Spring naar bijdragen

dinsdag 20 januari


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tapas,
Wat was jij vroeg wakker. Pfff.
Wakschaatsen is een leuk filmpje!
Tja, ik pas niet in een hokje. Ik heb autistische trekjes volgens mijn vriendin (zij werkt als therapeute veel met autisten) en een chaoot ben ik ook. Ik kan prachtige plannen maken en opstellen. Ik ben echter helemaal niet in staat om volgens een plan te werken. Niet dat van een ander en niet dat van mezelf. Ik maak overal stapels van. Als ik de stapels ga ordenen en ik heb daarna iets nodig kan ik het niet terugvinden. In mijn chaotische wanordelijke stapels vind ik alles terug, zonder dat ik daar nu echt inspanning voor hoef te leveren. Heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ik zelf moeite heb om dingen in hokjes te plaatsen.

Water,
Is alweer aan 't werk.

An,
Mijn avonden zijn altijd zo voorbij vooral tussen half elf en half één lijken de uren wel minuten. Hoe dat komt, weet ik niet, maar dat gaat mij hele leven al zo.

BamBam,
:)

Marjo,
Als ik jou zo lees, zoals je stukje over het lopen vanochtend, dan heb ik zoiets van Marjo zou een prachtige columniste zijn. Jij kunt zo mooi beknopt en beeldend schrijven. Ik zie het dan gewoon voor me. Blijf schrijven!

Albertina,
Ik krijg haast zin om ook zo een gecompliceerde breuk op te doen. Maar ja, of mijn huisgenoten mij dan zo in de watten leggen? Ik betwijfel het. En ik vrees dat ik poepiechagrijnig zou zijn. Dus nee, laat maar alles heel blijven. :D

Pippi,
Je bent geen slechte moeder, omdat je af en toe je kinderen achter het behang wilt plakken. Tjee, dan ben ik de slechtste moeder van de hele wereld.

Rudy,
:)

Wingchun,
:)

Orleando,
Goed dat je weer beter bent. Van de griep kun je nog een week of drie slapjes zijn en allerlei pijntjes hebben. Dus doe de komende weken nog wel rustig aan, alleen het hoognodige m.a.w.

Catootje,
Welkom hier. Er is een discussie-onderdeel genaamd Wie is Wie. Daar kun je een eigen nieuwe discussie aanmaken om jezelf voor te stellen.
Stoppen met drinken is de eerste stap. Daarna moet je aan jezelf gaan werken. Dat is hard labeur, maar wel te doen. Misschien is het een idee om je aan te melden bij de gratis internettherapie van alcoholdebaas.nl. Mij hebben ze ontzettend goed geholpen.

Antonia,
Lekker vrij zijn en ja dan kan je hoofd ook vanalles gaan denken. Dus wees vooral heel welkom de rest van de week.

Har,
Ik laat geen ADD onderzoeken. Ik heb aan mijn depressie genoeg.

Ziza,
:)

JanJoris,
Welkom op het forum (of weer welkom). Ik heb gebruik gemaakt van de internettherapie van Tactus (nu Tactive). Face to face behandeling heb ik niet gehad (zou gezien de afstand ook heel moeilijk zijn). Je zou eens aan Kohtje kunnen vragen hoe dat allemaal ging. Hij heeft de face to face twaalf stappen bij de Tactus gedaan. Moet je wel in een pb'tje doen, want Kohtje leest niet meer elke dag of zelfs week mee.

Spud,
Psychiater en psycholoog worden wel afgekort tot psych, maar PsyQ is een organisatie.

Woman,
:)

Safi,
:)

Trees,
:)

An,
:)

Zo, mensen, ik heb alles gelezen. Nu eerst een bakkie koffie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier schijnt de zon. Ik stuur een beetje naar jullie allemaal.
:rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JJ, ik slaap zonder drank 6 nachten prima, nacht zeven doe ik hazeslaapjes. (de verdeling kan ook 5/1 of 8/1 zijn).
En als je nu slaapt, nuchter, dan SLAAP je ook! Met alcohol ben je meer in een coma dan dat je uitrust!
En als je niet direct slaapt, ach, beetje lezen, muziek luisteren, maar je vooral niet gaan ergeren!
Heus, in de praktijk vallen al die "onoverkomelijke" bezwaren, als die beren die jij nu waarschijnlijk op je weg ziet, reuze mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JanJoris,
Dat slechte slapen na het stoppen met drinken hoort er gewoon bij. Het is iets wat je het beste maar kunt accepteren, want als je je daaraan gaat ergeren, wordt het moeilijk. Je mag niet vergeten dat de alcohol ook je waak-slaap-ritme in de war heeft gestuurd. Vandaar dat je ook nog lang vermoeid kunt zijn. Het is gewoon iets waar je doorheen moet. Het wordt vanzelf beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JanJoris: inslapers, doorslapers, oftewel een slaappil. Ga eens langs bij je huisarts.

Jemig wat ben ik woedend zeg. Wat een mentaliteit op die scholen tegenwoordig zeg.
Kunnen ze zeggen 'die jeugd van tegenwoordig' WAT is er met de volwassenen van tegenwoordig.
Autoritaire wezens hier op school die er schijnbaar lol in hebben om voor elke verkeerde scheet een berg strafwerk te geven. Ik weet onderhand niet meer waar ik terecht kan.
En het gaat echt om helemaal niks. Sop de kool niet waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

JanJoris: inslapers, doorslapers, oftewel een slaappil. Ga eens langs bij je huisarts.





daar ben ik geweest omdat ik een verwijsbrief nodig heb voor TACTUS maar ik wil daar eigelijk helemaal niet aan beginnen want dan vervang ik het 1 voor het ander en met mijn verleden is dat niet erg handig denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo ik kook vandaag niet.
Ik ben alleen, kliekendag.
Vanavond naar een sterviering van een AAvriendin.
Ik geloof 20jaar nuchter, ben de tel kwijt.
Dus gebak naar Belgisch gebruik.
Help, ik kan niet weigeren.
Hoe kom ik de winter door.
Stampot spekjes, buikspek, erwtensoep en rookworst.
Maar met de zomer in het vizier en andere eetgewoonten
maak ik me niet al te veel zorgen.
Vanmorgen liep ik buiten in de zon en dacht verrek ik ruik de lente.
Schaatsen in het vet, fiets maar vast uit het vet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Jan Joris.
Welkom Catootje.
De eerste stap jezelf beter te leren kennen is gemaakt.
De kracht van het forum zit in het delen van onze ervaringen
We zijn elkaars spiegeltje.
Pik eruit wat je kunt gebruiken en leg de rest naast je neer voor later.
Het is altijd goed nooit verkeerd.

En goed is waar je je lekker bij voelt.
simpel, Wing bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoidieboi,

ik ben er weer!

mijn excuses voor gisteravond! ik ben in een gat gevallen en ik ben erin getuind. eerlijk gezegd heb ik er ook niet veel spijt van omdat ik me eigenlijk goed voelde.
alleen als de fles leeg is en jezelf nog zit te stuiteren op de bank dan kan je kiezen...........
ga ik eruit voor nog een fles of nadenken en naar bed....

ik ben naar bed gegaan en heb alles over me heen laten komen.
op zich geen probleem met een borrel maar wel de manier waarop.
ik ben zoo bang dat ik me heb laten leiden en daar ben ik kwaad en teleurgesteld over het was niet voor de gezelligheid.

maar goed, met een gigabrak gevoel ben ik toch naar de laatste therapieochtend geweest en hebben we het uren over mij gehad.
ik voel me leeg, stom en voornamelijk heb ik hoofdpijn (dat is de straf) maar ga gewoon maar weer door.
hoe ik alles ook draai en keer, afweeg, nog eens doorneem, extra nadenken etc etc het gaat niet weg!!
kortom, heb ik nu een kleine kater te verwerken en ik ga positief op naar de operatie, ik maar ik schijt inderdaad zeven kleuren stront!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Hier jozias weer eens een keer!

Ik ga toch weer vaker komen, ik heb het best moeilijk eerlijk gezegd, ben aan het rommelen geslagen met de refusal, doe dat nooit dus en heb nu"uitglijder" na uitglijder....of misschien heet het wel terugval!?
Iniedergeval "vergat"ik steeds de refusal om het weer eens een keertje te doen, een keertje werd steeds drie of vier dagen en dan weer aan de refusal.....hoe fout kan je bezig zijn!?
Nooit gedacht dat het wel of niet nemen van die pil net zoiets zou kunnen worden als het wel of niet nemen van een wijntje!!!

Ben het nu echt weer meer dan zat, morgen weer aan de refusal, ik ga ook mijn datum maar weer aanpassen....

Nou ja nooit te laat om opnieuw te beginnen toch!?

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rudy!
Nog bedankt voor je felicitatie! Al meer dan een jaar droog, en nog geen seconde spijt van gehad! :)

JanJoris: het slechte slapen duurde bij mij maar een dag of 5. Daarna was het ergste voorbij. Nu slaap ik bijna altijd goed. De enige keren dat ik slecht slaap is omdat ik me op lig te vreten in iets, wat achteraf bekeken meestal niet eens de moeite waard bleek te zijn. :wacko: Succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He lieve mensen, mn eerste nuchtere dag sinds een jaar en ik voel me super. Het scheelt zo veel te weten dat ik hier kan praten als ik dat zou willen. En dat ik niet de enige ben.
Ik heb een dreumesje rond lopen dus kan ik maar af en toe even checken en niet iedereen persoonlijk benaderen maar dat komt nog wel.
In iedergeval iedereen al bedankt voor het aanoedigen, doet heel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

janjoris en catootje,

welkom hier!!!

lekker nieuw en onwennig, raak niet van de wijs omdat wij elkaar allemaal al een tijdje kennen.
sommige zijn snel weg en anderen blijven hier lang hangen.
kortom de een is al lang gestopt met drinken en de ander worsteld nog en heeft uitglijders. het feit dat we wat langer hier zijn is omdat we daardoor weer de nieuwkomers kunnen helpen.

dus.....
blijf en schrijf..... dan leer je ons vanzelf kennen! maar het belangrijkste is dat je jezelf leert kennen!!

knuf van mij en veel sterkte de komende tijd en blijf vooral ons vervelen met de humor, stompzinnige verhalen, domme vragen, nog dommere antwoorden en niet te vergeten je gevoelens!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...