ed52 Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Hallo, mijn naam is Ed, ik ben 52 jaar oud en woon in Diemen.Ik heb zo'n 30 jaar stevig gedronken, en de laatste jaren was de alcohol me flink de baas. Ik heb black-outs gehad, een delirium en diverse onthoudingsinsults, als ik probeerde te stoppen.Nu ben ik weer gestopt, op 10 mei van dit jaar, en dit keer gaat het beter.Soms heb ik uiteraard nog wel zin om te drinken, maar ik heb het in de hand. Ik zit de laatste tijd te denken om eens een alcoholvrij biertje te nemen, maar ik ben eigenlijk bang dat dat de zucht naar alcohol zal vergroten, zodanig dat ik weer begin.Iemand er ervaring mee?Ed52 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 15 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Hallo Ed,Mijn ervaring met alcoholvrij bier is slecht, de overstap naar een normaal wel goed smakend pilsje is gemakkelijk gemaakt.Verder bevatten veel alcoholvrije bieren nog wel iets van alcohol, vaak tussen de 0,3 en 0,5 vol. procenten.Dit kleine beetje alcohol is bij 10 flesjes toch de hoeveelheid die in een pijpje normaal pils zit van 5 vol. procenten.En je raad het al dat is dan de trigger voor normaal pils.Daarvan is 1 te veel en een emmer te weinig.Romualdus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ed52 Geplaatst 15 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Hoi Romualdus,Bedankt voor je reactie; ik zal voorzichtig zijn.Overigens is er ook echt alcoholvrij bier, 0%, Bitburger.Ed52. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ed52 Geplaatst 15 juni 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 juni 2009 Hoi Adam,Bedankt voor je reactie. Ik neem me voor om inderdaad maar een tijdje te wachten.Gr, Ed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Brol Geplaatst 16 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 16 juni 2009 Het is voor mij nooit een trigger geweest, ik kan me echter niet in jouw situatie verplaatsen en ik weet dus niet hoe voorzichtig je moet zijn. Bitburg AV is ok. Andere lekkere alcoholvrije bieren zijn Clausthaler, Löwenbräu en Erdinger. Je moet wel moeite doen om ze te pakken te krijgen, een goede bierspeciaalzaak heeft het in huis. Moet je wel sterk in je schoenen staan natuurlijk om niet een greep uit het verkeerde schap te doen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leet Geplaatst 18 juni 2009 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2009 Hoi Ed,Mijn vriend (30 jaar lang gezopen) drinkt alleen maar malt of koffie.Af en toe gaat drinkt hij een gewoon biertje als hij in de kroeg zit maar dit komt zelden voor en daarna neemt hij gewoon weer malt.Zonder malt had hij nooit kunnen stoppen zegt hij. En hij heeft het nodig! (zegt ie) voor tussen de oren.Ik ben blij dat het zo "goed" gaat met malt bij hem. (hij is verder zonder enige hulp gestopt na een motorongeluk)Zelf zou ik het niet kunnen denk ik. De overstap naar een gewoon biertje zou voor mij te makkelijk zijn.Veel succes!Groetjes Leet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 10 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2011 Nou ben ik toch heel benieuwd hoe het jullie vergaan is met het malt bier drinken nu een paar jaar later. Zeker omdat ik zelf pas gestopt ben na 35 jaar zwaar drinken en mezelf op de malt heb gezet, hoop dat jullie hier nog aktief zijn en anders dat het goed gaat met jullie. Groeten Diesel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden