Spring naar bijdragen

Zaterdag 4 oktober


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 96
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi An, een hele fijne dag toegewenst, die kunnen we volgens mij wel gebruiken!
Ik ben even mijn bed uitgerold, heb erg de behoefte om even op het forum te lezen.
Fijn toch dat daar altijd wel iemand is. Ik heb net een dubbele dosis refusal genomen, ik merkte aan mezelf dat ik aan 't sjoemelen was...een half tabletje, en dan een dag niet, en dan een dag 'vergeten'....

Nu maar weer even rigoureus, geen ruimte om te smokkelen!

An, lees ik iets tussen de letters door?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smorgens, Pip!
Ook een mooie dag toegewenst!
Meid, wat ben je toch altijd vroeg, en ook zo vaak nog 's avonds laat, of zelfs 's nachts!

Ik ga nu werelddierendag vieren: ik trek mijn hondje nog even mee het bed op...vind-ie heerlijk (hoop ik dan toch...)en ga nog een uurtje proberen lekker warm te slapen!

Tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Jee, wat zijn we vroeg!!!

Trees, goed plan om je Refusal weer op te pakken als je een beetje aan het sjoemelen bent.
Leuk om je weer vaker te lezen.

Pippi, fijn dat je goed geslapen hebt.

Oke, ik ga nog even om een nieuw bakkie koffie en langzaam op gang komen.
Het is doodstil buiten. Stilte voor de storm? Of is hij nu overgewaaid, het heeft hier behoorlijk gespookt gisteren.

An, hopelijk wordt je dag beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo: vandaag is het goed en ga ik het ook goed houden. Voor jou ook een fijne dag.

...........

Eigenlijk is het de dag van Franciscus van Assisie. De man zong altijd.
Zelfs toen hij als jongeman in de gevangenis zat.
Hij bleef zingen en hij was gek op dieren, zag de schoonheid van de hele schepping.
Zo schreef hij het wereldwijde bekende Zonnelied.

Het Loflied van de Schepselen (Zonnelied)

Allerhoogste, almachtige, goede Heer,
van U zijn de lof, de roem, de eer en alle zegening.
U alleen, Allerhoogste, komen zij toe
en geen mens is waardig U te noemen.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, met al uw schepselen,
vooral heer broeder zon, die de dag is,
en door wie Gij ons verlicht.
En hij is mooi en stralend met grote luister.
Van U, Allerhoogste, draagt hij het zinnebeeld.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door zuster maan en de sterren.
Aan de hemel hebt Gij ze gemaakt,
schitterend, kostbaar en mooi.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door broeder wind
en door de lucht en de wolken,
het helder weer en ieder jaargetijde,
waardoor Gij uw schepselen in leven houdt.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door zuster water,
die heel nuttig is, nederig, kostbaar en kuis.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door broeder vuur,
door wie Gij voor ons de nacht verlicht.
En hij is mooi en vrolijk, stoer en sterk.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door zuster aarde,
onze moeder die ons in leven houdt en leidt
en allerlei gewassen met kleurige bloemen en kruiden voortbrengt.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer, door hen
die vergiffenis schenken door uw liefde
en ziekte en verdrukking dragen.

Gelukkig zij die dat dragen in vrede,
want door U, Allerhoogste, zullen zij worden gekroond.

Geloofd zijt Gij, mijn Heer,
door onze zuster de lichamelijke dood,
waaraan geen levend mens ontsnappen kan.
Wee hen die sterven in doodzonde.

Gelukkig wie zij aantreft in uw allerheiligste wil,
want de tweede dood zal hun geen kwaad doen.
Loof en zegen mijn Heer
en dank en dien Hem met grote nederigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen adb"ers
Als eerste een pluim voor op je hoed Pipke , fijn te lezen dat je droog je bed ingedoken bent .
Trees goed van jou dat je voelt dat het achterdeurtje een beetje open staat , dus beetje beveiligen is niet slecht :present:
An ook aan jou goeden morgen en bedankt voor dat ivm wereld dierendag odem aan carolien .
anjo we gaan er samen weer voor he , allez allemaal samen uiteraard :present:
ook ik heb heerlijk geslapen , gisteren nog naar ghost zitten kijken en een beetje waterlanders gehad , ben eerlijk nog niet zo lang mijn bed uit , open haard brand al , eerste koffie en peuk is al binnen .
kleintje loopt vrolijk rond :heart:
gisteren nog mooie fotos gertrokken van ying die met zijn koppeke op het konijn lag , spijtig maar het lukt mij niet ze hier te plaatsen
zo lieve mensen ik ga in gang schieten zuigen enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

carolien ik wens je veel kmw toe :present:
ik heb deze week een mail gehad van een chair uit spanje met de mededeling dat x 33 jaar overleden was aan de gevolgen van alcohol misbruik , het deed mij weer eens beseffen dat ik bij de gelukkige behoor die momenteel die eerste kan laten staan , laat achter een kindje van 4 jaar en was alleen staande moeder engelse in spanje .
pipke het zal een rustig dagje worden vandaag , niet veel werken mijn handjes rust geven en verder baggeren wat spanje betreft , dus veel bellen en mailen , en vanavond mijn eigen verwennen met mijn normaal vrijdag body verwen dag
en nu ben ik eerst doen wat ik moet doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen,


Wilde voordat ik mijn 16 km ga wandelen jullie allemaal een fijne en droge dag toewensen.

Wat verschrikkelijk allemaal weer. Men zegt dat men kruis naar kracht krijgt, maar af en toe denk ik wel dat de krachten erg worden overschat.

Het 'gebed' van Franciscus ga ik vanmiddag eens even heel rustig lezen Carolien.

We worden hier weer op het feit gedrukt dat je moet leven bij de dag en misschien ook wel bij het uur.

Ik zal vandaag tijdens het lopen aan jullie allemaal denken. Allemaal sterke mensen. Allemaal ook geschonden mensen.
Ik las vanmorgen mijn dagelijkse tekst van de Dalai Lama en die eindigt zo:

Span je in om alle pijnlijke omstandigheden en beroeringen als voorbijgaand te beschouwen. Net als rimpels in een vijver duiken ze op en verdwijnen ze weer snel. Voorzover onze levens karmisch zijn bepaald, worden ze gekenmerkt door eindeloze cycli van problemen Het ene probleem komt op en lost zich op, en spoedig dient het volgende zich alweer aan.

Trees, Vogel, Sneeuwwitje en alle anderen die het op dit moment moeilijk hebben, ga ervoor wij zijn het waard.

Blacky, ik moet ook nodig kuisen!!! Wat gezellig een open haard. Ik heb nu zo'n nepding, want in een mijn flat is het niet mogelijk een echte open haard te installeren. Toch geniet ik ervan met een stel kaarsjes eromheen.

Ik ga nu mijn wandelschoenen aantrekken en de paden op en de lanen in.

Tot later.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen!

Carolien, wat erg als zoiets zo onverwacht gebeurt. Heel veel sterkte toegewenst, voor je vriendin en voor jou. :present:

Trees, goeie aktie, succes met de Refusal, en denk maar zo: het is gewoon gereedschap om iets mee te repareren... ;)

Pippi, bedankt voor de felicitaties hoor! Een "arf" en een "blub" en een "ieauw" terug (mijn kat kan de M niet zeggen... :huh: )

Hee, wat hoor ik? O, de douche roept... :D

@ Allen: Doe het goede vandaag en hou vol! :rose:


('k was de vissen vergeten...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ook hier dierendag...

Trees, wat goed van je zeg!
Je eigen geniepige gedachten herkennen :D
En aktie ondernemen!

Pip, ik ben trots op je! :heart:

Blacky :present:

Caro, wat een verschrikkelijk nieuws voor je!
Sterkte meid :present:

An, wat kan ik je wensen? Veel KMW!! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caro, heel veel sterkte :heart:

Trees, goed dat je weer begonnen bent met de refusal.

Pip, lekker zonder kater (en dat op dierendag)



De energie komt lamgzaam wer terug, heerlijk dit gevoel, dat moet ik vasthouden en aan denken, als ik 's avonds weer aan de alcohol denk.

Allemaal een fijne droge dag toegewenst, ik ga er vandaag weer voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen neem iedere dag afscheid van je dierbaren en zeg dat je van ze houdt.
Leef per dag , je kunt er morgen zomaar niet meer zijn.
Carolien Pip en ieder die een dierbare hebben verloren wens ik sterkte om dit verlies te verwerken.

Ik lees zoneven een stukje over troosten als geschenk.

"Alleen als men de pijn en het leed de droefheid en de twijfel van een mens erkent en toelaat als geboortepijn van een nieuw leven kan het leven van die mens verder gaan."

Mooi verwoord en in mijn eigen beleving, waarheid.

Niets is het waard om te gaan drinken.
Hou het droog, laat tussen al het leed nu en dan de zon even schijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo ziet men maar hoe verschillend we allemaal zijn .
ik kan onmogelijk iedere keer in mijn bed duiken als ik iets lees ivm moeders , nu ja heb nog dagen dat ik dan in mijn wereld en mijn bed duik , ik vermoed dat het afhangt hoe mijn gemoedsschilderij staat die dag .
wingchun ik tel geen dagen meer , maar een bepaalde dag op de maand blijft wel iets meer van waarde hebben , en het is die datum die mij enorm helpt bij moeilijke momenenten .
pipke normaal is donderdag of vrijdag ik verwen mijn bodydag , gisteren geen zin dus doe ik het vanavond .
ik ben zo fier als een gieter , kleintje is voor de eerste keer in de bak geweest , minder fier was ik met wat achter de zetel lag , het is echte liefde hier zowel van mij naar de diertjes toe als de diertjes onderling :heart:
soms stel ik mij de vraag hoe het met de 40 poezen van mijn ouders is ??
weten jullie dat al meer als drie jaar daar dagdagelijks een engelese dame gaat die die poezen eten heeft , ze koopt dat eten van haar eigen geld , ze doet dit niet enkel voor de poezen van mijn ouders maar voor al de poezen van de urbanizatie , zal haar eens bellen .
zo en nu eerst koffie
hier is het echt prachtig weer , wel een beetje koud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heftig begin van de dag. Zeker als het om jonge mensen gaat is de dood bijna niet te bevatten en het gemis onvoorstelbaar.
40 poezen? tjongejonge Blacky, je hebt het dus niet van een vreemde, jouw liefde voor dieren, zwerven die nog bij de woning van je ouders rond?
Ik ga zo ook eens dagen tellen, doe dat allang niet meer, zelfs het aantal maanden houd ik niet meer bij, geloof wel dat ik richting de 500 aan het gaan ben ;)

Ik zit hier klaar om te wachten op de vleeslevering. Zouden voor 13.00 moeten komen, dus de middag heb ik nog voor mezelf, lekker!
Huis opruimen!! en nog een website bouwen, mijn dag komt wel om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

De drank is niet mijn vijand maar mijn debiele denken is waar ik voor moet oppassen.
De drank op zich heeft totaal geen waarde (het is slechts een stofje zoals er zoveel zijn) maar het gevaar is de waarde die ik er aan toeken.
De drank is niet mijn vijand want hoe kan ik vechten tegen iets wat op zich niets betekent ?

Er zijn talloze opvattingen over wat verslaving is... honderden definities en meningen en ervaringen...
Er zijn ook honderden oplossingen voor het probleem... het enige wat telt is of het werkt...meer niet...
En als je blijft terugvallen dan werkt jouw oplossing niet... simpel als wat... en als je blijft herhalen wat je aan het doen bent en teruggevallen bent dan blijf je terugvallen...ook simpel als wat...

Het probleem zit tussen de oren en nergens anders... niet bij de relatie , niet bij mijn jeugd , niet bij mijn ouders , niet op het werk , etcetc... zolang ik personen/situaties/instanties de schuld bleef geven van mijn probleem kon ik niet nuchter worden...want er was altijd wel iemand die roet in het eten gooide...en huppakee daar ging Ziza weer...

Wat heel goed werkt voor verslaving is klagen... en geen hulp vragen maar anderen vertellen hoe rot het leven is... klagen versterkt deze ziekte enorm... het is een soort brandstof die goed werkt om het nog erger te maken dan het is... wat ook goed werkt voor verslaving is blijven hangen in het verleden... en het verleden is niets meer dan een verhaaltje in mijn eigen hoofd...het zijn slechts gedachten...niets meer en niets minder...ik koos voor de slachtofferrol toen ik nog dronk en gebruikte... en ja ik heb er een tijdje over gedaan om tot het volledige besef te komen dat ik er zelf wat aan moest doen... en dat er geen pil bestaat die mijn probleem zo maar even oplost... en dat als ik een ander leven wil...met peace of mind en mijzelf relaxed voelen... er veel werk aan de winkel was... want ik heb ook veel gewerkt aan mijzelf naar de klote te krijgen...daar heb ik heel veel arbeid ingstopt... en nu doe ik het tegenovergestelde...veel arbeid om mijzelf goed te voelen... dat gaat niet vanzelf...dat gaat met dalletjes en bergjes...dat gaat soms snel en soms moeizaam...

Wat vreemd is om te lezen vaak op dit forum en wat ik hoor op meetings is dat zodra het woord God ter sprake komt mensen hun hakken in het zand gooien.... "ik geef mijzelf niet over aan de zorg van God"...."God bestaat niet en is onzin"...."religies vermoorden meer mensen dan wat dan ook".... en zo zijn er nog veel meer argumenten te vinden en sommige klinken best aanneembaar...
In die zin klinkt het vreemd is dat alkies wel gesprekken hebben met bierflesjes in de koelkast ; "drink me op of het flesje knipoogde naar me"... hahahaha.... en net als ik zich hebben overgeven aan drank en drugs met komplete overgave... althans ik wel...
In die zin klinkt het ook vreemd dat sommige mensen hier zich wil beroepen op hun onafhankelijkheid en daar stoer over praten om vervolgens een week later weer te drinken...of een maand later weer drinken... waar ben je dan met je onafhankelijkheid ? of dat ze niet drinken maar dat als hun partner een scheet laat ze op hun kop staan en in hoogste boom zitten...of als een persoon wat zegt of schrijft op dit forum , of de buurman is blabla , of mijn schoonfamilie is blabla... niet echt onafhankelijk dus... integendeel totaal afhankelijk van wat andere mensen doen en dit dan ontkennen... interessant...en zelf doe ik dat ook nog wel...maar ik probeer er scherp op te zijn...

Dit hele gebeuren van verslaving heeft mijn ogen geopend... er was voor mij geen andere weg dan ik heb gelopen... en uiteindelijk is de vraag "how are you really doing?".... het gaat niet om gelijk krijgen (hoewel mijn egootje het heerlijk vind om dat te horen) maar om het hebben van rust en kalmte in alle omstandigheden... om te kunnen genieten van elkaar .... om lekker in een stoel te zitten en niets toe hoeven of te moeten doen... om mijzelf comfortabel te voelen in mijn eigen vel...
Er is geen eindpunt of iets wat ik moet bereiken in de toekomst... het gaat alleen maar om vandaag...
Meer is er niet... en ik heb vandaag een keuze... die had ik drie jaar geleden niet want toen zat de drank en drugs nog steeds in mijn hoofd... en die vrijheid om te doen en laten wat ik wil... om te genieten van wat ik heb en mag doen is onbeschrijfelijk...het bevrijd te zijn van de obsessie met drank en drugs is ook onbeschrijflijk... als ik mijn verhaal vertel in meetings kunnen nieuwkomers niet geloven dat ik dezelfde dingen deed als hun...en vandaag niet meer...zoals ik al vaker heb gezegd is mijn leven totaal veranderd... op elk vlak... niets is hetzelfde meer als toen... helemaal niets ... mijn leven van vandaag komt niet in de buurt van hoe het drie jaar geleden was... en dat is voor mij een maatstaf van geestelijke groei... "if nothing changes nothing changes"....

En het enige wat ik daar voor hoef te doen (voor die vrijheid) is een paar simpele suggesties opvolgen... dag in dag uit ... net als drinken en gebruiken dag in dag uit was geldt voor deze deal hetzelfde...
En ik doe het niet alleen maar samen met anderen... en met hulp van God zoals ik Hem begrijp...

Dat gevoel van apart zijn is verdwenen... ik ben niet apart... meer of minder dan een ander... ik heb geleerd naar de overeenkomsten te kijken... ik voel mij tegenwoordig verbonden met anderen op basis van gelijkheid... als wil mijn hoofd daar nog wel eens anders over denken hahaha.... mijn zieke denken is alleen maar bezig afstand creeren tot andere mensen... en dat weet ik nu en zie ik ook sneller... voorheen was ik te blind om te zien dat ik mijzelf verwijderde van anderen...

"Free your mind and the rest will follow".... songtitel van een damesband wier naam ik vergeten ben....
Het klopt wel voor mij...

Ik wens iedereen een fijne dag... geniet ervan...of niet... dat is een keuze...


:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

rudy , inderdaad zo bekijk ik het ook , hoe heftig de ruzie soms met mijn ex vriendin ook was , ik ging nooit slapen zonder zoen te geven , want en weet niet wat er gebeuren kan .
ik kan al redelijk vrij uit over mijn ma praten , maar ik vindt het nog altijd jodido dat ze heen gegaan is zonder dat de ruzie uit gesproken is , daarom dat ik ook zo een hekel aan woorden heb
tapas het zullen nu wel meer poezen zijn , en ppff de kippen die er rondlopen , ik kijk er echt naar uit om mijn spanje terug te mogen omarmen :heart:
hoop dat er nog een huis staat ;-((

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...