Spring naar bijdragen

woensdag 10 september


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Houtje :present: Pfff....meid, pijn kun je niet wegstoppen door maar door te gaan. Pijn gaat over als je het toelaat. Neem rust!!!!
Ben blij met die brace, ook al zal dat geestelijk niet makkelijk zijn.
Durf het haast niet te zeggen, maar er is vast ook iemand die jou dat kan gunnen.....even niet verantwoordelijk te zijn. Thuishulp misschien? Een aardige verpleegster? Een aardig woord? Geen taken? Lekker rusten?
Je kunt daarom vragen, echt waar! :) Het bestaat!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Ben een poosje boven; kinderen op bed brengen, douchen, tanden poetsen, nou ja...jullie weten het wel. Tot straks!!


Raakt het je nog wat je kinderen daarbij voelen? Weten ze ook dat je weer opgenomen wordt? Is misschien niet zo dat ze dat weten, maar daar kan de komende dagen wél je kracht in liggen om van de drank af te blijven.
Beste meid, zie dat ook. Je kunt daar vandaag al een start mee maken door te durven voelen dat ze je nodig hebben....kinderen kunnen hard maar ook vergevingsgezind zijn. Doe gewoon stinkend je best de komende dagen, zal je helpen om goed gemotiveerd de behandeling te ondergaan. En dat hoeft alleen maar in de kleinen dingen te zitten....een lief woord bijvoorbeeld. Geef ipv iets te verwachten want dat kun je ook, zelfs als je zo diep in de put zit. Richt je aandacht naar buiten als er alleen maar wanhoop van binnen te vinden is.
Die "wanhoop" is ook maar een gedachte. Ik verbaas me er steeds weer over hoe zo'n gedachte ook om te keren is, werkelijk waar. Je bent geestelijk veel sterker dan je denkt.
Durf allerlei conclusies over jouw geestelijke gesteldheid los te laten op het moment dat je daar niet onder begeleiding aan hoeft te werken.
Laat angst los, drank heeft alles met angst te maken...niets met bevrijding.

toevoeging

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Niks advies.


Een uitwijkmogelijkheid voor wat hier blijkbaar niet gepast/ gewenst is, is nog geen advies.


Slechts wijzen op andere wegen die naar Rome leiden.
:D

Dat zijn er wel errug veel hè Carolien? :D
Tegenwoordig moet je trouwens voor de meeste wegen een tol betalen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, dat onderzoek aan de hand heb ik 2x gehad, zowel links als rechts. Ze raken dan je zenuwen aan met stroom, raar gevoel, om te kijken of de zenuw doorstroomt. Geen akelig onderzoek, wel maf. Ik heb uiteindelijk aan beide handen een injectie gekregen, denk zoiets als jij in je nek hebt gehad, en was toen van het syndroom verlost. Die injectie heeft bij mij bij beide handen geholpen, het is een akelig gevoel die slapende vingers en de pijn en stijfheid smorgens als je wakker wordt.

Wel een gedoe hoor allemaal, maar ze kunnen dus niks aan je nek doen begrijp ik?

Ik ga mezelf weer in de kuif pakken, moet zo naar een vergadering van het geheime groene roos gezelschap GGRG, voorlopig de laatste vergadering voor het wijkcontract hoop ik. Zal wel weer een tafel vol drank staan maar gelukkig heeft de gastheer ook gezonde sapjes! Dit is wel zo'n situatie, ik ben moe en alles zat, en ietwat sacherijnig, dat de drank wat meer zal lokken, maar zal het niet in mijn hoofd halen om toe te geven aan dat gevoel... hoop ik.. nee, weet ik, toch!?
Vandaag drink ik niet!!!!!!!! En als ik toch trek krijg stel ik het uit tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ze liggen inmiddels lekker op bed en weten wel degelijk, dat ik "ziek"ben. Ik zeg tegen hun, dat ik volgende week dinsdag naar het ziekenhuis moet. Opvang klinkt in kinderoren ook zo raar. En er lopen ook van die vreemde types op de afdeling (sorry, dat ik het zo uitdruk...), dat manlief en ik ook niet willen, dat ze dat en mij zo zien...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Har, ze liggen inmiddels lekker op bed en weten wel degelijk, dat ik "ziek"ben. Ik zeg tegen hun, dat ik volgende week dinsdag naar het ziekenhuis moet. Opvang klinkt in kinderoren ook zo raar. En er lopen ook van die vreemde types op de afdeling (sorry, dat ik het zo uitdruk...), dat manlief en ik ook niet willen, dat ze dat en mij zo zien...

Is jouw keus natuurlijk en niet mijn zaak. Je klinkt igg bij de les en daar was ik benieuwd naar ;) Kan ooit zo dramatisch klinken hè als je net gedronken hebt, het is dan moeilijk de ander in te schatten. Vraag dus: het gaat je redelijk goed af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, het gaat absoluut niet goed. Kinderen liggen lekker te slapen, maar ik probeer hier nu echt heel erg rustig te blijven. BOOS op mezelf, niet normaal meer....weer een dag de mist in gegaan...en een supertoneelspeelster, want zowat niemand had door, dat ik gedronken had....Ga nu ook door het lint, maar hou me in omdat die 3 kleintjes op bed liggen...Het liefst zet ik of de radio keihard aan of ga de deur uit...Maar het 1e kan niet (buren) en het 2e lukt niet (te veel degronken...)
Ben BOOS, BOOS maar dan alleen op mezelf!!!:angry::o:wacko:...sorry...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
pippi

Har misschien een kleine tip van Pip...


Misschien moet je je eigen gevoelens wat minder bij een ander neerleggen.


Ook wel projectie genoemd.


Laters.

Pas je dat ook regelmatig op jezelf toe Pip? Daar was het toch volgens mij om begonnen...ik heb daar alleen maar wat opmerkingen over geplaatst als toeschouwer. Jij bent wel of niet terecht op je neus gegaan, kijk daar eens naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
orleando

Har, het gaat absoluut niet goed. Kinderen liggen lekker te slapen, maar ik probeer hier nu echt heel erg rustig te blijven. BOOS op mezelf, niet normaal meer....weer een dag de mist in gegaan...en een supertoneelspeelster, want zowat niemand had door, dat ik gedronken had....Ga nu ook door het lint, maar hou me in omdat die 3 kleintjes op bed liggen...Het liefst zet ik of de radio keihard aan of ga de deur uit...Maar het 1e kan niet (buren) en het 2e lukt niet (te veel degronken...)


Ben BOOS, BOOS maar dan alleen op mezelf!!!
:angry::o
:wacko:...sorry...


Ik ben niet degene die jou daar nu bij kan helpen. Wie kan dat wel? Je gaat maar door en daar kun je iemand voor bellen. Heb je het nummer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies waarom Orleando, maar je hulpvraag en je delen hier grijpt me ontzettend aan. Wat me aangrijpt is jouw machteloosheid, m.a.w. ik weet niet echt of het de waarheid is die je verteld, je stelt je probleem nog enigszins hanteerbaar voor, terwijl je op een ander moment zo alleen en machteloos overkomt. Ik weet uit eigen ervaring dat als je machteloos bent, je mensen om je heen wenst....ook als ze er niet zijn. Drank doet dat voor je.
Voorbeeld:
Is het werkelijk zo dat je man vanavond de vuurkorf aansteekt? Ik hoop echt van wel, zo niet laat dat dan ook weten. Je bent welkom en niet alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oow..en nou voel ik mij alleen ;) Krijg je vanzelf als je denkt dat je het met het geven aan een ander voor elkaar kunt krijgen ;) Kan er wel bij glimlachen hoor, want besef dat de echte wereld er ook nog is. Gelukkig heb ik dat de laatste dagen zelfs meer ondervonden dan in de tijd dat ik dacht van het forum afhankelijk te zijn.
Vergeet de échte mensen niet die er ook zijn.
Je hebt het zelf in de hand om dat contact te maken, moeilijk te vinden maar het is er vast wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien: ik wil het toch even voor Tactive, of hoe het nu heet opnemen.
Toen ik de vraag las vanmorgen was ik al een pb'tje aan het schrijven. 'OK, prima actie en ik doe mee'.
Voordat ik iets verstuur denk ik altijd even na of ik dat wel moet doen.
Even nadenken en toen dacht ik: ik kan wel geld overmaken, maar dan ben ik wel mijn anonimiteit kwijt.
Met mijn rekeningnummer heb je mijn gegevens. Nu vind ik het nog steeds spannend om hier te schrijven. Het is een openbaar forum en in de loop der tijd geef je wel eens via pb b.v. was prive info.
Natuurlijk zijn er ook de meetings, maar het blijft een kwestie van vertrouwen op mensen die je niet kent.

Verder denk ik dat het een goede bescherming is voor deelnemers. Want stel, stel, dat er iets niet klopt.
Wie zit er dan met de gebakken peren. Tactus dus.
En ik kan me voorstellen dat dit soort acties gewoon niet zomaar mogen.

Als het draadje 'zomaar' is weggehaald is dat zeker tactloos. Ik neem aan dat daar wel een rede voor is.

Ik vind het jammer om direct heel dit forum en de moderators af te kraken. Het zijn ook maar mensen, die naar mijn idee de boel heel goed onder controle proberen te houden.

Dat is toch een dagtaak zowat.

En... Carolien.... ik zou het heel erg vinden dat jij zo boos zou zijn dat je hier weg gaat blijven.
Dus heb ik toch maar de moeite genomen heel dit verhaal te schrijven.



:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wel erg veel bezig met het forum op dit moment, had me juist voorgenomen dit wat minder te doen. Maar het voelt wel goed, er gebeurt veel vandaag. Heb ik ook zo mijn gedachtes over. Laat maar gaan, toetsenbordje zit iig dicht bij mijn vingers, is wel eens anders geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je ook de andere kant bekijkt An. De argumenten van Tactive ken ik niet. Anonimiteit waarborgen is misschien best wel mogelijk met een dergelijke actie. In het geval van de bloemen en het kaartje voor Anjo, wou Tactive daar geen bemiddelende rol in spelen...heb toen in de uitleg niet gelezen dat anonimiteit daar de belangrijkste reden voor was.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de werkelijke reden, zonder te gissen.
Een verklaring die we kunnen billigen of begrijpen zou ik kunnen waarderen. Waarbij opgemerkt dat wij daar van kunnen leren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...