Spring naar bijdragen

Maandag - Begin van het einde

bohemia

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Pippi: ja ik zat net je reactie te lezen. Zoals ik je onderhand ken ben je gewoon verstandig.
Je eerste reactie is emotioneel, harstikke logisch.
Zo zit je in elkaar. Ik zou het als kind ook raar vinden als ma zou zeggen 'nou prima hoor, ga maar'.
Ach dan weten ze ook weer even dat ze heel belangrijk zijn.
Je komt er wel Pippi.
Denk aan de eerste weekeinden dat ze bij je man waren.
De maanden erna ging het alweer veel beter.
Chapeau voor jou.

Mijn feestje ging prima. Op tijd weer thuis zoals je ziet.
In het begin had ik spijt dat ik niet een kalmeringspil had genomen.
Begon te hyperen. Toen ben ik maar gewoon luid gaan meezingen , hihi en toen was het zo over.
Ik proosten met mijn colaatje light, nou gezellig hoor.
Het eerste vuurproefje weer doorstaan.
Ja hoe gestoord kan een mens zijn zeg.... joeheoeoeoe.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Ik ben van het ouderenkoor af. Dus geen Annie M.G. Schmidt, Sonneveld enz. meer. Dus ook geen zwaaien meer met ondergoed.
Ik zit nu op een multicultureel koor met multicultureel repertoire. Dat wil zeggen: Afrikaanse, Surinaamse, Thaise, Zuid-Amerikaanse, Tsjechische, Friese, .... liedjes. Bovendien muzikaal op een hoger niveau.

Marjo,
Moal, sonder wjergea binne de Wâlden: Smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn't rûn: Blier laitsjend boulân, tierige greiden. Sjongende fûgels, sânich de grûn. Sjongende fûgels, sânich de grûn. Moai, sonderwjergea binne de Wâlden; Smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn't rûn. Oeral yn't rûn, oeral yn't rûn.
Is eens wat anders dan al dat oer-Hollandse gezang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
CPAS

Pippi,

Ik ben van het ouderenkoor af. Dus geen Annie M.G. Schmidt, Sonneveld enz. meer. Dus ook geen zwaaien meer met ondergoed.

Ik zit nu op een multicultureel koor met multicultureel repertoire. Dat wil zeggen: Afrikaanse, Surinaamse, Thaise, Zuid-Amerikaanse, Tsjechische, Friese, .... liedjes. Bovendien muzikaal op een hoger niveau.

Marjo,

Moal, sonder wjergea binne de Wâlden: Smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn't rûn: Blier laitsjend boulân, tierige greiden. Sjongende fûgels, sânich de grûn. Sjongende fûgels, sânich de grûn. Moai, sonderwjergea binne de Wâlden; Smûk skaadzjend beamtegrien oeral yn't rûn. Oeral yn't rûn, oeral yn't rûn.

Is eens wat anders dan al dat oer-Hollandse gezang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ja wel lachen hoor, dat ik me zo uitgelaten kan voelen zonder drank.
Nieuwe uitvinding. Hier in huis heb ik het ook weer.
De kinderen moeten er wel om lachen.
Eigenlijk ben ik dat ook gewoon.
Dacht dat daar drank bij hoorde, want anders zou het wel idioot zijn.

Zo heee ik ben knots moe.

Morgen weer een hoop werk, idem morgenavond.
Hopelijk ben ik morgen op mijn werk ook wat vrolijker.
uhum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een successen vandaag!
Pip, ik heb grote bewondering voor je hoe je bent gaan relativeren, zoals An ook al aangeeft. Mijn complimenten!! Je hebt je irrationele gedachten weten uit te dagen, je groeit!!
An, fijn dat het feestje meeviel, meezingen is bijna net zo ontspannend als een kalmeringspil ;)

Ja knap he Marjo, meestal doe ik dat een uur van te voren, alles uitzoeken en dan raak ik in paniek omdat ik niks kan vinden. Nu ligt alles nog her en der en wil ik het voor ik naar bed ga wel even in een mapje doen anders vergeet ik morgen gegarandeerd wat mee te nemen.
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant heb ik helemaal geen zin om weer het circuit in te gaan na al die jaren maar aan de andere kant gaat het gewoon niet goed zoals het nu gaat, dat gesomber de hele tijd, nergens meer lekker enthousiast over kunnen zijn, ik laat het allemaal maar waaien, de sprankel is er uit, het enthousiasme is weg en ik trek me het liefste maar gewoon lekker terug in mijn eigen coconnetje.. maar wil het ook niet. Normaal was het de angst die overheerst, nu is het meer de gelatenheid.

Ik stap er ook wel vrij nuchter in, en zie het wel morgen. Komt er geen ADD uit de bus dan hoop ik dat de mogelijkheid er is om verder te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, ik snap wat je wilt zeggen geloof ik.
Heeft het te maken met niet meer "in charge" zijn?
Het gevoel dat je langs de zijlijn staat en je leven aan je voorbij hobbelt?

Ik bemerk dat ik mezelf aan het uitputten ben. Gevoel niet toesta.
Totaal chaotisch. Niet meer zeggen waar het echt om gaat.
Aotomatische piloot. Laat me ook weer dingen uit handen nemen.

Nou ja, duik er zo ook maar eens in. Slaap zal ons redden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik heb wel een Nederlandse vertaling van het liedje. Het eerste couplet:
Mooi, niet geëvenaard zijn de wouden. Knus schaduw gevend bomengroen, overal rondom. Blij lachend bouwland welige weiden. Zingende vogels, zanderige grond, Zingende vogels, zanderige grond. Mooi, niet geëvenaard zijn de wouden. Knus schaduw gevend bomengroen, overal rondom. Overal in't rond, in't rond, overal in't rond.
En kennelijk worden de Friese bossen bejubeld en bezongen. En ik wist als import-Nederlander niet eens dat ze daar in Friesland bossen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas: ja de spirit is weg lijkt het wel. Ik trek me ook het liefst terug.
Maar na vanavond denk ik: we moeten dan maar gewoon DOEN en dan komt het gevoel ook wel.
Ik heb vanavond echt van harte kunnen lachen EN lekker meezingen.
En ja het werkt veel beter als een kalmeringspil.
Dan had ik daar heel kalm en koel gezeten.
Nu gierden in eerste instantie de zenuwen door mijn lijf.
Gewoon maar laten gebeuren eigenlijk.
Beetje nonchalanter mee omgaan.
En ach, morgen zie ik ook wel weer.
Misschien denken we te veel over alles na.

Dus: soms gewoon eerst DOEN ....

welterusten, jullie zijn lieverds allemaal!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben even ingelogd, snel bijgelezen.
Morgen voorbereidingen treffen voor de herdenking van mn pa woensdag, er komen best wel wat mensen. Ga twee grote pannen Womaneze soep maken en een buffet met broodjes en beleg. Mogen ze zelf pakken en smeren.
Vandaag beetje opgeruimd en schoongemaakt, jeetje wat is dit huis snel vies. Komt denk ik door doggiedog, altijd stoeien in de prut en thuis wordt dat uitgeschud. Geen haren maar wel snel stofwolken.
Nog veel aan het nadenken over mn vrienden die niet in mijn winkel verhaal geloven. Hoe ik het gesprek kan ombuigen en omzeilen en afkappen als het me niet aanstaat. Vind het heel vervelend.
Heb al een paar keer gezegd dat de zaken die zij opperen besproken wordt of gaan worden bij de cursus, gewoon maar blijven herhalen denk ik ......
Ik log weer uit, kom later nog wel even lezen doeg doeg x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Friese Wouden daar ben ik opgegroeid.
Aan de oostkant van Friesland.
Weilanden omzoomt met boomwallen, oude zandpaden.
ja, mooi daar. Woon nu in een meer kale streek. Vergezichten.
Ook mooi, maar ik mis het knusse van de Wouden wel eens.

Mieke, moeilijk joh!
Hier ook weer het verlangen naar werk.
Wil alles wel aanpakken.
Maar ook bang dat dat niet meer lukt.
Volgens Klaas moet ik selectief te werk gaan.
Grote druk is voor ons beter nog te vermijden.
Doen wat goed voor ons is. Maar jij wilt ok zo graag.
Een kans, aanpakken! Heb je er wel voldoende over nagedacht?
Je moet morgen maar eens goed naar je gevoel luisteren. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...