Spring naar bijdragen

Dinsdag 26 augustus 2008

Har

Aanbevolen berichten

Gadver. Was overgeleverd aan mijn ouwe vriend, de grote egoïst. En dat terwijl ik jullie hard nodig heb en jullie misschien ook wel mij. Kan mezelf maar moeilijk vergeven. Wens dat ik vandaag oog heb voor de kleine wondertjes om mij heen en die hoop ik ondermeer op het forum te kunnen vinden. Contact maken is nu voor mij het belangrijkste, want ik kan het niet alleen. Merk nu, dat drank zo ontzettend eenzaam maakt en dat het juist niet andersom is. Heb veel wondertjes verricht de afgelopen 7 maanden, juist door niet te drinken. Drank maakt inderdaad kapot wat je lief is.
Het bier is op, wordt hoog tijd dat ik weer om me heen ga kijken. Dat om je heen kijken en vrede met je omgeving hebben, wens ik jullie ook toe vandaag :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:moon::rose: GOEDENMORGEN! :o:D

Har, ik hoop ook dat je er weer goed grip op krijgt. Wat ga je nu anders doen dan gisteren?
Oh, en het bier is helemaal niet op hoor, er staan nog duizenden liters bij je supermarkt...
... toch maar laten staan die troep. Sterkte!

Ik ga nog even teruglezen. En dan maar weer terug naar bed.
Wensbericht voor vandaag: een droge dag met af en toe zon en kans op een wondertje.
Hou vol he! :rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

even een kort berichtje,
heb wel gelezen gister, vond het erg moeilijk te reageren.
Vandaar heb ik mij maar afzijdig gehouden.
Ik wens iedereeen die het nodig heeft veel KMW.
Mij gaat het goed, de depressie daargelaten, die gaat wel weer over.
Ik moet aan de gang blijven, niet verzanden in gepieker en destructieve gedachten.
Dus ik ga aan mijn dag beginnen, werken, de zinnen verzetten, kortom, aktie!
Oh ja en ik drink vandaag niet.
Ik hoop jullie met mij.
Fijne dag allemaal.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiesmorgens deze morgen!

Pip, wat zijn dat toch voor rare pbtjes die achter de schermen rondgaan. Volgende keer eerder aangeven hier hoor, en er niet een dag mee rondlopen.
Ik vond het heel mooi hoe je de relatie met je ex omschreef op dat gebied en volgens mij kan Anjo zelf wel aangeven of het haar stoort of niet. Wat heeft het toch voor nut om voor een ander te gaan denken wat diegene wel of niet zou willen. Dat is nou net wat we juist niet moeten doen!

Har, please, pak jezelf vandaag bij elkaar, en onderneem actie. Drinken lost de situatie waar je nu in zit en de twijfels die je hebt over jezelf niet op. Kijk naar wat er allemaal wel goed gaat in je leven en kijk niet verder dan vandaag. Er is nog niks verloren! De afgelopen 7 maanden heb je veel bereikt, ga daarmee verder!

water, hoe is het met je steen? moet erg pijnlijk zijn! sterkte en ik doe mee met je wensbericht vandaag.

Karinneke, ook weer vroeg uit de veren. Werk ze vandaag. Je gaat goed!

Carolien, wat een prachtige overdenkingen weer

Albertina, werk ze vandaag en succes met het verzetten van je zinnen, ik wens jou ook veel KMW toe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi har,

niets is een reden om te drinken.
de alcohol is het offer dat we moeten brengen om de wonderen en oplossingen te zien. die keuze moeten we leven. Daarvoor is niet alleen kalmte, moed en wijsheid nodig, maar, wat voorafgaat aan deze dingen: ACTIE!!!!!!!!
Actie is je zinnen verzetten. juist door andere dingen te doen dan aandacht geven aan waar het pijn doet, of moeilijke probemen, ontstaat er ruimte om de pijn en problemen in juiste proporties te gaan zien.
je moet niet krampachtig proberen de wondertjes vandaag te willen zien. Het enige wat moet, is NIET MEER DRINKEN!!!!!!!!! en je focus verschuiven.

ik geloof in deze manier, misschien denk je er anders over, ik wens je in ieder geval heel veel succes vandaag.

en anderen ook natuurlijk, lekker droog houden vandaag... :)

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat onze steun aan Anjo heel wat meer waard is !!!!! En dat ze dat zal waarderen. En ik weet niet over wat voor vreemde pb-tjes het overe Anjo gaat, maar die komen niet van mij.

Ik heb er de hele nacht over liggen piekeren, terwijl ik probeer de rechte weg te wandelen en het juiste voor haar te doen qua steun.

Vandaag stoppen met piekeren.

En proberen mijn jas, die per ongeluk door een ander meegenomen in een restaurant, tja, zit ik met de verkeerde hier, terug te krijgen. Was wel een dure jas, dus daar pieker ik ook weer over.

Ik ga naar de pscyh, de plek voor al mijn piekers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps, ben te veel aan het forummen, terwijl het eigenlijk volgens mij planning mijn op één na aatste echte werkdag is voor de scriptie. en er moet nog van alles gebeuren. dat wordt weer een latertje vandaag.

kortom, ik ruk zo mijn internetverbinding eruit en mag pas weer op het forum als het eerste punt van mijn lijstje is afgewerkt... wat moet een mens zich soms zichzelf toch kinderachtig behandelen he, omdat ze anders ook niet doet wat moet.... nou ja, het hoort erbij :)

dag forum,

tot straks ;)

Hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan er niks aan doen hoor maar ik vraag me iets af....

Wanneer iemand een uitglijder maakt... Dan is de veroordeling en teleurstelling over zichzelf vaak zo groot. Dan lijkt het wel of alle positieve dingen daarvoor qua stoppen voorbij zijn..
Maar da's toch niet zo?

Mij lijkt het dat die veroordeling en teleurstelling het alleen maar moeilijker maakt om opnieuw te beginnen met de eerste te laten staan... Waarom niet leren van hetgene wat je dus achteraf bekeken toch liever niet wilde en je energie meer te steken in wat je wel wil..
Van elke fout leert men toch? Waarom mag een alcoholist dan niet leren van zijn/haar uitglijders? Waarom telt dat vaak zwaarder dan welke fout je in je leven begaat?

Ik denk dat je pas mens bent als je ook kan toegeven dat je fouten kan maken. Want een fout maken is menselijk..

Veroordelen en teleurstellen kosten energie en volgens mij heb je die juist harder nodig om er weer een positieve draai aan te geven..

Nou dit was een hersenspinsel van de Spud, moet gaan vliegen m'n werk wacht op me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik weer. Nuchter met een gruwelijke kater. Heb er gisteren toch weer 12 gedronken en nu ben ik daar goed ziek van. Gelukkig maar, want ik voel me zo brak dat als ik aan drank denk ik spontane oprispingen krijg. Wat een idioterie zeg, ben behoorlijk geschrokken dat ik het zo makkelijk heb toegelaten. Ik volg je advies op Carolien, doe vandaag niets behalve dadelijk een lange douche nemen en een wandeling maken. Heb nu niet de behoefte om van me af te schrijven, laat ik maar stil zijn van binnen. Heb ook totaal geen energie trouwens om me in jullie postings te verdiepen.
Ik wil jullie wel bedanken voor alle steun, jammer dat ik daar niet beter gebruik van heb gemaakt.
Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik krijg van de bgd een week time-out om te beginnen. Moest niet eens huilen en ben heel veel vergeten te vertellen en maak me zorgen dat ik dan over een week misschien al weer aan de slag moet.....maarja loslaten nu: een week is toch een week en daar moet ik zoveel mogelijk uithalen, wie weet hoe goed het mij zal doen en misschien ben ik er toch nog op tijd bij geweest? Voel me katerig, maar ga een strakke structuur in m'n dagen aanbrengen en alles opschrijven. Komt tijd komt raad, en zaterdag wordt het zomer hoorde ik net? Ik denk dat de meesten van ons wel wat vitamine zon gebruiken kunnen :rose:

Adam ik wil ook zo'n broer!

Pippi kan je het niet beter even door iemand anders laten spalken?

***Har*** ik hoop echt dat je het nu anders gaat aanpakken dan gisteren, nu voel je je nog brak, maar als de avond nadert komen ze weer op de loer en voordat je het weet maken ze er een scheepsrecht feestje van.....laat het dit keer geen surpriseparty zijn, 2 x = 2 x te veel, ga Ziza bellen, ga resetten, doe controle-alt-delete met je koppie zodat je weer bent waar je voor eergisteren was en vandaaruit weer gezond verder, okay?! Een Har KAN dat en is ook zoveel leuker zonder die sh*t; je komt normaalgesproken op mij over als een beschouwend persoon, maar geloof me, met die gremlins erbij word je er niet echt knapper op, en dat is maar goed ook want stel je voor dat het omgekeerd was ;) ! Beterschap met je kater-in'tkwadraat en dat je je ritme maar weer snel terug vindt, dan dansen we weer samen :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal!

Ik kom me hier even melden ofzo... Het gaat niet goed met mij. Ik hang als een krampachtige aan dit forum. Voor de rest lijk ik alleen nog maar te slapen. Vandaag werd ik pas tegen twaalven wakker en had ik dus voor de zoveelste keer het ontbijt gemist... De dingen die ik onderneem daarnaast, zijn de verkeerde. Ik schiet geen bal op. Voor de vakantie leek het zo goed te gaan. Maar daarna ben ik eigenlijk niet meer constructief bezig geweest. Ik zit hier vaak met een ongelooflijk stuk spanning. Weet even niet meer hoe te leven. Daarom heb ik besloten datgene te doen, wat mij eigenlijk het meest angst inboezemt. Voorlopig even stoppen met het forum. Ik heb nog geen vervanging bedacht, maar wil morgen wel een afspraak met de huisarts gaan maken. Ik voel mezelf weer afglijden richting doemdenken en niets kunnen en willen. Niet goed dus. Bij de meesten zal dit na zoveel maanden vanzelf gaan, gestopt met drinken en andere bezigheden zoeken. Ik zal bewust afstand moeten nemen. En mezelf moeten dwingen om 's morgens ('s middags) de computer niet aan te zetten. Ik wandel niet meer, ontwijk mensen en sluit mezelf geheel buiten alles. En ik ben degene die dit om moet draaien. Zal wel heel moeilijk worden. Maar goed, enorme angsten hebben mij altijd weerhouden om beslissingen te nemen. Stoppen met drinken bijvoorbeeld. Ben blij dat ik dat "gewoon"uiteindelijk heb gedaan. Maar ik blijf nu hangen, terwijl ik verder moet. Hoe? weet ik nog niet. maar dit is niet de oplossing! Mijn hoofd lijkt gek te worden, en ik ben niet in staat om op hulpvragen te reageren, en dat neem ik mezelf dan weer kwalijk. Het moet niet gekker worden.

Ik zie en hoor jullie later, over een tijdje wel weer.
Time-Out, met liefs, marjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee lieve mevrouw time-out, neem jezelf aub niets kwalijk, als er iemand altijd lief reageert ben jij het wel :heart:! Soms zit je hoofdje gewoon even vol met je eigen dingetjes en dat is toch helemaal okay!!! Ik herken het lange slapen en vastzitten in jezelf en uren achter de PC...poef weer een dag voorbij! Heel goed van je dat je je realiseert dat je iets moet veranderen om weer even tot de kracht van jezelf te kunnen komen, maak die afspraak met je huisarts daadwerkelijk, ik merk nu zelf hoe belangrijk zulke signalen zijn! Dan kan je er weer wat aan doen, en door doen krijg je weer een goed gevoel over jezelf. Take it easy Marjo, XXXXX!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
Har ik ben ook nog steeds misselijk van zondag.
Marjo !! Ik schud je de hand. Al drie maanden kom ik niet tot actie. Kom mn bed niet uit, er komt niets uit mn handen.
Ik heb ook een burn out, dus dat zal er wel mee te maken hebben. Lekker handig met de verhuizing voor de boeg...
Het enige wat ik eigenlijk doe is hondje uitlaten, computeren en tv kijken. Lezen in bed. Af en toe een doosje inpakken.
Lusteloosheid dus.
Ik ga maar eens wat doen dan, huphuphup hoeft niet belachelijke actie maar gewoon relaxed wat doen is helemaal niet erg.
Dagdag tot later !
En ik heb ook veel zin in een wondertje, mooi !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Har

En dat terwijl ik jullie hard nodig heb en jullie misschien ook wel mij.

Har: dankzij jou weet ik weer hoe walgelijk ellendig die zooi is. De nasleep ervan.
Wij kunnen niet gewoon een avondje lekker doorzakken. We gaan door en door totdat alles op is en dan staan inderdaad alle supermarkten nog vol en die drinken we ook leeg etc. etc.

En dan moeten we 'opdrogen' zoals Carolien dat zegt. Getverdegetver.... gewoon gaan zitten wachten totdat 'het' overgaat. Dus Har, dank je dat je het wilde schrijven en hoop dat jij het nu ook weer weet allemaal.

Carolien: ha , ben benieuwd. Ik zal de eerste Boei in september krijgen. Ik heb al betaald.

Marjo: meid toch, je zal dit wel niet meer lezen, maar ..... ik hoop dat je je toch beter gaat voelen.

Adam: ik kan me niet herinneren dat ik gister geirriteerd was? Wat een gedoe zeg, nou ja maakt niet uit.

Woman: dat is mooi nieuws, misschien geeft je dat wat energie.

Kaia: een week is niet veel ... pffff ...... ik stuur je een portie kalmte toe ........ :musicnote:

Mijn zoon zit psychisch weer helemaal fout en dat is pas echt een gedoe. Wat dat jong zichzelf allemaal aandoet. Maar weer de artsen bezoeken, iedereen bellen en dat joch in de gaten houden. Niet alleen laten etc. etc.

Maar ik drink niet, en dat gaat wel goed nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil wat schrijven.....haal het vervolgens weer weg.
Nieuw forum zoeken? Tis eigenlijk niet alcohol gerelateerd....
Ik wil niet naar een ander forum, ik wil gewoon mijn ei kwijt :huh:

Ik sta stijf van de spanning,
ben zo gemeen als een heks met pms...:devil:
En waarom, nou alleen maar omdat ik gestopt ben met roken, grrrrrrrr
Van het stoppen met drinken was ik ziek, tenminste een paar dagen.
Daarna werd dat minder en voelde ik me eigenlijk steeds beter.
Maar dit..........:o

Steeds werd mij verzekerd dat stoppen met roken makkelijker was dan stoppen met drinken.
Nou ik zie het even niet zo.....!
Gewoon maar doorzetten, het zal vanzelf wel minder erg worden.
Ook hier een kwestie van...Actie?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oohhhh, Joann.... heftig.....

ik wil ook graag stoppen met roken, maar ik moet eerst mn scriptie afmaken (natuurlijk een onzinsmoes...)
mn sigaretje is nog de enige verslaving die gevoed wordt. het stoppen met drinken gaat me sinds 2 1/2 maand goed af. ik ga daarvoor! maar het idee al, stoppen met roken... brrr, wat lijkt me dat moeilijk. ik rook nu ook meer dan toen ik dronk.

ik zou je niet goed kunnen helpen, maar ACTIE klinkt goed!

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joann,

Ik denk dat het met het stoppen met roken net is als met het stoppen met drinken: je moet het willen voor jezelf en niet omdat een ander dat wil, omdat het roken niet goed voor je is of omdat je denkt dat je moet stoppen.

Ik wens je heel veel KMW om het vol te houden. Voor jezelf.

Tuurlijk mag jij uit je hum zijn, ben ik ook wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...