Spring naar bijdragen

dinsdag 20 januari


tapas

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 253
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Weet ik Ziza, heb reeds contact met hun gehad maart vorig jaar en de vragenlijst ingevuld. Werd toen voor behandeling afgewezen omdat ik nog maar net droog stond en hun de nadruk qua behandeling op alcoholpreventie (therapie bij Novadic) als eerste stap zagen. Nu wil ik graag doorverwezen worden door mijn huisarts omdat ik zowel voor mijn alcoholproblematiek als (vermoedelijk) ADD behandeld wil worden. Net een gesprek met Novadic daarover gehad. Ze vonden het een goed idee om deze 2 "afwijkingen" afzonderlijk te laten onderzoeken/behandelen. Hun verwijzen niet door, een huisarts kan dat wel doen.
Mijn huisarts is er vandaag niet, dus de vraag is eigenlijk of deelnemers aan dat onderzoek bij PsyQ géén problemen hebben ondervonden bij het vermelden van hun alcoholprobleem; ik dus in eerste instantie wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke dan. Ik weet niks van forums. En jullie lijken elkaar al allemaal zo goed te kennen.
De reden dat ik me hier meld is, dat ik een plek zoek waar ik m,n hersespinsels kwijt kan.
Vroeger een zwaar party leven geleid met heel veel drank maar sinds een paar jaar nette huisvrouw met twee kindjes.
En dat botst !!! Ik heb geleerd me aan te passen en sociaal te doen maar dat meisje die jaren lang bang voor alles was en zich terug trok met een fles wijn zit ook nog in mij en die komt nu langzaam weer terug maar dat wil ik niet.
Ik weet niet goed hoe ik deze personen moet verbinden.
Ik klets met de buren, de moeders op school, mn schoonfamilie over ditjes en datjes maar zeg vaak hele dommen dingen om dat het niet echt ik is maar ik die sociaal doet. Snappen jullie het nog een beetje.
Die mensen weten niet dat ik het leven heel erg ingewikkeld vind en het liefst alleen ben met een fles wijn. Waardoor ik nog meer zin krijg in een fles wijn. Begrijpt iemand dit ? En hoe doen jullie dit ?
Hoe kan ik nou echt mezelf zijn als mensen deze duistere kant van mij helemaal niet kennen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, kan nog maanden duren voordat ik contact met een psych. bij Novadic kan krijgen. Eerst willen hun de resultaten van de therapieën afwachten.....ik wil beide zaken tegelijk aanpakken omdat AD(H)D allang speelde (als kind) voordat ik met alcohol in aanraking kwam. Als kind was ik behoorlijk hyperactief, nu soms ook nog wel...vandaar dat ik de H er maar even tussen geplaatst heb.

Aanvulling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Wing, ik snap het. Natuurlijk is het belangrijk dat je een tijdje abstinent bent voordat je behandeld kunt worden. Ik wil gewoon voorkomen dat ik wéér wordt afgewezen bij PsyQ vanwege de alcoholproblematiek. Wil het uiteindelijk wel vermelden maar niet als hoofdzaak van afwijkend gedrag zien; is het naar mijn mening ook niet....alcoholgebruik is het vervolg op de oorzaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, gisteren nog. En weer een beetje stiekum wat ik helemaal erg vind. Mijn man had niks in de gaten was laat thuis en ik was bij mijn dochter in bed gekropen. Zo erg. Als ik dit zo neer schrjjf vind ik mezelf zo triest.
De buurvrouw kwam ook nog buurten en ik weet niet of ze iets doorhad.
Ik wil dit niet meer !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfffff...ik ga maar eens even het draadje lezen. Ik meen dat Tapas of Corinne ook dat vermoeden van ADD willen laten onderzoeken. Kunnen jullie mij vertellen hoe je dat wil doen?
Ondertussen ga ik eens uitzoeken of het vergoed wordt door de zorgverzekering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Catootje, je hebt hetzelfde icoontje als ik.
Ik snap je wel een beetje, denk ik. Ben zelf moeder van 3 kleintjes en veel genoten van het leven (maar dan zonder drank) en ineens werd het me te veel. Dat stiekeme ken ik ook.
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe oud je kinderen zijn. Je kunt hier wel degelijk je verhaal kwijt; schrijf het van je af!! Ook je trekmomenten ( hier noemen we ze gremlins) kun je veel te vaak tegen het lijf lopen en als je het dan moeilijk hebt, kom je hier. Echt, het werkt! Zo vaak $%$% momenten gehad en dan geeft het achteraf echt een goed gevoel, dat je niet gedronken hebt, maar het van je af hebt kunnen schrijven en niet hebt weggedronken.
Doe met ons mee en laat de eerste staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
wingchun

Har, ik begrijp en ervaar dat alcohol als zelfmedicatie kan dienen bij ADD.


Ik denk dat PsyQ geen hulp kan bieden bij acute alcoholproblematiek.


Jij staat toch alweer enige tijd droog?

Ja, daarom juist wil ik een kans krijgen bij PsyQ. Heb verdorie al 7 jaar helemaal droog gestaan en vier jaar matig kunnen drinken. Ze moeten dat in hun beoordeling (kip of het ei) meerekenen vind ik.
Enfin, heb het er morgen met mijn huisarts wel over. Je wordt zo snel als een fles gezien als alcoholist (zoals tasseke al eens treffend omschreef) wil ook niet ontkennen dat ik een alkie ben; maar de diverse problematiek van elkaar weten te scheiden. Dat ligt nogal moeilijk, snel wordt je afwijkend gedrag voornamelijk aan je alcoholprobleem opgehangen. De ene arts kijkt daar anders naar dan de andere.
Mijn nieuwe arts heeft ook de neiging om het af te schuiven naar Novadic, Novadic schuift het wat PsyQ betreft weer af op mijn arts :huh:
Heb aan mijn casemanager gevraagd of ze mijn arts hierover in wil lichten, dat Novadic geen bezwaar heeft. Hopelijk komt het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Notabene was het in februari zo dat een SPV'er van Novadic juist PsyQ als de eerste stap aanraadde. Vandaar dat ik dat toen gedaan heb.
Ik schrijf dit allemaal op zodat jullie ook weten dat je dus tussen de wal en het schip kunt vallen bij PsyQ.
Wees voorzichtig bij het vermelden van je alcoholhistorie is de boodschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ben nog niet helemaal bijgelezen, maar wat je net schrijft, treft me. Ook ik word op alles wat ik doe of zeg afgerekend op m'n aloholverslaving...ben krap aan 3 jaar verslaafd en dan met tussenpozen 3 a 4 maanden er weer af...maar nee, dat telt niet mee bij de heren en dames die ervoor hebben doorgeleerd...Word ik boos (en dat gebeurd zelden), omdat ik het ergens niet mee eens ben, dan is het gelijk junkiegedrag...
Dus wat doe ik? Hou me stil en waai weer met de wind mee..
Oh ja, moet straks naar mijn verwijzer. op zich geen probleem, maar keken mijn man en ik niet naar het programma Äfkicken"van BNN en kende ze dat niet? En hoorde ik niet haar stem vorige week zondag (voor een vervolgtraject voor Jet voor degenen die ook keken) door de telefoon, toe ze met Edy sprak.

Nou ja, laat ook maar. Ben altijd in een pesthumeur als ik erheen moet. Ik moet eerlijk en open zijn..mag ik dat ook van de hulpverlening verwachten?

Sorry, ik draaf weer door...
Ga de was en strijk doen, daarna naar mijn hulpverleenster dus en wellicht tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiesmorgens, ik ben weer wakker, heerlijk geslapen, blij dat ik terug mijn bed in gedoken ben.
hardloopkleren aan
Har, ik heb gisteren de Brijder gebeld (verslavingszorg) met de vraag of ik getest kan worden op ADD, ze hebben (nog) niet teruggebeld.
Vandaag ga ik PsyQ bellen omdat ik langzaamaan door krijg dat die er misschien wel meer ervaring ermee hebben.
Meestal meld ik mezelf aan en haal ik daarna pas een verwijsbrief bij de huisarts (hoezo eigenwijs)
Ik bepaal en niet de huisarts is altijd mijn credo, en de huisarts heeft gelukkig een rotsvast vertrouwen in mij.

Ik laat je weten hoe het traject gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de vorige keer mezelf aangemeld, wil dat nu toch via mijn huisarts doen omdat onvermijdelijk de alcoholproblematiek ter sprake komt. Ik zou graag willen dat zij mij daarin ondersteund om reden dat ik jaren abstinent ben geweest....zal dus eerst haar moeten zien te overtuigen. Vandaar.
Maar ik ga nu douchen en wat eten. Ga om 13.00 als gastheer bij db aan de slag.
Bedankt Wing voor je reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net psyQ gebeld, heel apart, je krijgt iemand aan de telefoon die van alles vraagt (persoonlijke gegevens) of de post doorgestuurd mag worden enz (alsof je met een heel geheime organisatie contact hebt ;))
Morgenochtend om kwart voor 9 wordt ik teruggebeld door een psycholoog voor een eerste intake.
Hoezo is de zorg verzakelijkt?! Ach, eigenlijk vind ik het niet eens vervelend, dan komen ze tenminste ook hun afspraken na!

Har, ik heb een artikel hier over verslavingen en AD(H)D diagnoses, als je mij je emailadres pb't kan ik het naar je toesturen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik heb de stap genomen, ik heb me aangemeld bij: TACTUS verslavingszorg. Meermalen heb ik al getracht om zelf ADB te worden en meermalen is me dat gelukt! Maar steeds is er die terugval, de nene keer een feestje, de volgende keer een congres. En na 1 keer komt er weer een keer, het is de hang naar de roes.

Afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest, die heeft me de verwijsbrief gegeven die ik nodig heb en donderdag naar de eerste intake bij TACTUS.

btw: kent iemand TACTUS?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...