Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 januari 2008

Cheyenne

Aanbevolen berichten

Ja, dank jullie wel.
Eigenlijk leer ik al heel veel elke dag. Ik praat weer nuchter met mijn man, ben al een stukje opener dan ik was. Het voelt ook allemaal wel beter... Maar anders, soms ook wel wat sommigen zeggen saai, al is dat niet helemaal waar, want ik ben niet saai. Ik kan meer hebben (..) van mijn kinderen, en de humor die ik zo heb gemist komt ook weer een beetje terug..
Maar dat andere, vreemde gevoel in mijn buik, ik kan het het best omschrijven als een soort heimwee-gevoel, een beetje verloren... net of ik de proporties niet meer goed zie. Ik voel me geen volwassen vrouw van bijna 40, heb nooit verantwoordelijkheid afgelegd over mijn daden... en moet ik alles op een goede manier doorgeven aan mijn eigen twee kinderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 240
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, ik herken dat gevoel ook, maar nu ik een paar keer vrijwillergerswerk heb gedaan, heb ik weer een klein doel. maar ja het is makkelijker gezegd dan gedaan, want ik ben nog maar 1 week bezig.
Maar je komt wel andere dingen tegen en je hebt weer even andere gedachten. Het houdt me ook sowieso van het drinken af, want ik heb geen zin om daar met een vreselijke kater te staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, nu denk je nog, dat een feest met alcohol leuker is, maar een ding is zeker de dag erna is zeker leuker als je geen alcohol hebt gedronken. Ik heb 16 jaar niet gedronken en op een gegeven moment mis je het niet meer, echt niet. Het is dan zo'n gewoonte geworden om fris te drinken, dat je geen trigger meer krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet even stoppen hier, zit teveel in m'n iedereen willen helpen gevoel en dat maakt me machteloos...
Wilde ook al een voorstel doen om 2 euro te lappen 2x 500 leden zou voldoende zijn.. Maar dat blijft dan ook onbegonnen werk want er zijn wel meer mensen die dat kunnen gebruiken :huh:

Nou in ieder geval een duidelijk voorbeeld dat ik even aan het doorslaan ben aan deze kant. Maar ik drink niet want ik heb een deal!

Sterkte iedereen vandaag! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment heb ik nog niet echt "zin" gehad in drank. Maar mocht ik de moed laten zakken, dan is dat natuurlijk het middel waar ik naar grijp..

Ja, dat buitenshuis aan de slag werkt wel. Maar wanneer is het te vroeg en wanneer te laat.
Ik hou me even vast aan de gedachte, mijn oude ik is ook gewoon moe! niet om weg te kruipen voor verantwoordelijkheden, maar ik wel een beetje uitgerust zijn, voor ik ergens aan begin. Ik ben ook nog maar net op pad, natuurlijk...

Als ik dit over twee jaar terug lees, moet ik vast heel hard lachen! Jullie ook?
Ik klink eigenlijk wel heel erg als een alcoholist hè?!! Verd****!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, maar ja wel een die aan het vechten is voor zichzelf en daar neem ik mijn petje voor af.

Goh, ik heb zo'n raar gevoel, ik word gewoon een beetje emotioneel van alles. Benthe voelt als een vriendin en ik kan het alleen met jullie erover hebben, want voor mijn omgeving bestaat ze niet. Raar gevoel.
Ik zal toch moeten leren om met emoties nuchter om te moeten gaan en dat ga ik ook doen, want als jullie allemaal zo kunnen vechten tegen de drankduivel dan kan ik het ook.
Ga er even tussen uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, Marion, ik wals gewoon over je heen.

Maar ik geloof wel dat je gelijk hebt... er staat ergens nog een vergeten achterdeur open, maar waar. Het is ook zo'n groot huis geworden, met al die geheime gangen en kamers die er in de jaren bij gebouwd zijn...

Marion, wat een rot- gevoel! Hier ook fin. aan de grond. Weet hoe het voelt. Knap dat je niet drinkt, hoor. Klasse!

Knuffie; sterkte meid! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cacao: ik ben er al heel de tijd, maar was nog aan het bijlezen.

Benthe: 'You can't allways get what you want..." en ... er zijn mensen die tijdens hun hele lange leven geen zin hebben kunnen geven met hetgeen ze bezig zijn. De korte tijd dat ik hier op het forum ben, heb ik meer van mijn alcoholverslaving geleerd, juist door jou.
Je mag dus weer naar huis Benthe: ga je vandaag?

Delta: ik snap je heel goed, Benthe gaf zelf al een wijs inzicht!!!

Marjo: je bent bang en je bent op zoek... misschien moet je het eens proberen los te laten allemaal. Angst is een hele slechte raadgever!!!!!! Geef jezelf de tijd meid. En trouwens, volgens mij worstel je nu met een mega Gremlin. Ga iets doen zodat je over iets anders MOET nadenken. Heb je dat???? Heel belangrijk nu en niet drinken joh.

Spud: dank je voor de tekst: als ik kon toveren. Als ik kon toveren dan..................

Hier staat momenteel het bier op tafel, EN IK BLIJF ervan af: ga er niks van zeggen, WANT IK WIL helemaal niet. Ga nu nadenken wat ik wil eten vanavond.

Iemand een gezellig idee??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk de moed gehad om het draadje van vandaag te lezen, want eigenlijk 'wist' ik het gisteren al, dat het geen goed nieuws was.. dat zei mijn gevoel eigenlijk wel meteen. Benthe, 1 troost, je maakt dit allemaal nuchter mee. Aan de andere kant ook hartstikke K*T dat je eindelijk goed voor jezelf zorgt en dan toch getackeld wordt door die rotziekte. Ik weet zeker dat de tijd die je nog rest een mooie en goede tijd gaat worden, met liefhebbende mensen om je heen, mensen (en dieren) die van je houden en jij van hun. De onzekerheid is voorbij en nu komt het 'wennen aan' de gedachte dat het leven inderdaad een keer ophoudt. Jij weet wanneer dat voor jou zal zijn, wij weten het niet terwijl we morgen onder een auto kunnen lopen. Klinkt dit hard? nee, want het is zoals het is, het is heel verdrietig en naar maar ook duidelijk. Ik denk aan je Benthe en wens je alle goeds toe

Knuffie, jij moet nog steeds wachten op uitslagen, wat is dat moeilijk, volgens mij is die duidelijkheid het belangrijkste, wat het nieuws ook is, dan kun je je er op instellen en weet je waar je aan toe bent. Huilen omdat het zo is, of weer hoop hebben omdat het niet zo is. Heel veel sterkte tijdens het wachten!

Rouwen en verdriet horen helaas bij ons leven, ieder gaat er op zijn eigen manier mee om, de een wat tactischer dan de ander. Het is dan ook niet raar dat het berichtje van Benthe meteen ook onrust brengt hier want boosheid hoort ook bij verdriet.. en dat mag er ook gewoon zijn, want zo gaan die dingen, alleen koel je boosheid niet op elkaar.

en verder houden we het gewoon weer droog vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag allemaal,
even een kort berichtje, terug van onze wintervakantie in een ver en warm land. hier giet het en stormt het, bah! een goed moment om weer eens even het forum te bezoeken en jullie allemaal een goed, gezond en alcoholvrij jaar toe te wensen. succes!
veel liefs van bibelle

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...