Spring naar bijdragen

alcohol vrij bier


johniewalker

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wat ik mij afvraag is of je als vervanger gewoon een alcohol vrij biertje kan of mag drinken?
Het is natuurlijk wel zo dat dit een drankje is met pit en veel smaak zoals het gewone bier wat wel alcohol bevat.
Het zo kunnen zijn dat je hierdoor in verleiding komt of valt dat wel mee?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of leg ik deze vraag voor aan mijn hulpverlener?

Nu een week zonder drank en leugens en dat bevalt me goed.

Groetjes, Johnie Walker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals bekend drink ik regelmatig een malt.
Voor mij is het gewoon net als ieder ander frisdrankje, de ene vind ik lekker en de andere niet.
De associatie met alcohol ben ik allang kwijt. Ik heb daar geen probleem mee. Het gaat mij om de smaak.
En vergissen met echt bier zal ik niet gauw want ik kan inmiddels op twee meter afstand ruiken of ergens alcohol in zit.

Maar ja, misschien ben ik wel geen èchte alcoholist... nooit geweest ook...
... wat zou kunnen betekenen dat ik het wel weer eens kan proberen...
... en water drink ik ook zonder problemen, en dat ziet er net zo uit als wodka, dusseh...

NEE HOOR! Ik drink geen alcohol, punt.
Bovenstaande zijn gewoon de welbekende waardeloze zuipers-excuusjes. I know me...
Maar dit soort dingen werkt voor iedereen anders, je kunt het zelf uitproberen.
Als je bij een malt gelijk weer in de denkpatronen en drinkgedrag van je booze-tijd terugvalt, niet doen!
Je merkt het wel aan de reactie van je lijf en je hoofd.
Altijd scherp blijven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Carolien.
Ergens, in een klein hoekje van m'n hoofd, vreesde ik dat je dit op zou vatten als kritiek op jouw verhaal.
Maar je ziet het als aanvulling... je bent een mooi mens. ;)

En gelukkig zijn we allemaal uniek (beeld van een grote grote groep mensen die roept: "Wij zijn Uniek!" :D )
Het is ook voor iedereen anders. Daarom is dit forum zo goed, ik kan het ook eens door de ogen van een ander bekijken.
Een levenslange leerschool, inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Johnie Walker,

Ik zou het gewoon ontzettend teleurstellend vinden dat er geen alcohol in zit: wel de smaak, niet de roes, what's the point?

Aan de andere kant ben ik wel de vegetarier die vleesvervangers eet, waarop ik van vleeseters veel commentaar krijg: "je wil toch geen vlees meer eten, hypocriet dat je dan wel iets wil wat er zoveel op lijkt'. Voor mij is de wetenschap dat er geen dier voor dood gemaakt is genoeg om ervan te kunnen genieten, zoals voor Water de wetenschap dat er geen alcohol inzit dat ook doet. Als je de smaak echt megalekker vindt, probeer dan in jezelf te kijken of er geen teleurstelling zal volgen over het uitblijvende effekt, en of de stap naar een echt biertje er kleiner mee wordt, dwz heeft jouw verlangen wat met alcohol te maken, speel je met vuur of met een onschuldig smaakje?

liefs,
Kaia.

Was nog vergeten je te feliciteren met je 1ste week, super! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...