Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 september


An

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal.

Vreselijk vroeg wakker! Ik had een hele echte droom. Kennen jullie dat?
Je droom is dan zo echt dat je niet weet of je waakt of slaapt.
Misschien slaap ik nu ook en droom ik dit :D

Maar goed, het is nu 'vandaag' en wat doen we met zo'n hele nieuwe frisse dag?
Ik blijf maar op en ga gewoon eens rustig opstarten.

In nuchtere toestand kan er van alles gebeuren op een dag.
Als je in de drankcirkel zit is de dag meestal vrij voorspelbaar.
Saai hoor.
Drinken, drinken en anders bedenken hoe je aan de drank kan komen en of er genoeg drank is,
voor zo'n hele hele lange dag.
Saai.

Vandaag is een spannende dag dus.
Niet dat ik iets spannends verwacht of te doen heb, maar Het kan wel, alles kan.
En ik zal er bij zijn.

Ik wens jullie allemaal een inspirerende dag toe.
Een dag waar onze talenten mogen zegevieren,
want talenten hebben we ALLEMAAL!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen Tina: tja, jij was toch een hele minuut eerder met plaatsen!
Ik heb nog extra gekeken, is er al iemand wakker, nee niks te zien.
Had ik dus mis.
Mooi wat je schreef. Kan je de tekst hier plakken?

Het is waar wat je schrijft. Dit forum is bijzonder. Ik ben eraan gehecht geraakt.
En geeft me, voorlopig althans, een nieuwe structuur.
Zeker alle momenten dat ik het moeilijk heb, maar ook om gewoon eens te luisteren en wie weet
een steuntje in de rug.

Moet je vandaag werken Tina? Of ben je al aan het werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ik heb het net weggehaald An.
Nee ik ben het weekend vrij, de afgelopen week ben ik ook thuis geweest.
Ik had/heb het even nodig om een beetje tot mezelf te komen.
Voel me aan de éne kant wel schuldig maar aan de andere kant voel
ik dat ik teveel van mezelf heb gevraagd de laatste tijd.
Dus pas op de plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina: jammer, kunnen we het niet meer lezen dus.
Ja ik dacht ook dat je nog thuis was. Belangrijk om te luisteren naar je lichaam.
Dat schuldig voelen dat zit er toch wel ingebakken he?
Ik ben in de leer om daar toch eens anders mee om te gaan.
Nu ik niet drink heb ik er gelukkig minder last van.
Moe = moe, ziek = ziek .... en dan moeten we gewoon uitrusten.
We helpen er niemand mee om dan maar door te lopen.
Van de week b.v. op mijn werk. Zegt mijn collega dat die een week ziek is
geweest en vandaag toch maar komt werken.
Ze loopt de koffie ruimte in en iedereen, ja IEDEREEN zegt: 'ben je nu al terug, ben je wel
echt beter, je had beter nog een week thuis kunnen blijven'. En ze schuiven allemaal een eind
op i.v.m. mogelijk besmettingsgevaar. haha. Dus ik zeg 'wat Doe je nog hier?'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb'ers ,
An kan je hier geen gordijnen komen korter maken ;) ik zorg dat je koffie in overvloed hebt .
ook ik heb goed geslapen en wel zonder inslapers , als ik ze niet hoef in te nemen doe ik het liever niet .
gisteren drukke dag gehad niet wat werk betreft maar wel ivm garage , psygoloog en de man van telenet , nou ja is ook allemaal weer gebeurt
ziza nog van harte met je drie jaar nuchterheid , ik volg je en hoop je nooit in te halen
zelf zat ik eergisteren ook weer aan mijn 10 maanden en dat ondanks alles wat er de laatse tijd soms op mij af komt , het loslaten van een relatie , de verhuis en nog een hoop andere zaken , maar als ik dan nuchter mijn bed induik voel ik mij echt fier .
nu ga ik het draadje van gisteren lezen want heb ik nog niet gedaan
wens jullie allemaal een fijne vrolijke nuchtere dag toe , en dat ga ik ook doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: dat is prima!! Heb je een strijkplank en een schaar??? Sjemig dat ik dat zo lang heb laten liggen, een klus van niks. Dus zet de koffie maar klaar! Ik meen het echt hoor.

:sun::heart::):musicnote::present::rose::sun::heart::):musicnote::present::rose::sun::heart::):musicnote::present::rose:

10 maanden Blacky PROFICIAT en dat allemaal in zo'n turbulente tijd!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen!

Gisteravond al om een uur of tien op de bank in slaap gevallen, om èèn uur wakker geworden, hond uitgelaten, en hup naar bed gegaan.
Net pas m'n bed uitgerold, maar ja, 't was even nodig blijkbaar. Erg hè?

Dat van die dromen heb ik ook Carolien, da's leuk als je je dromen kunt sturen.
Voordat ik in slaap val bedenk ik ook wel eens waar ik over wil gaan dromen en dat lukt soms ook nog wel.
Ook heb ik regelmatig dromen waarvan ik weet "hee dat gaat in de toekomst gebeuren" en ook dat klopt heel vaak.
Dan kom ik in het echte leven in dezelfde situatie terecht en dan weet ik al "zometeen gebeurt er dit-en-dat en dan gaat die-en-die zus-en-zo zeggen".
Dan hoef ik eigenlijk alleen nog maar toe te kijken, 't is soms net een film die je al eens gezien hebt maar dan in 't echt.
Maar ik laat me d'r niet gek door maken, 't zijn maar dromen he.

Pip, volgens mij is een creditcard best een duur ding hoor, met de rente en zo. Uitkijken!

Blacky, 10 maanden, wow! Ik ben zo blij voor je dat het nu allemaal een beetje op z'n plek valt, en daar heb je zelf het grootste aandeel in!
Je bent een toppertje! :present:

Zo, nu nog een bakkie en dan douchen en dan maar wat doen. Wat? weet ik nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even <BR> op het eind van die link er af halen Carolien... ;)

Nee, deja vù is wat anders. Ik droom de dingen die gaan gebeuren letterlijk zo, soms jaren vantevoren.
Het gaat dan over situaties, plaatsen, mensen die ik nu nog niet ken of kan weten.
Toch weet ik terwijl ik het droom dat het ooit IRL zal gaan gebeuren.
Helaas droom ik nooit over de NYSE of zo, dàt zou helemaal te gek zijn natuurlijk... :D

Ik maak me d'r ook niet druk om hoor, heb dat m'n hele leven al en ben er aan gewend.
Meestal is het gewoon leuk, grappig, verfrissend, 't is iets dat bij me hoort.
Nachtmerries heb ik ook zelden, want die zijn zo gek dat ik wel weet dat ik droom dus kan ik het aanpakken.
En heel vaak droom ik iets wat ik al eerder droomde, de kunst is dan om een stukje verder te komen.
Meestal als ik wakker wordt is de bedoeling van een droom me ook wel duidelijk en dan denk ik "Oke, daar ga ik dan maar mee aan de slag."

Funny, hier heb ik het eigenlijk nog nooit met iemand over gehad...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Grappig Water, eigenlijk ben je dus helderziend en zoop je een gave weg.... :D
Eerdere dromen een stukje verder dromen... Als het niet lukt, zeer frustrerend!

Hier alles weer normaal. Maak me druk om (bijna) niets....
En 's nacht lijkt alles 10 x zo erg! ;)

Heb een goed weekend allemaal, en keep it dry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Allemaal bedankt voor jullie felicitaties...

Gisteravond zijn we met z'n allen op het openingsfeest geweest van de school...
En het thema was cowboys en indianen... en het is ongelofelijk maar waar ook Ziza ging als cowboy verkleed en ik moet zeggen toen ik in de spiegel keek voordat we vertrokken dat ik dacht "niet slecht eigenlijk jongen ; staat niet verkeerd" hahahaha... mijn vrouw was ook verkleed als cowboy en de kids ook... en ze zager er allemaal picobello uit... de school had werkelijk alles uit de kast gehaald om de sfeer naar boven te halen... een mooie western-bar voor drinken en eten en diverse spelletjes...ook was er een kampvuur voor marshmellows... en wat ik ook heel leuk vond was dat de kids een line-dance dans hadden ingestudeerd... mijn kids zitten nog in groep 2 en 3 dus die mochten als eerste en ze deden hun best...schitterend om die hummeltjes hun dansje te zien doen...

En dit weekend heb ik nul komma nul afspraken ... en ik plan dat ook in...

Welnu ik ben nu op mijn werk (klant belde voor een onderdeel) en ga maar weer eens huiswaarts om hoop dat ik de tractoroptocht in ons kleine dorpje kan omzeilen zodat ik thuis kan komen... en met de kids kan gaan kijken...

Nu begrijp ik ook de woorden van mijn sponser van AA die helemaal in het begin tegen mij zei : "doe je stoelriemen maar aan het wordt een hobbelig tochtje maar je zult dingen gaan meemaken die je niet had durven dromen of van te voren had kunnen bedenken" ...

Ziza ; the hip and slick cocaine-addict , die altijd vocht tegen het leven en alles dom vond wat niet in zijn gedachtegang paste , die altijd overal en op alles kritiek had , die druk bezig was om zichzelf te vermoorden (en nee ik had geen tijd voor andere dingen drank en cocaine eerst) en die anderen vaak niet kon uitstaan en zichzelf dan ook niet , die het wel eens op zijn manier zou gaan regelen , die leefde in de droomwereld van stoned en dronken zijn , die het paard altijd achter de wagen had en het dan vreemd vond dat ie niet vooruit kwam of altijd in de verkeerde richting , die bang , ontevreden en rusteloos was , die zoveel wilde maar niets voor elkaar kreeg; kan vandaag gewoon genieten van het leven en er onderdeel van zijn...

Er is niets om tegen te vechten... alleen in mijzelf... daar is waar de slag heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvind... en de oplossing voor mij is overgave...interne overgave...
En hoe beter ik mij kan overgeven aan WAT IS hoe makkelijker het wordt... en hoe rustiger het in mijn hoofd is... oefenen , oefenen en nog eens oefenen... mijn hele leven lang...
En ik zal ook nog pijnlijke dingen gaan meemaken dus kan ik er beter voor zorgen dat ik geestelijk goed in elkaar zit om door moeilijke tijden heen te komen als ze gaan komen...

Tussen twee haakjes ( WAT IS = God) ...

Iedereen een fijne dag gewenst en tot later...
:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hondje is d'r uit geweest (en ik dus ook), nou moet ik zometeen eerst even honde- en katte- en visse-voer gaan halen want alles is op.
Die winkels hier in dat lutjekneuterdurrep doen ook al niet aan koop-avond.
Sterker nog, ze zijn nog op maandagmorgen open en op woensdagmiddag gesloten... weet je nog oudje?
Kwam ik gisteravond achter, tsja je kunt niet alles voorzien he... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"I am a spiritual being having a human experience"

Hoorde ik onlangs op een speakercd.... mooie uitspraak en gebruik ik tegenwoordig vaak in mijn hoofd als dingen tegenzitten... it is just part of the human experience... maar ik blijf een spiritual being wat er ook gebeurt ; met al zijn schoonheid en liefde ; en dat kan nooit verdwijnen... het kan wel helemaal overwoekerd zijn met allerlei negativiteit maar het is altijd aanwezig...
De opdracht voor mij is niets toe te voegen maar om dingen zoals wrok en angst kwijt te raken zodat ik kan stralen...

Wilde ik nog even delen... :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Carolien,

Ik ben niet trots op mijn verleden ... ik ben ook niet bang voor mijn verleden want het heeft mij allang ingehaald... als ik nu terugkijk dan zie ik een een jongen die zijn best deed maar niet beter wist dan wat hij deed... ik kan terugkijken met liefde naar mijzelf... ik voel geen wrok of haat...of schaamte of schuld...
Ik kan ook wel lachen om mijn eigen debiele gedachten en daden van die tijd...

Door stap 9 te doen met mijn partner en familie . door het goed te maken, wat ik heb kapotgemaakt waar ik kan , heb ik mij zelf vergeven...

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen, koffieleuten.

Wat een activiteit op de vroege morgen. Dat heel vroeg wakker worden is niet leuk.
Ik heb het jaren gehad dat ik stug zo rond zes uur wakker werd maar dan wel toen ik geen werk had en geen kinderen thuis. Echt mosterd na de maaltijd dus. Kort daarna kreeg ik werk en daarvoor moest ik om 5.30 op dus nu kijk erop terug als oefening;) Maar volgens mij kan een teken van depressie, dus wel een beetje opleten dat het nu niet vaak voor komt als het vroeger niet normaal was.
Dit als je niet elke avond tot laat in de avond aan het pimpelen was vroeger want dan valt mijn hele theorie in stukken, bedenk ik mij net


Pipi, wat ik doe als ik een creditcard nodig had toen X nog leefde was hem het geld geven n dan bestelde hij het voor mij. Nu X er niet meer is zal ik het aan een vrienin moeten vragen want ik krijg nooit van zijn lang zal zijn leven meer een creditcard. Het zijn hele gevaarlijke dingen met mega rente. De reden dat ik er nooit meer een krijg:D

An, gek om te lezen dat jij met gordijnen aan de gang bent. Jij moet ze korter maken, ik moet ze langer maken. Ik heb mijn oude gordijnen wel bij de verhuizing kunnen redden en zit de hele week al te denken , op hangen die handel. Nu hebben we ontzettende inkijk en het zijn mooie gordijnen. Even werk en dan voel ik mij weer wat veiliger. Wel leuk dat er bij ons alle twee gordijnen in het hoofje zat.

Carolien, ga jij elke dag naar de AA? Leuk, dat omdraaien van dingen, ik doe dat ook heel vaak. Het regent maar dan kan ik nu wel gezellig onder het zolderraam gaan lezen. Of het is een puinhoop, fijn dat mijn kleinkind hier was om een puinhoop te maken. Het is ook een manier om iets waar je eigenlijk dankbaar voor moet zijn te zien en er erkennen en dat is voor mij heel belangrijk.

Ik ben ervan overtuigt dat dromen functies hebben al was het alleen maar het verwerken van emoties.
Zelf heb ik dat heel erg ervaren toen ik zwanger was met zoonlief. X was op een lange trip van etterlijke maanden en ik heb toen onze hele flat overnieuw in de verf gezet en behangen. Mijn broer(tje) is toen op bezoek geweest en hij herinert het zich als een hele stabiele periode van mij. Ik heb die heus wel vaker maar als je er niet bent dan zie je het ook niet. andere verhaal. Ik droomde in die tijd heel vaak dat er een blonde man mij in zijn armen nam en dan ik mij dan heel veilig voelde en dan sliep ik heel goed. Ik heb nadien die blonde man nooit meer in mijn dromen gezien.
Ik denk dat ik mij toen wel actief en goed voelde maar zwanger met twee meisjes zal ik mij ook best (onbewust) hebben gevoelt. Ik heb toen ook wel eens twee uur klem gezetten achter het fornuis, totdat de buurvrouw mij redden. Onhandige dingen die dikke buiken:)

Water, wat jij droomt, heb ik met flitsen door mijn hoofd. Dan weet ik ineens iets en dan gebeurd het later ook. Heb ik met X heel veel gehad. Net als jij doe ik daar verder niet moeilijk over en ga het ook niet proberen uit te leggen, het zij zo. Wel zeg ik altijd dat ik iets van een heks in mij heb.

Het is hier een mooie dag en vandaag geen papieren handel, ik ga spelen met water. Ik ga dus schoonmaken. Gisterenavond een bijzondere avond met mijn vriendin gehad, veel huilen en lachen.
Zij had het van de week ook moeilijk ivm het verlies van haar man nu alweer 5 jaar geleden.
De vrienschap was al bijzonder maar wordt steeds meer bijzonder.

Wel heb ik ontzettend moeten lachen op de weg er naar toe. Ik op de fiets op een route die ik altijd per auto afleg. Jullie weten dat mijn zoon heel erg stout geweest is en dat iedere politieman hier hem kent ( voor de nieuwelingen onder jullie, stout in de zin van mijn helm verknalt mijn kapsel) Ik fiets lekker door en sla bij de brug rechtsaf en net als ik zelf merk dat ik geen fietspad bemerk, toetert er een politie auto achter mij. Had ik ook nog in een oor een oortje:$ Reed ik dus helemaal verkeerd, het fietspad lag aan de andere kant van de brug. Ja je moet het maar zien en weten. Ik ging door de grond. Op zich was er gelukkig niets aan de hand, ze hebben het verkeer even gestopt zodat ik veilig over kon steken.
Toen niet leuk maar later dacht ik tja is het het kind niet dan is het de moeder en kan daar gelukkig nu om lachen.

Ik hoop dat jullie allemaal een goede dag hebben, ik ga met water kliederen.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook hier de hûn uitgelaten en de kat meteen ook maar.
Anjo, ik verbaas me elke keer weer hoe helder en rustig je klinkt, echt fantastisch! Alsof je na het overlijden van X opeens op je 2 voeten belandt bent. Ik vind het echt heel bijzonder hoe je nu tegen het leven aankijkt.

Grappig al die helderziende gaven, als ik iets niet heb is het dat wel. Ik voel wel heel goed dingen en sfeer aan maar dan alleen in het hier en nu en niet in de toekomst. Vind het wel bijzonder als mensen dat wel kunnen of hebben.

Hehe, ik heb eindelijk weer eens een keer uit kunnen slapen... en begin ongesteld te worden dus dit keer heeft de pms me aardig met rust gelaten, ha ik had het er gewoon te druk voor. Net gebeld met zoontje van vriendin, die had me uitgenodigd voor zijn verjaardag maar ik wist niet meer wanneer, vandaag dus!!!! pfft, gelukkig op tijd gebeld! dus zo heb ik onverwacht nog een verjaardag waar ik heen mag vandaag. Hond kan mee, is voor hem ook een feestje want die krijgt van alles toegestopt en is daarna helemaal bekaf! en ik hoop dat ze veel spa hebben en anders kijk ik zelf wel wat ik te drinken mee kan nemen.

Vandaag moet ik echt goed in mijn mails en agenda gaan kijken wat voor afspraken ik de komende tijd heb, ik heb er totaal geen overzicht meer over, zoveel heb ik in het hier en nu geleefd de afgelopen tijd. Toch is dat niet onaangenaam en scheelt het zorgen voor de dag van morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoe je dingen voor jezelf om kan draaien, Anjo. En je lekker met water kunt gaan kliederen!!!
Je bent een mooi en waardevol mens!

De hond is uit geweest.
En ik moet nu écht eens los gaan laten..
Denken, weten en...doen...

Ik sta ermee op en ga ermee naar bed.
Schuldgevoel.
Het maakt me bang en eenzaam
Het knabbelt aan me, tot ik het niet meer weet en in mijn vacuüm-wereldje zak....

Als ik onder de douche sta en voor ons koffie en thee heb gemaakt...
Denk ik, dat had ik 2 uren eerder moeten doen...

Klaas is druk, maar is er ook altijd..
Brengt ons zoontje naar judo (zoals we hadden afgesproken)..
Denk ik toch nog.. Dat had ik moeten doen...

Bij ALLES denk ik zo.
Ik denk mezelf kapot!
Ik moet denken wat ik doe, goed is.
Er een fijn gevoel bij hebben...
Ik denk als ik dat kan, mijn licamelijke pijn ook verdwijnt..

Aleen, weet ik niet zo goed hoe het moet..
Mss helpt dit, erover schrijven...
En het feit, dat ik me realiseer dat het idd zo is, zoals ik nu beschrijf..
leven met een continue ïk doe het niet goed gevoel"...

Die knop moet duidelijk de volgende zijn!
Ik ga het vandaag eens proberen!

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die vind ik wel mooi, Ziza: "I am a spiritual being having a human experience".
Ik las 'm nog net voordat ik weg ging en heb er onderweg even over gedwaaldacht.

Ik ben altijd een heel erg rationeel mens geweest, wat ze vroeger op school een beta noemden.
Alles moest altijd geanalyseerd, gerationaliseerd, gedupliceerd en bewezen worden voordat ik het aan wou nemen.
Vanuit die gedachte kan ik enorm veel waardering opbrengen voor bijvoorbeeld auto-en motor-techniek of voor het wiskundige element in de muziek.
Nadeel is dan weer dat ik een veel te dure auto rijd en met te weinig gevoel gitaar zit te spelen omdat ik het technisch te goed wil doen.
Ik denk dat het wellicht voortkomt uit het feit dat ik in een zeer gereformeerde omgeving ben opgegroeid en me daar tegen ben gaan verzetten.

Sinds een jaar of wat sta ik meer open voor de stelling dat er meer dan dat zou kunnen zijn.
Ik duik er allemaal niet halsoverkop in, maar geef het wel een kans, en als het goed voelt dan mag het een poosje blijven.
Het gevoel een kans geven, zonder analyse of rationalisatie. Zo heb ik al veel over mezelf geleerd.
Ik hoef het niet meer allemaal te beredeneren, als het goed voelt hou ik het gewoon nog even vast.
En wat me opvalt is dat ik er innerlijk veel rustiger van wordt, ik jaag de ratio niet meer na maar accepteer de dingen gewoon even.
Niet dat ik nu steeds helemaal emotioneel wordt van vanalles maar ik doorleef het gevoel i.p.v. dat ik het analyseer.

Nou, een hoop bladiebla maar voor mij is het ook een reis aan het worden, dat nuchtere leven.
En ik vind het uitzicht wel mooi eigenlijk. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He-le-maal met Caro eens Marjo. Het is echt oud gedrag om jezelf naar beneden te halen, je bent allang goed zoals je bent, je hoeft niet perfect te zijn (perfect zijn is ook maar saai hoor) je mag je eigen leven leiden op je eigen manier. Je bent nu in een valkuil aan het stappen die op het lijstje van negatieve gedachten thuishoort.

Schuldgevoel meteen de deur uitgooien, daar heb je namelijk niks aan.. niet denken maar doen! denken en schuldgevoel zijn 2 ingredienten die alleen thuishoren bij jezelf ongelukkig maken en totaal zinloos zijn, je schiet er namelijk geen cent mee op, zelfs geen halve cent

Accepteer liever dat je in een recalcitrante bui bent en lach erom, of geef jezelf een compliment dat je zo goed negatief kan denken, dat is best knap om alles van jezelf naar beneden te kunnen halen, dat vraagt veel creativiteit hoor om overal een manier voor te bedenken zodat je gedachten er op uit draaien dat alles jouw schuld is en alles wat je doet fout is.

Maak een RETschema en schrijf de gedachtes op, onder elkaar, leg ze even weg, ga er weer naar kijken alsof het de gedachten van je buurvrouw zijn en geef daar vanuit die visie een reactie op, zal je zien dat er geen gedachte overeind blijft staan en dat het je geest is die gemene truukjes met je speelt.

geef je hormonen maar de schuld!

Kan je hier wat mee? anders trek ik nog wel een lading anti-negatieve gedachte-truukjes uit mijn kast hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik toch de smaak te pakken met die gordijnen. Ik naai ze trouwens niet om, maar plak ze EN NU IS HET SPUL OP!!! @#$% Ik kan gewoon niet meer stoppen. Alle gordijnen hingen hier al weet ik hoe lang veelste lang. Dus eens een winkele opzoeken. Hoop dat ik straks nog zin heb.

Anjo: gordijnen langer maken lijkt me een tikkeltje ingewikkelder .:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,. ik heb je vorige mail even wat op een rijtje gezet en kijk of er wat te RETTEN valt hihi:

Als ik onder de douche sta en voor ons koffie en thee heb gemaakt...

Denk ik, dat had ik 2 uren eerder moeten doen...

---------------------------------------------------------------------

okee gedachte 1: (mijn invulling aan jouw gedachte uit eigen ervaring)

het is dom en lui van mij om in het weekend uit te slapen en wat later dan normaal koffie te zetten en te douchen, nu is iedereen boos op mij want ik had dat veel eerder moeten doen. Ik doe het ook nooit goed, ik ben een slechte moeder!

uitdagen:
is het raar om in het weekend uit te slapen? nee, de hele wereld doet dat zo ongeveer, behalve Marjo dan want die mag dat niet, die moet namelijk vroeg opstaan om thee en koffie te zetten zodat deze koud kan worden voor iedereen uit bed is, Marjo is namelijk anders, voor Marjo gelden andere regels...
Is dat waar? nee dat is niet echt reëel om zo te denken

nieuwe gedachte:
Het is weekend en ik mag relaxen en rustig aan doen, als iemand zin heeft in thee of koffie kan diegene dat zelf ook zetten, als ik dat niet doe is er geen man overboord. Ze zullen niet omkomen van de dorst

-------------------------------------------------------------------------

situatie 2

Klaas is druk, maar is er ook altijd..

Brengt ons zoontje naar judo (zoals we hadden afgesproken)..

Denk ik toch nog.. Dat had ik moeten doen...

--------------------------------------------------------------------

gedachte: (ik gok maar weer natuurlijk)

Ik ben een slechte moeder want ik breng mijn zoon niet naar Judo, nu moet zijn vader dat doen terwijl hij het al zo druk heeft en ik doe al niks dus ik ben een waardeloze moeder van niks, Klaas zal wel denken, wat een monster is hij getrouwd, ik kan ook niks en hij moet nu alles doen...

uitdagen:
is iedere moeder die haar kind op zaterdag door de pappa naar judo laat brengen een slechte moeder? nee. Baalt Klaas dat hij het moet doen, waarschijnlijk niet want dat was allang afgesproken en wie weet vind hij het wel heel leuk om met zijn zoon naar Judo te gaan. Je bent samen ouders!
ben ik nu een slechte moeder? nee dus.. zal er iemand mij op aan kijken dat Klaas hem wegbrengt, dat weet je niet maar reëel gezien zal dat niet zo zijn
doet klaas altijd alles en doe jij niks? nee dat zal ook wel niet kloppen, als ik je zo lees heb je de afgelopen tijd heeeeeeel hard gewerkt aan de kamers van de kids.

nieuwe gedachte
het is goed dat Klaas zoon naar judo brengt, dit was al zo afgesproken en ik ben dus terecht even ontlast deze ochtend van mijn taken. Dat is prettig dat we de opvoeding en andere zaken samen kunnen doen

--------------------------------------------------------------------------------------

Bij ALLES denk ik zo.

Ik denk mezelf kapot!

Ik moet denken wat ik doe, goed is.

Er een fijn gevoel bij hebben...

Ik denk als ik dat kan, mijn licamelijke pijn ook verdwijnt..

----------------------------------------------------------------------------------------

Mijn lichaam doet pijn omdat ik het allemaal niet goed doe, dat is mijn eigen schuld want ik moet eigenlijk helemaal perfect zijn en dat ben ik niet dus deug ik niet.
Ik mag geen fouten maken....
ik moet altijd voor iedereen klaarstaan en mag niemand teleurstellen
ik mag niet een dagje rustig doen want dan ben ik lui en moet klaas alles doen
Ik ben dus een waardeloos mens en kan ook niks en dat is allemaal mijn eigen schuld

zoiets??

deze mag je zelf uitdagen trouwens ;)


-----------------------------------------------------------------------------------------------
Aleen, weet ik niet zo goed hoe het moet..

Mss helpt dit, erover schrijven...

En het feit, dat ik me realiseer dat het idd zo is, zoals ik nu beschrijf..

leven met een continue ïk doe het niet goed gevoel"...

-------------------------------------------------------------

ik hoop je hierboven te hebben kunnen laten zien hoe je je gedachten kunt uitdagen


probeer dat ik doe het niet goed- gevoel nu eens te vervangen door:

ik doe mijn best en meer kan ik niet doen, ik ben allang goed zoals ik ben, ik mag fouten maken en mag daar ook van leren, Ik ben gewoon Marjo en niemand anders en dat is okee. Ik kan namelijk maar 1 ding doen en dat is gewoon mezelf zijn.

acceptatie dus!

------------------------------------------------------


Die knop moet duidelijk de volgende zijn!

Ik ga het vandaag eens proberen!



:D




succes, hopelijk helpt dit wat?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...