Spring naar bijdragen

zaterdag, 3 januari 2008


Houtje

Aanbevolen berichten

Marieke: ook daar moeten we ons op voorbereiden. Het joehoe knap gedaan de volgende dag alsnog inhalen. Sterkte , geef de moed toch niet op. Met vallen en weer opstaan zo komen we er wel. Ik heb er ook zoooo lang over gedaan naar mijn gevoel.

Mijn ervaringen vandaag:

Misschien dat iemand het herkent en me iets zinnigs kan zeggen.
Ik heb dus gewoon een heerlijke dag met mijn dochter.
Ik zit in de auto en krijg een wazige paniek over me. De angst voor de angst.
Ik durf haast niet verder te rijden en bedenk me dan 'je hoeft je niet druk te maken want je drinkt al heel lang niet meer, er kan je niks gebeuren'.
Deze zin moet ik een aantal keren herhalen.
Ook op de dag zelf. Dan voor heel de meute boodschappen doen ook voor morgen , weer veel mensen te logeren en die allemaal weer willen eten. Ik vind het leuk, maar weer dat gevoel.
Een crash in mijn hersenpan...

Maar het gaat goed hoor. Absoluut geen behoefte om te drinken, maar heb het wel in mijn hoofd hangen.
Dat zal nog wel een tijdje duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Saaiheid is bij mij ook een grote trigger zeg pfoeh, maar weer teveel hooi op mn vork ook. Dan sjees ik zonder na te denken naar de slijter, want dan heb ik het zoooo verdiend. Maar ik heb me ook bedacht dat de hele tijd met je glas in je hand zitten ook echt heel saai is, en met de kater in je bed de volgende dag is ook echt wel saai !!!! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman: ik heb wel gedacht dat mijn hormonen behoorlijk omgedraaid werken, dat het daardoor komt , maar met die suikers, dat heb ik nog nooit bedacht.

Wingchun: ja zo kreeg ik me zelf wel op de rails. Nu ben ik aan het rijden, niet vooruit kijken. Van stoplicht naar stoplicht als het ware. Raar hoor. Misschien ook de spanning voor a.s. maandag wanneer ik weer aan het werk moet.

Kirky: om jou maak ik me wel zorgen. Ik heb het idee dat je aan het aftellen bent, wanneer je weer kan gaan beginnen. Nog zoveel weken, rijbewijs, klus achter de rug en pak mijn leventje weer op.
Of zit ik er compleet naast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun,
Had je zeker heel veel rondjes getrakteerd.

Woman,
Wederom ervaren waarom je ook alweer gestopt was met drinken en blowen. Nou heb ik makkelijk praten, omdat al mijn vriend(inn)en niet of zeer matige drinkers zijn, geen andere hard- en softdrugs gebruiken en 95% ook nog eens niet-roker is. Ik ben het eerste half jaar alle gelegenheden uit de weg gegaan waar gedronken werd ook geen verjaardagen bezocht. Verder ben ik altijd vergezeld geweest door minstens één persoon die me in de gaten kon houden. Pas na meer dan 1,5 jaar (1 december j.l.) ben ik een keer alleen geweest bij een receptie en een etentje (was een congres georganiseerd door mijn werk en daar kon ik niet onderuit). Het was moeilijk, zelfs na zo lange tijd.

Ik was een thuisdrinker en na mijn terugval ook nog eens 24/24. Ik heb het grootste gedeelte van mijn spaargeld opgedronken. Spaargeld dat bedoeld was om mijn giga-pensioengat op te vullen. Ik moet het straks met een onvolledige (ook dat nog) AOW en een heel klein pensioen doen. Nu ik nuchter ben, ben ik ook gaan werken aan mijn depressiviteit en ik hoop om toch tegen het einde van dit jaar zover te zijn dat ik weer een baan van meer uur aankan en zo meer geld kan verdienen. Maar dat is toekomst. Laat ik eerst maar eens een stabiel psychisch evenwicht vinden. En door niet te drinken spaar ik toch al bijna 20 maanden een dikke € 400 per maand uit.
Ben ik blij dat ik niet meer drink. Ik stink niet meer uit mijn mond (ok, nu wel vanwege de Refusal), ik verzorg mezelf, ik zie er nu veel jonger uit dan mijn leeftijd i.p.v. dik 5jaar ouder, ik doe weer dingen - ik was zo apatisch en lethargisch als maar zijn kon -, ik sta ook af en toe versteld van mezelf en - ook heel belangrijk - zowat al mijn angsten en fobiën zijn weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh sorry!
Good evening all.

Zoon weer gedrumt. Daar gaat mijn moederhart sneller van slaan.
Dochter pikt weer de creatieve stofjes, potloden, lijstje etc.. op.
Samen met een vriendinnetje, wiens moeder hier nog even zat.
Dat klikt wel tussen haar en mij. Volgens mij drinkt en rookt ze niet :huh: huh.
Geeft wel teken,- en schilderlessen. Biedt perspectief.
Zelf al kleine plannetjes aan het maken. Hohoho...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

An,
Je gaat het redden en bestook het forum maar met twijfels, gedachtenspinsels enz. Maar probeer vooral dicht bij jezelf te blijven in het hier en nu. Regelmatig goed rechtop gaan zitten met de voeten stevig op de grond. Ogen dicht en goed en diep ademhalen vanuit je onderbuik. Diep inademen en heel langzaam uitademen. En concentreer je dan op het hier en nu, i.e. wat voel je op dat ogenblik. Doet het ergens pijn? Heb je honger? Hoe zit je geest op dat moment zelf in je lijf? En gek genoeg als je dat zo doet (ik iig), voel je meteen een hoop spanning wegvloeien. En nog een tip, want die visite en je mannen willen vast gekoeld bier hebben, zet het buiten, het zit rond het vriespunt dus zet die krengen buiten uit je gezichtsveld. En in de koelkast zet je een schaal vol met stukjes wortel, sherrytomaatjes, plakjes komkommer, paprika en een schaal vol met stukjes fruit. Kun jij heerlijk knabbelen. Oh, en maak vooral ook een verse kan fruitsap. Schenken in glazen met een citroenschijfje op de rand, een kers of olijf erin en een parasolletje.
Oeps, ik krijg gelijk trek in een appel.

Marieke,
Zolang ik hier al op dit forum rondwaar en dat is 1 jaar en 3/4 ben je op allerlei manieren en zelfs m.b.v. de woningbouwcorporatie en de politie bezig om van de burenoverlast af te komen. Ik vind het heel logisch dat je het niet meer aankan. Wat heb je nou aan een droomhuis als je de familie Flodder als buren hebt. Niks toch. Vraag lekker een andere woonruimte aan, liefst met spoed, voordat jij en je man er even gek van worden als je zoon die al gevlucht is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Teleurstellend, he, dat het hier gewoon doordraait zonder jij erbij. Toch is het zo en dat is maar goed ook. Stel je voor zeg, dat dit forum van jouw aanwezigheid afhankelijk was, al die mensen. :)
Ik herken het wel degelijk. Moet je eens kijken als het je lukt om langer dan een paar uur weg te blijven. Ze redden zich hier gewoon met zijn allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
marjo

Kan opeens kringetjes rook blazen.


Nee, dat heb ik nooit gekund!!! :huh:
B)



Tsja Corinne. Toch mis ik iets essentieels
:P
;)


Nee, je hebt gelijk.



Wat mis je dan? En hoezo heb ik gelijk?

Maar ik kan wel kringetjes blazen. Heb ik al jong geleerd van mijn grootvader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
CPAS

quote:


Originally posted by:
marjo
[/


Tsja Corinne. Toch mis ik iets essentieels
:P
;)

Nee, je hebt gelijk.



Wat mis je dan? En hoezo heb ik gelijk?

Mezelf natuurlijk!
Dat dat nergens op slaat.
En dat dat maar goed is ook :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...