juf Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 17.00 is de gevaarlijkste tijd van de dag...niemand thuis en eerst een glaasje wijn om daarna te starten met kookvoorbereidingen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juf Geplaatst 8 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 Bedankt Delta Tango, zag meteen waar ik steekjes had laten vallen.Groeten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 Hallo Juf,Ik ben een collega-trek-hebber om 1700 uur en ik heb veel baat gehad bij de keukenwekkermethode, die staat bij Tips en Adviezen. Veel plezier hier op het forum en succes met het stoppen/minderen, er zijn hier genoeg voorbeelden bij wie het gelukt is dus motivatie genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pepita55 Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 Hoi juf,Bij jou is het 17.00 uur en bij mij is het 18.00 uur.Wij noemen dit de gremlins, die vreselijke trek.Een soort beloning voor de dag.Die tijd ben ik meestal alleen thuis met mijn hond en katten.Vaak drink ik niet maar ook wel eens en ik wil in ieder geval door de week niet meer drinken.We steunen elkaar in de strijd. Afgesproken?groetjes van pepita Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 Hoi Juf,Ik begon al gelijk als ik thuis kwam uit mijn werk. Daarna ging er tijdens het koken ook nog een glas of 2 in. Tijdens mijn terugval (ik was toen al 3/4 jaar werkloos door een reorganisatie) maakte de tijd mij niet meer uit, dag en nacht ging ik door. Dat ging uiteraard niet goed.Bij het stoppen bleek dan ook de tijd tijdens het koken de moeilijkste te zijn. De handvatten, aangereikt door de internetbehandeling kon ik hier niet gebruiken, ik kon niet even wat anders gaan doen en mijn gedachten lieten zich maar met moeite sturen. Toch vond ik een middel: het forum hier open laten staan en elk moment dat ik even van de potten en pannen weg kon: hups naar het forum en wat lezen. Zo kwam ik dan ook die tijd op een draaglijke manier door.Naar mate de tijd vorderde, werden de trek en de trekmomenten minder.Stoppen is echt te doen, ik heb de nodige aandacht aan mezelf besteed en heb heel hard en met heel veel geduld (en ja, daar heb ik gebrek aan) aan mezelf gewerkt. Het loont de moeite. Ik ben nog steeds heel blij dat ik gestopt ben, aanvaard heb dat ik alcoholiste ben en weerloos sta t.o. de alcohol. Ik heb mezelf bevrijd en hoef lekker niet meer te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dani Geplaatst 8 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 8 januari 2008 Hoi Juf,Ook hier heel herkenbaar jouw verhaal. Na een hectische werkdag even onderuit zakken op de bank, wijntje erbij en dan maar eens kijken of er nog genoeg puf over was om de keuken in te duiken en anders was het eerlijk gezegd vaak gewoon een boterham hier.Heb dat drastisch omver gegooid door nu na het werk gelijk te gaan koken en ook meer aandacht aan mijn maaltijden te geven. Werkt goed, je doorbreekt er een patroon/ritme mee. Zou het eens proberen als ik jou was. Niet geschoten is altijd mis. Het leidt in ieder geval je aandacht van die "vaste" borrel af.B.t.w. Volgens mij is het geen wet van Meden of Perzen dat je je eerst moet voor stellen op het Wie is Wie draadje voordat je mag meeschrijven op Ditjes-en datjes. Dus verontschuldig je niet. Nergens voor nodig.Groet, Dani Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden