Spring naar bijdragen

dinsdag 12 augustus


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh is dat berichtje intussen nog niet door gekomen?? (dacht die verschijnt wel een keer tussendoor)
Wat ik dus gezegd had:

Pip, dat zei men ook niet direct tegen mij maar dat kwam via het gemeukel achter de schermen bij mij. ;)

Hé bedankt Lianne voor de reminder! ;)

Nu ga ik mij echt te ruste leggen. Vingertjes toe en oogjes dicht. Welterusten! :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar wie houd je nu voor de gek als je 2 dagen per week refusal slikt en daarna niet meer??? Dan kan je toch net zo goed geen refusal slikken? want dan streeft het zijn doel voorbij.
Iedereen die het slikt weet dat als je het een paar dagen niet slikt dat je dan weer kan drinken. Maar waarom zou je het dan nemen als je toch van plan bent om te blijven drinken?
en wat is het nut om achter de schermen mensen dat soort tips te geven? Dan ondermijn je toch het doel waarvoor mensen hier komen?

Ik houd het liever toch allemaal maar voor de schermen, wel zo duidelijk!
maar nu ga ik echt aftaaien en opslomen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens Pip
Ik kan me herinneren dat er ooit iemand op het forum de tip gaf hoe je door refusal kon door drinken. Wie het was weet ik niet meer en doet er niet toe, maar omdat ik toen refusal gebruikte ben ik langere tijd hier afgehaakt.

Ik vind het geen pas om hier aan te geven hoe je kunt sjoemelen.

Op het forum zitten mensen die alles aangrijpen hun grensen te verleggen en uit te proberen.

Pippi ik sta volkomen achter je om dit bericht weg te halen van Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, Lianne dat had niet gehoeven hoor maar wel lief van je.. Was meer dat ik iets van de mensen vind die dat niet gewoon in je gezicht durven te vragen maar je meteen veroordelen.

Is hetzelfde denk ik als wanneer hier iemand komt die fel reageert dan heeft die in vele ogen meteen gedronken en is verder kansloos omdat iedereen dat dan geloofd. Da's best jammer want stoppen met drinken gaat niet altijd over rozen en daar kan je best weleens sjaggie van zijn.

Slaap lekker allemaal en anders have nog fun.. Want een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en nu ben ik echt weg!! tot morgen, en vannacht geen rare dingen meer doen he, gewoon allemaal lekker gaan slapen!
en Elsje, morgen niet zeuren over je kater, vandaag een kerel morgen ook een kerel! (en toch stiekum hoop ik dat je morgen een fikse kater hebt, gemeen he!)

WELTRUSTEN!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was helemaal geen tip, het was via pb en meer van : ik weet dat het fout is maar op deze manier drink ik door de week in elk geval niet.
Nogmaals, helemaal niets om trots op te zijn.
maar ik wilde het ophelderen omdat men dacht dat spud degene was.
geen tip dus en vooral : do not try this at home.
ik doe het ook niet meer.
onderwerp afgesloten lijkt me.
en hoeveel nieuwswaarde heeft het.?
iedereen had dit zelf kunnen bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

door refusal heen drinken is het domste dat je kunt doen.
ik heb alleen iets gezegd hoe ik het het deed, een tijd lang, om door de week niet te drinken.
even de cirkel te doorbreken.
ik zou dat nooit op het forum zeggen, maar was in een pb met iemand die ook met refusal worstelde.
het gaat nu een beetje een eigen leven leiden.
refusal is idd bedoeld voor langdurig stoppen en niet als lifestyle pil.
maar goed, nogmaals, dit was enkel omdat spud in een kwaad daglicht kwam te staan,
ik was het en het had niets slechts in de zin.
lijkt me klaar zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lianne, lijkt me dat je dat weekend drinken naast de refusal nou ook weer niet echt met een hoera gevoel deedt.. Dat bedoel ik eigenlijk te zeggen. Maar is wel weer een ding waar wrs meerdere alcoholisten mee geworsteld hebben. En waarom zou daar niet over gesproken mogen worden en zou dat in de doofpot moeten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Lianne, dat zou ik zelf niet hebben kunnen verzinnen omdat ik toen die steun nodig had om te stoppen met drinken en niet wilde sjoemelen.
Dat wil ik nog steeds niet en er zitten gevaren aan gesjoemel.

Kan niet .....kan minder sterk worden en zo de tijd gaan verkorten om te gaan drinken met alle gevolgen van dien.

Ben pesoonlijk van mening om geneesmiddelen serieus te nemen maar vooral jezelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me nou juist dat doordat we over onze valkuilen spreken, we alleen maar wijzer worden...
Jij verteld hoe jij ermee omgegaan bent maar dat wil toch nog niet zeggen dat dat zo ook voor een ander werkt? Of ben ik nu zot?

aanvulling...

Niemand zegt hier toch "hé dat moet je ook eens proberen jòh!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, dacht al dat je dat bedoelde..
nee idd, dat voelde niet oke met de refusal.
maar het is wel iets dat ik wil.
maar dan uit vrije wil.
ik merk dat als ik helemaal stop ik dat ook wel red, als ik maar 24/7 achter een forum zit en daar pas ik voor.
Ik wil van het dwangmatige af en ik moet zeggen het gaat goed.
maar dat is niet echt bespreekbaar.
en dat is ook begrijpelijk.
als ik actief mee zou schrijven en ik zou op een zaterdag zeggen: kids spelen lief in de tuin en ik heb een wit wijntje, krijg je reacties van : kiep weg, door de gooootsteeen nu!
en daarmee wil ik niet mijn probleem bagatelliseren, want als alles zo oke was zat ik hier niet, maar ik wil zo nu en dan een wijntje drinken.
eerlijk is eerlijk.
en voor de laatste keer, van de refusal was geen tip!!!
truste

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat begrijp ik nou weer niet..
refusal slikken en binnen de werkzame tijd gaan drinken...
hoe gevaarlijk wil je het hebben?
ik denk dat het het tijdstip is dat de meeste mensen prikkelbaar worden, dus beter uitloggen.
stoppen met de allen carr methode schijnt nog het beste te zijn.
(ik heb het boek in de aanbieding, met vele omgevouwen oortjes en highlights,... helaas..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Spud je bent niet zot.
Het is wel goed om hier over te praten.

@ Lianne, klaar zo


@Pippi,
Bedankt voor je eerlijkheid

Ik heb zolang geworsteld met minderen dat ik er gek van werd.
Elke keer tellen en op de klok kijken. Het mag weer.
Dit schepte teveel onrust en daarom ben ik na jaren klooien gestopt.
Niet altijd makkelijk maar makkelijker dan minderen vind ik persoonlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lianne, helemaal mee eens.. Ik ben ook geen geheel onthouder maar ik dacht dat dat intussen wel duidelijk was. ;) Ik heb mijn alcoholprobleem zo aangepakt dat ik i.i.g. geen problemen meer weg wil drinken en intussen is het nuchter zijn er zo ingeslopen dat ik vaak niet eens de behoefte heb om iets te drinken te pakken.
Tja en heel soms wel en dan doe ik dat.. Maar in tegenstelling tot vroeger doe ik dat met Mate letterlijk en figuurlijk. ;)
Gevoelsmatig zit ik op de rit maar de tijd zal het leren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...