Spring naar bijdragen

dinsdag 20 januari


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

He Orleando, bedankt voor het reageren voel me al een stuk beter. Denk dat ik hier wel op m,n plek ben.
Ik ben 33 en moeder van een dochter van vijf en een zoontje van een jaar.
Ik ga het eens proberen, helemaal drank vrij. Want ik hou het wel een tijdje vol, 1 a2 glaasjes maar het word altijd weer na een tijdje een fles en dan weer elke dag een fles.
Als ik zucht krijg (meestal rond uur) meld ik me.

Ontzettend bedankt, alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan "gelukkig" geen advies geven over de vandaag genoemde
aandoening.
Daar prijs ik me dan maar weer erg gelukkig mee, het lijkt me ook lastig
om continu van de éne hulpverlening naar de andere heen en weer te moeten
gaan.
Als ik dat zo lees prijs ik me toch gelukkig dat ik het bij alleen een depressie
kan houden, overigens is deze best te hanteren momenteel.
De verhoogde medicatie doet zijn werk en ondanks het ongeval ben
ik niet erg depressief.
Dus ik ben best wel een beetje blij met mezelf.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Vanochtend weer flink gewerkt en aansluitend boodschapjes gedaan. De glazenwasser is ook weer langs geweest, dus we kunnen weer naar buiten kijken. Straks ga ik nog een boodschapje doen, maar nu eerst de lunch en dan koffie en mij beraden op wat ik vanmiddag zoal zal uitspoken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahahaha hij is echt leuk Tapas ik lig helemaal blauw van het lachen !!!!!!!!!!!!!!!

quote:


Originally posted by:
tapas

Water, sta jij elke dag zo vroeg op? ik hoef meestal pas om half 10 te beginnen (wat een luxe eigenlijk) en de wekker gaat dan kwart voor 8... en dat vind ik vroeg !!


Nou ja, hond en kat zijn lekker buiten geweest, ik ook trouwens
;)



de paniekgevoelens beginnen weer wat af te zakken dus ik duik zo weer terug mijn bed in, nog even een glaasje warme melk




kwam al surfend dit filmpje tegen, en moest er erg om lachen



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catootje, welkom.
Gewoon lekker meekletsen en vertellen wat je kwijt wil.
Er is altijd wel iemand on line !!

Zo heerlijk geslapen zeg, de hijpalers waren weer lief voor me vandaag, dus kon ik lekker doorslapen. Daar wordt een mens erg blij van.
Ben nog steeds in de wolken van het buikdansfeest en de doggiedance van gister en realiseer me maar al te goed dat dat alleen maar heeft kunnen gebeuren doordat ik de eerste laat staan.
Vaak had ik op maandag toch een fikse kater en ga dan maar eens met je hond dansen. Die neemt me dan echt niet serieus !! En nu was ik rustig en helder en had alles onder controle, dus ook mn hondje. Die zijn er fijngevoelig voor !!!!
Goed nieuws dus vanuit hier, dus ik spring huphuphup onder de douche en ga een potje voetballen met Zowie da dog...
doeg !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi janjoris

Ik heb de internettherapie gevolgd bij tactus en nog vele anderen op het forum.
Mijn mening is dat ze heel professioneel zijn en je tijdens de therapie erg in je eigenwaarde laten.
Ze gaan er samen met je achter komen, waarom je drinkt en daardoor kom je er zelf ook beter achter wat voor invloed drank op je heeft.
Dus niet zozeer wat voor problemen er persee in het verleden spelen, maar wel wat dit verleden voor invloed heeft op situaties in het heden. Waarom sommige situaties er voor zorgen dat je gaat drinken.
Dan gaan ze samen met je zoeken naar oplossingen hoe je dat trek moment kan doorstaan zonder te drinken.
En dus leer je gevoelens en emoties te herkennen die met trek te maken hebben, zodat je vroegtijdig aktie kan ondernemen. Bv gaan wandelen, douchen, ontspanningsoefeningen doen, sporten etc.
En ze reiken je zo handvatten aan om te kunnen stoppen met drinken of te minderen.

Ik heb erg veel geleerd van tactus en wens je veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catootje welkom.

Ik kom ook uit een house, drugs, travellers, woonwagenkampen verleden en vind het ook moeilijk
om onder 'gewone' mensen te zijn.
Maar ik heb wel gemerkt dat de drugs laten staan en de drank te minderen mij weer meer terug heeft gebracht in de normale maatschappij.
Ik heb mijn hele vroegere leven de rug toegekeerd omdat het teveel in het 'negatieve/zelfdestructieve' zit.
En probeer me nu via vrijwilligerswerk weer wat thuis te voelen tussen positieve mensen.

Toen ik nog helemaal in het party wereldje zat, dacht ik dat daar de positiviteit zat, maar had ik niet door dat ik die in mezelf vernielde door alle drugs en alcohol.
Ik vond het in het begin ook erg moeilijk want ik voelde me ook zo 'vreemde eend'.
Nu ben ik zover dat ik me zo voel in de party wereld en dat bevalt me wel.
Vergeet niet dat onder die 'gewone' mensen' nog veel meer personen zitten die waarschijnlijk met dezelfde gevoelens kampen als jij.
Ga dingen doen die je leuk vind en zorg dat je positive mensen om je heen hebt.
En ik kan je de internettherapie van tactus erg aanraden.
Ze kunnen je zeker helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JanJoris,
ook ik heb de internetbehandeling van Tactus (nu Tactive) gedaan, en het heeft mij heel veel inzicht gegeven in waarom ik drink, en hoe ik kan proberen "triggers" om te gaan drinken te vermijden, of mee om te gaan! Zeker aan te raden dus! Succes!

En ook Catootje welkom! Wij hebben hier allen één ding gemeen: ons gevecht tegen de alcohol. Gelukkig kunnen we elkaar hier goed helpen ermee om te gaan, er is altijd wel steun van iemand, en ook de "koetjes en de kalfjes" waar best wel vaak over gesproken wordt, helpen je je gedachten te verzetten, en je weet dat je niet met een willekeurige buurvrouw kletst, maar met een mede-alcoholist (in mijn geval dan, en meerdere), waardoor je toch een andere gespreksondertoon kan hebben.
Het staat er een beetje warrig, maar hopelijk begrijp je me.
Jij ook succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, vertel maar wat je wilt vertellen, mag ook per PB. Je weet dat wij beiden alleenstaande moeders zijn, en ik heb ook vaak genoeg gedacht dat ik bij tijd en wijle geen goede moeder was. Maar weet je, soms gaan dingen zoals ze gaan, en dan doe je wat je kan, en wat je niet kan, moet je accepteren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Pippi zoiets als 'ooit een normaal mens ontmoet ...... en beviel het? ...........

Zo ik ben weer thuis en gelijk die school van puberjoch weer aan de telefoon. Wat ie nu weer heeft uitgevreten. Ik heb geen zin meer in die man. Geef dat kind gewoon straf waarom krijg ik straf??
Idiote wereld hoor.

Welkom JJ en Cato: .:present:

Ja met drank creeer je vanzelf je eigen wereldje. Jij en de drank, de drank en jij. Drank is als een jaloerse vriend die echt niks of niemand in de buurt wilt. Dus afscheid nemen van die zooi, ben je van alles af.

Ik drink niet vandaag. Ben boos en neidig en weet ik veel wat nog meer, maar ik drink niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb weer gelachen om dat filmpje, vanmorgen hielp het me om weer te gaan slapen (okee, samen met de pammetjes) en nu na het hardlopen krijg ik er buikpijn van van het lachen.

Hoe kom ik er bij dat ik misschien ADD zou hebben? ik ken de term al heel lang en heb het nooit op toepassing op mezelf gevonden, want dat zijn hele drukke mensen en als ik samen met een ADHDer ben word ik daar helemaal gek van en ben ik dolblij dat ik zo niet ben. Voor de vakantie het zoveelste gesprek op mijn werk (iedere 3 maanden evaluatie) en elke keer is het thema, chaos en orde in de chaos scheppen, overzicht houden, niet eigenwijs aan de slag maar eerst een plan maken.. dus eigen schuld dat ik die chaos schep want ik maak geen plan (niet dat ik dat niet wil, ik zou het wel willen maar weet vaak niet hoe ik een plan moet aanpakken en beginnen en als er druk achter staat dan begin ik maar gewoon want het moet toch af) Tja dat hoort bij mij, we verzinnen er van alles voor en dan gaat het een tijd goed vooral als het vrij rustig is op het werk en ik alle tijd heb, maar zodra het druk word dan doe ik weer voor ik denk... nooit verder over nagedacht. Zo ben ik nou eenmaal.

Met oud en nieuw was ik dus weg met oa een ADHDer, de eerste dag waren we samen en dat was drama, we versterkten elkaars chaos en gekscherend zei ik nog, goh, ik lijk ook wel een ADHDer, maarja zij is ontzettend druk en dat ben ik niet in die zin. We waren er al snel achter de we elkaar alleen maar drukker maakten. Nouja, ik zat ook niet goed in mijn vel dus raar was dat ook niet.

gesprek met mijn trajectbegeleidster, afgelopen jaar doorgesproken, gevoel wat er nu is en als thema voor het komend jaar Focussen, en nagedacht wat we daarmee kunnen, zijn er therapieën of andere dingen waar je dat kan leren? we kwamen op mindfullnes.. maar toen ik er over op internet las dacht ik, nee dat gaat me niet lukken, vanuit ontspanning leren focussen? ontspannen is al een hele klus en focussen nog meer.. dus toen ben ik verder gaan zoeken op internet op focussen.. en zo kwam ik bij ADD sites uit.... en leken er dingen op hun plek te vallen, herkenning! dingen van vroeger, altijd maar onderpresteren, lange onderwijsweg, havo, mavo, havo, hbo, de paniek bij opdrachten, het niet overzien, de brij in mijn hoofd.

misschien hoort het ook gewoon bij mij en moet ik er weer mee leren leven, maar nu zonder drank, maar misschien is het wel ADD en kan ik meer rust en overzicht krijgen door medicatie. De moeite waard dus om te onderzoeken! Aan de ene kant de hoop en aan de andere kant rekening houdend met de teleurstelling als het niet zo is, maar dan nog moet er iets gebeuren want ik voel me de laatste tijd gewoon een beetje uitgestreden en daardoor depressief.

Maar vandaag is een vrije dag!! en al heb ik de helft er van verslapen, de zon schijnt en ik voel me redelijk rustig
Ik ga vanavond bij mijn ouders langs om te eten en om dingen over vroeger te vragen. hoe ik als kind was, zodat ik dat ook mee kan nemen bij de telefonische intake morgen en de huisarts.

en nu maar eens douchen!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, hoor ik daar een boze ondertoon?
jij een slechte moeder, hou toch op, mijn moeder was pas een slechte moeder!!!!
Wat zit je dwars?

Van het weekend voelde je je zo goed en nu ben je zo boos, wat is er gebeurt wat je zo boos maakt?
wel een raar verhaal van de levensbeschouwingsjuf van kleine Pip. Als het echt zo is dat juf omdat Pipje haar niet wil helpen opeens lage cijfers gaat geven dan zou ik toch maar even een hartig woordje met haar gaan praten en even pootje haken ofzo. een 3.6 op de lagere school? dat kan toch niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...