Rosan Geplaatst 1 februari 2008 Rapport Geplaatst 1 februari 2008 Een week geleden heb ik me aangemeld op het forum.....een week is het goed gegaan en gisteravond is het goed mis gegaan.....Al toen ik de fles wijn in de supermarkt kocht, voelde ik aan dat ik scheef zou gaan. Ter "zelfbescherming" kocht ik er een flesje van 0,25 l. bij, zo van; dan houd ik het daarbij en de grote fles roer ik niet aan. Maar het gebeurde; het kleine flesje ging op en de grote er achter aan. En nu zit ik hier dus met de bekende kater maar vooral met het schuldgevoel en vooral teleurstellende gevoel dat ik het niet red. En zo gaat het dus ieder keer, een paar dagen sta ik droog en daarna heb ik een enorme drang naar alcohol. Een stemmetje in mij zegt dat het niet goed is, maar een hardere stem dwingt mij om wel te drinken.Hoe moet ik hier mee om gaan? Hoe gaan/gingen jullie hier mee om? Refusal kan een optie zijn, maar ik weet nu ook van te voren dat ik me beroerd voel na een fles en ga toch drinken. Bovendien, als ik de drang heb, zou ik ook de Refusal niet innemen om alsnog te gaan drinken.Een week was ik ADB, nu ben ik weer terug bij af en baal van mezelf!
An Geplaatst 1 februari 2008 Rapport Geplaatst 1 februari 2008 Rosan,Tjonge, wat zal je balen. Maar zie eerst de goede kanten. Je hebt het toch maar mooi een week volgehouden. Niet of minder drinken gaat vaak niet in EEN keer. Er zijn mensen die wanneer ze besluiten niet meer te drinken, nooit meer drinken. Maar geloof me, dat zijn er niet veel.Kom naar het 'draadje' van vandaag. Vrijdag 1 februari, zodat de anderen je ook tips en advies kunnen geven. We schrijven altijd op EEN dagdraadje, dan is er overzicht.Verder zou ik zeggen: kop op joh!!! Vandaag eens goed nadenken hoe nu verder.Heb je al eens aan internetbehandeling gedacht. Hier op deze site van Taxus.Ik heb die gevolgd en ben in augustus begonnen en nu drink ik al een maand helemaal niks.Dus dat ging ook niet een, twee drie, volhouden!!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden