Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ja, ik rook er nog maar eens eentjeDan zoek ik de dons maar eens op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ik heb ook wel eens bij mijn zus 'geschuild' toen het slecht met me ging.Ben haar er eeuwig dankbaar voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ja. Rust Reinheid Regelmaat Wing!Goed dat je ff bij zus terecht kan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Heb de film maar afgezet, iets te heftig dit keer. Next time better time. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Weltruste dan allebei!Droom maar wat je dromen wilt!Schaapjes, vakantie in een warm oord, de overheerlijkste gerechten eten waar je niet dik van wordt, honden die perfect luisteren (heb ik zin in..)Kies maar wat uit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Woman, wat jammer voor je!Maar wel goeie keuze dat je 'm afgezet hebt als je merkt dat het te heftig is voor je!Je hebt erg goed naar jezelf geluisterd!! Helemaal geweldig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ach, ik rook nog wat.Morgen wil ik uitslapen.En ik stel het naar buiten gaan met de hond nog ff uit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Haha ja nu je het zegt, heeft weer te maken met je eigen grenzen stellen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ja Woman, heel belangrijk bij mensen die (hoog)gevoelig zijn!We hoeven de narigheid van tv niet bij ons binnen te laten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ja ouderwets vermaak, Wing!Dat doet een mens goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ik ga maar eens even douchen..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Ik verveel me een beetje vanavond, vroegah was ik al drie keer naar de kroeg gegaan, nu zit ik de avond uit want ik heb zin in een fitte zatredag morgen. Dan maar geen prettige vrijdagavond, morgen een nieuwe kans, en dan wil ik lekker fit zijn. Naar de kroeg is twee of zelfs drie dagen brak, ik moet er niet meer aan denken. Andere invulling komt vanzelf wel, geduld dus, ik ben al aan het zoeken voor dans en expressie dingen maar die zijn allemaal doordeweeks.Komt goed, ik geef het tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Zo werkt het het beste Woman!First things first! Komt vanzelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Owja das waar ook, ik had een poosje geleden een mooie legpuzzel gekocht, misschien dat ik me straks nog even daaraan ga wagen. Wie weet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Klinkt gezellig Wing!Wat voor spelletje deden jullie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 haha, ik zit hier het hond uitlaten ook uit te stellen, maar eigenlijk maakt dat weinig uit natuurlijk, hoe langer ik wacht hoe later ik naar bed ga hoe meer ik uit moet slapen. En voor je het weet is het 2 of 3 uur.. dus ik ga NU met de hond uit!! dan dwing ik mezelf ook om zo te gaan slapen!!eerst even mijn elektrische deken aanzetten!! pillen nemen en dan gaan we brrrrrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Brrr Tapas! Knap hoor.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 30 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 30 januari 2009 Haha! Een spel op de computer..Zat aan monopoly te denken Nou ja, zal ook wel gezellig zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 trusten en aan zij die nog hun hond moeten uitlatenbrrrrrrrrr, het is echt koud zeg!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Dan ga ik maar snel een kort rondje doen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 nou, ik ben inmiddels opgewarmd geloof ik dus ik ga slapen!anders heb ik morgen weer spijt!! omdat ik er te laat ingegaan ben!Weltrusten!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Vreselijk koud zeg!Nog een beetje warm worden en danMet het nieuwe hoofd op het kussen dromen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 quote: Originally posted by: RosanGelukkig is ie uitgevonden.....de kater......die je onherroepelijk straft.........ik hem hem weer ontvangen en schaam me diep. Geen vrolijk begin van de dag, wel realiteit. Hopelijk zijn jullie wijzer vandaag, vast en zeker....... Rosan,Dit bericht van je heeft me zowat de hele dag achtervolgt. De gedachtengang doet mij zo echt veel aan zelfbestraffing denken. De kater die je onherroepelijk straft.Ik heb eigenlijk nooit een kater gehad, omdat ik veel water dronk bij het zuipen. Alcohol werkt vochtonttrekkend en dat is de oorzaak van de kater: gebrek aan vocht in de hersenen. Een kater is dan ook alleen op te lossen in water, het asperientje of paracetamolletje erbij halen niet zoveel uit.Maar het gaat me niet zo zeer om de kater die je had, maar ik proef eigenlijk enthousiasme in je schrijven. Zo blij met die kater. Je straf zit erop dus je kunt weer met een schone lei verder. Verder wat?Ik ben trouwens niet gestopt met drinken vanwege mijn kinderen of man, maar puur en alleen voor mezelf. Als het vanwege mijn kinderen en man was geweest, had ik eerder moeten aangeven dat ik de combi perfecte moeder, perfecte echtgenote, perfecte zelfstudente en perfecte secretaresse niet aankon en was ik niet gaan drinken om op die manier 'rust en ontspanning' te vinden terwijl ik maar doordraafde. 't Is natuurlijk wel leuk meegenomen dat mijn kinderen en man en de rest van mijn omgeving ook profiteren van mijn nuchterheid. Maar vooral profiteren ze van het feit dat ik nu mijn grenzen aangeef (gaat nog moeizaam) en mijn wensen kenbaar maak (gaat nog moeizamer) naar hen toe, maar ook naar mijzelf toe. En ook ik profiteer daar veel van. Ik leer nu dat ik goed ben zoals ik ben.Adam,Ik hou heel veel van mijn kinderen en heb er zowat alles voor over, maar ik moet zeggen dat ik zonder kinderen misschien wel meer tevreden was geweest met mezelf. Mijn man wilde dolgraag een kind. Voor mij hoefde het niet zo. Ik heb er lang over nagedacht of ik het wel aan zou kunnen om moeder te zijn. Toen ik besloot dat ik het wel zou kunnen, heb ik gezegd: twee kinderen. Maar dat mijn leven 'mislukt is', ligt niet in het moederschap, maar wel in het feit dat ik zo overtuigd was van de maakbaarheid van mijn leven. Ik had het helemaal uitgestippeldSafi,Ik kan me jou niet voorstellen als een buikdanseres. Wel als een slangenvrouw.Albert, Knap zoals je dat reeds geschonken glas hebt afgewimpeld!Van de verslavingsarts moest ik tot een jaar na het laatste glas thiamine slikken 50mg per dag. Thiamine is vitamine B1. Een potje multivitamine is dus niet genoeg voor de alcoholist, want al zit daar 100% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid in, de alcoholist heeft minstens 50 x zoveel nodig om te kunnen herstellen. En dat gaat met name om het herstel van hersenfuncties en lever.Water,Bij mij was het ook het besef dat de alcohol de regie over mijn leven had overgenomen wat mij ertoe bracht om ermee te kappen. Marjo,Op oorlogspad? Je hebt dat deel van je leven achter je. Je hoeft daar niet meer tegen te vechten. Nu kun je eindelijk aan de toekomst gaan werken. Nee, een scheiding is niet leuk en kost hoe dan ook geld. Maar ik dacht toch te begrijpen dat jij en Klaas er geen ruzie- of vechtscheiding van gaan maken. Dan zijn de kosten nog wel te overzien. En btw ik was een hard werkende, wel liefde schenkende, maar te weinig aandacht schenkende alcoholist. Alcoholist maakt niet per definitie slecht.Het leven verwacht niets van jou. Laat los die drang om je leven uit te stippelen alsof je de tafel dekt voor een feest. Het loopt toch altijd anders dan je gepland hebt. Je ontkomt natuurlijk niet aan het plannen van e.e.a., maar probeer zoveel mogelijk bij de dag te leven, net zoals met niet drinken. Het leven dag per dag leven en het over je heen laten komen. Sinds ik dat ben gaan doen een week of 6 geleden, voel ik mezelf echt steeds beter in mijn vel zitten.Wingchun,Joske,Je hebt gelijk. Een terugval kan zijn nut hebben, als je er maar van leert om een nieuwe te voorkomen.An,Mijn moeder en grootmoeder hebben ook steeds hard geroepen dat mijn vader en grootvader en zij zelf zo hard gewerkt hebben om ons een goede start in het leven te geven. Dat is ook zo, we zijn goed gevoed, verzorgd en hebben we overwegend naar eigen dunken onze school mogen kiezen (helaas hebben ze daarbij wel altijd de schooladviezen zonder meer geslikt). We hadden mogen doorstuderen. Alleen hebben ze mij een gevoel gegeven dat ik een enorme schuld tegenover hen had door hun gehamer op hoe veel ze wel voor ons overhadden. Nu, eindelijk door al dat getherapie, ben ik erachter dat ook zij steeds uit waren op erkenning en waardering. Gebrek aan onvoorwaardelijke liefde is a.h.w. erfelijk. Ik hoop dat ik het 'beter' heb gedaan dan mijn ouders.Juicy,Die HALT is o, zo waar. De A en de T zijn erg van toepassing op mij.Break,Ik bleef ook menigmaal thuis vanwege het drinken. Ik ging niet mee naar pretparken, uitjes, familievisite. Meestal voelde ik me maar ziek, zo kon ik ongehinderd drinken. Toen ik gestopt was met drinken ben ik ook de eerste maanden thuisgebleven van verjaardagsvisites en allerlei feestjes, maar dat was dan om niet in de verleiding te komen. Thuis was veilig. Een dubbeltje kan twee kanten op vallen.Albertina,Orleando,Inmiddels sta je dus 3 maanden droog. Krijg je nu niet stilaan het gevoel van : ik hoef gelukkig niet te drinken.Even een slingertje: :camera::clock::light: .Blijf maar lekker aan de Refusal. Voorlopig slik ik nog met je mee.Antonia,Ik hoor dolgraag iemand zeggen dat het goed gaat. Vie,Ik hoop echt dat je zorgverzekeraar de operatie gaat toestaan. Het weer horen zal zeker in het begin niet altijd even prettig zijn, maar dat went snel genoeg.Fish,Safi,Een graadje of 25 en veel schaduw. Ruimte om te wandelen en mogelijkheden om cultuur te snuiven. Jammer dat de (sub)tropen zo ver weg zijn. Ik heb geen zin in een vliegreis.Har,Kirky,Woman,Toch moet je altijd alert blijven. Ik tenminste wel. Op situaties waarin je van te voren weet dat je met alcohol gaat geconfronteerd worden kun je voorbereiden en die vormen naarmate de tijd verstrijk ook steeds minder problemen. Het zijn echter de onverwachte dingen - dat kan een gedachte zijn, een licht gevoel van onbehagen of wat dan ook waardoor je minder alert wordt - die gevaar opleveren voor terugvallen in oud en automatisch drankgedrag. Onderhoud dus goed je alarminstallatie.Ik zie alcohol niet meer als beloning, maar voor wat het voor mij als gevolg kan hebben en dat is dus geen beloning.Pippi,Rudy, 36gr is niet erg, maar ik ging onder de 35,5 en dat is niet goed.Ik hoop dat je vrouw snel herstelt.JanJoris,Vasthouden dat gevoel!Tapas,Niet jezelf voorbijdraven! Pas op de plaats! Rust!Zo, ik heb heel lang over dit bericht gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 Nog even de groeten aan een aantal mensen die ik vandaag niet gelezen heb, o.a. Houtje, Gem, Joann, Trees, Kaia, Spud, Blacky, Haddock, Soothe, Anna, BamBam, Francesca en nog veel meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FishermansFriend Geplaatst 31 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 31 januari 2009 En nu naar bed!Jij ook weltruste Corinne, wat attent van je allemaal!Vooral het bericht aan Rosan raakte me.Over dat jezelf straffen. Ja dat las ik er ook erg in.Nog even snel tandenpoetsen en dan hop, tussen de veren! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden