Gigi Geplaatst 30 september 2008 Rapport Share Geplaatst 30 september 2008 Goedemiddag,Ik heb de afgelopen week weer veel te veel gedronken. Elke keer denk dat het beter gaat maar ik kan de alcohol amper een week laten staan. Elke keer dat schuld gevoel en dan de gedachte NU stop ik er echt mee. Als het schuldgevoel weg is is de gedachte te stoppen ook weer weg. Ik ben mezelf enorm voor de gek aan het houden, ik kan het dus niet aan om te stoppen. Ik twijfel enorm (zit in dat schuldgevoel) of ik mezelf op moet laten nemen of dat ik om medicijnen moet vragen. En wat als ik stop met die medicijnen geeft dat weer een vrijbrief om te gaan drinken?Is er iemand die dit herkent en daarin oplossing heeft gevonden voor zichzelf? Vast wel ik hoor het graag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 30 september 2008 Rapport Share Geplaatst 30 september 2008 Gigi,Goeie middag en welkom op het forum.Na 2 jaar strijd is het me in april 2007 om te stoppen. Ik heb Refusal gebruikt. Als je daar ook maar een klein beetje alcohol bij gebruikt word je al ziek.Het was een goeie stok achter de deur en ik heb steeds een voorraadje in huis.Ik heb het 10 maanden non stop geslikt. Toen vond mijn huisarts dat ik de sprong wel kon wagen.O la la la, ik heb echt in de piepzak gezeten of ik het wel zou redden. Even was het idd kantje boord, maar ik bleef droog. Ik was inmiddels al zo gewend in mijn nieuwe gedrag en denken dat ik echt niet meer wil drinken. En ik ben blij dat ik niet meer MOET, want voor mij waren het jaren van MOETEN DRINKEN. He, ben nog altijd blij dat ik niet meer hoef.Leg je er bij neer dat je niet kunt drinken en laat de eerste staan. Spreek dat elke dag met jezelf af. Je zult zien dat dagen weken worden en weken maanden enz... Succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gigi Geplaatst 30 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 september 2008 Hai Corinne,Ik wil zwanger worden, met dit drinkgedrag kan dat natuurlijk niet maar ook niet met refusal. Dilemma alom. Opname zie ik niet zitten ben er denk ik te bang voor of voel me daar te goed voor (niet aardig maar goed) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 september 2008 Rapport Share Geplaatst 30 september 2008 Hoi Gigi, ik lees je net.Ik hoop dat je een goede keus kunt maken en de knop om kunt zetten.Met of zonder refusal. het kan in veel gevallen een goede stok achter de deur zijn (zoals bij Corinne).Maar tóch zul je het zelf moeten doen!Misschien is het verstandiger om eerst een tijd gestopt te zijn met drinken voor je de beslissing neemt om zwanger te worden?Uitstellen, om eerst zekerder te zijn van jezelf met je alcoholprobleem?In ieder geval wens ik je veel succes en sterkte bij het stoppen!Je kunt altijd met ons meepraten op het dagelijkse draadje!Groetjes, Marjo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 30 september 2008 Rapport Share Geplaatst 30 september 2008 Hoi Gigi,De vraag voor jezelf is of je wilt stoppen met drinken...En wat jij daar voor over hebt...En zoals je zelf al aangaf je neemt jezelf in de maling ... en neem van mij aan dat zwanger worden niet de oplossing is voor je drinkprobleem... ook niet een nieuwe vriend of een ander huis of ander werk of nieuwe kleren...Misschien wil je op het forum vragen of er mensen zijn wier ouders praktizerende alcohoilisten waren en hoe ze hun jeugd hebben ervaren met een vader / moeder die veel te veel dronk...dan weet je gelijk ook wat jouw kindje te wachten staat als je blijft drinken...En ik neem ook zonder meer aan dat echt niet hier komt omdat je "af en toe" te veel drinkt...Tja en jezelf te goed voelen voor een opname... Ik weet niet of je zelf hebt gedacht aan jezelf laten opnemen of dat het misschien een idee is van iemand die dicht bij je staat .... mocht het een idee zijn van iemand anders dan kun je bijna van op aan dat hij/zij een betere kijk heeft op jouw situatie dan jijzelf... just a hint...Ik wens je veel succes met al wat je doet...Gr.Ziza Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden