Spring naar bijdragen

Gewoon gestopt

Ozzie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,
Ik heb diverse verslavingen achter de rug en kan daardoor wel stellen dat ik zeer gevoelig ben voor verslavingen. 20 jaar lang drugs (marihuana) waarbij het eerste wat ik 's morgens deed een grote joint draaien en gebruikte uiteindelijk 3-4 gram per dag. 28 jaar lang sigaretten roken en 15 jaar lang drank.
9 jaar geleden heb ik een ernstig auto ongeluk gehad en heb toen besloten om direct met drank te stoppen. Dit omdat ik geen maat kan houden en ik blijkbaar geen verantwoordelijkheidsgevoel genoeg heb om de auto te laten staan.

8 jaar lang heb ik niets gedronken maar kon de verleiding tijdens een vakantie niet weerstaan en dacht het wel onder controle te hebben. Helaas heeft dit na 2 jaar weer geresulteerd in een sterke afhankelijkheid naar alcoholische versnaperingen wat wederom totaal uit de hand liep. Deze terugval is dan ook de reden dat ik mij heb aangesloten bij dit forum.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik met alle verslavingen gewoon ben gestopt. Van de ene op de andere dag. Goed,,, het is 3-4 dagen moeilijk maar dacht altijd na de eerste stopdag, als ik nu weer begin is de vorige (moeilijke) dag voor niets geweest. Zo kwam ik elke dag een stap verder en na een maand miste ik het (bijna)niet meer. Dit kan natuurlijk ook komen door de vergeetachtigheid welke bovenstaande middelen hebben veroorzaakt.

Verder moet ik zeggen dat ik een enorm fijn en sterk gezin achter mij heb staan die, ondanks alle teleurstellingen welke deze "genotsmiddelen" hebben veroorzaakt, gelooft in mij!

Ik vraag mij af of ik de enige ben die het probleem "verslaving" op deze wijze tracht te overwinnen?

Dank voor jullie aandacht en wens iedereen sterkte.
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Lianne, Natuurlijk is dit een grappie. Maar toch zou ik mij niet meer kunnen herinneren hoe het is of onder invloed van een joint te zijn. Ik hoop dat dit met drank ook gaat gebeuren.

na een moeilijke avond, op naar de 3de dag! We hebben er zin in!
Ozzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...