Spring naar bijdragen

dinsdag 8 januari

knuffie

Aanbevolen berichten

@Corinne, hoezo roept jou vraag bij mij weer ?'s op? Kwart? Is dat een andere term voor noten of accoorden?

Nu hou ik op, wordt te veel info voor m'n brein. Moet alles maar eens laten bezinken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ha, een aap die geen bananen eet, dat was mijn ezelsbruggetje ook, ik ga er bijna ook weer een gitaar zoeken als ik alles zo lees.. heb vroeger bij de padvinders wel vaak bij het kampvuur gespeeld (schaamschaam)... snaren aan brengen is niet zo moeilijk, tenminste wat ik me herinner van 25 jaar geleden, knoopje onderin leggen en dan boven in die spietjes door het gaatje prutsen en draaien maar.. er zijn makkelijke stemfluitjes te koop met de EADGBE toontjes.. grappig hoe al die informatie na al die jaren toch weer ergens uit een laatje floept..

en nu ga ik naar bed.. kijk daarom wilde ik minder forummen omdat ik vind dat ik om 11 uur in bed moet liggen van mezelf... maar heb het zo druk met bedenken hoe druk ik het wel weer niet heb dat ik niks doe en dat schiet ook weer niet op... al helemaal niet als je daardoor te laat naar bed gaat..

trusten, en ik zal proberen weer wat meer van me te laten horen.. maar beloof niks want ben momenteel erg moe en allergisch voor het moeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ga ik de katten even nog wat aandacht geven, want ik heb de hele dag tegeltjes van de muur af staan bikken bij een vriend.

Vanmorgen in m'n enige uurtje slaap een stuk van m'n tand afgebroken. Moet echt niet gekker worden die slapeloosheid! Lijkt wel alsof ik door slaaptekort een epileptische aanval krijg ofzo, wanneer ik eindelijk wel eens in slaap val. Nu m'n tand, 3 dagen geleden een onverklaarbare buil op m'n hoofd. Nou ik hoop maar als ik straks m'n wekker weer ga bekijken en ik eindelijk in slaap sukkel de rest van m'n gebit heel blijft. :huh:

Fijne avond iedereen! En welteruste voor straks! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud,
Ik raad je aan een goed boek over muziektheorie aan te schaffen.
Zelf vind ik het boek: Eenvoudige Algemene Muziekleer van Bernard Nelleke, uitgeverij Hewekemeijer, aan. Kost ongeveer 15 euro en is bij elke zichzelf respecterende bladmuziek op voorraad leverbaar.
Maar even een tipje van de sluier oplichten:
prime, secunde, terts, kwart, kwint, sext, septiem, octaaf, none, enz. zijn de benaming voor de intervallen tussen de noten.
De afstand tussen C en C is een prime,
tussen C en D heb je een secunde,
tussen C en E een terts, enz...
Lig er verder maar niet van wakker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pff, moet morgen een nieuwjaarsreceptie voor 150 man/vrouw in elkaar draaien. Ligt trouwens niet aan jullie geheugen hoor.... dit speelt pas vanaf 2 jan. en kunnen jullie niet weten omdat ik het hier niet heb gepost.

Aangezien ons bedrijf per 1 jan. is overgegaan naar een andere cateraar en een fles spa rood nu 8,00 euro (!!!!) kost, 2 liter jus d'orange 15 euro (!!!) en de prijs van een schaal met hapjes is verhoogd van 35 euro naar 102 euro heb ik zelf de catering maar ter hand genomen. Maar is stressen. Vanmiddag naar de groothandel geweest om alles zelf in te kopen. Wordt morgen 4 uur hapjes snijden en in elkaar draaien en dan maar hopen dat iedereen morgen tevreden is. Ben peu-nerveu.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff...ik zat alle oude berichtjes al te scrollen op zoek naar een torentje!

Da's wel lef hebben meid! Zit er ook alco bij? En heb je wel een domme kracht voor het grove snij-en kneedwerk?
Ik wens je heel veel succes, maar hoe weinig ik je ook nog maar ken, je kunt dit vast wel!

taalfoutje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...