tapas Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 trusten dan maar An, ik zou eigenlijk ook mijn bed moeten opzoeken, de (n)adrenalinedip hakt er lekker in vandaag. Mijn lijf doet nog steeds zeer, en ik ben bekaf.. een soort emotionele kater dus. Maar ik klaag niet.regent het bij jullie ook zo? wat een troosteloos weer zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ha blacky, wat grappig wat jij over frieten schrijft, bij ons was de uitdrukking altijd dat je kip met je handen mocht eten want zelfs de koningin at kip met haar handen.Ach ja, en een botsing met een dronkelap is dus ook nog ergens goed voor! Dat helpt mij ook altijd enorm. Ik weet nog dat ik in het begin toch wel erg vaak trek had en medelijden met mezelf dat ik niet mocht drinken tot ik vorig jaar tijdens het hond uitlaten een vrouw en man trof, vrouw op de scooter, ladderzat, man zegt haar dat ze beter niet kan rijden, hij was ook zat hoor, maar zij eigenwijs, ik kan wel rijden.. die discussie ging nog even zo door tot de vrouw weg wilde gaan, ze geeft gas en knalt meteen tegen de voorpui van zijn huis aan, plok... dat was wel een heeeeeeel kort ritje, 3 meter hoogstens.Ook ik stond om 3 uur snachts mijn keuken te verven alleen dan wel met een dronken kop, geniet nog steeds van de druipers op mijn kastjes als herinnering daaraan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Blacky, gelukkig dat die dronken lor in je armen viel.... Houtje, goed geregeld! Nog meer morfine, meid het houdt nooit op.. Sterkte Ben net terug van het etentje, was gezellig! Zoon heeft zijn schoenen en is superblij. Moet ik nog vermelden dat ik alleen spa, cola en koffie heb gedronken... Ik zou geen eens meer zin hebben in iets anders! Verder veel te veel gegeten, het was zo lekker allemaal!Morgen weer een drukke dag, man en kinderen heenenweer rijden naar de muziekdag! Ondertussen de dingen die moeten (boodschappen enzo).Had natuurlijk een hogere dosering van mijn efexor gekregen, dus daarom zo moe steeds... Goshe Frabba denken en doen, ik ga best weer lekker. Als ik mezelf maar in acht neem. Na een ochtend vliegen bijv. even gaan liggen... Zonde van de tijd? Even niet, een noodzakelijk rustmoment!Tina, Har en Pip (en alle anderen ook natuurlijk), hoop dat jullie je snel weer beter gaan voelen. Even durven toegeven aan je deprersieve gevoelens kan samen met andere hulpmiddelen (zoals bij mij bijv,. medicatie) een hoop rust geven, zodat je weer aan opladen toekomt om daarna weer door te kunnen.Poe hee Tapas! Je eerste kunstwerk verkocht. Gefeliciteerd!! Hartstikke fijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Halo, hier is Wannes weer, vrouw en kinderen 2, zijn stoned, en Wannes doet zijn best, nuchter er bij te blijven er naar te kijken en er geen woord tussen te krijgen, misschien begrijpen jullie nu mijn moeilijke manier om iets duidelijk te maken op het forum, ben nog steeds droog sinds mijn laatste bezoek in NL, 3 weken geleden, maar hier is het moeilijk te harden,greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 hallo allen,'t is wat met die drank. Ook net blacky gelezen. Je staat al in januari 2006 ingeschreven. Dat is al dik twee en een half jaar en ook vandaag dus toch weer overspoeld met die trek.Houtje bedankt voor de tip. Ik ben nu in mijn vierde week internetbehandeling. nog heel veel gegevens doormailen in het alcoholschrift. Heb er in die zin nu nog niet wat aan. Zal wel stap twee zijn waar anderen het over hebben, dat komt dus nog.oxacepam lijkt nu even niet te helpen, had er twee ingenomen, maar voel na een uur nog niks.Zet voor de zekerheid maar een emmer bij het bed. heb toch wel moeilijke dagen gehad, maar oke. ik ben er afgebleven tot nu toe en heb gelukkig ook geen trek nu. komt natuurlijk omdat het lichaam nu zo slap voelt. morgen maar gezond beginnen en zondag beginnen met refusal.blacky ik heb ook efexor. Paroxetine hielp (ook na verhoging) niet meer. Dat was begin mei, agnstig en tremoren. achteraf door de combi van medicatie en alcohol. toen ben ik ook de weg naar tactus gegaan. Een goede vriend schrok destijds toen hij aantrof, kwam toevallig langs en heeft toen de weekendarts gebeld en heeft oxacepam gehaald. hielp wel overdag, maar 's avonds hielp het gewoon niet. heb nu lorazepam. ook nog geen duidelijk effect. vorige week een keer twee genomen op een avond. toen voelde ik het wel en ben toen ook maar weer naar 1 gegaan in de hoop dat het toch meer werkt dan dat ikzelf bemerk. heb vanavond ook wie is wie nog eens weer wat nagelopen om te bekijken wie ik hier zoal aantref en hoe die zich ooit voorgesteld hebben. was verbaasd dat Albertine 10 jaar van de drank is geweest en toch...toch gaat het weer mis. ga nog even voor de tv hangen en stap dan het bed in.welterusten en tot morgen.groet Jozef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Hallo Jozef!Wat goed dat je er zo voor gaat. Vanavond niet drinken. Dat is al winst. Morgen is een nieuwe dag, dan maak je weer een afspraak met jezelf voor die dag... Het lijkt en is moeilijk. Zeker de eerste weken, op je tanden bijten en volhouden! Maar het per dag bekijken werkte bij mij het best!Grappig, ik heb de eerste maanden ook altijd geswitched tussen dagdraad en wie is wie.... Kon het er maar niet in krijgen. Het helpt wel om te zien hoe anderen hier binnenkomen en hoe het nu gaat! Ik zelf was enorm bang om te stoppen, maar ik heb de lieslaarzen aan gedaan en ben gaan baggeren. Uiteindelijk bleek ik banger om niet te stoppen, en als ik door was gegaan... Dan was ik na nog een jaar misschien wel nergens meer toe in staat geweest, en had ik mijn gezin en niemand meer gehad. Ik ben blij dat ik nu hier ben. Ik wil niet meer terug. En weet je, hoe moeilijk het soms ook kan zijn (het leven dan he), ik ben blij dat ik een niet drinkende alcoholist ben! Sterkte, zet 'm op! En weet gewoon dat de eerst week het moeilijkst is. In ieder geval qua lichamelijke verslaving. Schrijf van je af en deel je moeilijke (maar ook goede) momenten. Het is gewoon zo fijn om dit te kunnen delen met mensen die wéten wat je voelt! Succes!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Wannes, moeilijk voor je!Is er geen plek waar je je even terug kunt trekken en bijv kunt gaan slapen. of even een wandeling maken? .... Of gewoon hier nog ff hangen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Tapas,Fantastisch! Eerste foto verkocht!Wat zal dat een goed gevoel geven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Blacky,Schunnige moppentapper. En ik ben blij dat je die zatlap tegen het lijf liep.Nu maar hopen dat het hem ook wat goeds heeft gebracht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Luctoria! ben je weer naar boven geworsteld?!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Leuk Pip! Goed teken dat je er van kon genieten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Marjo,Ik heb er nog een lading modder bovenop gekregen. Het wordt tijd dat ik een duikerspak en zuurstofflessen ga aanschaffen. Aan lieslaarzen zal ik niet genoeg hebben.Pippi,Vol - leeg - vol - leeg - vol - leeg - vol - leeg.Is al net zoiets als: op - neer - op - neer - op - neer - op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Corinne, ben blij dat je nieuws goed is! Nuchter zijn is, vind ik, ook leuk!Maarja, het leven niet altijd... Sh*t happens all the time. Het gaat erom hoe wij daar mee dealen!Om het gemoed enigszinds te verzachten, een roosje voor jou! Ik zit aan de Hot Choclat... met Marshmallows!!!! Helpt ook Ja pip, zo voelt het ook! Als ik maar een beetje positief blijf denken, en goed op mezelf pas! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 @Marjo, ik heb een buiten verblijfje, toch is het in een relatie niet de bedoeling telkens weer weg te kruipen, vechten tegen je eigen probs, naar je kl@@ten krijgen als je er door valt, en mijn high society vrouw mag meer als de wet toelaat ????????????????? daarom ben ik zo verliefd op mijn dieren, en eens zal ik hier vertrekken want mijn krachten nemen af. Greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Wannes, sterkte man! Moeilijk om niet te (ver)oordelen, maar soms is het beter even niets te zeggen op zo'n moment. En juist aan jezelf te denken... Denk ik! Take care! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Carolien, ik vergat je te condoleren met het overlijden van een naaste. Bij deze alsnog! En ik vind het knap van je en lief dat je zoveel hebt kunnen betekenen voor de mensen die achter bijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 quote: Originally posted by: marjoWannes, sterkte man! Moeilijk om niet te (ver)oordelen, maar soms is het beter even niets te zeggen op zo'n moment. En juist aan jezelf te denken... Denk ik! Take care! Ik ben blij dat IK de drank opzij kan houden, mijn dieren zijn mijn "nature" nog een week en ik ga naar het circus, Yes, tijgers en oliefanten JOEPIE, het klinkt misschien wat raar, maar ik ben opgegroeid in de vrije natuur, en ben op mijn relatieve leeftijd ook nog wild en (zot). :$greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Dank jullie lieve mensen voor de zorgen en de aandacht. Ga er niet persoonlijk op antwoorden, maar ik zie wel veel overeenkomsten over hoe jullie over mij (nu) denken en wellicht over jezelf ooit gedacht hebben of daarmee nog aan het stoeien zijn; voel me daardoor niet alleen in mijn strijd, dank voor het delen Ik ga zorgen dat die kop van mij rustiger wordt. Omdat ik de zwaarte niet aan kan ga ik voor medicijnen..goh, voor het eerst in mijn leven. Heeft zeker met mijn ego te maken hoor dat ik dat niet eerder gedaan heb, maar vooral ook met angst de Har die ik ben te verliezen. Compleet met ups and downs hou ik eigenlijk best van mijzelf en gelukkig heb ik nog nooit een ander kwaad gedaan. Ben geen gefrustreerde drinker in de zin dat ik de wereld de schuld geef van mijn falen; heb geen last van agressiegevoelens naar de ander, jaloezie enz. ben eerder een verdwaalde zoeker, maar kan die frustraties bij mezelf houden....misschien deel ik ze zelfs wel te weinig en houd ik ze teveel voor mezelf waardoor ik vastloop. Pfff.....same old, same old...waarom doe ik dat toch elke keer weer.Maar goed, niet meer praten maar doen. Genoeg getwijfeld en geanalyseerd de laatste tijd, ben het helemaal beu en dat vind ik een goed teken.Ga bekijken hoeveel bezoeken bij de psycholoog vergoed kunnen worden en zo snel mogelijk over tot medicatie.Hoe nu verder met vrijwilligerswerk weet ik even niet. Time-out dan maar.Groet van Har Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Jozef,& iedereen,Met grote blijdschap geef ik jullie kennis van een moeilijke week achter de rug, veel pijn en andere ellende, en vol verbazing om half 5 op de klok kijkend elke dag en vandaag, mijn moeilijke vrijdag helemaal, en nóg een keer kijken en me realiserend dat ik ECHT GEEN TREK HEB, GEEN GREMLIN, GEEN BABY-GREMLIN, GEEN gremlin-DONSJE, GEEN PLUISJE, NADA NIEnte.Aangezien ik over 40 minuten jarig ben is dat het mooiste kado dat ik mezelf had kunnen geven en heb gegeven. Met schaamte denk ik terug aan mijn verjaardag in 2005 toen het hier iedereen duidelijk was dat ik veel en veel gezopen had. Brrrrrrr, hoe ik in bed gekomen ben en de kinderen ook, geen idee. Wie de deuren dicht heeft gedaan, geen idee. De volgende morgen kotsziek en maar opruimen uit schuldgevoel. Vreselijk. Nee, dan ben ik gestart op 3 oktober 2005 met de internetbehandeling en op 28 oktober gestopt met drinken (ze wouden gaan afbouwen met me, en dan wel langzaam aan) en ik dacht: ik zal ze een POEPIE laten ruiken, ik stop meteen, hier en nu. Heb géén afkick gehad, niets en is goed gegaan, nergens last van. Dat is drie jaar geleden bijna over 2 maanden. De beste stap van mijn leven. Mijn reis duurt al bijna drie jaar en gaat niet zonder horten of stoten, maar is zó de moeite waard.En ik heb van die fantastische mede-reizigers leren kennen, dat heeft mijn leven echt veranderd, diep veranderd tot op het bot.Soothe, dank voor je steun vandaag en wijze woorden. het is nu goed geregeld voor zondag, ik weet het zeker. Dat even tussendoor, je bent de redder van mijn verjaardag waarschijnlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Wannes, vroegguh (nog niet zo lang geleden) dacht ik dat de beste manier om geen saai leven te leiden, gezellig met andere mensen (en later alleen) wat te drinken (nou ja, wat..). Kom er nu achter hoe saai dat eigenlijk wel niet was. Want zonder de drank is het veel spannender en saai is een uitdaging geworden! Live life! En blijf maar lekker wild met je wilde dieren... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Har. Je klinkt al stukken beter!De eerste 6 maanden van mijn stoppen heb ik zonder enige vorm van medicatie gedaan...Ben ik best een beetje trots op Niet slapen, dan maar niet, slaap ik vast morgen of overmorgen wel. Doemdenken, janken.. Alles mocht, vooral niets doen en eindeloze wandelingen maken. Ik ben blij dat ik mezelf de tijd heb gegund. maar om verder te kunnen had ik, ook gezien mijn doemdenkerige en depressieve verleden, méér nodig. Ik heb me er heftig tegen verzet, en vond het zwak toen ik mijn eerste AD pilletje slikte. Nu niet meer, dat had ook tijd nodig. Het loslaten, het stoppen met vechten. En dat kan ik nu wat beter mét. Mijn kop is een stuk minder chaotisch en rustiger geworden. maar ik ben nog wel op en top Margreeth!Succes! En liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Vergat ik nog even te zeggen, ik ga niet meer in op jullie persoonlijke ervaringen. Wel heel mooi om te lezen hoe jullie het doen maar kan er helaas niet op ingaan omdat ik dan juist weer in MIJN denken terechtkom; kan het niet scheiden van elkaar.Toch geef ik veel om jullie en ben begaan; wil ook blijven lezen over hoe het jullie vergaat.Kan gewoon niet meer dan dat.Het minste is wel, dat ik alle overwinningen van jullie een warm hart toedraag dus alsnog van harte voor alle jubilarissen...BamBam, Rudy en wie ik verder nog vergeet.Dank je voor je aanbod Spud, kan ik waarderen maar ik vind mijn weg wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ook goed Har. Je kan en hoeft ook niet overal op te reageren. Vind ik ook moeilijk. Lezen kan ook goed werken....Schaam me ook altijd vreselijk als ik de enen keer wel op veel mensen en wat uitgebreider reageer en de volgende keer niets of miniem. Heb ik ook nog veel in te leren. Ik met het gewoon tijd gunnen. Je kunt niet alles in één keer, het hoeft ook niet zgn perfect! Leef jouw leven!Maar dank je wel kan er natuurlijk wel af toch? ..... Corinne, bedankt voor je felicitatie! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Marjo,Ik ben ook blij dat ik mijn verzet tegen AD had opgegeven. Het gaat toch beter er mee en met dat AP ga ik nu toch echt richting beter slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Fijn Corinne! wat bedoel je met AP? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden