Spring naar bijdragen

Bedankt

Mari

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn bericht van gisteravond veel reacties gehad. Ik denk nu veel na over mijn alchoholprobleem!! Maar om ( gewoon ) maar te stoppen!! Voor mij is dat niet gewoon, ik ben juist bang voor het onbekende!! Komt al die ellende weer terug, angstaanvallen, hyperventilatie? Depressies? Of zou ik me echt beter voelen zonder alcohol? Ik ben bang om te stoppen!! Vertel anders jullie verhaal hoe het met jullie ging toen jullie zijn gestopt, of ervaringen!! Jullie zijn helden, was ik maar zo sterk!!

Veel liefs Dieseltje (MARI)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mari, Dieseltje,

Nu zitten we nog hier http://forum.alcoholdebaas.nl/...AR_FORUMVIEWTMP=Linear
Morgen natuurlijk op het draadje van vrijdag.

We kletsen de hele dag op hetzelfde draadje, dat wordt aangemaakt door diegene die het eerst op is gestaan.

Reageren of je vraag stellen doe je dan door bij een van de berichten op Antwoord te klikken. Dan krijg je een tekstscherm, tik je je tekst en klik je op Op Discussie antwoorden. Je bericht verschijnt dan onderaan de laatste pagina van het dagdraadje.

Zoals je nu gedaan hebt, een aparte discussie aanmaken, werkt niet bij ons. Wij zijn lui en houden van simpel: 1 draadje om te kletsen.

En ja, je gaat je echt veel beter voelen zonder drank. De eerste week is echt niet gemakkelijk en daarvoor heb je echt wel een dosis wilskracht voor nodig. En angst om te stoppen hadden we allemaal.
Daarom is het ook wel goed om contact te nemen met b.v. je huisarts voor ondersteunende medicatie.
Zelf kreeg ik Librium voor het geval ik een angst- of paniekaanval zou krijgen. 't Is allemaal meegevallen, maar ik zou het niet meer mee willen maken: noch het drinken, noch het stoppen ermee.
Eén keer stoppen, één keer terugvallen (heel diep) en weer stoppen, daar hou ik het bij. 'k Vind het genoeg.

Een held(in) heeft veel moed en die moed heeft de held(in) nodig om over de eigen angst heen te stappen.

Ik wens je veel (wils)Kracht, Moed en Wijsheid toe.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mari

Ik heb op mijn bericht van gisteravond veel reacties gehad. Ik denk nu veel na over mijn alchoholprobleem!! Maar om ( gewoon ) maar te stoppen!! Voor mij is dat niet gewoon, ik ben juist bang voor het onbekende!! Komt al die ellende weer terug, angstaanvallen, hyperventilatie? Depressies? Of zou ik me echt beter voelen zonder alcohol? Ik ben bang om te stoppen!! Vertel anders jullie verhaal hoe het met jullie ging toen jullie zijn gestopt, of ervaringen!! Jullie zijn helden, was ik maar zo sterk!!

Veel liefs Dieseltje (MARI)

Nou je schat jezelf minder in; ook jij kan een held zijn,het feit dat je toch een reactie plaats is toch prima

Een tip die ik nog vaak nog steeds gebruik is
op een a4 te schrijven alcohol wat levert mij het op korte termijn op voordeel -nadeel

en het voordeel van alcohol op langere termijn voordeel- nadeel
En trek daarbij zelf je conclusie.

groet toon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari

Ik denk dat je het te groot ziet. Dan stop je toch gewoon een dag? En als je die doorkomt (en verwar ontwenningsverschijnselen niet met die angsten en depressies) dan kun je kiezen voor nog een dag.
Ik heb een angststoornis gehad tijdens mijn drinkperiode en deze verdween ook weer tijdens de drinkperiode, niet dankzij, maar ondanks de alcohol. Voor mij geldt, en ik ben bezig aan mijn vierde alcoholloze dag, dat het goed voelt, en sterk. Probeer het eens. En trots zijn op jezelf is op zich al een goed middel tegen depressies. Succes.

Groet
Justanna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...