Spring naar bijdragen

TERUGSLAG! :-(

Rosan

Aanbevolen berichten

Een week geleden heb ik me aangemeld op het forum.....een week is het goed gegaan en gisteravond is het goed mis gegaan.....
Al toen ik de fles wijn in de supermarkt kocht, voelde ik aan dat ik scheef zou gaan. Ter "zelfbescherming" kocht ik er een flesje van 0,25 l. bij, zo van; dan houd ik het daarbij en de grote fles roer ik niet aan. Maar het gebeurde; het kleine flesje ging op en de grote er achter aan. En nu zit ik hier dus met de bekende kater maar vooral met het schuldgevoel en vooral teleurstellende gevoel dat ik het niet red. En zo gaat het dus ieder keer, een paar dagen sta ik droog en daarna heb ik een enorme drang naar alcohol. Een stemmetje in mij zegt dat het niet goed is, maar een hardere stem dwingt mij om wel te drinken.

Hoe moet ik hier mee om gaan? Hoe gaan/gingen jullie hier mee om? Refusal kan een optie zijn, maar ik weet nu ook van te voren dat ik me beroerd voel na een fles en ga toch drinken. Bovendien, als ik de drang heb, zou ik ook de Refusal niet innemen om alsnog te gaan drinken.

Een week was ik ADB, nu ben ik weer terug bij af en baal van mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosan,

Ik wilde ook steeds stoppen maar na goed een week ging ik dan toch weer halen... Voor mij is het inzicht gekomen dat wanneer ik een fles of blik ga halen onder het mom van da's voor de visite, ik eigenlijk al de toon heb gezet om te gaan drinken... Ik heb dan ook voor mezelf gesteld dat ik zolang ik soms nog twijfels heb ik gewoonweg niks in huis haal. De visite weet intussen dat wanneer ze willen drinken ze dat zelf mee moeten nemen dus ik hoef het ook niet in huis te halen...
Da's natuurlijk makkelijk praten voor mij ik woon alleen en ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie is...

Nu sta ik bijna 3 weken droog. Wat me erg geholpen heeft is dat ik hier ook een stopmaatje heb gekregen.. Dus ook bij enige twijfel kon ik denken maar hij heeft dit probleem ook en we hebben een deal dus ik doe het maar ff niet.
Ook ben ik bewuster gaan kijken naar mijn drinken momenten, wanneer krijg ik trek en wat is daar de rede van? Over het algemeen was het de pure gewoonte en voor die drink gewoonte probeer ik nu iets positiefs in de plaats te doen. Moet zeggen dat dat aardig lukt.

Over refusal kan ik je niks vertellen want daar heb ik geen ervaring mee. Maar misschien is het iets om bij jezelf na te gaan waarom je steeds wil drinken? Probeer daarnaast te zetten waarom je het niet meer wil en maak hier een lijstje van. Zo kun je bij twijfel je lijstje erbij pakken. Voor mij scheelt het ook een heleboel dat ik druk voor mezelf heb verlaagd, ik keur het niet af wanneer ik trek krijg maar kijk er positief naar. Ik zie het als een leerpunt om mezelf beter te leren kennen.. Ook geef ik mezelf alle ruimte om mijn keuze te maken. Ik zeg niet tegen mezelf dat ik het niet mag, want dan krijg ik reuze trek. Ik zeg tegen mezelf je mag het best maar wil je het ook echt? En als ik mezelf die vraag stel dan kom ik tot nu toe op nee uit..

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Die week is trouwens niet weggegooit omdat je gisteren uitgegleden bent, je hebt het toch een week vol gehouden! Probeer die positieve gedachte in je achterhoofd te houden en laat je niet naar beneden halen door je negatieve gedachte dat je nu een fout hebt gemaakt. Elk mens maakt fouten en daarvan kun je alleen maar leren.

:musicnote:

Groetjes,
Spud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosan,

Tjonge, wat zal je balen. Maar zie eerst de goede kanten. Je hebt het toch maar mooi een week volgehouden. Niet of minder drinken gaat vaak niet in EEN keer. Er zijn mensen die wanneer ze besluiten niet meer te drinken, nooit meer drinken. Maar geloof me, dat zijn er niet veel.
Kom naar het 'draadje' van vandaag. Vrijdag 1 februari, zodat de anderen je ook tips en advies kunnen geven. We schrijven altijd op EEN dagdraadje, dan is er overzicht.

Verder zou ik zeggen: kop op joh!!! Vandaag eens goed nadenken hoe nu verder.
Heb je al eens aan internetbehandeling gedacht. Hier op deze site van Taxus.
Ik heb die gevolgd en ben in augustus begonnen en nu drink ik al een maand helemaal niks.
Dus dat ging ook niet een, twee drie, volhouden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...