Spring naar bijdragen

zaterdag, 3 januari 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb het al eerder geschreven maar de Bach rescue remedie bevat veel alcohol dus niet gebruiken als je Refusal gebruikt.

An, paniek is een rotgevoel. Ik heb er jaren last van gehad. Als het vaker voorkomt toch even naar de dokter gaan. Het kan zijn dat je overbelast bent maar een te snelle schildklier kan ook angst geven.

Marieke, jammer. Ik weet dat het niet gemakkelijk voor je is. Je zoon los moeten laten, een ontbeantwoordde liefde en die schatten van buren van je. Het pad gaat helaas niet altijd over rozen.
Maar dit wilde je niet meer, weet je nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal

heb het draadje van vandaag nog niet doorgenomen. Weet dus ook niet wat hier verder speelt.

Ik schrijf gewoon zelf even een verhaaltje om het hoofd leeg te krijgen.
Heb net geprobeerd om wat te slapen, mislukt, jammer, want ik moet straks de nachtdienst in. Was liever iets uitgerust geweest maar ik lig alleen maar te denken en plannen te maken voor morgen of later.
Zo ook had ik een kleine terug blik op mij carriere bij het forum. Geintje aanwezigheid. Ben hier nu 2 maanden. In november vorig jaar, pfffffffffffffff, dat klinkt lang geleden, mijzelf aangemeld.
Ik dronk te vaak en te veel. En dat bracht mij regelmatig in hele vervelende situaties, zal jullie verder de details besparen. Deze site opgezocht door mijn zuster, die vond dat ik dringend iets moest veranderen in mijn gedrag, gelijk had ze, en dat heb ik ook braaf gedaan.

Heb mij ook aangemeld voor de internetbehandeling en die bevalt uitstekend. Ik ervaar het als een extra stimumlans op alcohol de baas te zijn en te blijven. Ben net begonnen aan het tweede deel.
Daar moet je een doelstellen, maw een planning maken waar je grens ligt.
Dat heb ik gedaan. Heb het doel niet te hoog gesteld maar haalbaar voor mijn persoon. Want ja mensen iedereen is anders en heeft een andere aanpak voor zijn probleem.

Mijn nieuwe schema is ingegaan op 2 januari gelijk met het draadje van Floor, daarom heb ik mijzelf daar ook bijgezet. Ik wil graag mee strijden maar natuurlijk op mijn manier. Voor de ene is het niet meer mogelijk om nog maar iets te nuttigen een ander zoals mijn persoontje kan toch de grens nog wel hanteren indien ik natuurlijk wel mijn hersenen blijf gebruiken.
Het zal hard werken blijven want je bent snel geneigd je grens weer te overschrijden en dat wil ik niet meer. Daarom blijf ik ook jullie hulp zoeken op het forum.

Misschien is helemaal stoppen met drinken wel makkelijker omdat je dan geen grens meer in de gaten hoeft te houden, je drinkt niet, dus dat is duidelijk. Ik ben nog niet zover maar zeg nooit nooit.
Zelf vind ik dat ik op de goede weg ben en wil mezelf een compliment geven. Goed zo Tonia, ga zo door!!! Moet van internetbehandeling een beloning voor mezelf verzinnen maar ik vind het al een beloning genoeg als het mij iedere dag weer lukt om binnen de gestelde grenzen te blijven.

Amen, zo hart weer gelucht, nu mogen jullie weer, weet niet of iemand het leest, maakt ook niet uit, ik ben het kwijt;)

Ga nog maar even koffie zetten en dan het draadje van vandaag eens doornemen.
Misschien tot strakkies en anders slaap lekker.

Knuffel Tonia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjips, Anjo, dan lijkt mij de Bach rescue remedie niet zo geschikt voor alcoholisten. Kan de TIQ's wakker maken.
J.S. Bach werkt ook uitstekend, af en toe afwisselen met W.A. Mozart, J. Haydn, F. Liszt, Paganini, Corelli, Von Beethoven, Gabriel Fauré, Georges Bizet, Prokofjev, Chopin, Gounod, Grieg, César, Dvorak, Saint-Saëns, Tchaikovski, Verdi. Handel, Mendelssohn, Bartoldy,...
Zou John Field ook geschikt zijn? Deze tijdgenoot en vriend van Musio Clementi was een notoire alcoholist en gokverslaafde. Toch hebben ze een flinke bijdrage geleverd aan het verkopen en verspreiden van de pianoforte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaafd zijn aan wakker blijven. Is ook een verslaving die bestaat. Het schijnt dat je daar ook high van kunt worden en gaan flippen.

Verslaving is zelfdestructief gedrag dat zich op allerlei manieren kan uiten. Sec genomen is elke verslaving een schreeuw om aandacht en onvoorwaardelijke liefde (geen sex).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn jonge jaren, toen ze nog echte goeie films uitzonden op de vpro en op antenne 2 (Franse zender), heb ik menig nachtje doorgedaan. Vrijdagsavonds beginnen met kijken en pas 's zaterdagavond laat gaan slapen. Van de zondagen kreeg ik in die tijd niet veel mee van het daglicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een tip voor de rokers die minder willen roken. Dit forum helpt als je er voor zorgt dat je nog maar op één plek in huis rookt (en dan niet bij de compu of andere leuke bezigheden en ook niet op een makkelijke stoel). Vooral 's avonds vergeet ik nog weleens te roken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...