Spring naar bijdragen

zondag 28 september


soda

Aanbevolen berichten

Hey CPAS,

Dat heeft even kruim gekost ,zeg.Indrukwekkend verhaal.Maar je bent erg ver gekomen.Als ik me voorstel hoe vaak en veel jij trek gehad hebt dan prijs ik me gelukkig dat het bij mij nu al een stuk minder is en draaglijk.De eerste dagen waren moeilijk en als ik me denk dat jij daar zo vaak en hevig last van gehad hebt groeit mijn respect alleen maar.
Ik heb me overigens geen moment afgevraagd waarom je hier nog bent,hoor.Je kunt hier veel halen.Wat ik me wel afvroeg of die poging te maken had met de zwaarte van je strijd tegen de alcohol?

Soda,die je dankt voor je reacties en je openheid.

Tapas,het zijn al meerdere dagen ,hoor in stapjes maar bedankt voor de tip

Marjo,sorry dat ik je draadje ingepikt had.Ik werk vaak tot een uur of 23.00 dus.. dan begint de rest van mijn dagpas zal ik je tippen als ik een keer vroeg moet werken,hihi

Soda,die zich een beetje thuis begint te voelen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soda, schrijf rustig verder op de dagdraad van zaterdag al wordt het midden in de nacht. Het is zo'n leuke gewoonte hier (en nergens afgesproken, dat is wel zo) dat de eerst die in de ochtend wakker wordt een nieuwe discussie opent met een nieuw onderwerp, want als elk nieuw dagdraadje een reaktie wordt op het vorige dagdraadje, leest dat niet zo prettig meer.

In bijzondere gevallen maak ik me soms ook wel schuldig aan het openen van een nieuw dagdraadje om 0.00 uur, maar eigenlijk hebben we toch een ongeschreven code, dat je 's nachts kunt doorkletsen tot hoe lang je wilt, maar dat de eerste die uit zijn of haar bed is de volgende dag en er trek in heeft, de dagdraad, een nieuwe dagdraad opent, met een frisse en verse opening.\

Mijn voorstel is goedbedoeld en vat het niet als bemoeizucht op: hernoemd je dagdraad op "vervolg van zaterdag of zo" dan kan de eerst die morgen op zondag wakker is een nieuwe dagdraad wil openen, een frissie dagdraad beginnen.

Ik heb vroeger wel een geageerd tegen deze (ongeschreven) regel, maar het is veel prettiger als je 's ochtends inlogt om niet in een discussie van 2 uur 's nachts terecht te komen, maar een nieuwe dag en een nieuw geluid te lezen. Een soort schone lei voor die dag.

Doe hiermee wat je zelf wilt, maar dan kun je niet zeggen "dat wist ik niet". Er zijn veel regels op het forum, de meeste van de moderatoren, en een paar waar we ons zelf aan houden, en dit is er een van.

Zie maar, maar veel mensen zouden je medewerking aan deze (ongeschrven) regel waarderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,ik heb je verhaal ,wat je in een soort steno uitbraakt ,wel gelezen.
Sommige delen herken ik wel.De roep om erkenning van de verschillende familieleden,het egoisme.
Jij doet nog steeds je uiterste best om die te krijgen tegen beter weten in.Het kinderlijke stampvoeten
is een soort verslavingsgedrag waardoor je geimponeerd raakt.Direkte behoefte bevrediging.
Probeer bij je eigen gevoel te blijven .Wat jij of jouw kinderen geven is een geschenk .
Iemand die zijn eigen geschenk wil bepalen is wel heeeeeel egoistisch.
Blijf bij jezelf dan is het goed.Pech voor hem

Soda,die meevoelt deels uit eigen ervaring

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

Hoe ben je vandaag gevaren Soda? Ging het volgens de planning van de afbouw? Ik wil het graag van je horen/weten.



Ik heb moeite om het tegen jullie nu te zeggen,uit respect voor jullie droog zijn,en om ngeen trek op te wekken maar vandaag is het een dag dat het weer mag,sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,ik vind het ook terecht alsmensen daar moeite mee hebben maar ik wil ook eerlijk zijn vooral tegenover mezelf.Ik volg mijn route en als ik er hier niet open over kan praten dan hoor ik er niet bij.
Maar ik zal het niet op eigen initiatief gaan melden.Ik reageer op een meelevende vraag.Volgens mij kan dit wel.Maar pieteit is wel vereist,vind ik
Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga nu ook te bed en wens de matineuzen een goede morgen.
Ik heb al beloofd aan Houtje de orde niet meer te verstoren zodat de matineuzen de dagdraad op kunnen starten.Ik vind het wel jammer,maar helaas.

In de nachtelijke stilte valt me de forummededeling nog eens extra op

Er zijn momenteel 2 ............gebruikers.......... ingelogd.
Fijnzinnig he
:$

Geniet morgen van de laatste zonnige warme dag.Ik moet helaas werken.

Soda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er wel achter aan het komen dat bepaalde triggers echt wel dominant zijn voor mij, zoals eh vermoeidheid ...
1 x naar de AA geweest en toch krijg je het door dan
HALT

Hungry
Angry
Lonely
Tired

Heb ook nu de opdracht gekregen van mn begeleider, om me vooral te richten op lekker eten en dan vooral met mensen. En heel heel heel goed uit te rusten.
En eigenlijk ben ik ook nog steeds boos jah.
Dus alle triggers zijn nu aanwezig.
pfoeh
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...