Spring naar bijdragen

Vroege vogel op zondag 1 februari

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 259
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik gun mezelf nog een weekje uitslapen. Ik heb vijf jaar met oordopjes geslapen (en dan nog wakker worden van de herrie) en nu dan eindelijk zonder. Dus een weekje wakker worden wanneer ik het wil, en dat zal flink na twaalven zijn. De week erop heb ik wat afspraken dus dan kan ik het rustig af bouwen tot een schappelijke tijd opstaan. Deze week geen afspraken dus een relaxte week.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De schaamte ben ik toch wel voorbij, die heb ik opzij gezet, want schaamte is iets waar niemand wat mee kan. Ik niet en mijn omgeving niet. Schaamte is stilstand, is bij de pakken neerzitten.
Met de schuldgevoelens ben ik ook aardig aan het afrekenen. Hoe schuldig ben ik? Mijn normale drankgebruik is vrij plotseling omgeslagen in een verslaving die steeds erger werd. Mijn man zag het gebeuren, maar dacht dat het wel over zou gaan en deed of zei dus niks. Zelf had ik het ook te laat door en door schaamtegevoel ging ik mijn gebruik 'verbergen' en dus verergeren. Toen was ik zover dat ik wat alcohol aanging niet meer voor rede vatbaar was. Ik ben dus nog altijd ontieglijk blij dat mijn vriendin daar doorheen heeft weten te prikken. Over een maand is dat vier jaar geleden. Dik twee jaar vechten met mezelf tegen de drank in een periode dat me veel tegenzat, dan een jaar waarin ik lichamelijk kon herstellen. Niet helemaal, want ik ben wel ouder geworden en de kwaaltjes en kwalen die ik kreeg weet ik aan het drinken, dus dronk ze dus maar weg. Tegen de omgeving zei ik dat het de overgang was die de klachten veroorzaakte. Inmiddels ben ik ook al een jaar bezig met geestelijk herstel. Een buurtgenote die in het psychiatrische circuit werkzaam is, zei me onlangs dat de Amerikanen een (zware) depressie een geschenk noemen. Er over nadenkend kwam ik eigenlijk ook wel een beetje tot die conclusie. Ik word geen beter mens door mezelf en mijn denkprocessen te leren kennen, maar die inzichten geven me wel de mogelijkheid om met de goeie handvatten deze processen positief te beïnvloeden. Het blijft wel moeilijk en ik zal nog veel moeten werken aan mezelf.
Ondertussen zorgen mijn emoties weer eventjes voor een overstroming van mijn traanbuizen. Dat mag en en passant worden die goed doorgespoeld, weet ik dat ze niet verstopt zitten en worden mijn ogen gewassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker,
hond en kat zijn uit geweest en dit keer gelukkig ging de kat meteen mee naar binnen, ik ga ook slapen, vannacht was een wat kort nachtje en met hardlopen vandaag erbij moet ik toch wel moe genoeg zijn om zo mijn bed in te duiken.

Tja die chaos in het hoofd zo af en toe Marjo... soms kan ik er goed mee leven en soms word ik er zo moe van.
Morgen weer werken en verder aan het cliëntenblad van de Jellinek vol met afkickverhalen. Wie weet ga ik ze nog eens een keer lezen want daar kom ik nooit aan toe, ik zet het in elkaar en lees flarden.
En daarna is het dinsdag en de dag van het ADD-onderzoek... tja... wat zal ik er van zeggen.. ben er niet meer zo heel erg mee bezig nu en laat het maar op me af komen. Dat is uiteindelijk meestal mijn tactiek om er mee te dealen hihi.

An, jammer dat ik je verhaal gemist heb maar het is goed om te lezen dat het je weer een stapje verder inzicht heeft gegeven.

Slush, welkom!

ik ga opslomen, bedje staat aan, boek ligt klaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaaah!!! Slapen!
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
Nog even roken. Morgen things to do..
Ook weer een bekende tactiek. Eerst eindeloos debatteren met da head om het
er uteindelijk gewoon op aan te laten komen... Tsssssssss!!!!!! Truste Tapas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omarm mensen die je pijn doen.
de pijn heeft je iets te zeggen.

Corinne het is goed nu en dan terug te kijken.
Kijken naar hoe het is geweest.
Om te kunnen zien waar je nu staat.
Na de tranen ziet de wereld er veel schoner uit.
Corinne, je doet het goed.
Chapeau

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...