Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 augustus 2008

Har

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

wat een kort draadje vandaag.

Marjo, ik begrijp je héél goed, ik probeer zelf ook wat minder te forummen, lukt aardig,
toch log ik elke dag even in, kan het niet laten.
Naar dat je op een dood punt bent beland, qua gevoel dan.
Begrijpelijk, je hebt keihard gewerkt, een stapje terug hoort erbij.
Ik zal je missen.
:present:

Kaia,
5 jaar geleden heb ik ook een Bo gehad, de bedrijfsarts begon toen ook met een weekje.
Ik heb toen, wel met hulp, een paar punten opgeschreven, meegenomen bij het volgende bezoek.
Uiteindelijk ben ik er een jaar mee onderweg geweest, wel gewerkt hoor, ik had toen de liefste werkgever van Nederland.
Ik mocht doen wat ik aankon, ging het niet kon ik gewoon naar huis.
ik heb best wel een paar keer het bijltje erbij neergegooid, maar het gevoel niets te hoeven, heeft mij toen ernorm geholpen.
Natuurlijk heb ik enorm veel geluk gehad met zo'n werkgever.
Veel geleerd van die periode, alhoewel ik vlieg regelmatig nog in mijn eigen valkuilen, en daar bedoel ik geen drank mee.
Het is in die tijd nooit in mijn hoofd opgekomen te drinken.
Meid je hoeft echt niet aan het werk volgende week, ga daar vanuit.

Zo mensen, ik ben blij dat mijn werkdag erop zit.
Alles ging van een leien dakje, had ik niet verwacht van mezelf.
Constructieve beslissingen kunnen nemen qua werk.
Dus al met al een voldaan gevoel over mijn dag.
Mijn koppie is wel erg leeg nu, is wel lekker eigenlijk.

Morgen heb ik voor het eerst sinds weken weer en sociale afspaak, ik ga naar een opening van een
schoonheidssalon op een wel erg luxe lokatie.
Het moet er maar weer eens van komen, ik kan me niet op blijven sluiten en alleen maar slapen en werken.

Het voelt wel een beetje vreemd, bedenken wat ik aan zal doen(lekker belangrijk).
Ik ben het een beetje ontwend allemaal.
Ben erg veel thuis geweest in mijn uppie, te veel.
Stapje voor stapje wil ik toch weer aan het gewone leven gaan wennen.
Niet meer het opsluiten in huis.
Wat niet wegneemt dat ik het wel een beetje eng vind.

Raar eigenlijk, vroeger of liever gezegd een jaar geleden, draaide ik mijn hand niet om voor 4 of 5 afspraken in de week.
Nu is dat geminimaliseerd tot nul komma nul.
Aan de andere kant denk ik, ik zal het nodig hebben gehad, het terug trekken in mijzelf.
Ach ik ga het gewoon doen, zien of ik het nog kan het sociale leven.
Fietsen verleer je ook niet.

Dat waren een paar hersenspinseltjes van mij,
zomaar wat nu in mijn hoofd zit.
Niet zoveel bijzonders, maar dat hoeft ook niet, ik voel me er goed bij.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hee, Tina, dat klinkt een stuk beter dan vanmorgen! Schoonheidssalon? dan is een badjas toch genoeg om aan te doen? ;)

Marjo, niet te hoge eisen aan jezelf stellen he, soms heb je even van die periodes dat je het niet meer weet maar uiteindelijk leiden ze altijd ergens naar toe. Dat is tenminste mijn ervaring, een soort stilte voor de storm. Alsof alles stilstaat, niks meer gebeurd, ik niet meer weet wat ik wel of niet wil en daar knettergek van wordt en dan opeens.... vallen dingen op hun plaats, zie ik het weer en kan ik verder, soms duurde dat maanden, de laatste tijd steeds minder. In zo'n periode ben ik ook gestopt met drinken omdat ik dacht dat het nooit meer over zou gaan. Ik deed alles om eruit te komen, hardlopen, gezond eten, situaties aangaan maar het ging maar niet over, tot ik me aan dat rotgevoel overgaf... en toen langzaamaan leek het net of er weer deuren open gingen en kwam ik eindelijk weer in beweging. Loslaten schijnbaar al wist ik eerst niet wat ik los moest laten.

Vandaag weer met posters geleurd, en dat vind ik leuk om te doen. Iedereen vind hem mooi dus de poster mag overal hangen. Ik ken iemand die brugwachter is en nu gaan ze de poster op de brugwachtershuisjes hangen! geweldig!!! Vandaag gewerkt om extra posters af te drukken en flyers, dus daarmee ben ik nu klaar. Nu moet ik nog kaarten gaan maken (ansichtkaarten voor de verkoop)

Ach, te druk om me druk te maken, wel zo makkelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, kom alleen maar effe melden dat ik weer droog sta. Heb er geen moeite mee om niet te drinken vandaag en daar mag ik blij om zijn. Heb eerlijk gezegd geen behoefte om mensen te bellen, wil gewoon loslaten wat gebeurd is. Het is me weer duidelijk geworden dat ik een levensgroot probleem met drank heb, dat is het enige wat ik me hoef in te prenten voorlopig. Niet moeilijker maken als dat het is want dat is juist een valkuil voor mij. Niet teveel denken. Vandaag alleen maar in staat geweest om wat in huis rond te hangen, ik ben wel gaan wandelen maar dat is ook het enige. Te misselijk om goed te eten maar heb toch wat naar binnen kunnen werken zodat het lege gevoel in mijn lijf niet meer zo knaagt. Heb gisteren praktisch niets gegeten.
Morgen is er weer een dag en ik verwacht dat ik dan weer boven jan ben.
Goed dat jij ook de draad weer hebt opgepakt Woman, succes met verhuizen!
Allemaal een lieve groet van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Har mooi.

Heb nog wel een vraagje, zie je nu die UFO'S ook nog vliegen en de aliens lopen?

Nee, lijkt me verstandig dat ik me daar voorlopig maar niet meer mee bezighoudt. Kan me beter met die cursus praktische filosofie bezig gaan houden, raak ik tenminste wat meer geaard. Beetje extra discipline lijkt me ook niet verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: de tsunami ??????

Tina: Moedig om je weer onder de mensen te begeven. Wel heel belangrijk om dat weer op te pakken, want hoe langer je daar mee wacht hoe moeilijker het gaat worden.

Ik heb TE veel gedaan vandaag. Eigen schuld dikke bult, zal ik maar zeggen.
Had het ook anders kunnen doen.

Net het intervieuw gezien van Udo Jurgens. Hij begon te vertellen over zijn leven en ik zei al: 'die is dus gestopt met drinken'. En ja hoor. Een stralende man van 74, levenslustig en midden in het leven.
Hij heeft hele zware jaren gehad met vreselijke paniek aanvallen, maar hij is er helemaal boven op gekomen. Mooi om zijn levensvisie te horen.

Dit soort voorbeelden geeft mij altijd weer kracht en zie dan hoe het wel kan gaan.
Een niet drinker, hoeft dus echt niet de rest van zijn leven depressief rond te lopen.
Wel is het een bewust werken aan je leven. Keuzes maken. Werken aan je geluk en niet inkakken.

Dit jaar ga ik ook niet stilzitten. Ik ga wat studiebijeenkomsten volgen en denk erover om komend jaar mijn studie weer op te pakken. Studeren is heel gezond voor je geest.

Werk en studie houdt me van de drank.

Mijn idee is dat er genoeg werk, vrijwilligerswerk ligt te wachten. Zo ontzettend veel.
Als we blijven hangen en blijven wachten tot het beter gaat kan ik blijven wachten.

Zomaar weer een overweging, met het sterke besef dat drank en ikke niet samen gaan.
En dat is helemaal niet erg, dat is een hele grote opluchting, ik hoef niet.

Vanmiddag zaten ze hier weer te drinken en nee, geen trigger. Ik vond het stinken, de mensen veranderen, daarna zijn ze moe en vervelend.
Geen meerwaarde meer voor mij, alleen maar ellende, ellende en nog eens ellende.

Alert blijven op de zware emotionele inzinkingen veroorzaakt door ... vul maar in en zoals Tapas al heel treffend schreef, zoals altijd, laat dat dan maa rover je heen komen. Laat het gebeuren. Er komt een tijd dat het plots over is.

Ik heb me er een paar maanden aan overgegeven en heel langzaam kwam het een na het ander weer.

Jongens ik heb er weer zin in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die tsunami waar ik net weer van af ben? bleeeeeeeeeeh!
zouden we eigenlijk ook een soort agenda van moeten bijhouden zodat je weet als iemand zich rot voelt of het de pms is of niet ;)

Mijn uitnodigingskaarten en posters zijn nu wel klaar geloof ik. Die gingen als warme broodjes. Nu moet ik mijn website nog gaan aanpassen en dat is zo'n klus waar ik vreselijk tegenop zie maar toch echt eens mee moet gaan beginnen!!!

beter voetjes op de grond Har, (dan koppie in het luchtledige)
misschien een keer met bakstenen in een rugzak gaan wandelen? schijnt goed te werken voor het aarden! en nee, dat meen ik serieus, ik hoorde een keer dat dat werd toegepast ergens.
bewegen is goed voor het aarden, ging je in het verleden ook niet af en toe fietsen? het waait je koppie lekker leeg en geeft weer ruimte voor nieuwe indrukken.

nou, ik ga heel voorzichtig mijn website bekijken of ie makkelijk aan te passen is, heb er al 4 jaar niks meer aan gedaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: stapje voor stapje. Eerst maar eens openen en dan langzaam verder, niet zover vooruit kijken.
Al is het maar een klein beetje wat je doet. Alle kleine beetjes bij elkaar leveren resultaat. En dat resultaat zal je weer een grote voldoening geven en zo rol je vanzelf weer in je goede velletje. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig Charlie: ik ben zoooooooooooo trots op ons. Vandaag is het weer gelukt, dus waarom morgen ook niet!! Echter Trees heeft deze week een moeilijke week, dus we MOETEN haar even flink ondersteunen en met z'n allen de gremlins bij haar wegjagen.

Nu echt welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halllooooooooo (dit is meligheid...)

nu ga ik naar bed. zit op kantje 90 van die ()$%^@#$ scriptie. en ik sta morgen (straks) om 5:00 op. tekst aanpassen, conclusie schrijven. morgen twee besprekingen van verslagen waar ik zelf niet zo tevreden over was... ooooooh wat vind ik dat eng!!! vroeger zou ik dik aan de JWW zitten... morgen suf, zodat je het allemaal langs je heen gaat en als het geweest is aan de JWW omdat de besprekingen voorbij zijn. Blij omdat het allemaal toch wel weer meeviel, of teleurgesteld omdat het een ramp was. Maar nu dus lekker geen JWW. :)
morgenmiddag/avond komt een vriendin helpen met lay-outen en zo en verbeteren...
pffff, overmorgen naar mn pa die het nog controleert (ik heb dit allemaal al verteld, maar ja....)

en dan RUST en hopelijk komt dan ook weer interesse voor mijn medemens terug ;) want nu is mijn wereld slechts beperkt tot mijn computer en mijn worstelingen met het afstuderen. wat een asociale periode eigenlijk... (maar waarschijnlijk minder asociaal dan met een kater bij je professor zitten, wat al vaak gebeurd is :wacko: )

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

Geweldig Charlie: ik ben zoooooooooooo trots op ons. Vandaag is het weer gelukt, dus waarom morgen ook niet!! Echter Trees heeft deze week een moeilijke week, dus we MOETEN haar even flink ondersteunen en met z'n allen de gremlins bij haar wegjagen.

Nu echt welterusten.

Ghost busters :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...