safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Gem quote: En jij op kop he? Er klinkl een heel verdrietige ondertoon in je stukjes door! Dat heb jij goed gezien en de tranen lopen me over de wangen bij het lezen van dit stukje.Ik had inderdaad gehoopt nu even aan de beurt te zijn maar zpdra ik zwakte laat zien gaat mijn man ook zwalken. Mijn vriendin zit midden in een scheiding en het idee van naar de psycholoog zie ik helemaal zitten maar ik weet ook dat het hard confronterend werken is.Daar moet je wel energie voor hebben.Ik blijf mijn best doen.Bedankt voor de herkenning:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Gem vergeet ik helemaal te zeggen dat ik ook trots op je ben dat je wat aan je werksituatie gaat doen.Het gaat je vast lukken omdat ook jij door hier te oefenen en door je nuchter zijn zoveel beter in staat bent om te zeggen en te zien wat je wel wilt en wat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Karinneke, begrijp heel goed dat je hier van je af hebt geschreven. Op zo'n moment vliegtalles door je heen. Nu je antwoord hebt gekregen op je brandende vraag zullen er wederomnieuwe vragen voor je boven komen. Geef alles de tijd, je hebt in dit geval tijd om aan het ideete wennen. Maar GEEN tijd om met alcohol te minderen! Neem je verantwoordelijkheiden stop met de alco!Misschien klink ik hard, maar zo is het niet bedoeld. Probeer wat je nu bezig houdt te delenmet iemand in je naaste omgeving. Dát heb je hard nodig om alles voor jezelf op een rijtjete krijgen. Ik schrijf in stukjes, ondertussen eten aan het koken enz. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Nou, die trek van vanmiddag, die heeft toch al bij elkaar 1 uur en een 15 min. geduurd.We hebben lekker gewandeld en mijn vriendin heeft haar loopafstand weer met een kwartiertje verlengd.Ik gedroeg mij volgens haar heel erg opstandig. Daarna had ik mijn uur pianoles. Die is ook nog niet helemaal hersteld. Thuisgekomen had ik echt wel de tijd nodig om bij te komen. Ik stond op ploffen.Ook even een kop koffie en een stukje chocolade.En nu zit ik hier.'k Ga zo even proberen bij te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Stien wat kook je?Tapas...moe en uitgewoond???..saunaatje met een massage???Sammy wat leuk...dat wist ik niet dat je een bed en breakfast hebt, hoeveel gasten per keer? Woon je bij zee of een bos of is er iets anders bijzonders in je omgeveing dat toeristen er rondhangen?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pippi,ik heb alleen sportieve gasten, zoals wandelaars en fietsers. Mensen moeten lid zijn van de stichting:Vrienden op de fiets.Ik doe het nu voor het 4e jaar en vind het erg leuk. Je ontmoet vele mensen.We hebben op zolder een mooie zitslaapkamer en daar is ook nog een badkamer.Dus ze hoeven geen gebruik te maken van ons sanitair. Wij maken er zelf ook wel gebruik van. Je slaapt dus bij particulieren. Soms bestaat het alleen maar uit een bed en een stoel en soms tref je het wat luxer.De stichting is bedoeld om de kosten wat beperkt te houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Safi, slechts 2 gasten per keer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Wij wonen vlak bij het bos. Er lopen hier veel fiets en wandelroutes langs.Pippi, trek je het een beetje??Er zijn weer raapsteeltjes bij de groenteboer. Ze zijn er maar even . Dus vanavond eten we stampot raapstelen.En binnenkort zijn de asperges er ook weer. Jammie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Sammy,leuke hobby die bed en breakfast!!Gaat het verder goed met je?Safi,Corinne,ik leef met je mee! Als er 1 goede reden is om te stoppen met roken is het dit wel!Sterkte!Het stukje van Marije is al verwijderd zie ik. Mooi! Die mensen begrijoen niet dat ze dit soort dingen niet moeten doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corinne, die opstandigheid lijkt hetzelfde als toen ik met alco stopte. Maar mens wat een lange trek momenten. Je kan toch niet elke keer gaan hard lopen, blijft er straks niets van je over hoor. Misschien kun je hier wat mee? Bij mijn laatste stop "poging" trachtte ik te visualiseren, ik probeerdenaar mijzelf te kijken hoe ik onder die afzuigkap stond met die gore bijna zwarte rook die boven mij uit kringelde, maar wat ik ook inademde. Dan maakte ik langzaam een voorstelling wat die rookpluimvan binnen in mij deed. Als je de afzuiger schoonmaakt, bedenk dan dat die zelfde aanslagook op je luchtwegen geplakt zit en dan langzaam aan je longen denken. Welke kleur zullen dieinmiddels zijn? Jach, ik begin de afkeer zelf ook te voelen nu.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Gem, dank je. het gaat goed met me. Alleen in het weekend is het vlees nog steeds zwak. Ik kan het maar niet doorbreken.Maar vanavond drink ik NIET. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corinne ook dit gaat weer voorbij...uitzitten die hap! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Saf, wat moeilijk, moeilijk. Ik weet niet goed wat te zeggen. Een heel andere vraag, had jij niet ooit eens zo'n lijst wat je met roken binnen krijgt?Kan ook een ander geweest zijn hoor, maar ik dacht misschien iets voor Corinne. Vooraf cup á soup, even om ze stil te houden.Tja, heb broccoli, paprika erdoor, aardappeltje,gehaktbal met iets uitje erdoor.Ze zijn hier al aan het eten, ik ben er op het moment voor de bediening. Bij de volgende ronde hoor ik wel weer een brul. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Marjo,Jij en Klaas zijn zo verstandig om eerst aan je welzijn te denken.Houtje,Toen jij schreef : 'Gaat ie weer een beetje?' zat ik zo'n beetje op 't ergste punt. Rond twee uur was het pas afgelopen.Pippi,Gem,Zelf vind ik leuk werk én leuke collega's veel en veel belangrijker dan centen.Kate,Geen zin in een Alan Carr. Ik ben vannacht gestopt en nu zie ik wel hoe het verder gaat. Zolang ik die eerste maar niet opsteek. Belangrijkste verschil met vorige stoppen is dat ik het nu voor mijzelf doe en niet voor de kinderen of voor mijn man. Knuffie,Vie,Ach, menopauze is bij mij op mijn 42ste vastgesteld. Was toen al flink aan de gang. Ben nog bezig. Ik vind het nog altijd niet leuk om vrouw te zijn.Safi,Albertina,Gewoon slapen als je daar behoefte aan hebt. Het is geen zonde van de dag. Wat zou je nou aan de dag gehad hebben als je de hele tijd liep te knikkebollen. Helemaal niks, alleen maar moeier worden en mss over je vermoeidheid heen gaan en vanavond niet kunnen slapen.Een dag die je zelf leeft, is nooit een verloren dag. En wat zonde is, dat bepaal je toch lekker zelf voor jezelf.Stien,Je laat me lachen. Ik ben niet gaan hardlopen. Mijn vriendin kan nu redelijk goed doorstappen, da's wel anders geweest. En ik hou toch echt niet van hardlopen.De dampkap heb ik al schoongemaakt. Weet je, ook die trek is overgegaan.Ik weet niet hoeveel keer ik al geprobeerd heb te stoppen met roken in de dik 30 jaar dat ik heb gerookt (mag al wel in de verleden tijd). Nu moet het voor mezelf. Ik verkies mijn handen boven een rokertje.Tapas,Etende mensen fotograferen. Liever jij dan ik.Sammy,Sorry dat ik zo door je hoofd spookte vanochtend. Was helemaal de bedoeling niet! Bedankt voor de lof.Jozias,Dank je.Bijwerkingen van Refusal die ik ondervond: - de reactie met alcohol is acuut en hevig (ik heb een keer ongewenst 2 ijslepeltjes alcohol binnengekregen als sausje bij een dame blanche) en daar gaat het ook om.- een slechte adem en smaak; ik kreeg van de huisarts maagzuurremmers.Verder geen bijwerkingen.Pippi,Dat je kinderen puberen, daar kun je echt niets aan doen. Geef ze liefde. Het lijkt alsof je alleen maar afkeuring terugkrijgt, maar dat is ook maar een pose. Een groot aftasten en regels zijn wel belangrijk in deze leeftijd. Ze schoppen er wel tegenaan, maar ondertussen hebben ze die houvast hard nodig.Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Stien ik weet niet of ik het was, maar heb even gekeken en ja ik herken het wel dus hier nog een keertje.Corinne dit doe je jezelf nu niet meer aanDe belangrijkste giftige stoffen in tabaksrook zijn: * teer - veroorzaker van de rokershoest, is carcinogeen * nicotine - een verslavende stof die o.a. hoge bloeddruk veroorzaakt, en beschadiging en vernauwing van de bloedvaten (atherosclerose) * koolmonoxide - zorgt voor een slechtere lichamelijke conditie, beschadigt de vaatwand * stikstofmonoxide (NO) - beschadigt de vaatwand, en zet in de vaatwand een fysiologisch mechanisme in gang dat leidt tot atheroscleroseTabaksrook bevat nog talloze andere giftige stoffen. Sommige daarvan zijn een gevolg van de wijze waarop de tabak verbouwd is (bestrijdingsmiddelen), andere zitten 'van nature' in de tabaksplant of ontstaan door onvolledige verbranding. Een klein lijstje: nitrosaminen, formaldehyde, arseen (zwaar metaal), cyanide, aceton (nagellak remover), ammoniak, azijnzuur, DDT (een bestrijdingsmiddel), polonium (radioactief element) en benzeenverbindingen.Stien ik ben een sterke meid...ik kom er wel en jij ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pippi dat wist ik niet...dat doet zeer:heart:Wat je dochter betreft kan ik alleen maar naar mezelf kijken...pubers zijn gemeen maar menen het niet echt zo. ze hebben dat nodig om afstand te scheppen en het huis over een aantal jaren te verlaten.Bovendien hebben ze 'empathie' nog niet goed ontwikkeld dus kunnen niet erg goed meeleven...alleen met zichzelf.Misschien niet te persoonlijk nemen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pippi, confronterend voor je hier vandaag. Laat je tranen gaan, da's niet niets.Ik kan me zo voorstellen dat er meerdere onder ons zijn voor wie Karinneke'sberichtjes confronterend zijn. Goed dat je het geschreven hebt.Soms kan alles negatief lijken, ik hoop dat je je straks weer wat beter voelt.Ik doe mijn arm om je schouder. Gem, leuke, fijne, opbeurende, spannende ontwikkelingen zijn er bij jou gaande!Je gaat goed, neemt goede stappen!Nu die puinhoop op het aanrecht even wegwerken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pippi misschien komt dat nog, dat ze dat kan? Toch maar het gesprek gaande houden want zonder gesprek wordt het moeilijk moederen.Afkeuring moet ze ook leren te uiten in het leven, dus daar kan ze bij jouw goede oefeningen mee bereiken en haalt ze daarin een 9.Niet leuk voor jouw maar tja ...die puber.Wat ik van mijn zus weet is met je dochter op vakantie gaan en een tijdje in een vreemde omgeving op elkaar aangewezen zijn, haar erg goed heeft geholpen naar haar nukkige dochter toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pip, dat is de trend volgens mij op de scholen. Als je voldoende hebt aan een 6.3 ga je toch niet voor een 9 werken? Je zou er eens op aan gekeken worden! Het is moeilijk maar beter is het om niet te veel druk op de ketel te zetten. Mijn zoon zakte ook steeds een niveau lager, is later uit zichzelf weer opgeklommen. Nu afgestudeerd aan de universiteit. In mijn omgeving hoor ik dat je al blij mag zijn als je kind niet dagelijks blowt omer bij te horen. Het is ook allemaal moeilijk en ieder wil het beste voor zijn kind, jij dus ook.Pip, je dochter komt niet voor niets thuis bij jou hoor. Bij jou durft ze nukkig te zijn, dat is zoiets als zichzelf kunnen uiten! Als ze het zo slecht heeft bij jou had het wel anders uitgepakt! Een pluim voor jou! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 quote: Originally posted by: safidepafiStien ik weet niet of ik het was, maar heb even gekeken en ja ik herken het wel dus hier nog een keertje. Corinne dit doe je jezelf nu niet meer aan De belangrijkste giftige stoffen in tabaksrook zijn: * teer - veroorzaker van de rokershoest, is carcinogeen * nicotine - een verslavende stof die o.a. hoge bloeddruk veroorzaakt, en beschadiging en vernauwing van de bloedvaten (atherosclerose) * koolmonoxide - zorgt voor een slechtere lichamelijke conditie, beschadigt de vaatwand * stikstofmonoxide (NO) - beschadigt de vaatwand, en zet in de vaatwand een fysiologisch mechanisme in gang dat leidt tot atherosclerose Tabaksrook bevat nog talloze andere giftige stoffen. Sommige daarvan zijn een gevolg van de wijze waarop de tabak verbouwd is (bestrijdingsmiddelen), andere zitten 'van nature' in de tabaksplant of ontstaan door onvolledige verbranding. Een klein lijstje: nitrosaminen, formaldehyde, arseen (zwaar metaal), cyanide, aceton (nagellak remover), ammoniak, azijnzuur, DDT (een bestrijdingsmiddel), polonium (radioactief element) en benzeenverbindingen. Stien ik ben een sterke meid...ik kom er wel en jij ook! Lieve, allerliefste Safi,Beide vorige serieuze stoppogingen zijn gestrand op de steeds maar weer voorgelegde nadelen van het roken. Dat jaagt ondergetekende grandioos in de gordijnen en dan gaat die dus de andere kant op.Help me en zet dit niet meer voor me neer.Ik moet stoppen voor mijn gezondheid. Dat is voldoende. Als ik niet stop, zit ik binnen een jaar met heel pijnlijke handen. Dat kan ik voorkomen door niet te roken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Pippi: een dochter in de puberteit zet zich af tegen de moeder en kan enorm 'vleien' met de vader (om gek van te worden). Dit heeft dus niks met jou te maken. Schelden naar jou mag je niet toelaten, of laat ze ergens anders gaan staan schelden en zeker niet terug schelden. Negeren daar hebben ze een hekel aan. Uiteindelijk hebben pubers enorm veel aandacht en liefde nodig, alleen zullen ze dat zelden laten merken en zeker niet om vragen, juist het tegenovergestelde gedrag, zo van 'laat maar eens zien of je nu ook van me houdt', omgekeerde wereld.Hierbij een stevige knuffel, wil je ff vasthouden, wat maak je toch veel mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Corinne, ik had het Saf gevraagd, zal het noooooit meeeer doen!Ennehhh, je hebt wel gelijk.Ben je nu boos? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Point taken... Corinne....ik zal het niet meer doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Hey stopmaatje...hoe gaat het??? Nog wat te jubelen de laaste tijd:D ???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 11 april 2008 Rapport Share Geplaatst 11 april 2008 Ha Safi: durf niet meer zo goed te jubelen, niet teveel uitroeptekens, en nog meer van dat soort aanpassingen. Maar Safi, het gaat hier gewoon zo goed, ik durf het haast niet te geloven. Vandaag in de tuin gerommeld, lekker gekookt. Mooi weer, ik gun dit iedereen zo van harte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden