Spring naar bijdragen

Op verzoek


charlie

Aanbevolen berichten

Hoi mensen, ik begreep dat sommigen mij niet helemaal snapten en zal proberen mijn motieven uit te leggen zonder iemand te willen kwetsen.

Allereerst is er absoluut geen drank in het spel, ik ben nu aan de 4de droge week bezig en wilde maar zo doorgaan!!

Ik snap niet dat mensen zeggen "ik heb het hele weekenddraadje doorgelezen en zie niks vervelends staan"....

Maar eerst dit, Houtje schrijft dit vandaag:
"En iemand die gewoon zegt: ik ga weg, en daarmee bedóelt dat iedereen gaat roepen "wat is er aan de hand en waarom ga je weg" .... daar kan ik niet zoveel mee. Zeg dan liever wat je op je hart hebt dat maakt een discussie mogelijk."

Ik bedoel dus helemaal niet, HOUTJE, dat ik wilde dat er op gereageerd werd!!!! Dat wíl je zeker graag denken, maar lees mn berichtje nog maar eens goed na!! Dat sommigen jou als forummoeder zien, nou, ik heb zelf al een moeder hoor en zit niet op een nieuwe te wachten. En nu niet boos worden, jullie wilden uitleg waarom ik afscheid neem, dit is 1 reden dus.

Het begon ik meen vrijdag al met de berichten van Wannes, wat eindigde dat er spul in zn drinken gedaan zou zijn....Heel vaag allemaal, terwijl iiedereen kon lezen dat er gewoon drank in het spel was.
Ik zie net dat hij ondertussen gewoon weer gepost heeft, zonder enige uitleg, dus zal het zo'n vaart niet lopen...

Verder de discussie tussen Vie en Carolien, waar Anjo weer erg grof op reageert....Ok, ze heeft LATER excuses aangeboden, maar op het moment dat ik alles las komt het wel erg naar over, het zo omgaan met elkaar..
Dan een reactie van Har op Anjo, die eindigt met "BEGREPEN!!!!"...(later verwijderd door hem, dus niet meer terug te lezen, maar ook daarvoor láter weer excuses..) Ook zoiets zeg je niet tegen volwassen mensen....
Later wel een toffe actie van Anjo, met excuses tegen Vie die daarop ook tof reageert, dat mag ook gezegd!!

Dan Floortje, die weer ging drinken en de reacties daarop....en later de verwijten die Soothe naar zn hoofd geslingerd kreeg, niet begrepen werd, gisteren nog door BamBam, die ook lekker fel uit de bocht komt..Terwijl de goede man zn stinkende best doet!!
Ook krijgt Floortje gelijk allerlei preken over zich heen, zodat ze van schrik maar weer uitlogt....
En dan Houtje zelf, die een uitglijder heeft....dat wordt met de mantel der liefde bedekt....Dat vrouwtje heeft het zo moeilijk, moeder overleden, pijn in arm, nu weer een oom overleden, allemaal écht heel erg, serieus waar, maar moeten we als we willen stoppen met drinken juist niet op dat soort momenten bedacht zijn, op zulke valkuilen?? Dit wordt zelfs uitgelegd in de internettherapie! En ook ik, en vast ook anderen hebben onze verliezen, ik zelf 2 weken geleden een zwager, wat langer geleden mn schoonvader, maar ik schreef daar niet over, omdat dit een ADB-forum is en ik datverdriet toch zelf moet dragen; wat NIET zeggen wil dat er niet over geschreven mag worden hoor, tuurlijk wel, maar mij viel het in het verkeerde keelgat dat het drankgebruik bij Houtje dus vergoelijkt werd en bij Floor niet. Drinken is drinken....

Als Ziza later wil helpen door een waar verhaal te schrijven, wordt daar weer over gevallen.
Zelfs Corinne, die ik heel hoog heb staan, valt hem aan op zn God of hogere macht....
Dat iemand daar niet in gelooft ok, moet ieder voor zich weten, maar besef wel dat je door dit soort uitspraken mensen die wel geloven, erg kwetst!!

Snappen jullie een dus beetje waarom ik dus forumrust wil, dat ik hier niet van kan slapen, ga liggen piekeren enz?? Dit zijn nog maar enkele dingen die ik benoemd heb, het topje van de ijsberg, er is nog zoveel meer!!!!
En Spud heeft helemaal gelijk dus, dat er berichten aangepast worden, en niet álleen om taalfoutjes weg te halen....

En nogmaals voor jullie allemaal over me heen gaan vallen, ik schrijf dit niet om wie dan ook aan te vallen en heb ook expres de namen erbij gezet, zodat anderen ook weten over wie ik het heb) , maar er werd zelf om uitleg gevraagd, bij deze dus, dit alles zit MIJ dus ONDER ANDERE dwars!!

Ik stop nu maar, anders komt er te veel oud zeer naar boven, maar niet voor ik gezegd heb dat ikzelf ook absoluut geen heilige geweest ben, wél mn excuses aangeboden heb en hoop nooit meer te drinken om weer zulke stomme acties als ik begaan heb, te voorkomen.

Dus luitjes, ALLE LIEFS, werkelijk gemeend!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Charlie en Blacky:
Ik ben het met Charlie eens, het lijkt wel of we hier op het forum soms de weg kwijt zijn. Het schept veel verwarring en onrust, terwijl we juist houvast zoeken.
Maar..... zo gaat het in het leven ook. Denk ik eindelijk een beetje houvast te hebben hier thuis of waar dan ook, gebeuren er van die nare dingen waar ik totaal niks mee kan.
Het liefst loop ik daar dan van weg, heeeeeeeel ver weg. De drank was een goed onderduikadres, alleen de rekening is TE groot. Nu duik ik onder .... mijn dekens, heel diep. Of ik sluit BAM de computer af. Ik wil het dan gewoon allemaal niet meer weten.

Charlie: ondanks dat ik het helemaal met je eens ben, denk ik (ik weet het niet zeker) is het forum een goeie training voor het echte leven. Hoe ga ik om met geharrewar, onenigheid, ruzie, maar ook plezier.
Zelf grappen en grollen kunnen irritant zijn als ik zelf niet in de stemming ben. Of forumleden die geirriteerd reageren op leuke filmpjes en foto's van maaltijden.

Dus ... Charlie, aangezien je nu eenmaal deel van deze familie bent :D zou ik wensen en hopen dat je toch weer kwam schrijven. Trouwens je gaat kei goed meid en Trees en ikke doen nog steeds met je mee en DAAR gaat het uiteindelijk om. Lieve groet, An.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, sorry, ik dacht ook dat er drank in het spel was, omdat dat meestal de momenten in het verleden waren dat je dit soort berichtjes ging schrijven, en als je meteen zegt uit te loggen dan kan ik verder ook weinig. Ik ben blij dat je het nu allemaal hebt toegelicht want nu snap ik wat je bedoelde gisteren.
Wat An zegt is helemaal waar. Het forum is net het echte leven. De opsomming die je geeft is duidelijk, en dat zijn inderdaad de echte emoties die bij mensen spelen, of ze nu waar zijn of niet, het is wel wat gevoeld wordt. Boosheid, onmacht, lastige emoties die moeilijk in mooie woorden te vangen zijn. Het bijzondere is, en dat schrijf jij ook al, dat al die 'conflicten' die speelden eigenlijk ook weer opgelost zijn.

Al die emoties geven onrust, maar inderdaad in het echte leven werkt dit ook zo. Je kunt dat niet sturen, dat gebeurt gewoon. Mensen irriteren zich aan elkaar, dat gaat oplopen en knalt er dan soms wat ongenuanceerd uit. Emotie is iets waar wij denk ik allemaal moeite mee hebben maar wat er wel is en wat je niet onder een vloerkleed kunt vegen.

Ik zie het forum als een grote speeltuin des levens. Dit weekend stormde het nogal in die speeltuin maar de storm is ook weer gaan liggen en degenen die ruzie hadden gaan weer gewoon door 1 deur. Ik heb zelf heel erg moeten leren dat ruzie niet het einde van dingen is, dat het niet om de mensen zelf gaat maar om gedrag wat mensen vertonen, op dit forum zie je dat gedrag terug door de toon waarop berichten geschreven worden. Een wereld zonder onenigheid en irritaties bestaat niet, wel kun je ze weer oplossen door er over te praten en dat doe jij nu ook.

Je kan kiezen om er voor weg te lopen en niet meer op het forum te komen maar je zult altijd ruzies en irritaties tegenkomen in het leven, naast de positieve reacties die er ook zijn.
Ik kies er zelf voor om het als golfbewegingen te zien. Ieder mens heeft zijn eigen toppen en dalen en soms komen die samen op het forum... maar gaan ook weer voorbij. Ik lees ze en probeer het bij die ander te houden en te observeren wat er nou eigenlijk gebeurd

An, je zegt dat je het niet zeker weet of het forum een goeie training voor het leven is, ik weet het wel zeker! Ruzie is niet het einde van dingen, soms is het zelfs een begin van verandering. Helaas hebben we vaak geleerd dat het eng is en slecht maar dat is het niet. Het is wat bij het leven hoort maar wel iets waar we moeilijk mee om kunnen gaan. Dat kunnen we hier wel leren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie ik wil graag op je reageren, vooral omdat ik ook schreef dat ik niets schokkends had gelezen, in het draadje van afgelopen weekend.
Maar ja, nu ben ik hier ook al meer dan een jaar en heb al heel wat ruzies meegemaakt, verwijten over en weer gelezen. En heb langzamerhand begrepen, dat het zo toegaat op een forum voor alcohol verslaafden.

Er schrijven mensen die nog maar een paar dagen of weken droog staan en daardoor last kunnen hebben van stemmingswisselingen, emotioneel kunnen reageren en een kort lontje kunnen hebben.

Er schrijven mensen die het al langer volhouden en daar moeite mee hebben en die dan fel kunnen reageren op mensen, die maar niet durven te stoppen of weer beginnen of af en toe nog drinken.
Niet omdat ze boos willen zijn, maar uit een soort onmacht omdat het hun angst geeft, herkenning geeft, laat voelen, waar ze zelf nog niet zo lang geleden mee aan het vechten waren.

Er schrijven mensen die het al een jaar of langer volhouden en met ons willen delen hoe goed het met hun gaat.
En ja als 1 van hun een keertje een uitglijder heeft, hoef ik die persoon geen preek te geven, want die persoon weet al donders goed wat hij/zij allemaal al bereikt heeft.

Mensen die net een paar dagen droog staan en weer gaan drinken, krijgen die 'preek' wel. Al zou ik het meer super goede bedoelingen en raad noemen, die mensen op dat momennt als het beste voor de betreffende persoon zien. Omdat je zo goed weet waar die persoon, die weer is gaan drinken na een paar dagen mee vecht, als je zelf al langer gestopt bent.

Dan schrijven er nog mensen onder invloed, die anderen beschuldigen, wrok en woede uitspuien, onrust veroorzaken en hoe ver iemand daar in kan gaan, weet jij zelf maar al te goed.

Toen ik hier net schreef was ik ook geschokt als er heftige discussies waren, maar jij bent hier nog langer dan mij Charlie en jij ook Blacky.
Alcoholisten zijn vaak binnenvetters geweest, mensen die hun emoties verzopen. Nu komen die emoties met drank, zonder drank naar buiten en daarvoor is dit forum.
Gevoelens, angsten, woede, onmacht en ervaringen delen
Het is en zal nooit een gezellige blog of zoiets worden.
Daarvoor schrijven teveel mensen met problemen,identiteits problemen, mensen met communicatieproblemen,borderline, adhd, enz enz.

Daarom vond ik dit weekend niet schokkend.
Anjo en Vie hebben al vaker ruzie gemaakt.
Net als Ferry en ik dat vroeger deden, ook wij hebben onze irritaties door ruzie te maken kunnen stoppen.
Pippi en ik begrijpen elkaars bedoelingen geregeld niet goed, maar zolang we maar overtuigd blijven dat we goede bedoelingen hebben, zullen ook wij meer overeenkomsten gaan zien.

En vage berichtgevers als Wannes hebben we hier ook al vaker zien komen en gaan. Sommigen zijn na een paar weken weg en daar voel ik mij dan niet schuldig om, ik ben nl geen hulpverlener.
Anderen komen uit hun schulp en gaan hun sorres delen in begrijpbare taal en dat is de kracht van het forum

En Floortje schreeuwt om hulp door hier dronken te schrijven.
Daar gaan dan allerlei mensen op reageren met allerlei verschillende manieren van oplossingen want we zijn geen hulpverleners. We bedoelen het goed, zijn van nature dramerige mensen, die graag willen dat anderen luisteren.
Volgens mij is het met Soothe uiteindelijk allemaal goed gekomen, door het gesprek gaande te houden.


Ik denk dat het jouw en Blacky heel goed zal doen, om ook het gesprek gaande te houden.
Jullie zijn gevoelig voor meningsverschillen, momenten waar mensen duidelijke taal spreken. Nou dat kan je hier allemaal leren dus, want in het echte leven gaat het net zo.
Meiden ik zou zeggen schrijf gezellig weer mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, niemand is verantwoordelijk voor de uitglijder van een ander. Ook het forum niet. We kunnen wel naar oorzaken gaan zoeken maar we kunnen ons ook bezighouden met 'vandaag'.
Niemand hier heeft zoveel macht dat hij een ander aan het drinken kan krijgen. Die keuze en verantwoordelijkheid ligt echt helemaal bij die persoon zelf. Er is geen wereld zonder geruzie en gekonkel. Er is altijd een wisselwerking maar ieder maakt daarin zijn of haar eigen keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met Tapas eens dat geen bericht kan lijden tot iemand anders zijn drankgebruik.
Ook mensen die af en toe drinken en willen vertellen waarom dat voor hun wel werkt, zorgen ervoor dat iemand die meeleest en nog elke dag drinkt de stap naar het forum durft te zetten.
En het is hier af en toe GTST en een ander dag weer de Waltons.
Net het echte leven, pieken en dalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Een oprecht verhaal van jouw kant. Ik denk dat het niets uitmaakt of en wat ik nu zeg.
Dus ik wil je maar het liefst gewoon respecteren in je gevoel. Ik kan jouw gevoel toch niet veranderen.

Ik ben met deze uitleg wel een stuk "blijer" dat met je uitwuif van een paar woorden. Dit kan ik meer waarderen, dat bedoel ik.

En tja, we zijn allemaal in wezen af en toe in onderhoud met onze fietsen, vooral voor de remblokjes.

Ik hoop dat als jij onderhoud nodig hebt, of gewoon je hart wilt luchten, dan toch ons weer zult willen opzoeken.

Je bent hartstikke goed bezig, en graag had ik daar wat langer van mee willen genieten. Voor jou, je man, je werk, je dochter en kleinkinderen.

Het ga je goed met alles wat ook in jouw leven gebeurt Charlie.

En mocht je je bedenken, dan loop ik voor je naar de voordeur en zet die wijd-open, okee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het leerproces waar die persoon op dat moment in zit Caro.
We staan niet allemaal aan dezelfde streep.
Ze kunnen uitspraken doen die ze niet na kunnen komen omdat de alcohol ons nog teveel in de macht heeft.
Dat wil niet zeggen dat die persoon de volgende keer niet weer die uitspraak zal doen.
Pas als zo iemand zelf het inzicht heeft gevonden is er vooruitgang mogelijk.

Het enige wat wij kunnen doen is schrijven hoe wij dat ervaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik liep nog te denken en wil nog graag het volgende kwijt:

Alle (in andermans ogen misschien) "truttige" verhalen zijn voor mij heel erg serieus. Door dat ik ze op dit forum "mag" posten is vaak de "angel" eruit en de stressfactor erook af. Dat helpt mij enorm om niet te gaan drinken. Hélpt hè, want als eerste is het en blijft het toch mijn eigen beslissing.

Dat mensen me liefdevol omarmen als het misgaat, is zó belangrijk voor mij, ik ben mijn hele leven al afgekeurd en liefdeloos terecht gewezen.

De groei die ik in de aflopen jaren heb meegemaakt (hè Tapas en Anjo, en Vie weet er ook van) heb ik zuiver te danken aan dat ik hier allereerst mezelf mag zijn. Dán kan ik zonder drank verder en dan komt de innerlijke groei.

Daarom ben ik er best wel verdrietig van maar ik heb me voorgenomen dat ík niet verdrietig hoef te zijn voor een beslissing die Charlie neemt, omdat ik het gevoel heb mede aanleiding te zijn (méde hè, niet te veel eer) voor het gevoel dat Charlie zich hier niet meer thuis voelt.

Natuurlijk hebben wij ook onze aanvaringen gehad Charlie, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat daar ook die verd*mde drank een rol in speelde. Juist nu je de drank laat staan geef je je zelf de gelegeneid om innerlijk te gaan groeien, en het forum is zo'n mooie proeftuin om met je veranderende emoties om te gaan.

Natuurlijk respecteer ik je beslissing, maar je bent er niet aan gebonden. Ik gun iedereen zo graag de veranderingen die ikzelf heb mogen ervaren, en dat begon pas in het tweede en derde jaar van droogstaan goed door te zetten.

Van mijn uitglijer dit weekend heb ik ook veel geleerd, ook van alle reakties hier, zeker ook van Ziza en Rudy, ik heb een keuze, op elk moment van de dag. Het is aan mij om die keuze in te vullen.

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Charlie,

Ik zou je heel veel willen zeggen, maar weet niet zo goed wat. Wel dat na het stoppen gevoelens juist puurder en daardoor harder kunnen overkomen...
Mensen dingen kunnen zeggen waar ze eigenlijk niet achter staan...

Maar Charlie, dat weet je wel.

Ik wens je alle goeds en hoop dat je de drank kunt laten staan.
Weet dat je hier altijd welkom bent, en ik je zal missen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, bedankt voor je eerlijkheid. Je hebt gelijk als je zegt dat de onrust nogal wat invloed heeft op het aanwezig zijn op het forum. Heb vooral in het begin wel eens gedacht wegwezen hier, dit is niet zuiver wat hier gebeurt. Met name de aanvallen op Vie, toen ik nog maar net op het forum zat konden voor mij echt niet door de beugel. Er zijn om die reden toen een aantal mensen gebanned....oorzaak, gevolg en daarmee was de kous af (wil niets oprakelen, alleen maar een voorbeeld aanhalen)

Duh....de kous af? niet echt natuurlijk maar zo gaat het op een forum, er blijft vaak iets sluimeren omdat "wat is de waarheid" altijd als vraag overblijft. Je kunt nu eenmaal niet beoordelen of die ander wel of niet de waarheid spreekt, dat is een gegeven....zullen we het mee moeten doen. Het enige wat werkelijk overblijft is het voordeel van de twijfel, niet echt een basis om op te kunnen bouwen, jammer maar het is niet anders.
Wat voor mij rest, is het relativeren van deze dingen...proberen te zien wat bij mij hoort en wat niet, mijn emoties daarvan loskoppelen. Ik HOEF me daarin niet te mengen, heb daarin een keuze. Dat is wat ik te leren heb, kan beter tot tien tellen en dan pas beslissen of een reactie van mij ertoe doet, ipv als een Don Quichote op een hobbelpaard alleen maar onrust toe te voegen. Over die afweging ben ik hier laatst uitvoerig ingegaan, ik leg het dus bij mezelf neer en wil daar kritisch naar kijken.

Omdat je mij als voorbeeld aanhaalt wat Anjo betreft, zal ik proberen uit te leggen waarom ik zo gereageerd heb. Daarbij de opmerking dat ik niet echt tot tien heb geteld want ik was zo'n beetje de eerste die het las en werkelijk verontwaardigd; je kunt het wat beter laten bezinken als een ander je voor is, wil ik daarmee zeggen.
Door de felheid van die post dacht ik, die heeft gedronken...kan niet anders. Effe wakker schudden! Dat woordje "begrepen" (zonder uitroeptekens maar met een vraagteken) was vooral bedoelt om haar de mogelijkheid te geven eens effe na te denken en te overzien wat voor impact dat zowel voor Vie als haar kon hebben. Natuurlijk klonk dat alsof ik met een kind praatte, was ook de bedoeling. Iemand die gedronken heeft moet je wel eens als een kind aanspreken omdat het gezonde verstand en het volwassen gedrag ontbreekt.
Ik had er wel onder gezet Charlie, dat ik mijn post zo editen als ze er op terug zou komen. Later bleek, dat het woede was en werkelijk gemeend, zonder onder invloed te zijn. Moest er die avond elke keer vanaf en de internetverbinding viel ook nog eens weg, dus wat vervelend was is dat ik er niet bovenop kon blijven zitten.

De volgende dag ben ik er in mijn post nog op terug gekomen ZONDER mijn excuses aan te bieden overigens. Ik heb het alleen maar weggehaald, omdat het zijn werking gemist had en ik nu zelf voor schut stond (omdat het verkeerd begrepen kon worden), heb ik ook in die post gezegd.
Later kwam pas het excuus van Anjo en de acceptatie daarvan door Vie, kous af...over tot relativeren dan maar weer.

Goed. Dit wat betreft mijn aandeel. In het algemeen kun je zeggen dat deze dingen hier voortdurend gebeuren. Geharrewar (moet ik me aangesproken voelen?) :D over en weer. Vind het trouwens nogal een verschil of mensen hier nuchter posten of niet. Meningsverschillen mogen er zijn, toch? De "onrust" die dat veroorzaakt hoort bij het communiceren op een forum, de misverstanden zijn soms niet van de lucht juist omdat het een virtueel gebeuren is.

Hier onder invloed schrijven vind ik wat anders. Moet kunnen zou je zeggen op een Adb forum....ligt eraan, vind ik. Ik vind het wel degelijk verschil uitmaken HOE dat gebeurt.
Om Houtje maar even als voorbeeld te noemen, die had een aai over haar bol nodig naar mijn mening. Niet omdat ze de "moeder" van het forum is, maar omdat ik haar toevertrouw dat ze zichzelf kan corrigeren...gaf ze ook aan trouwens. Een ander kan een trap onder de derriere nodig hebben of die aai over de bol, blijft aftasten wat het beste is....dat weet je zo 1,2,3 niet.
Maar een ieder wil toch reageren omdat de nood hoog is voor die ander, zo zie ik dat... en dat doen we allemaal op een manier die ons goeddunkt en wellicht zitten daar ook emoties bij die betrerkking hebben op jezelf want dat is onze zwakke plek, we stoeien er immers zelf nog mee.
Heeft naar mijn mening niets met een voorkeursbehandeling te maken!

Bij de weg, ik heb Floortje alleen maar willen ondersteunen...de manier waarop dat gebeurt op een forum zal altijd blijven verschillen met hoe je dat in de realiteit doet, als je face to face daarmee te maken hebt. De onmacht door die afstand speelt dus een rol.
Het beste is dat iemand, mocht die (nog) aanspreekbaar zijn gebeld kan worden, los van de eventuele noodzakelijkheid van proffesionele hulp; we zijn géén therapeuten nietwaar? Mag ik ook wel eens wat vaker tegen mezelf zeggen :$
Een groot verschil is of iemand hier onder invloed, alleen maar uit frustratie en woede reageert en in feite niet te bereiken is en maar door blijft drammen. Die kunnen we maar beter met rust laten....in de meeste gevallen komt die persoon er wel nuchter op terug of blijft weg....het zij zo.

Hoe goed en consequent te reageren hebben wij allemaal te leren. Om wanneer het "fout" gaat, dat aan de kwaliteit van het forum op te hangen of aan bepaalde personen vind ik veel te ver gaan. We zijn er zelf bij, toch? Het "niveau" van dit forum wordt door ons allen bepaald, niet door een enkeling en als je de onrust kunt scheiden van de vele waardevolle postings, dan mag je best concluderen dat we met z'n allen de middelmatigheid ver overschreiden.
Zoals door sommigen al gezegd, het forum is als het dagelijks leven. Tel daarbij onze eigenaardigheden (we praten hier niet over zweetvoeten) die door het proces van nuchter worden komen bovendrijven en voila je hebt een forum waarin onrust naast wijsheid, verdriet naast vreugde en woede naast empathie staat...mooi toch?

Je kunt een ander kwalijk nemen dat hij of zij onrust veroorzaakt, maar zijn die emoties van die ander juist niet gelijk aan de onze omdat we allemaal OPRECHT een weg proberen te vinden naar innerlijke rust? Ook jij toch Charlie? Als we ergens tijdens ons drinken goed in zijn geweest is het wel het vingertje wijzen naar...

Brudie, ik gaf in een reply aan dat ik jouw reactie denigrerend vond omdat je het had over mensen die pillen slikken en elkaars ziektepatroon met elkaar vergelijken. Je vond dat getuigen van zwakte, althans dat heb ik ervan gemaakt omdat je tevens zei dat jij verder was en wellicht het op eigen benen kon redden. Nogal arrogant vriend, om zo kort op het forum al zo'n boute veronderstelling te plaatsen. Ben eens eerlijk, zegt het niet meer over je wens dat je sterk wilt zijn en daarom de kracht van anderen graag om je heen wilt hebben? Als een warm badje?
Duh....we zijn hier verslaafd hoor, moet je niet onderschatten. De weg naar nuchterheid gaat niet over rozen en vergeet daarbij niet dat velen van ons al een behoorlijke bagage hadden vóórdat de val door alcohol kwam. Misschien bij jou niet, maar daarom hoef je niet zo'n opmerking te maken, lijkt me. Inlevingsvermogen hoort ook bij het nuchter worden, daar kom je je ego in tegen. Niets mis met je opmerking als je specifiek aanhaalt wat jij bedoelt maar met zo'n algemene sneer kan ik niets...je ego wellicht wel want dat wil graag constateren dat je erboven staat.

Haal het laatste maar als voorbeeld aan om duidelijk te maken dat ik me niet beter of meer wens te voelen dan die ander. Juist een alcie denk het vaak beter te weten of beter te kunnen. Nogal perfectionistische instelling nietwaar? Ring a bell?
Krijg je vanzelf als je een groot gedeelte van je leven juist de kantjes ervan af hebt gelopen, compensatiegedrag denk ik dan maar. Ik zei de gek, doe hier continu mijn best om mijn teksten doortimmerd met inzicht te plaatsen...kost me uur....na uur, na uur :o
Dat is dus mijn valkuil...ik denk wel eens meer dan dat ik DOE...wil mijn grenzen nog wel eens uit het oog verliezen. Zie het als mijn opdracht dat wat minder ook wel mag...maar auw, daar zit mijn protesterende ego als slangetje onder het gras aanwezig te wezen.

Wat ik wil zeggen is dat ik me hier één voel onder lotgenoten en daarom het liefst zonder oordeel over die ander aanwezig wil zijn. Lukt me niet altijd maar ik ga het forum daar niet op aankijken, eerder mezelf. Dat heb ik inmiddels wel geleerd.
Wat er ook gebeurt hier ik kan daar het MIJNE uithalen...zie mijn reageren of niet reageren als een groeikans en heb duidelijk, dat ik WIL leren want het heeft werkelijk ALLES met MIJN verslaving te maken als ik in de spiegel kijk die de ander mij voorhoudt.
Daarom zie ik mijn aanwezig zijn tussen jullie als een groot goed, een voorrecht zelfs want ik kan hier oefenen de dingen anders te benaderen dan ik in het verleden gedaan heb.
Voor een uitdaging weglopen tsja, dat heb ik al zo vaak gedaan....zonde toch?

Charlie om even op jou terug te komen, ik vind het tof van je, dat je een onderwerp aanroert waar ik wat mee kan en tegelijk vind ik jammer dat je afstand neemt. Ik hoop dat je over die onrust op het forum heen kunt stappen en hier weer gaat schrijven want is die onrust juist niet een spiegel van je eigen onrust? Prima oefenmateriaal lijkt me zo ;) ook al kan ik me voorstellen dat een tijdelijk effe loslaten een hele goede keuze kan zijn.
Ik zie je graag terug Charlie, iedereen is wat mij betreft welkom trouwens want we hebben hier allemaal wel iets van onszelf in die ander verborgen zitten.
Kunst is om daar goed mee om te gaan zoals je dat ook met jezelf wenst te doen.

taalvoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Ik gun het jou om afstand te nemen van het forum en ik heb ook niet op je afscheidsbericht gereageerd, omdat je zelf aangaf dat dat niet nodig was.

Het onderstaande heb ik uit je bericht gehaald:
quote
Als Ziza later wil helpen door een waar verhaal te schrijven, wordt daar weer over gevallen.
Zelfs Corinne, die ik heel hoog heb staan, valt hem aan op zn God of hogere macht....
Dat iemand daar niet in gelooft ok, moet ieder voor zich weten, maar besef wel dat je door dit soort uitspraken mensen die wel geloven, erg kwetst!!
unquote

Ik vind het prima dat iemand zijn of haar verhaal verteld en wat hem of haar geholpen heeft. Ik stel dat zelfs zeer op prijs.
Ik wens echter in mijn waarde gelaten te worden waar het geloof aangaat.
Iedereen mag geloven waarin hij of zij wilt. Ik mag niet geloven in e.o.a. ding.
Ik heb respect voor mensen die geloven. Ik wens alleen met hetzelfde respect bejegend te worden.
Ik wil niet steeds bestookt worden met bedekte termen als zou iemand die niet gelovig is en dus geen geloof aanhangt niet leeft, het leven niet waard is, verloren is en het nooit zal redden.
Ik verberg mij niet achter de kreet dat het Gods wil is. Als alcoholist (eigenlijk ook een geloofsovertuiging) deed ik ook niet anders dan al wat tegenzat op de situatie, omgeving of wat dan ook te schuiven.

Dan het reageren naar iemand die gedronken heeft. Ja, op de een wordt fel gereageerd en op de ander mild.
Er wordt fel gereageerd op iemand die zich compleet laat gaan in de drank en dus weer van voor af aan kan beginnen.
Er wordt minder fel gereageerd op iemand die onderuit gaat in de beginfase, maar bij wie men het gevoel heeft dat deze aangesproken moet worden om te voorkomen dat het onderuit gaan gaat leiden tot een terugval.
Er wordt mild of i.i.g. milder gereageerd naar iemand die lange tijd droog staat en onderuit gaat. En zich meteen herpakt.

Ook nog een: het schrijven onder invloed.
Iemand met een kwade dronk en dus ook een 'kwade schrijf' moet voor zijn of haar eigen bestwil

En dan is er nog de persoonlijke insteek. Ik kan niet met iedereen even goed opschieten (wie wel) en er zijn mensen die mij ook niet zien zitten. Net het echte leven. Ik probeer altijd rekening te houden met iemands gevoelens. Maar daarvoor verwacht ik wel dat een ander betracht met mijn gevoelens rekening te houden. Ik kan bijvoorbeeld niet tegen hoogdraverij, arrogantie en betweterigheid.

En dan moet ik je er toch op wijzen, dat jij je ook meermaals hebt 'schuldig' gemaakt aan het plaatsen van vreemde berichten onder invloed van drank. Helaas heb jij ook een kwade dronk. Een keer is zelfs Tactus zelf contact gaan opnemen met je, omdat de forumleden zich heel erg ongerust maakten over jou.

Ik hoop dat ik met dit bericht niemand kwets.

Ik wens je alle goeds als forumlid en de andere kanalen blijven open als je dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb altijd de insteek om een ieder in zijn waarde te laten.
Zo ook nu wil ik dat graag zo laten.
Mijn reden om het forum te bezoek is om niet te drinken.
Vanaf eind december 2007 schrijf ik hier mee.
Ik heb hier erg veel gelezen van de anderen en veel van mezelf laten zien.
Zoals de meesten van jullie weten kwam ik hier na een terugval van een lange tijd niet drinken.
10 jaren zonder drank is lang maar voor mij was het gewoon geworden.
Tot, ik het wel weer eens wilde proberen.
Een ieder van ons weet waar dit toe heeft geleid.
Een terugval van een jaar.
Nu ben ik daar redelijk van hersteld.
Ik heb hier drie keer moeten, nou nee niet moeten, melden dat ik toch weer had gedronken.
De reacties heb ik als positief ervaren.
Een keer heb ik zelfs een trekaanval de kiem ingesmoord dankzij dit forum
Toen ik hier een paar maanden meeschreef heb ik voor mezelf de conclusie getrokken dat dit
forum wel bijdraagt, maar niet genoeg.
Mensen ik ben erg blij met jullie openhartige schrijven, doorzettingsvermogen van sommigen en niet te
vergeten het voorrecht dat ik een aantal van jullie heb leren kennen in real life.
van mezelf kan ik zeggen dat ik hier veel van mezelf heb blootgegeven, daar heb ik geen spijt van, integendeel ik hoop bijgedragen te hebben aan een doel dat velen hiet nasterven, een nuchter leven.
Maar ik kan mezelf de laatste tijd erop betrappen dat ik toch wel moeite begin te krijgen met bepaalde postings, daarbij wil ik steeds proberen een ieder in zijn waarde te laten.
Zo ook nu, ik betrap mezelf erop dat ik postings schrijf(nog niet gepost) die ik dan weer delete.
Ik weet soms niet meer hoe te reageren wat te zeggen.
Dit heeft mij er voorlopig toe doen besluiten hier wat minder aanwezig te zijn.
Ik lees zeker nog wel regelmatig mee.
Maar ik heb mezelf de vrijheid gegeven om niet meer altijd te reageren, ik ben tot de ontdekking gekomen dat dat ook niet hoeft en ook omdat ik dat niet meer wil.
Dit neemt niet weg dat ik hier best nog wel eens regelmatig te vinden ben.
Ik neem geen afscheid zeker niet, maar ik wil verder verder met mijn leven, en dat ik voor mij niet alleen de virtuele wereld, daar is naar mijn mening te weinig interactie mogelijk, je hebt geen real life gesprek, ziet geen emotie, leest het soms als de druk al van de ketel is.
Dit is zomaar mijn gevoel, een moment opname zoals ik er nu tegenaan kijk.
Tot schrijfs allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer Tina, ik ken het gevoel wat je beschrijft, maar je weet ons te vinden als je het moeilijk hebt.
Ik heb van al je eerlijke en waardevolle bijdrages genoten en er vaak wat van opgestoken.
Ook ik heb je in RL mogen leren kennen en heb het gevoel dat jij het wel gaat redden.
Heel veel succes in hopenlijk een andere baan en in je leven.
Laat af en toe even van je horen.
Ik zal je missen:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke luitjes, even nog een reactie van mij..



Houtje, nu doe je het wéér...."ik ben mijn hele leven al afgekeurd en liefdevol terechtgewezen", en ook vraag je anderen (Tapas, Anjo, Vie) om bevestiging....
Jij bent niet de enige met een rugzakje, meis, vele anderen en ik hebben die óók!!
En ook al hebben we die niet, we zitten hier om alcohol de baas te worden, en niets anders!
Punt is dat ik op het forum mijn mening niet meer durf te geven, en waarom??
Wel, naar MIJN mening zijn er in de loop der tijd "vriendenclubjes" ontstaan, dwz als de een wat zegt, valt de ander hem of haar bij, waardoor de mening van een ander ondergesneeuwd raakt, men de hele "clan" op zn dak krijgt, of men is het er mee eens..
En aan het forum heb ik zeker een heleboel gehad, maar de laatste tijd niet meer...

Safi zegt: "Er schrijven mensen die het al een jaar of langer volhouden en met ons willen delen hoe goed het met hun gaat.
En ja als 1 van hun een keertje een uitglijder heeft, hoef ik die persoon geen preek te geven, want die persoon weet al donders goed wat hij/zij allemaal al bereikt heeft.
Mensen die net een paar dagen droog staan en weer gaan drinken, krijgen die 'preek' wel. Al zou ik het meer super goede bedoelingen en raad noemen, die mensen op dat moment als het beste voor de betreffende persoon zien. Omdat je zo goed weet waar die persoon, die weer is gaan drinken na een paar dagen mee vecht, als je zelf al langer gestopt bent."

Ook hier ben ik het niet mee eens, mensen die pas gestopt zijn en weer een uitglijder hebben, weten ook donders goed waarom ze ook alweer willen stoppen, vechten". En kunnen steun ipv een preek wellicht beter gebruiken?

Har schrijft verder:
" Je kunt een ander kwalijk nemen dat hij of zij onrust veroorzaakt, maar zijn die emoties van die ander juist niet gelijk aan de onze omdat we allemaal OPRECHT een weg proberen te vinden naar innerlijke rust? Ook jij toch Charlie? Als we ergens tijdens ons drinken goed in zijn geweest is het wel het vingertje wijzen naar... "

en Corinne:
"En dan moet ik je er toch op wijzen, dat jij je ook meermaals hebt 'schuldig' gemaakt aan het plaatsen van vreemde berichten onder invloed van drank. Helaas heb jij ook een kwade dronk. Een keer is zelfs Tactus zelf contact gaan opnemen met je, omdat de forumleden zich heel erg ongerust maakten over jou."

Ja, daarover had ik het toch ook al, dat ik niet trots op mezelf ben, wat ik allemaal uitgespookt heb?
En mn verontschuldigingen aangeboden heb??

Maar jij Corinne, schreef ook dit nog:
"Ziza,
Dat soort preken is nu niet iets waar ik iets aan zou hebben als ik in Houtjes schoenen stond.
Ze heeft zichzelf al voldoende gestraft en jij geeft haar een trap na.
Laatst zei je nog dat je het niet goed vindt dat iemand hier adviezen en raad gaat geven.
Geldt zeker niet voor jezelf? Je bent een man en niet een HM, god, boeddha of weet ik wat je nog allemaal kunt verzinnen. In mijn ogen trouwens heel erg zielige en machteloze fictiefiguren die er maar een potje van gemaakt hebben met al hun 'geschepper'. De Etruskische, Griekse en Romeinse goden zijn een stuk geloofwaardiger".

Hiermee trap je toch de wel gelovigen hier op hun ziel, of lees ik het verkeerd?

En Albertina
"Maar ik kan mezelf de laatste tijd erop betrappen dat ik toch wel moeite begin te krijgen met bepaalde postings, daarbij wil ik steeds proberen een ieder in zijn waarde te laten.
Zo ook nu, ik betrap mezelf erop dat ik postings schrijf(nog niet gepost) die ik dan weer delete.
Ik weet soms niet meer hoe te reageren wat te zeggen."

Verder wil ik jullie allemaal bedanken, met dit topic laten we zien dat er ook open en eerlijk, zonder met vingertjes te wijzen, gepost kan worden, heerlijk.
Ook wil ik even benadrukken dat ik helemaal niemand persoonlijk aanval/aan wil vallen, maar er werd zelf gevraagd om een reactie van mijn kant, bij deze dus.
Ja, wel met namen, maar dit om alles er geloofwaardig uit te laten zien, ook voor een "nieuweling"
Maar laten we verder aub doorgaan met de door ons ingeslagen weg van minderen/stoppen, dáár gaat het uiteindelijk toch om?
Dank voor het luisteren naar mijn gezeur!!

Charlie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,

Meissie, dat doet mij pijn. Om te lezen dat het ook aan mij ligt. Ik ben hier nu 2 jaar en ik durf te zeggen dat ik voor het meerderdeel van die tijd zeer beslist geen ruzie heb gemaakt. Ik heb wel een tijdje scheidsrechter gespeeld tussen twee partijen. Maar dat doe ik nu niet meer.
Zolang als ik hier ben komt er zo nu en dan spanning om de hoek kijken. Bijna elke drie weken is het een keer raak. Nu was ik erbij betrokken. Ik heb dat geprobeerd uit te leggen. Het heeft niets met Vie of wie dan ook te maken hoe ik op het forum reageer. Ik ben er achter dat ik dat bij mij zelf moet zoeken.
Waarom doet iets mij pijn of waarom raakt iets mij?
Wij zijn niet altijd aardig voor elkaar. Ik denk dat dit in het aard van het beestje ligt. Je hoeft hier elkaar niet in de ogen te kijken, een onaardig berichtje is sneller geplaatst dan een aardige.
Ik ben daar ook schuldig aan. In het echte leven ben ik niet zo'n held. Ik heb drank nodig om mijn boosheid te uiten. Op het forum valt dat weg. Er is hier geen drempel.
Toch denk ik dat het meerderdeel van het forum met elkaar begaan is. En elkaar geen kwaad toewenst.
Houtje gaf zelf aan dat ze geen berichtjes nodig had en dan schrijf ik ook niet. Wannes wilt dit hoogstwaarschijnlijk ook niet veroorzaken maar doet dit in zijn roes. Ziza schrijft om te helpen, hij kietelt een beetje om mensen te laten nadenken. Het schoot Corinne verkeerd. Ach niet iedereen vind het leuk om gekieteld te worden.
Lieverd, mijn "ruzie" met Vie was persoonlijk. Misschien had ik het beter in een pbtje kunnen schrijven.
Maar ik geloof dat het wel te begrijpen is waarom ik in de stress schoot wat het niet goed praat natuurlijk.
Om Har zijn begrepen daar kan ik alleen maar om lachen. Ik heb het niet terug gelezen maar snap wel waarom iemand zoiets zou schrijven. Hij kent mij ook nog niet zo goed. En daarom kan ik er ook om lachen. Er zijn niet zo heel veel mensen die begrepen tegen mij zeggen. ;)

Charlie, soms zijn wij zo lief tegen elkaar dat het glazuur van je tanden springt en soms zijn wij ronduit gemeen. Het ligt aan ieders zijn bui en omstandigheden. Ik kan alleen voor mijzelf spreken. Ik ben in het echte leven nu echt boos maar kan dat niet uiten. Alles voor de lieve vrede. Het kan best zijn dat ik dan extra krengig op een forumlid reageer. Heeft totaal niets met hem of haar te maken. Dat ligt aan mijzelf.
Ik kan niet de enige zijn die soms vanuit ongenoegen reageert.

Ik vind het fijn dat je jezelf nader hebt toegelicht en natuurlijk voel ik mij schuldig. Ik hoop dat je weer terug komt en mij dan gewoon op de vingers tikt. Anjo, dat kan niet. Meestal ben ik wel voor reden vatbaar. Hetzelfde gaat op voor Albertine. De meesten van ons zijn voor reden vatbaar. Ik denk dat we allemaal wel het goede willen doen. We willen er echt wel voor elkaar zijn. Dat we niet op iedereen kunnen reageren is ook natuurlijk maar dan hopen we soms tevergeefs dat iemand anders dat voor ons zal doen.
Het is niet zo zwart/wit als je denkt. Ik voel mij nu echt schuldig en ik ken je niet. Al de berichtjes die je hebt geschreven liggen in mij. Ik wil je geen verdriet doen. Maar het zou ook niet goed zijn als alles maar met de mantel der liefde werd bedekt. Dit is het leven in het klein. Mensen zijn niet altijd lief voor elkaar en zonder gezicht of intonatie van de stem kan veel fout vallen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik je probeer te vertellen. Het meeste van al dat geruzie is niet gemeent het vind zijn oorsprong ergens anders. het is niet op een bepaald persoon gericht al lijkt dat soms wel zo.
Je hebt nu de kans om weer mee te doen en mensen te waarschuwen als ze over de grens gaan. Niemand wilt dit. Ik zeer zeker niet. Charlie, je hoort gewoon bij ons. Je bent een vechter dat heb je al duizend keer laten zien. Vecht dan nu voor het forum. Wees ons geweten.

Nogmaals mijn excuses.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo, trek het je niet persoonlijk aan, niemand niet trouwens!!:heart:
Dit was MIJN visie, waar IK de laatste tijd over "viel"...
En jij en Vie hébben het toch op een toffe manier weer goedgemaakt, dus jou treft geen blaam hoor.
Echt, ik wil helemaal niemand aanvallen, probeer alleen iets duidelijk te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie, het gedeelte van mijn post wat je aanhaalt met je in de context zien van de rest van mijn post. Overigens is het betreffende stukje geen uithaal naar jou, maar ik zeg juist iets over mijzelf en haal daarbij alleen maar aan dat (ook jij Charlie?) dit gedrag vertoont.
Want wie reageert kan daardoor ook onrust veroorzaken en dat is juist waar ik mee stoei. Doe ik dat op de juiste manier of niet. Kijk ik jou niet op aan alleen mezelf. Degene die reageert op het gedrag van een ander kan namelijk OOK met het vingertje wijzen...
Wat met jou in het verleden is voorgekomen hebben we bijgelegd, ik kom daar in de betreffende post dan ook niet op terug. Ik hoop dat je me nu beter begrijpt.

Aanvulling: in die zin bedoel ik met "je" niet jou, maar ons allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Charlie,
Ik zal het nogmaals uitleggen.
Ik geloof niet in een of ander goddelijk wezen. Er zijn meer mensen hier die dat niet doen.
Er zijn ook genoeg mensen hier die 'klaar zijn met hun kerk en het geloof', omdat dit hun leven negatief heeft beïnvloed en hun rechten heeft geschonden.
Mensen mogen van mij geloven en ze mogen ook rustig zeggen dat ze geloven, maar sommigen zeulen hier met hun goddelijk wezen alsof dat nou de enige redding is. En dat ervaar ik als kwetsend.
Een van mijn lln die ik Nederlandse les gaf als voorbereiding op N2T (Nederlands tweede Taal) zei toen we over geloof praatten: geloof is iets privé, dat hou je binnenskamer of in je moskee en daar loop je niet mee te koop alsof het koopwaar is om huis aan huis te gaan slijten, daarvoor is geloof te dierbaar. De man zei dit ook.
Kan je ook vertellen dat ik 17 jaar tegenover een klooster hebt gewoond en onze beide buren waren zeer katholiek. Ze hebben ons nooit lastig gevallen met hun geloof en dat pleit voor hen als mens.
Er is geen Duivel, Boze, Bacchus, ... die mij tot drinken heeft aangezet en er is ook geen 'goede' God, HM, Allah, Jahwe, Jehova, aa, ... die mij 'als enige' kan 'redden'. Ik ben een zoogdier behorende bij de homo sapiens en ik ben de enige die mij overeind kan houden in de jungle des levens.
Ik kan je ook melden dat ik al heel erg lang geleden mezelf heb afgeleerd te vloeken.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat een iemand een vloek ontglipt als hij of zij zijn grote of kleine teen keihard stoot, maar veel berichten bevatten regelrechte vloeken dan wel verbasterde of afgekorte vloeken. Vind je dat niet kwetsend? Ik wel, want dat zijn onnodige woorden. Als ik zeg dat ik gevrijwaard wil blijven van verkopers van geloof, zou ik het zeer op prijs stellen als men dan ook niet mij aanspreekt op mijn niet geloven en men mij niet steeds een geloof wil opdringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Charlie,

Ik kan mij herinneren dat ik toen ik nog dronk en gebruikte mijn partner een aantal malen telefonisch mededeelde dat ik er een eind aan ging maken... omdat ik mijzelf zo rot en verloren voelde ... zo eenzaam en reddeloos... dat ik keihard door de telefoon schreeuwde dat ze mij niet begreep , mij behandelde als een klein kind en geen respect voor me had...en vervolgens de telefoon er op gooide en niet meer opnam...en natuurlijk als ik mijn telefoon aanzette en zag dat ze NIET had gebeld belde ik haar weer om te zeggen dat het haar zeker niks kon schelen en ging ik weer los...
Ook ben ik een aantal malen van huis gegaan op een manier waar de honden geen brood van lustten...
Schreeuwend , tierend en met piepende banden door de straat wegreed...(waarop mijn partner terecht werd gewezen door een buurvrouw wat er in hemelsnaam aan de hand was).
Wat ik mij nu ook herinner is dat ik ook op een ochtend langs wilde komen om de kids te zien (en toen woonden we al apart) na zo een telefonische tirade de nacht er voor... ze wilde mij niet zien en ik begon natuurlijk te mekkeren dat ik het recht had om mijn kids te zien en reed naar hun huis terwijl zij mij huilend smeekte niet te komen omdat ze bang was voor mij... toen ik aankwam zag ik ze wegrijden en ben ik ze gaan achtervolgen... en maar bellen want ze moest stoppen natuurlijk...heeft ze uiteindelijk niet gedaan en ben ik gestopt met er achter aan rijden...

Je vraagt je misschien af waarom ik dit schrijf... de reden is dat ik kan identificeren met hetgeen je schrijft en gedaan hebt...ik ben ook geweest waar jij bent geweest... misschien waren de omstandigheden anders en hadden we diverse redenen om tot ons gedrag te komen...maar de gemeenschappelijke noemer is PIJN.... pijn om te leven , schaamte , reddeloos voelen , schuldig voelen , minderwaardig voelen etcetc...en drinken en gebruiken was de oplossing voor die gevoelens en gedachten...komt voor mij bij dat ik zo in een tunnelvisie leefde dat ik ook geen andere oplossingen had dan wat ik had...drank en drugs...en die heb ik gelukkig altijd nog geprefereerd boven zelfmoord...
En natuurlijk heb ik er zat vaak mee gedreigd en hiermee anderen de stuipen op het lijf gejaagd maar was altijd te bang om het uit te voeren...echter er zijn wel gasten die ik kende die het gedaan hebben...

Vlak voordat ik opgenomen zou worden in een kliniek reed ik over de A12 en kreeg opeens het idee om mijn auto met 100 km/u in de vangrail te rijden... ik wilde niet dood maar gewoon rust... en ik fantaseerde verder dat ik absoluut niet wilde dat er andere mensen in dat ongeluk betrokken zouden worden want zo nobel was ik ook wel weer (niet beseffende dat als ik het gedaan had de politie had moeten aanbellen om mijn partner in te lichten e.d. maar zover kwam ik niet met nadenken)...
Hier ben ik zelf ook enorm van geschrokken een uur later dat ik dit toen allemaal aan het bedenken was... het heeft mij echter nooit tegengehouden om alcohol en drugs te gebruiken...

Wat ik hiermee ook wil zeggen Charlie ; je bent niet alleen behalve als je dat kiest...
Ook niet op dit forum...

Het is absoluut niet belangrijk wat anderen van je vinden ; als je daar op moet leven kun je gelijk wel stoppen want er lopen altijd mensen rond die jou niet leuk vinden... en ja dat is lastig en ik heb best wel wat moeten doorstaan maar het gaat mij steeds beter af om mij juist te te omringen met gelijkgestemden en mensen die het goed met mij voor hebben... ook is dat in eerste instantie oncomfortabel maar juist daar ligt de weg om te groeien...en met de rest heb ik in die zin weinig te maken behalve dat ik mij zo vriendelijk en behulpzaam mogelijk probeer op te stellen...

En ja ik vind bij tijd en wijle sommige mensen die hier schrijven uitermate irritant en totale wartaal uitslaan (let op zowel nuchter als onder invloed) en net zoals Albertina schrijft dan schrijf ik dan een stukje om het te lezen en vervolgens te deleten... want wat is het nut om te gaan reageren op iemand die tussen de regels door gaat lezen , dingen uit het verband trekt of zelfs regelrecht dingen schrijft die ik of anderen niet geschreven hebben...ik kan daar niets mee...en het is uiteindelijk mijn probleem en verantwoording niet...Voor mij is het goed om te kijken waarom ik mij dat zo aantrek en de oefening is vervolgens niet reageren... en het bespreken van wat er met mij aan de hand is...met iemand prive zonder te roddelen over die persoon...

"Whenever i am disturbed no matter what the cause there is something wrong with me" ...

Wat ik zoals nog stuitender vind op dit forum is als twee mensen met elkaar in gesprek zijn (lees berichtjes plaatsen gericht aan een bepaalde persoon) dat er een derde bijkomt die alles op zichzelf gaat betrekken en kritiek gaat lopen geven terwijl hem of haar niets gevraagd is !! en hoewel iedereen op dit froum mag schrijven en reageren wat hij/zij wil ik wil van sommige mensen wel eens zien als het een echt gesprek zou zijn tussen twee mensen of ze ook de onbeleefdheid zouden hebben om er ongevraagd doorheen te snateren als een self-obsessede kip zonder kop....Respect begint volgens mij met beleefdheid...ook hier...

Maar ik kan zoveel vinden en ik doe het zelf ook misschien wel hahahaha
En wat ik vind is echt niet zo boeiend...

The point is Charlie... ga om met de mensen die je willen helpen en een oplossing hebben of in ieder geval er aan werken... weggaan heeft geen zin... als je niet hier door dat probleem komt dan bestaat er een grote kans dat waar je ook gaat je op hetzelfde probleem stuit...

En wat ik altijd in mijn achterhoofd hou is dat er zieke mensen op dit forum schrijven.
Normale mensen schrijven hier niet en als ze dat wel doen zouden ze pas echt ziek zijn hahaha...(grapje)
Mensen met geestelijke en emotionele problemen (net zoals ik) en hoe serieus kan dat soms zijn ?

Dit forum is voor mij een goede oefening in tolerant zijn... en dat is best lastig soms...
Maar ik blijf mijn best doen...


Ik wens je veel succes met wat je ook doet en misschien tot later...


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...