An Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Pippi: ik was, ik strijk, ik kook en ik poets. Ik werk en ik regel en ik ben verstandig en sta op tijd op en ga op tijd naar bed. Ik ben braaf en gedraag me geweldig. Zo''n super mens. De halve wereld is gestoord en ik probeer te bemiddelen. Iedereen moet op tijd overal komen. Let op wat je zegt. Blijf vriendelijk en aardig, doe dit en doe dat. Maak lijstjes en voer je lijstjes uit. Ik was tot alles in staat vanavond, dat ik zelfs de drank de meest onschuldige vond. Ja ik ben aan het drinken en het is voor het eerst dat ik schrijf terwijl ik dat doe. Ja, ik ben naar de kapper geweest en zie er weer knap uit. Representatief, ik mag er weer zijn. God wat zijn we blij allemaal. Dat masker is levensgroot, hoe lang gaat een mens dat volhouden. En nee ik ben niet zielig en nee ik ben geen klein kind.Ik ben een eerste klas junk die niet met haar emoties kan omgaan en er uiteindelijk nog maar een middel is. De koektrommel is leeg, de chipsvoorraad op, cola op, koffie op, alles is op. De pillen werken niet meer en het giert door mijn lijf. Ik had niet naar die film moeten kijken, dat is alles. Het leven is even te zwaar voor mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 quote: Originally posted by: AnIk kan het niet uitleggen, maar ik zat Mozart & the whale te kijken, ja k@k smoes, maar niks helpt me van de enorme spanning af. Heb alles gedaan wat ik niet mag doen en nu doe ik iets wat ik echt niet mag doen. Jezus foute boel met mij. Zit me nu al zo lang sterk te houden. An? Sterk tegenover drank kun je niet echt blijven als je de oorzaken niet weg neemt. G%dver, ik vind het natuurlijk wel rot voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Niet naar "een" film kijken is verstoppen toch An? Waren we maar zo sterk, dat emoties hun plek gewoon kunnen krijgen. Wat moet er gebeuren An? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 An, je kan me bellen, hè? En ik vind het van moed getuigen dat je nu eerlijk bent en zegt dat je aan het drinken bent! Dat betekent dat we nog wat voor je kunnen betekenen!Probeer het in ieder geval te beperken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Har, ik word doodmoe van je, wees een vent, hou op zo te miepen over het verleden en over alles wat er mis is gegaan, waar is die Har gebleven van begin dit jaar?Deze Har is iemand waarvan bij mij de nekharen overeind gaan staan en die ik het liefst een enorme schop onder zijn achterste zou willen geven. Het enige wat jij op dit moment moet doen is verantwoordelijkheid voor jezelf te nemen. Rust, reinheid, regelmaat, naar de AA, niks uitdiepen, niks onderzoeken, juist daarmee stoppen. Je kan dat en dat heb je allang bewezen! Pak jezelf alsjeblieft weer in je nekvel en hijs jezelf uit je zelfgecreëerde dip. Haal refusal bij de huisarts ipv Anti Depressiva.Sorry, mooier kan ik het niet maken, ik word zo opstandig als ik je lees. En ga nou niet zeggen dat ik je niet begrijp want ik ken dat gedrag zo verschrikkelijk goed! Ik heb groepstherapie gehad met 8 harren, stop met denken en analyseren en ga leven! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Dat ik me een kind heb gevoeld wil nog niet zeggen dat ik over me heen laat lopen! Ik heb respect voor wat jij neerzet, zondermeer. Maar wil je wel effe achterwege laten een oordeel over mij te hebben?Als je me goed leest, kom dan pas tot een oordeel wil je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Pippi,Dat slapen staat iedere keer op de agenda. Ik mag trouwens van die medicijnen zonodig twee nemen. Vanavond ga ik dat ook doen, want ik heb geen zin in nog een paniekaanval midden in de nacht.Har,Misschien een intensieve gedragstherapie met veel nazorg voor het stoppen met drinken en dan eens gaan werken aan het hervinden van je eigenwaarde. OK, dat is echt niet makkelijk, want emotioneel belastend en dus vermoeiend, maar ik heb toch al een aantal dingen geleerd anders aan te pakken. Je zult toch met je hoge gevoeligheid moeten leren omgaan.En gooi het niet op verminderde toerekeningsvatbaarheid. Daarmee kom je echt nergens, dan blijf je Bacchus dienen tot het bittere einde.En ik denk dat je nu beter kunt uitloggen!An,Kiep weg! Alles wat er is. Het is ZOOI, weet je nog? Kop op en vul de afvoerpijp.Jij hoeft niet perfect te zijn en alles te regelen. Schakel hulp in bij je huishouden. Volgens mij kom je daarvoor echt wel in aanmerking. Je hebt mijn telefoonnummer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 quote: Originally posted by: tapas Ik heb groepstherapie gehad met 8 harren, stop met denken en analyseren en ga leven! Ja, hoor 8 harren...vind je dat niet een beetje te kort door de bocht?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 JONGENS !!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 An, gooi die troep weg. STOP !!!!!! Vloek, schreeuw, huil maar STOP met die alcohol.Har, STOP!!!!!! Je denkt jewel een hersenverzakking aan. Begin met Refusal. Wees een vent. Eén uitglijer kan gebeuren, maar laat het geen terugval worden. Please. Kijk naar Koh. Die heeft zichzelf ook hernomen en hervonden. Er is er maar 1 de baas en dat ben jij uiteindelijk zelf. Wij kunnen niet zeggen wat je moet doen, maar stop hier in godsnaam mee. Ga douchen en naar bed en morgen naar de Huisarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Ik lees je goed Har, ik lees de hele tijd dat je jezelf aan het omspitten bent dat je enorm de diepte in gaat, en dat dat er voor zorgt dat je het er maar bij laat zitten want je kon toch al nooit goeddoen, Dat je in je verleden blijft hangen als een kapotte grammofoonplaat en in een slachtofferpositie gaat zitten en dat doet me pijn..maar dat je nu pissig op mij bent pleit in ieder geval voor je dat je de pit dus nog wel hebt!! gebruik die woede dan alsjeblieft om jezelf eruit te trekken. Je mag zo boos op me zijn als je maar wilt, het zet je in ieder geval in beweging! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Vraag me af, wie me goed gelezen heeft. Heb niet gedronken vandaag, gisteren wel. Als het nou drankjank was zou ik zeggen ja. Ter informatie, heb vandaag uitstekende gesprekken gehad met iemand van de telefonische hulpdienst en ben helder. Wil verder, niet terug.Valt de dames misschien tegen, dat een man zich kwetsbaar opsteld.Maakt niet uit, tis maar een forum nietwaar? Ik volg mijn weg wel.GroetHar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Har, om het nog even erger te maken, ik was zelf zoals jij nu bent, dus het komt te pijnlijk dichtbij, en ja ik heb gedragstherapie gedaan en daar zaten allemaal slachtoffers van hun verleden die vertikten om de verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen, omdat dat eng was, omdat dat nieuw was, omdat je dan volwassen moest worden en dat durfden we niet. Alle argumenten die jij de afgelopen tijd hier hebt genoemd kwamen daar stuk voor stuk voorbij, en niet 1 keer maar wel 19 keer (zoveel mensen komen er in zo'n jaar groepstherapie voorbij)Niemand werd beter van het analyseren en onderzoeken en uitpluizen, iedereen werd beter door gedragsverandering en acceptatie van wat er is en van daaruit keuzes leren maken en dat gun ik jou ook toe maar zoals je nu bezig bent ga je echt de verkeerde kant uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 An, meis, wat is het waard jo, morgen heb je weer spijt!! Duik lekker onder de wol!Knuffie!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 quote: Originally posted by: tapasIk lees je goed Har, ik lees de hele tijd dat je jezelf aan het omspitten bent dat je enorm de diepte in gaat, en dat dat er voor zorgt dat je het er maar bij laat zitten want je kon toch al nooit goeddoen, Dat je in je verleden blijft hangen als een kapotte grammofoonplaat en in een slachtofferpositie gaat zitten en dat doet me pijn.. Tapas, lees me eens goed!! Ik zeg dat ik hier uit wil komen, juist eindelijk eens erken dieper te moeten gaan. Dat is niet slap maar sterk!!!Denk eens na! Lees mijn postings goed en geef daarna je commentaar.Ik zeg juist dat ik eerst teveel in mijn kop heb gezeten en daardoor schijnbare oplossingen heb bedacht. Pijnlijk voor jou misschien?!Laat het mij zelf verder (met DESKUNDIGE hulp) maar uitzoeken. Heb ik jouw botte commentaar niet bij nodig....goed bedoeld, ja hoor. Hou het dan bij jezelf. Je helpt mij hier niet mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 He get An, wat naar nou! hou de schade alsjeblieft beperkt en morgen alsjeblieft weer droog, drink in ieder geval zo bewust mogelijk en onderzoek of het je wat oplevert en wat het je oplevert en wat het je kost. Ik wilde je eigenlijk al een tijdje aanraden om eens bij maatschappelijk werk langs te gaan, zij kunnen je soms goed ondersteunen in hoe jij met de situatie thuis kunt omgaan en voor jezelf keuzes kan maken en ontdekken wat jij wilt en hoe je dat kan bereiken! Het gaat er namelijk echt om wat jij wilt en niet wat een ander van je wil. Heel veel sterkte vanavond!en nou toch ook nog even mijn verhaal van vandaag want dat hakt er toch wat in:Tja, ik ben ook wat opgefokt, geef ik eerlijk toe! Ik had vanmiddag een toch wel wat nare ervaring die nog niet ingedaald is. Ik was met de hond in het bos en die was ik weer eens kwijt, hoor een boel geblaf wat maar aanhoud dus na een minuutje of 5 toch maar even gaan kijken waar hond uithangt.. vond hem met nog een andere hond terug ergens midden in het stadsbos met iets zwarts voor zich waar ze beiden tegenaan stonden te blaffen, mijn hart stond even stil, het was een dode kat... help!! mijn hond heeft een kat gedood, was het eerste wat door me heen schoot, paniek... honden beiden te pakken gekregen, aangelijnd en daarna nog even bij de kat gekeken, die voelde stijf dus was waarschijnlijk al dood en alleen gevonden door de honden... opluchting maar ook verdriet dat nu dus iemand zijn huisdier kwijt is.Dierenambulance gebeld, 20 minuten langs de kant van de weg staan wachten want zonder mijn aanwijzingen hadden ze de kat nooit gevonden. De kat is meegenomen en was inderdaad al zeker 12 uur dood dus de honden hadden er niks mee te maken, maar de aanblik van die kat ben ik nog niet kwijt, net zoals de schrik dat mijn hond het gedaan had kunnen hebben.. dus thuis als een woesteling mijn huis doorgewerkt, alles is nu netjes, schoon, gezogen en gedweild en ik ben dwars af! morgen weer werken en daar nu alles voor in gereedheid gebracht.... Nu nog proberen om op tijd naar bed te gaan, pammetjes zitten er in, rust, reinheid en regelmaat dus! eerst maar weer eens even werken aan de rust!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 we maken er een gezellige boomhut van Pip! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 quote: Originally posted by: pippiHar het is goed bedoeld en als je nu al zo recaltitrant gedrag gaat vertonen vraag ik me af wat dat straks gaat worden. Persoonlijk had ik je als moeder vroeger een dikke schop onder je achterste gegeven met je tanden niet willen poetsen. Blijkbaar heb je een poosje "winst"gehad bij dat gedrag. Voelde je je machtig , en dacht niemand maakt mij wat. Maar er komt een tijd dat je de prijs moet gaan betalen. Is het nu niet dan over 10 jaar. Komt er bij jou nu ook een spook tevoorschijn Pip? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 In tegenstelling tot Har, zit ik hier wel met een drankjank. En wat voor een. Har je komt er wel en knap dat je nu niet drinkt. Ja OK een schop onder onze 'konten' hebben we allebei nodig. Wat wij allebei wel doen is een k@tsmoes verzinnen om maar aan de zuip te gaan. En die is er altijd wel te vinden.Het is zooooooooooo simpel. Het drinken, droogdrinken begon gisteravond nadat ik dat programma had gezien. Getwijfeld of ik wel zou schrijven , wil niemand op ideeen brengen. Alhoewel dit soort verhalen mij nooit echt goed doen.En nee Pippi: a.j.b. niet de boom in. Je bent hier zo belangrijk op het forum, kan je half niet weten.Posten? vooruit maar, niet mijn gewoonte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Nou ja, dronken lui en kinderen spreken de waarheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Tja... analysis can become paralysis... ik hoef alleen maar naar mijzelf te kijken...De 12 stappen is niet voor zelfredzame mensen Har... als je ook maar een klein beetje zou weten dat de oplossing volgens de 12 stappen ligt in een bewust contact met een Hogere Macht , Bewustzijn , Jezus , Allah en of whatever dan had je die opmerking misschien niet gemaakt... En ja als ik je lees en ik heb het al vaker geschreven zoals jij je zelf beschrijft ben je gewoon een dood-ordinaire alcoholist... niets speciaals aan... ik ken gasten die door veel meer ellende zijn heengegaan dan jij en ik bij elkaar... ook naar AA...en ja Har dat is een oordeel...het is zoals ik het zie meer niet...Maar he... AA is niet voor mensen die het nodig hebben maar die het willen... simpel zat... en als je het niet wilt is het ook goed.. ik ken ook mensen die niet naar AA gaan maar wel clean zijn... of zelfs gecontroleerd kunnen drinken na jaren en jaren van zwaar en zwaar alcohol en drugsmisbruik...hoe ze het doen ik weet het niet... maar het is oke...Uiteindelijk buigt elke knie Har... uiteindelijk buigt elke knie...Ik schaam er niet meer voor om op mijn knieen te gaan... of om hulp te vragen...Het is mijn redding geweest... en uiteindelijk het begin geweest van het verkrijgen van humility...Het zou zo maar kunnen zijn dat de 12 stappen iets anders zijn dan wat jij DENKT dat ze zijn..Mijn probleem zit in mijn denken... herkenning ?Het is pijnlijk om te zien in wat voor staat je verkeerd en zo herkenbaar ook...Veel succes man... You are in myZiza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 An, je blijft ons stopmaatje! Toch, Charlie?Hoer was je vakantie overigens, Charlie? Ik weet dat je op het andere forum zit, maar ik red ze niet allebei bij te houden! Af en toe kijk ik even om een hoekje, maar dan denk ik "o, wat moet ik veel lezen!"en dan haak ik meestal weer af! Mis jou en Drup hier wel, dus ik vind het fijn als je er af en toe toch bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 Ziza: ik lees je berichten altijd met grote interesse, maar nu heb ik je al tig keer gevraagd in het nederlands te schrijven. Ik probeer het nog eens te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 quote: Originally posted by: tapas dus thuis als een woesteling mijn huis doorgewerkt, alles is nu netjes, schoon, gezogen en gedweild en ik ben dwars af! morgen weer werken en daar nu alles voor in gereedheid gebracht.... Nu nog proberen om op tijd naar bed te gaan, pammetjes zitten er in, rust, reinheid en regelmaat dus! eerst maar weer eens even werken aan de rust!!! No offence Tapas. Btw, ik zal het op mijn manier moeten doen, oké?Zit wel effe in een ander pakket. Laat mij anders maar effe met rust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 23 september 2008 Rapport Share Geplaatst 23 september 2008 An, bel nou even! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden