Spring naar bijdragen

Goedemorgen op vrijdag de eerste alweer

Sandman

Aanbevolen berichten

Beste mensen, zie ik het goed of niet zo goed, maar de sfeer lijkt mij een beetje grimmig vanavond. Doe daar even niet aan mee.
Hele leuke namiddag en avond met vriendin gehad, heerlijk mosselen gegeten onder de parasol aan het water, veel gepraat. Heb haar verteld over mijn drinkprobleem, had haar aan het denken gezet over haar eigen man, die elke avond een fles wijn achterover slaat. Vindt zij veel, maar het lijkt zo'n geaccepteerde gewoonte in haar omgeving. Heb haar gezegd dat ik het ook veel vind. Hij komt elke avond bellend binnen, loopt naar de keuken, schenkt een glas wijn in en zegt dan pas zijn gezin gedag. Volgens hem heeft hij de wijn nodig om te kunnen ontspannen. Op vakantie begon hij 's middags al te drinken: als de 2 in de klok zit, mag ik een wijntje. Zij maakt zich zorgen en ik vind dat dit terecht is. Zij is zich nu aan het beraden hoe dingen nu aan te pakken. Bijvoorbeeld een keer zorgen dat er geen wijn in huis is als hij 's avonds thuis komt, eens kijken wat dan zijn reactie is. Best moeilijk, heb haar gezegd dat ze ook mijn verhaal best mag gebruiken naar hem toe.
In ieder geval, ik heb het weer droog gehouden vanavond! Op naar dag 6!!
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Carolien

Nou........... zal ik er dan maar een nadenkertje ingooien voor ik naar bed ga.
;)

Wie een ander de schuld geeft van zijn/ haar eigen ellende, doet dat vaak om maar niet naar eigen bijdrage te hoeven kijken.

Buiten werkelijke overmacht zoals b.v. een neerstortend vliegtuig of een ziekte zoals kanker, daar kan werkelijk niemand wat aan doen.

Maar in veel gevallen is ellende toch echt door zichzelf afgeroepen, door ofwel gedrag ofwel zeer ongezonde levenswijze.

Hand in eigen boezem steken is dan vaak wel de meest pijnlijke operatie en dan liefst zonder verdoving, maar ook het meest helend.

Heel oud gezegde maar daarom niet minder waar: verbeter de wereld maar begin bij jezelf.
;)

Ik wens alle struisvogels inzicht in eigen gedrag en allen die het gelukt is om die strategie achter zich te laten veel sterkte met de gevolgen die zich ongetwijfeld komen aandienen.

Ik wens ieder goeie nacht en gezond, fris weer opstaan.
:sun:

Carolien,

Dit vind ik heel erg kort door de bocht en kwetsend voor mij en andere mensen die hier vechten tegen hun ellende, zowel psychische als lichamelijke.

Ik vraag geen medelijden, maar onbegrip heb ik al genoeg geïncasseerd. Daar hoef jij niet een schep bovenop te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edflobe,

quote ... Volgens hem heeft hij de wijn nodig om te kunnen ontspannen. ... unquote

Had ik ook nodig. Een fles wijn à 75 cl staat gelijk aan 6,5 à 7 normale piljes. En op zijn vrije dagen zullen dat er dan wel aanmerkelijk meer zijn.
Lijkt mijn spiegel wel.

Ik vind het trouwens heel dapper en aardig van je om haar gebruik te laten maken van jouw verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik kom de laatste dagen tot heel veel inzichten, heel veel inzichten. Mede door al het goede nieuws dat ik afgelopen dagen kreeg, heb ik ruimte in mijn hoofd om veel te denken. Over wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is, welke rol drank daarbij heeft gespeeld, de effecten die dat heeft/had. Ik krijg nu de kans om dieper over mijn drankgebruik na te denken. Zag vanavond op het terras ook weer wat mensen met teveel op, de ongecontroleerdheid van hun bewegingen, de wilde blik in de ogen. Zo was ik dus ook, alleen niet zo in het openbaar. Het was een spiegel.
Ik vind het niet meer dan mijn plicht om mijn vriendin een helpende hand te kunnen bieden, een luisterend oor, als haar dat zou kunnen helpen in haar ongerustheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...