Spring naar bijdragen

dinsdag 8 januari

knuffie

Aanbevolen berichten

@Water
Volgens mij heb ik een spaanse gitaar maar er zit wel 1 stalen snaar tussen.
In het kader van 1 te worden met m'n gitaar zou ik het graag zelf willen doen. Kan ik achteraf wanneer het spelen niet lukt nog altijd zeggen; "Maar ik heb wèl zelf de snaren gedaan" ;) Thanks voor de tip! Ga nu meteen ff googlen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha Pippi, aan elkaar knopen zal wel een heel speciaal geluid geven ;)
Ik zie nu inderdaad op internet dat er blijkbaar wel meer mensen met dezelfde vraag zitten.

Tja, ik ben een beetje impulsief aangelegd en meestal heb ik iets uit elkaar liggen voordat ik me af ga vragen of ik dat eigenlijk wel kan maken.. Met m'n gitaar wilde ik toch voorzichtiger zijn..
Nu voorlopig maar inlezen, daarna de snaren erop zetten en dan hoop ik dat ik m'n geduld kan bewaren tijdens het leren spelen. Ik loop meestal teveel stappen vooruit.. Wil meteen een liedje kunnen spelen maar daar gaan eerst nog wat stappen aan vooraf heb ik gemerkt.
Wellicht een goede bezigheid om spanning kwijt te raken nu ik niet meer drink. Dan nu maar eerst de snaren op spanning krijgen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zit nu dus zo'n beetje wat te lezen. Ik denk dat ik maar beter eerst m'n gitaar moet leren kennen voordat ik aan die snaren begin. Ze hebben het over een Bassnaar of E1 snaar en dat zegt me al helemaal niks! Hoezo ben ik een leek? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu begint er iets te dagen Pippi! Maar volgens mij gaven ze me toen een ander zinnetje, kan dat?
Is die 1e E dan de E1? En kan ik die Erwtesoep dan voor E2 zien of is dat dan weer een andere hoeveelheid.
Me verdiepen in noten zal ook niet echt verkeerd zijn. Alhoewel, dat is al een probleem want ik weet niet eens het verschil tussen noten en accoorden! Liep ik de vorige keer op vast. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem slaapze! Ik ga zo ook gestrekt, morgen weer vroeg op.

Spud er zijn op Internet wel dingetjes te vinden die de goede toonhoogte per snaar afspelen, daar kun jij dan je gitaar op stemmen. Beetje doorzoeken dus, lukt je wel.
En inderdaad, dit is een prima hobby om je gedachten mee te verzetten. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Pippi! Ga me toch wat beter inlezen en leren want ik ben een hele langzame leerder ;) En zo door het erover te hebben en te lezen komen er steeds meer ?tjes.
Stukje bij beetje en de tijd ervoor te nemen om het op me in te laten werken is denk ik niet geheel onverstandig. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,
Heb verder de draad maar vluchtig doorgenomen. Sorry als ik dan iets over het hoofd heb gezien, waar je van mij een reactie op had verwacht. Als je die alsnog wil, dan gaarne een pb, want de avond is al ver gevorderd en morgen heb ik alweer een drukke en gevulde dag met weinig forumtijd.

Anna,
De laatste paragraaf van je bericht van 22.06 kwam mij heel erg bekend voor. Ook ik heb sociale angst en ben nog steeds druk doende deze te overwinnen. Dat gaat nog steeds voetje voor voetje. Je snapt vast dat ik met hele gemengde gevoelens naar de receptie kijk.

Delta,
Ik heb een oud-collega, vriendin, zij heeft een 'alcohollever', reeds geconstateerd toen zij tien was. Hoe die aandoening heet, weet ik niet, maar zij verdraagt bepaalde voedingsmiddelen niet goed, omdat haar lever stoffen daaruit niet kan verwerken. Uiteraard moet ze ook de nodige voorzichtigheid in acht nemen met alcohol. Ik heb een klaplong gehad. Iets wat voorkomt bij lange jongens met een snelle groei en uiteraard bij ongevallen en vechtpartijen (meest met messen). Ik ben een vrouw, was toen 37 en kort van lengte.
Dus ook al behoor je niet tot de risicogroep om een bepaalde ziekte te krijgen, het kan je toch overkomen.
Hoe dan ook niemand kiest ervoor om ziek te zijn of te worden.
Sterkte.

Knuffie,
Blij te vernemen via Kohtje dat je nu weer wat rustiger bent geworden en zelfs al in je bed ligt. Nogmaals: sterkte.

Gem,
Sterker nog, sinds een maand of drie ben ik zelfs actief contacten aan het maken. Ben nooit zo dapper geweest, ik wachtte altijd zwijgzaam aan de kantlijn tot ik (meestal niet) uitgekozen werd.

Gitaren,
Ik dacht altijd dat tussen elk paar snaren een kwart zit. Kennelijk verkeerde gedachte van me.
Ik zie nu E kwart A kwart D kwart G terts B kwart E (van bovenste (laagste) naar onderste (hoogste) snaar).
Zie ik dat goed???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...