Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo, ik ben een man van bijna 43 en ken mijn partner al sinds dat wij 12 jaar waren. Zij heeft een relatie gehad van 6 jaar en ik ook. Dit is bijna gelijktijdig uit gegaan en wij kwamen elkaar op dat moment weer tegen en het was Klik. Na 1 jaar relatie kwam ons eerste kind (1993) en ons leven kwam in een versnelling en minder tijd voor elkaar. In 1995 werd ik op staande voet ontslagen wegens diefstal (wat ikzelf heel erg vond dat ik dat gedaan had, maar het was voor mij meer wraak. Ik had een keer een omzet van 50.000 dollar gehaald (normaal 8.000) en had een kasverschil van 100 dollar. deze 100 dollar werd van mijn salaris ingehouden en hier was ik het niet mee eens. Ik ben het toen terug gaan verdienen met het niet aanslaan van batterijen. Dit is gezien en ik werd op staande voet ontslagen. Dit heeft mij zeer veel pijn gedaan omdat ik niet zo ben en ook niet zo opgevoed ben. Ik heb een zeer zware periode gehad om weer op normaal niveau te werken, maar heb wel gewoon gewerkt bij bedrijven die geen referentie onderzoek deden. Het heeft 4 jaar geduurt totdat ik weer op mijn eigen niveau werk had. In deze tijd ben ik ook meer gaan drinken, want mijn zelfrespect was nihil! In 1997 is ons tweede kind geboren. Eigenlijk zou ik de tijd tussen 1995 en 2005 willen vergeten, maar achteraf had ik het ook niet willen missen, want het heeft mij wel gevormd naar een beter persoon. Ik ben dus steeds meer gaan drinken en uiteindelijk zou mijn drinken mijn dood worden. (dit wilde ik ook, maar kon het niet maken tegenover mijn gezin). In 2003 een burnOut gehad en zwaar depressief mede door het vele drinken. In 2005 is het mij uiteidelijk gelukt om het eerste glas te laten staan. Vanaf augustus 2004 ging ik naar de AA meetings en dat sprak mij aan, meer dan wat de deskundigen vertelden, want zij hadden geen ervaring met alcohol verslaving. je moet het zelf meegemaakt hebben om te voelen wat de andere voelt. Ik ben nu bijna 4 jaar droog. Dat is leuk, maar doordat ik en nuchter leven lijdt verander ik qua persoon. Ik weet nu pas wat ik wil en hoe ik wil zijn. In mijn relatie geeft dit vaak spanningen. Logisch van haaruit, want wie ben ik nu? Ik was toen zo en daar ging zij voor en ben nu anders... Vragen als blijft hij zo, is hij verandert, kan ik hem nu wel vertrouwen etc...etc... Dit begrijp ik ook en wij hebben daar veelvuldig over gesproken. Andere kant is dat ik niet meer tegen haar regeldrift kan die zij binnen het huishouden uitdraagt. Zij heeft natuurlijk een tijd lang alles moeten regelen omdat ik niet bereikbaar was door de alcohol. Ik zit nu met vele vragen, want eigenlijk wil ik verder met mijn leven zoals deze nu is, maar om dit te doen zullen wij uit elkaar moeten gaan. Mijn gevoel voor haar is niet meer aanwezig. Alleen als moeder van onze kinderen.
Heeft iemand hier ervaring mee en wil diegene daar met mij over praten? Dit zou voor mij enorm helpen, want ik wil geen fouten maken en mijn kinderen minimaal pijn doen.
Alvast bedankt. Laatstedruppel2005. Je mag mij ook mailen op ericamstelveen@live.nl

Geplaatst

hoi hoi

heb je verhaal gelezen. Ja je veranderd als je nuchter bent ipv beneveld. Nuchtere kant is naar mijn ziens je ware aard de andere onecht. Ik heb geen oplossing voor je probleem.

Je kan mee praten op het dagelijkse draadje en daar je vraag voorleggen nl. niet iedereen leest regelmatig wie is wie of nwe draadje dus dan heb je kans dat je weinig respons krijgt.

Groetjes Antonia

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...