Spring naar bijdragen

zondag 3 februari 2008


Sandra

Aanbevolen berichten

Goedemorgen uitslapers,

Het is zondagochtend en iedereen ligt kennelijk nog op een oor.
Ik heb lekker muziek opgezet en ben aan het genieten van mijn koffie.
Relatie kind-ouders kan soms complex zijn. Voor mij ontvangen ze onvoorwaardelijke liefde omdat zij mij het leven hebben gegeven. Hoe ze verder in dit leven inhoud aan hun leven geven is aan hun. Ik geef mijn grenzen aan en richt op mijn eigen leven uiteraard maken ze een onderdeel van.
Ik hou ontzettend veel van mijn ouders en hoop dat ze heel lang nog blijven.
Anderen die anders over hun ouders denken, is hun goed recht.

Vandaag weer een lekkere dag om flink van te genieten. Aan morgen wil ik niet denken. Vandaag blijf ik nuchter.

Liefs Sandra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

goeden morgen adb,ers,
al een poosje wakker en het draadje van gisteren door gelezen .
er was veel herkenning in het schrijven naar ouders toe , ik denk dat ik ze met momenten gehaat heb en ondanks het feit dat ze beiden dood zijn soms nog doe , maar langst de andere kant besef ik dat ik ben wie ik ben mogelijk deels door die korte opvoeding , en mijn ouders waren ook maar wie ze waren door weer hun opvoeding en verleden.
grgrgr heb weer niet zo goed geslapen ben dus eigenlijk blij dat ik vanavond eventjes thuis mag slapen :-))
heb de deur hier juist open gezet de heerlijke zee lucht komt naar binnen en ik hoor de vogeltjes tsiepen heerlijk is dat zo nu een beetje buiten staan en een frisse neus halen
wens jullie allemaal een fijne zondag toe , en ik blijf op dit mooie pad en laat de eerste staan
amaai ik kan nu ook al plakken en kopieeren met lappietoppie :-))
had ook het draadje geopend maar zag dat sandra dit al gedaan had

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Sandra,

Goedemorgen, hoe gaat het met je?
Een hele discussie gisteravond over de ouders, ik heb alleen mijn vader nog, mijn moeder is overleden.
Mijn vader is al behoorlijk op leeftijd(78), maar ik houd ook onvoorwaardelijk van hem, hij heeft best wat gezondheids problemen, en daar is soms best lastig mee om te gaan, maar dan denk ik aan hoe zij er altijd voor ons waren, ook onvoorwaardelijk, en dan gaat het mij weer wat makkelijker af.
Ik heb in mijn naaste omgeving ook een aantal mensen van wie de relatie met hun ouders slecht is, ik ben dan blij dat het bij mij toch anders is.
Natuurlijk hadden mijn ouders ook hun gebreken maar daar kan ik makkelijk mee leven.

Ja vandaag doe ik weer mee,
Vandaag drink ik niet.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Albertina,

Met mij gaat het prima.
Is je been helemaal hersteld.
T.a.v kind-ouder denk ik dat het individueel is hoe je ernaar kijkt. Het hangt af van diverse factoren. O.a. hoe je de opvoeding heb ervaren, wat je heb meegemaakt, je eigen mate van gevoeligheid etc.
Voor mij is het belangrijk dat ik van ze hou ondanks dat ze hun gebreken hebben. In het hindoeisme geven ze aan dat je in dit leven een aantal leerpunten moet beheersen wil je groeien. je wordt geboren bij een bepaalde ouder omdat zij je het beste deze leerpunten kunnen overbrengen. In hoeverre dit klopt weet ik niet. Maar goed, het is niet aan mij om hierover een oordeel te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gniffel, gluren bij de buren;).
Sandra ik kijk naar de positieve kanten van mijn jeugd en opvoeding en dat zijn er zoveel, heb ook wel eens gesprekken met mijn vader over vroeger, en dan bespreken we best wel veel hij is een reeele man en kan ook goed "fouten"toegeven. Dat voelt goed. En anders om is dat natuurlijk ook zo, maar ze hebben het goed gedaan die ouders van mij, toen ik 12 jaar geleden gestopt ben met jww heb ik hun onvoorwaardelijke steun gehad, geen verwijten, niets, als ik dan nu hoor wat ze daardoor een verdriet hadden en ongerust waren, dan geeft mij dit een extra moed om door te zetten,(niet uit schuldgevoel dat is een slechte leidraad)
ook omdat ik nu weer weet dat nu allen mijn vader er op zijn manier onvoorwaardelijk voor mij is.
Mijn been moet nog 3 weken in het gips maar ik heb er geen pijn meer van, maar het thuis zitten vind ik minder, ik mag er niet op lopen.
Moet me er bij neerleggen, het is niet anders, en er zijn ergere dingen denk ik dan maar.......

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen allemaal, het wordt een mooie dag vandaag. De zon schijnt hier in Eindhoven. Mooi weer voor een lange wandeling in de bossen..weg van het carnavalsgedruis. Zo eens een lekker ontbijtje..met eitje, geroosterd brood met jam en pate en een bakske Senseo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina,

Ik heb ook heel veel met me ouders gesproken om ze te begrijpen. Door de gesprekken zag ik hun geworstel om goed in het leven te doen. Tja, niemand krijgt als ouder een draaiboek hoe ze het allemaal moeten doen.
Maar goed, dat jij ook goede gesprekken met je vader voert en dat ze je steunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen,

Wat zijn jullie allemaal al vroeg wakker!
Ik heb gisteren en vandaag de discusie over de relatie tussen kind en ouder gelezen. Ik kon er op dat moment niet op reageren omdat ik op dit moment niet de meest jofele relatie heb met mijn ouders.
Toch houd ik heel veel van mijn ouders en ik zie hoe ze hun best gedaan hebben om ons op te voeden
en bewonder hen voor de manier dat ze hun leven hebben opgebouwt en ingericht.
Toch herken ik niet de gevoelens die ik heb voor mijn kinderen althans niet naar mij toe.

Ik geloof zelfs dat mijn moeder de meest belangrijker persoon is in mijn leven. Ondanks al de complicaties.
Echter het moet moeilijk zijn om een verslaafd kind te hebben, of een kind die juist wel haar gevoelens
uit kan komen terwijl mijn moeder daar wel moeite mee heeft.
Een paar jaar geleden heb ik de beslissing genomen dat wat in het verleden lag daar moest blijven en dat acceptatie de beste manier was. Therapeuten geven vaak als oplossing aan dat je met ze moet breken. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik zie dat als geen oplossing.
Op dit moment vind ik het moeilijk om mij aan dat besluit te houden toch blijf ik erin geloven dat acceptatie de enige manier is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, nog gefeliciteerd met je verjaardag en beterschap met je voet.

BB en Blacky heel veel plezier aan de kust.

Corinne, dat gevoel van frustratie daar leef ik in op het moment. Een en al herkening. mijn dochter heeft de was gedaan. Die hangt ze dan laag op laag op de verwarming en pleurt de rest van de schone was op de grond:huh:
Dan als het droog is verplaatst ze de hele handel naar de overloop en legt het bovenop de rest van de schone kleren. Het is maar een klein hoopje, op ooghoogte verwacht ik;)
En op beide kamer van zoon en dochter is een bom afgegaan. Nu doe ik de deur maar even dicht maar als ik straks weer wat beter in mijn vel zit gaan we daar dus echt wat aan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Thanx, uit je verhalen die je schrijft kan ik wel opmaken dat je leven niet over rozen gaat.......
Het is echter zo dapper dat je dat hier allemaal schrijft, het lijkt mij heel zwaar, als ik het goed heb begrepen heb je geen eigen huis meer, dat lijkt mij niet makkelijk, maar dat je toch de moed hebt om door te zetten al is het met vallen en opstaan, daar neem ik nou mijn petje voor af, je schrijft ook dat je het zwaar hebt met de jww, blijf schrijven, ik gun jou zo dat het je wel een keer zal lukken...........

:present:Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tina,

Ik heb mijn huis nu nog wel. Maar je hebt gelijk ik moet de huur op gaan zeggen omdat ik bij mijn ex man ben ingetrokken die longkanker heeft. Twee huizen terwijl ik niet kan gaan werken is niet te doen.
het gaat nu even goed met X en hopelijk blijft dat ook even zo.
Het is voor iedereen wennen, voor de kinderen omdat ze nu ineens het licht moeten uitdoen en hun kleren in de wasmand. Voor X omdat hij soms de afstandsbediening van de tv kwijt is en voor mij want wat doen al deze mensen hier? De vrienden van de kinderen, bedoel ik.

Soms is het wel grappig om de kleine machtstrijden te zijn. Zo staat bijv de koffie, thee en suiker in de verpakking op de vensterbank, eigenlijk staat alles in de vensterbank. Ik haat dat, we wonen toch niet in een winkel? Dus ik zet het in de kast, zij zetten het weer in de vensterbank. Nu heb ik maar potten gekocht. Staat het toch in de vensterbank;)

Het is gewoon een kwestie van weer aan elkaar wennen. Plus is het een ontzettende puinhoop.
X is natuurlijk al veel langer ziek dan sinds de diagnose en zoon lief en dochter hebben wel belangrijker dingen aan hun hoofd dan het huishouden.

En je hebt gelijk met JWW, het is echt een strijd maar ik zie mijn toekomst niet als hangend op de bank
met een glas in mijn handen.

Hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo,

Bij je ex dat is een hele opgave, wat lief dat je hem steunt, en wat een vreselijke ziekte, ik heb mijn moeder er aan verloren, hopelijk lijdt je ex niet te veel.
Goed dat je jezelf niet ziet hangend met een glas op de bank,laat de jww je niet de baas worden.......
Met mij gaat het goed Anjo, nu dag 15 en het valt mij wel mee, ik heb gelukkig het referentiekader van 10 jaar niet drinken, mijn leven was toen zoveel mooier en rijker, daar verlang ik weer naar terug, maar ik ben op de goede weg hoor, gewoon per dag, en hier meeschrijven helpt mij, als ik weer op de been ben ga ik mijn oude AA groep weer opzoeken, ze zijn al bij mij geweest en dat was zo ok!
Dit afgelopen jaar heb ik een paar flinke terugvallen gehad en dat wil ik niet meer, dus zet alle zeilen bij om dat niet meer mee te maken.

Liefs Tina
:present:een bloemetje voor jou om je een beetje te steunen in moeilijke dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...