Houtje Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Wat is het koud hè.De kids moeten weg, die ga ik even wegwerken, het heeft hoop ik niet geregend vannacht. Tot zo.O ja, ik laat de eerste staan vandaag. Laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Goedemorgen Houtje: kijk goed uit. En ja ik doe met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Murning!Houtje, ik doe ook mee!Wing, da's goed om te horen!Hier een totaal ander gevoel dan gister.Nu ben ik boos!Maar er ligt wel sneeuw!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Dus ik ga maar ergens sneeuwballen naar god gooien ofzo!Latersssss... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vogel Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Goedemorge allen,Dag 6 gaat in.Gisteravond heerlijk gegeten n.a.v. een recept van Safidepafi. Spinaziepannenkoek met zalm en blauwe kaas. Tijdens het bakken had ik het even moeilijk. (ben nog meer een gewoontedier dan ik dacht). Normaal drink ik een biertje als ik pannenkoeken bak. Nu dus niet, dat was lastig. Mijn vriendin en onze gast zaten aan de wijn. Deed me helemaal niets. Met wijn ging ik altijd de mist in en met bier nooit, want dat dronk ik ook nauwelijks. Achteraf was ik wel een beetje trots dat ik niets gedronken had.Safi, heb je nog meer van die heerlijke recepten?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 januari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Er was ooit een receptendraadje Wing! Kijk ff of je dat nog kan vinden.Ik ga me aankleden en naar Tina toe. Effe een ponnetje brengen, sokken, krukken (die liggen in me auto) heeft ze nog van haar gebroken pootje...Het gaat relatief erg goed met haar. Het is wel een knokker mag ik hier vermelden. Ze doucht zich al zelfstandig, hobbelt over de afdeling, maar we zullen haar hier wel even wat rust inpompen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Houtje: sterkte vandaag. En jij ook voorzichtig he?!Wingchun: je groeit en groeit en je wordt steeds sterker en sterker!Vogel: succes met dag 6. Vandaag telt. De eerste laten staan vandaag, dan komt het helemaal goed.Marjo: hier sneeuwt het, het is donker , nee ik ga geen sneeuwballen gooien, lekker binnen zitten.Waarom ben je boos Marjo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 goedemorgen!!wat is het koud zeg!, ik ben net terug van de HA maar trek weer snel mijn huispakje aan.ik ben vanochtend toch nog naar de HA geweest omdat ik een aantal dingen niet snapte, hoe kan je de uitslag krijgen en wordt er direct een afspraak voor een operatie geregeld?het gegeven overviel mij zo gister dat ik niet helemaal goed heb geluisterd.het is nog helemaal zeker wat het exact is, vrijdag moet ik naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken en de 22e wordt als goed is een biopsie gedaan. pas daarna kunnen ze zeggen wat het is en wat ze gaan doen.ik heb gisteren dus een beetje overdreven, reactie dan want het is nog steeds niet goed!maar goe dik ben blij dat ik het nog even heb nagevraagd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Goeiesmorgens deze morgen, goed nieuws, voor mij dan, hier dooit het en de zon gaat schijnen, wat een verschillen he in zo'n klein landjevandaag weet ik nog niet wat ik ga doen, of ik even naar mijn werk ga of niet. Ik moet niks en mag van alles maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.Houtje, doe je Tina de groeten?! is inderdaad een bikkel en wat leuk dat Soothe gisteren langs geweest is bij haar, we zijn toch een beetje familie van elkaar he!Marjo ik ben ook boos maar zou niet weten waarop, op het leven? dat het is zoals het is? of zoals Xavier Guzman het in zijn show zei: dat verdomde tl licht waarin je als niet meer jezelf verdover moet leven? De vakantiefoto's staan inmiddels op internet en ik kijk er met gemengde gevoelens naar terug. Het was geen vakantie, het was keihard werken!misschien ben ik daar wel boos over, al dat redderen en zorgen dat de ander het weer goed heeft, en ik dan? Lastig!maar vandaag maak ik er weer een tapas-dag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 tja ik weet alleen nog niet wat ik moet voelen of denken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 tja, gewoon de onderzoeken afwachten.of ik zit te wachten op die spanning is een tweede.zo ondertussen de schaatsten aan het passen! als het goed is ben ik straks toch aan de beurt. dochterlief wil toch wel één keer in haar leven schaatsen, ooohhh wat heb ik nu weer gezegd??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Pip en Tas ik doe vandaag mee met het niet kunnen vinden van wat dan ookuiteindelijk komt het wel weer goed maar nu gewoon maar even accepteren dat het is zoals het is, er is nou eenmaal geen keuze wat dat betreft, ja of net doen of het er niet is maar dat was juist wat niet werkte vroeger Tas, schaatsen leidt wel lekker af... ik bedacht me te laat dat ik de mijne op marktplaats had moeten zetten, had ik nog rijk kunnen worden hihinou, eerst maar eens douchen enzo en dan zie ik wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 gewoon niets vinden dan maar het opzoeken van schaatsen heeft ook wel wat hoor, ik kwam nog de eerste friese doorlopertjes tegen van mijn moeder, kan je nagaan minimaal 55 jaar oud.wat dacht je van de noren van mij vader, echte vikings, gekocht van zijn eerste salaris 76,- gulden, de garantiebon zit nog in de doosnahh, zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen om deze nostalgie weg te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Nou. Hij nam de uitdaging aan. Met graagte kan ik wel stellen.Hij had in geen tijden zo gelachen.. Kleine woeste kabouter.Moest mijn aandacht wel een beetje verdelen, want ik had diejaloerse teef bij me. Dus één voor god.. één voor de hond.Toen uitgeravot waren, zei die; Marjo, gooshe frabba. We moeten even praten.En ik luisterde. Hij zei, dat ik elke dag buiten mocht komen spelen. Dat was goed,daar leer ik van. Bovendien had hij ook een verzetje en bleef er jong bij. Het maakteook niet uit hoe laat ik kwam. Hij wacht op me. Daar gingen we later wel aan werken.Het ritme zoals bedoeld, alles op z'n tijd. Maar, en ik dacht al wanneer komt het nou...Er moest ook iets gebeuren. Werk aan de winkel zeg maar. Ik ging een lijst opstellen ende volgorde maakte niet uit. Hij helpt me kiezen, elke dag opnieuw. (hij weet dat ik niet in hem geloof hoor, maar dat was niet belangrijk zei die).Om te beginnen, elke dag aktief aanwezig zijn. Niet vaag ergens rondhangen, maar echtaanwezig. Ok. Dan buitenspelen, en in mezelf kijken. Praten. Ok. Plannen voor de dag.En heel belangrijk. Hier delen. Jullie kregen zijn complimenten en hij was trots op ons hoewe elkaar helpen. Ieder op zijn eigen manier. Niemand uitgezonderd.Elke dag een stapje. De energie goed verdelen en met aandacht één ding tegelijk aanpakken.Toen ik zei niet te weten waar te beginnen.. Antwoorde hij dat ik me geen zorgen moest maken.Hij gaat me helpen. Het belangrijkste was dat ik naar mijn gevoel bleef luisteren. Want daar ligtde waarheid en de kracht, de energie.Duuuuusss... Al met al was het een prettig gesprek op een mooie plek.Eenmaal verder.. hoorde ik gelijk een achterdeurtje piepen. Iemand had het over tandarts.Tandarts??? Oja. Ijzersmid. Maar dat is toch nu nog niet. Afsprakenkaart zoeken. Onvindbaar.Bellen. Bellen! Yep. Vanmiddag 2 uur. Knaag. Dochter vanochtend net in broek, sokken enschoenen gehesen ivm heftige spierpijn. Moet dat schaap op de fiets? Zo dus eerst maar eens logistiek bezig. Eerst koffie.Pip, hoe is ex? heb je hem al kunnen halen???Anjo, ben je bij de huisarts? Wordt het een opname? Koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Tasseke: je hebt heus niet overdreven hoor. Alleen dacht je een beetje te ver door. Blijft toch afwachten en ik denk dat je blij bent als het achter de rug is.Tapas: ik zou lekker binnen blijven. Pippi: je was toch met je ex naar het ziekenhuis? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 hihihi,tja dat kan je zomaar gebeuren "een ongewoon gesprek met God" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Tapas. Wel even naar buiten. Verder niets moeten!Tasseke. Goed dat je terug bent gegaan!Meis, het komt goed. Neem je tijd.En... schaatsen is goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Morgens was half 8 thuis vanmorgen, even geslapen. Nu de beesten voederen en dan echt nog terug het bedje in hoor. Het is hier een beetje wit en zonnig en als ik het goed heb aan het dooien dus niet zo heel koud meer.Het barst van de musjes enzo in mijn tuin, moet wel bekennen dat ik ze iedere dag voer he. Maar mussen schijnen bijzonder te zijn momenteel en wij hebben er echt veel ook zomers onder de pannen.Houtje beterschap voor Tina want ik denk niet dat de kaart er komt. Begrijp dat je niet iedereen je adres wilt geven hoor. Mijn dochter is vandaag op haar nwe fiets naar school, zal mij benieuwen hoe lang hij heel blijft pfffff.Nu nog een bakkie en dan verder slapen want vanacht mag ik weer. Oh en dag 5 gaat in tot nu toe gaat het super dus dat word een voor Antonia. groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Hoe komt het dat mensen terug vallen.terugval of herval door:- middel zelf, de eerste nemen.- omgeving waar je normaal gebruikt triggert.- stress is ook een groot risico.Dus:- De eerste laten staan.- Dus uit de omgeving blijven waar middelen worden gebruikt.- Leren omgaan met stress, ontspanningstechnieken, ontspannende dingen doen.Mijn intuitie klopt wanneer ik me helemaal naar voel wanneer ik naar een feestje zou moeten waar veel wordt gedronken.- Ik laat de eerst staan.- Ik wil het liefst uit die omgeving blijven, maar dat vind ik het moeilijkste punt. Overal is drank tegenwoordig. Het is heel moeilijk om daarvan weg te blijven.Als je aan de heroine zit dan zegt iedereen 'natuurlijk moet je niet meer met die mensen omgaan, logisch dat je dan weer gaat gebruiken.'Ja ik ben ook boos. Boos op het onbegrip en het getrek aan mij. Mee moeten doen.Dus ik doe niet mee, dan ben ik maar niet leuk, dan ben ik maar saai, een spelbreker etc.Ik kies voor mijn leven.- Omgaan met stress gaat me ook al steeds beter af. Dus de omgeving blijft voor mij voorlopig het grootste gevaar.Ik denk dat het goed is om na te gaan waar het gevaar ligt te loeren. Want alleen de eerste laten staan is op langere termijn niet de oplossing..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 ik heb nog een ander dillema!!vertelde laatst dat de ganzen van de buurman waren ontsnapt en bood hij vanochtend aan dat ik in het voorjaar wel een jonkie mag hebben.hij heeft nu twee volwassen ganzen en wil graag zijn best doen om jonkies te krijgenachhhh, ik weet het niet! aan de ene kant tuin is groot genoeg en in tegenstelling tot een hond hoef ik de gans niet uit te laten maar bewaakt wel het terrein, andere kant ik kan al niet eens voor mezelf zorgen en dan moet ik ook nog een cursus gaan doen "hoe houd ik ganzen"kan nog nadenken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Marjo: precies , naar je gevoel blijven luisteren. Ik vergeet dat vaak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Marjo adem in adem uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
antonia Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Vogel goed zo jij mag ook een voor jezelf kopen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Sneeuw, er ligt hier eindelijk sneeuw!!!Glibberend de kinderen naar school gebracht en een paar boodschappen gehaald.Alles ging goed, draadje nog even nagelezen en nog steeds geroerd door jullie steun.Daarna ziekenhuis gebeld voor een afspraak en...ik kan morgen terecht of anders komende maand.Dus maar morgen gezegd, maar ik ben bang, zoooooooooooo bang..Het doet zeer en ik ben ook bang voor de uitslag. Vannacht niet geslapen van de pijn en dat had ik de vorige keer dus niet. nalief gaat morgen mee, gelukkig. bij de mammografie zelf mag hij niet zijn, maar hij is er wel om me te brengen, halen en vooral daarna op te vangen. Ik zit hier echt te huilen van angst...sorry.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 januari 2009 Orleando: oef dat is niet niks. Gelukkig kan je morgen terecht. Toch proberen om je wat te ontspannen. Toch je gedachten even een halt toeroepen. Morgen weet je vast meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden