. Wil eens flink op vakantie. En ja ik beter voor me zelf zorgen. Ook zou ik van het roken afwillen.
Verder wil ik mijn zelfstandigheid nog verder uitbouwen, veel plannen dus.
En jij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw èèn van mijn voornemens voor het nieuwe jaar is om in ieder geval geen tonijn meer te eten want die is aan het uitsterven. En de allerbelangrijkste natuurlijk om niet te drinken! Verder wil ik meer aktie want ik ben ook aan het uitsterven hier in huis dus ik wil wel wat meer reaktie. Spijtig is alleen dat ik een burn-out heb gehad en het nu al een paar keer weer heb geprobeerd in de maatschappij maar er al gauw gestresst van werd. Alles moet ook zo 'perfect' en snel. En de arrogantie slaat je om de oren...of ligt dat alleen aan mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huidige studiejaar afmaken, alles op alles voor de studie.

Daarna sporten: ik wil weer het waterpoloën oppakken!

Daarnaast gaan dansen, om in een gezellige alcohol vrije sociale omgeving te komen. Momenteel was stappen deze plek maar dat wil ik loslaten.

Ga dus dansen.

En, ik wil een huis kopen. Mijn doel is om in de zomervakantie zo hard te werken dat ik een leuke hypotheek rond kan krijgen. Ik ben namelijk commercieel en ik weet dat een werkgeversverklaring is opgesteld op basis van 13 werken werk... dus 13 weken heel hard buffelen en ik ben een gelukkig mens. Hopelijk komt er dan een leuk huis op de markt vrij dat ik kan betalen en bij mij past.

Tja, verder mijn vriendschappen nog beter onderhouden. Alle lieve mensen om me heen een keer goed in het zonnetje zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja DANSEN, was ik helemaal vergeten, ik wil ook gaan dansen, weet alleen nog niet wat.
In ieder geval niet dat klassieke gedoe. Mijn partner wil zowiezo niet mee, dus moet ik wat anders verzinnen. Ja ik ga ook dansen.

Nou jouw plannen klinken harstikke goed, leuk en het zal je van de drank afhouden!!!

Zo nu ga ik toch maar eens slapen morgen vroeg op.

Dag 2 voltooid.

Morgen een bijzondere dag, de laatste dag van 2007.

2008 moet gewoon een jaar worden zonder die rottige alcohol, dat weet ik wel zeker.

welterusten !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, dat is allemaal uiterlijk. Mensen die perfect zijn hebben een ego om dit zichzelf voor te houden.

Anyway, ik prik daar meteen doorheen. Want zo ben ik ook geweest heel erg, en ik wil zelf zo veranderen dat ik mijn arrogantie helemaal overboord kan zetten, ik ben me ervan bewust.

Het is dat verschil tussen je ego en persoonlijkheid.

Mensen die perfect zijn, mag je eens vragen; 'heb je onlangs nog een fout gemaakt? Je lijkt zo perfect?'

Tja... durf dan eens nee te zeggen... mens zijn is menselijk en fouten maken, anders ben je een robot!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw ik heb het niet over mensen die perfect zijn want volgens mij bestaan die ook niet,
maar dat je op het werk zo perfect moet zijn, d
at je maar zo weinig tijd voor jezelf hebt op het werk,
dat het allemaal zo gehaast en gestresst is en zo verschrikkelijk 'vermaneged'
Ik kon vroeger genieten van een kantoor baan maar nu is het zoveel minuten voor dit en zoveel voor dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leeuw, veel sterkte morgennacht!

An, dag 2 is succesvol achter de rug, slaap lekker!

En Safi, die arrogantie is zoals Leeuw zegt, idd uiterlijke schijn, ik zeg altijd maar, hoe arroganter, hoe onzekerder.
Tonijn aan het uitsterven? Tjessis, hier dus ook geen tonijn meer, al aten we het niet veel.

Mijn goede voornemens:
Beter voor mezelf en mijn omgeving zorgen; Mijn kracht positief gebruiken; Vrijwilligerswerk zoeken; Meer wandelen en Skeeleren.

Ugh, ik heb gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

voor de muziek liefhebbers onder jullie night of the proms op belgie een .
mijn goede voornemens ik denk hoofdzakkelijk hopen dat het een jaar word zonder bossie wossie .
dat ik in dit warme adb badje mag blijven , alleen spijtig dat jullie allemaal zo ver wonen , of zou ik naar nederland emigreren ;)
kothje de groetjes anderen ook
zou tapas geen internet hebben ??
frannie ik kjk ook altijd naar all saints , vindt het een leuke serie en doet mij aan sommige van het forum denken .
ivm tosca mijn hond die vorig jaar overleden is 14 juli , haar naam was tosca .
zo nu eventjes spelleke en dan naar mafland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Leeuw,
quote
Zo, en jullie kunnen ook allemaal nieuwe gewoonte leren als je er maar bewust de juiste keuze's voor maakt om je leven in te delen naar jouw doel, dat wat je bewust nastreeft... het is alleen jammer dat je hersenen voor 90% handelen van uit het onderbewustzijn, routine en dergelijke... en die 10% zo moeilijk is te gebruiken die bewust van jouw is
unquote
Zo, nu weet ik, denk ik, waarom ik zoveel zo moe ben. Om niet weer uit gewoonte de fles te nemen, ben ik bijna 100% bezig met bewust handelen. Heel vermoeiend.

@An,
:)

@Karinneke,
:)

@Gem,
Ja, ik heb dat gevoel soms ook wel, als mijn man zijn trappistje drinkt. Even denken aan hoe ik me voelde najaar 2006 is genoeg om blij te zijn dat ik niet meer hoef te drinken.

@Ferry,
:)

@Benthe,
Eigenlijk zouden we dus Gregoriaanse gezangen te horen moeten geven in de nacht van oud op nieuw.
Leuk cadeau van je zwager en een goed idee! Ik weet nooit wat ik mijn man kan geven en hij geeft ook nooit aan wat hij hebben wil. Dit lijkt me dan wel iets leuks om hem te geven (behalve dan een nuchtere levenspartner en dat moet eerst maar zien waar te maken).
Oma Benthe klinkt wel leuk. Ik denk dat je een lieve oma zult zijn. Lekker een rebelse oma, wouw!
Ik heb al borsjt gegeten, maar dat was in Moskou. Ik vond het niet zo bijzonder. Maar ja, elke dag rode bietjes op zijn zusemmezo met daarbij uitgesudderd vlees van ondefinieerbare oorsprong. Maar wel veel drank en weinig fris. Je moest moeite doen om in een restaurant fris te krijgen en dat nog wel in de tijd van de drooglegging door Andropov (of zo iets, hij is ook zo kort president geweest).

@Pippi,
Succes met het ordenen van je gevoelens en gedachten. Dat kun je idd beter overdag doen dan 's nachts.

@Blacky,
Soms wou ik ook dat ik alleen woonde, als iedereen weer eens om me heen draait of tegen me aan gaat praten terwijl ik wat anders wil doen. Maar ik denk dan weer als je alleen woont, ben ook maar alleen.
Ik weet het niet. Ik heb gewoon nog nooit op mijzelf gewoond. Ik kan gewoon niet vergelijken.
En jij 1 jaar en 4 maanden geleden (ja, gespiekt bij Safi) heb je de knop omgedraaid: gefeliciteerd!
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:
Beterschap voor je partner!

@Mathilde,
:)

@Albertine,
Dag 1 zit er bijna op.
Begrepen door de hulpverleners? Door mijn verslavingsarts voelde ik mij iig niet begrepen. Hij gaf me een libriumkuur en daar moest ik het mee doen. Hij vertelde er niet bij wat een libriumkuur met je doet. Achterafgezien denk ik dat ik nog niet rijp genoeg was om de knop om te draaien. Toch ben ik met die behandeling op de goede weg gegaan. Helaas trapte ik na onze leuke vakantie in een hele diepe valkuil, waar ik maar met moeite uitkwam. Gelukkig waren een helpende handen die naar me reikten en die ik ook aannam. Hier met het forum en de internettherapie ben ik eindelijk op het droge gekomen. En tot hier toe gebleven. Hier wil ik blijven en voortleven, de drank die hoef ik niet meer. Dank u.

@KarelK,
:)

@Pippi,
Als je de clown pakt als koppie, dan krijg je Mammaloe van me cadeau. Maar wil je dat wel?
Trouwens vind ik jou helemaal geen clown, meer een pierrot. :( Ik mag je iig wel. :heart:

@Kaia,
:)

@Safi,
Ik voel mij helemaal niet gekwetst, omdat jij geen handenbindertjes wou.
Ik heb er lang over moeten nadenken of ik wel kinderen wilde hebben, mijn man wou er zo graag. Ik ben wel blij dat ik ze heb en zou ze niet willen missen. Toch kijk ik uit naar het moment dat ze echt uitvliegen. Ik ben trots op mijn kinderen en ook trots op mijn man en mezelf dat we ze tot volwaardige volwassenen hebben kunnen laten groeien.
Het verhaal hoe je je man hebt ontmoet, verveelt mij niet. Ik vind het nog steeds een bijzonder verhaal.

@Anna,
Geniet van de liefde.
Ik denk dat je zoon toch niet wil dat iedereen niet aan de oliebollen zit puur en alleen, omdat hij alles gemalen moet hebben. Oliebollen kun je ook bij de kraam kopen en dan thuis opwarmen.

@Username,
En die week nuchter, die ga je halen en zo ga je ook het nieuwe jaar in. Ik ga met je mee, dag per dag en uur per uur.

@Delta,
9 maanden! :present::heart::present::present::heart::present::present::heart::present:
Ik volg op loopafstand!

@Trees,
:)

@Marieke,
:moon:

@Houtje,
Met mijn was gaat het goed en met de jouwe? (Even om de washaters wakker te schudden).
:)

@Sandra,
Een goed besluit voor jezelf en dag 1 is bijna om.
Misschien kun je wel een duo vormen met Albertina, zij is vandaag ook gestopt?

@Estrella,
23 dagen al en de 24ste is bijna om. En ja, het is wonderbaarlijk hoeveel je over jezelf leert als je nuchter kijkt. Niet allemaal even leuk, maar wel verhelderend. :present:

@Francesca,
:)

@Trees,
Ach, is je zoon nu vertrokken voor vijf maanden. Ik leef met je mee en als je je eenzaam voelt, kom dan hier. Hier is bijna altijd iemand om tegenaan te praten. Uur per uur en dag per dag gaan ook die vijf maanden voorbij. Dat wordt dan vast een hernieuwde kennismaking. Ik vind het ook spannend en hoop dat je ons van zijn ervaringen op de hoogte houdt. Weet je, Trees, het zou toch fantastisch zijn als je hem als hij weer thuis is, kunt verwelkomen op een nuchtere moeder. Zullen we daarnaar toe werken?!
Een kattebrokjes etende dochter. Wat kleine kinderen toch al niet vermogen. En hulpvaardig dat ze kunnen zijn. Rond die leeftijd heb ik mijn moeder en grootmoeder geholpen met behangen: ze hadden mijn bedje netjes tegen de muur aangeschoven en ik maar bolletjes maken van het behang!!! En mijn favoriete achterneef zat op het strand hondenpoepen te snoepen. Delicious!

@Cacao,
Welkom, je hebt de draad gevonden en mijn icoontje. Dit is een weinig gebruikt icoontje en dus valt het op. Je 7de dag is bijna om.

@Kate,
:)

@Spud,
:)

@Ferry,
:)

He! Ik ben bijgelezen. Wat was dat veel leeswerk!
Even over oud en nieuw. Ik ben niet alleen, we gaan als altijd met zijn allen naar een vriend die een huisje in het bos heeft. Er komen ook altijd andere gezamenlijk vrienden van hem en van mijn man. Oude studiegenoten allemaal. Sedert zo'n kleine 25 jaar ben ik ook altijd van de partij. We zitten daar een eind weg van de herrie en er wordt vrijwel altijd vegetarisch gegeten en heel weinig gedronken en binnen mag niet gerookt worden tenzij het zo droog is dat er bosbrandgevaar is, dan mag er in de keuken gerookt worden. Alles is verder voorzien van een minimum aan luxe. Ik zal jullie dus wel missen morgen en overmorgen!

Nu ik laat ben, ga ik maar alvast iedereen die naar bed gaat welterusten wensen. Dus

@iedereen die naar bed gaat,
SLAAP LEKKER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...