Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 augustus 2008

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ksssssssssjjjjjjjjjjttttt... opzouten gremlins of ik stuur mijn hond op jullie af!!!!! (alleen zal die wel met de staart tussen de poten afdruipen, is niet echt een waakhondentype)
Trees, probeer niet te piekeren, zoals Hanneke al eerder schreef, als je piekerneigingen voelt kun je een paar dingen doen, afleiding zoeken, actie ondernemen en dan voeg ik nog even toe dat je die piekergedachten ook op papier kunt schrijven zodat ze even uit je hoofd zijn en ze dan 1 voor 1 bekijken of ze reëel zijn. Dus die piekergedachten uitdagen en weer terug in proporties brengen.
Piekeren staat gelijk aan doemscenario's maken voor jezelf die nooit uitkomen. dus beter maar stoppen met piekeren en je gevoel maar even gewoon accepteren en voorbij laten komen.

An, jij klinkt erg stabiel! toppie hoor!!! Volgens mij ben jij heel erg op de goeie weg!
Charlie, jij ook nog steeds droog! fantastisch!!

Heb mijn site geopend maar ben alle basisbestanden kwijt na de nodige crashes van mijn computers de afgelopen 4 jaar, aan de bak dus!! deels opnieuw opbouwen! maar niet nu hoor, rustig aan inderdaad, stapje voor stapje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kom op tapas, je bent wel sterker dan die enge gremlins!!!!!!!!!!!!!!!
ik had net ook weer zo'n rare gedachte: als ik nou gewoon een keer drink en ik zeg het tegen niemand, ook niet op de AA of op het forum, dan is er niets aan de hand, dan lleef ik een alcoholvrij leven...
wat een ongelofelijk kinderachtige gedachte he? maar ik wijdt dat aan mijn brein die soms duidelijk laat weten ziek te zijn. (door de alcohol).
ik schaam me gewoon voor zo'n gedachte. maar ik herken de gedachte en ik lach m vierkant uit! wat denkt dat alcoholbrein van mij wel niet?

hanneke

p.s. welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook bewust gewacht met stoppen met roken!
En roken doe ik vele...ehhhhh deed ik vele malen meer dan drinken!
Da's misschien ook voor mij wel het verschil.
Bij het stoppen met drinken had ik af en toe een trekmoment, nu heb ik dat zo ongeveer de hele dag door:(
Ik rookte echt heel veel, en na het stoppen met drinken is dat alleen maar meer geworden.
Nu heb ik de hele dag het gevoel of ik iets vergeet....:angry:

Komt wel goed, kwestie van volhouden!
Corinne, ik doe het voor mezelf en mijn eigen gezondheid!
Maar ik heb wel de afspraak gemaakt dat het mijn nuchterheid niet in gevaar mag brengen, die ga ik namelijk helemaal nergens meer voor op het spel zetten!
Tot nu toe ben ik dan wel chaggie, maar ik heb nog geen moment aan drinken gedacht...en dat ga ik maar zo houden!

Lief, jullie reacties!
Ze hebben me mooi door de avond heen geholpen!
Dan blijkt toch dat delen en van je af schrijven helpt!

@ AN, wat ga je goed zeg...ik lees je soms en denk dan, is dat dezelfde An als een week of 8 geleden?
De twijfel is geloof ik echt verdwenen, je voelt je sterk en dat straalt je schrijven ook uit!

@Trees, hou je haaks vrouwke!
Laat je angst je niet helemaal overnemen!

@Marjo, ik kan je redenatie ook goed volgen.
Ik heb ook bewust wat meer afstand genomen, dan komt er weer ruimte voor iets anders!
Groeien gaat vaak toch met twee stappen vooruit en een terug, sterkte!

@Tapas, bezig bijtje! Verlies jezelf niet he tussen alle posters en flyers!
(zag er trouwens erg mooi uit, net zoals je foto's!!)

@ Har, fijn dat je weer boven water bent!
Blijf maar even met de beentjes op de vloer, spiritualiteit is niet bedoelt om van te gaan zweven!

@Water, hoe is tie...?
Nare bedoening zo'n steentje, hopelijk ben je er snel van verlost!

@Pip, tsunami??? Pfff daar zat je vast niet op te wachten...
Of bedoel je dat je bezig bent met ontwikkelingswerk in die buurt?
(tja het is nu eenmaal voor meerdere uitleg vatbaar, dus ik vraag maar...:))

@Woman, zie je wel....soms worden gebeden verhoord!
Fijn dat je nu zo snel naar je nieuwe huisje kunt verhuizen!
Sterkte met inpakken en sjouwen!
En verheug je op de ongekende stilte...:D

@Blacky...????? Alles oke met je, ik mis je hier !
Net zoals Gem, nog steeds geen internet???
(laat me raden, ziggo???)

@Wing, welkom hier!
Je hebt je doel duidelijk, ik hoop dat je het bereikt!
Succes in ieder geval!

@Adam, alles oke met je zus?

@Marieke, hoe is het nu, red je het nog een beetje met de perikelen rond je zoon?

@Houtje, of je nu wel of niet op tv komt van mij mag jij de titel superhuisvrouw krijgen!
Je doet het toch maar mooi even, zelfs met zo'n pijnlijke schouder!
Ik doe het je niet na! Petje af!!!!

@Caro, heb je de drukte van de dag ook weer overleefd?
Prachtig stuk wat je schreef over de wet van aantrekking!
(ik heb "the secret" pas gelezen, maar dat als je iets overkomt wat je niet wilt dat dat je eigen schuld zou zijn heb ik er niet direct zo in gelezen..??)

En nu ben ik vast nog iemand vergeten....:$
Da's dan het nadeel van op een ieder persoonlijk willen reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie nou.........toch nog meerderen vergeten.

@hanneke, sterkte met de laatste loodjes van je scriptie!
Enne niet schamen, nergens voor nodig, die gedachten spelen juist vaak op, op momenten dat je onder hoogspanning staat.
Zolang je het alleen denkt en niet doet.....is er niks aan het handje!

@ Tina,
Bewonderingswaardig hoe jij je steeds weer bijeen weet te rapen!
Na een uitglijder pak je jezelf weer bijeen en ga je er weer voor, je depressie geef je geen kans
(je blijft niet bij de pakken neer zitten maar onderneemt actie, al is het maar hier van je afschrijven...en ja da's toch echt actie!!)
Problemen op je werk pak je voortvarend aan...
Ja daar heb ik bewondering voor! Hoe is het nu met je vader?
De onenigheid met je zus al wat geluwd? Ik hoop het!

@last but not least Kaia....zorg goed voor jezelf!
Maar dat doe je al als ik het zo lees!
Een week lijkt weinig, maar is in ieder geval een begin!
Volgende keer een briefje met vragen/opmerkingen meenemen? Kan net genoeg zijn om je te herinneren aan wat je nog wilde zeggen of vragen!

@Karinneke, ik heb je ook gelezen....en ben altijd blij als je een teken van leven geeft!
Hoe is het met je merrie? Je werkt weer fulltime? (heb ik dat goed gelezen tussen de regels door?)
Fijn dat je je alcoholgebruik onder controle hebt nu, dat zal voor jezelf toch ook wel een hele opsteker zijn! En je vriend? Of loop ik nu weer achter?
(dat zou zo maar kunnen hoor, alles bij lezen is tegenwoordig niet meer te doen)

@Spud, hoe is het met je....je vliegt af en toe voorbij....
:D

Voor nu, bedtijd...:)
Drie dagen rookvrij, dag 4 is inmiddels begonnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat klopt wel Woman, ik had vaak een hele droge mond van het roken!
Dan stopte ik maar een zuurtje ofzo in mijn mond, om dat droge gevoel kwijt te raken.
Nu ik de afgelopen drie dagen niet heb gerookt is dat een heel stuk minder geworden!
Thanx voor de reminder....zo'n lijstje met nadelen heeft toch echt wel zijn meerwaarde!

Maar nu ga ik echt slapen, morgen weer vroeg dag!
Slaap lekker voor dadelijk of straks
(ik hoop dat je zanglustige buuf voorlopig even stil blijft!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha thanx
Nou ja haha, vanmiddag zat ze weer hysterisch gillend te janken, met spullen gooien enzo pfffff
Maar nu eindelijk goede vooruitzichten, dan wordt het een stuk draaglijker !!
Hopelijk heb ik daar snel internet, lukt wel denk ik. Zachte dromen, ik ga ook zo, nog even een boek en dan slaap ik wel. Dagdag ! x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...