Spring naar bijdragen

verslaafde helpen


papa

Aanbevolen berichten

Natuurlijk kan je als hulpverlener niet zo veel doen dan de verslaafde zelf, de verslaafde zal de beslissing nemen.
Maar wat als je ex verslaaft is en jou kind daar onder lijd?
Dat alle hulp en alle rechters langs gekomen zijn en ieder zijn beslissing nam en nu niet altijd in het voordeel van het kind?
Wat kunnen mensen doen en wat moeten ze laten? wat werkt wel en wat werkt niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat is wel moeilijk. Ik kan ook niet zo goed uitleggen wat mij helpt , althans wat anderen kunnen doen dat mij helpt. het helpen heeft mij ook wel eens juist meer laten drinken omdat ik er boos van werd.

Maar toch vragen denk ik aan die persoon, vragen naar wat hem/haar helpt als diegene het niet kan bedenken vragen naar wat in het verleden heeft geholpen, Dit heeft echter alleen zin als de ander het ook als een probleem ervaart. ervaart diegene het niet als een probleem dan is een boze reactie logisch als je hulp aanbiedt. want waarom hulp als er geen probleem is.
Kom je toch weer op de keus van de verslaafde.
eerst probleem onderkennen, dan probleem aanpakken.
maarja, een vaste leidraad of oplossing is er niet. Ik snap zelf ook dat het voor de omgeving ook moeilijk is en niet alleen voor de mensen die teveel drinken.

is daar ook niet een site voor, voor familieleden van...... is maar een idee hoor.
succes en sterkte in ieder geval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...