bohemia Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Klinkt dramatisch het begin van het einde maar in feite een goede beslissing, valt veel druk en stress weg.Door de crises gaat 1 van mijn bedrijven dicht en ga me nu richten voor 100% op de constructie hier.Donderdag is de laatste werkdag voor het personeel daarna een maand om de handel te verhuizen of te verkopen.Gisteren een kat gekocht omdat de ratten hier de overhand aan het nemen zijn, mijn huis is een dierentuin met veel eten voor de dieren dat overal te vinden is.2 Araras (Papagaaien blauw en geel)1 Deense dog1 Dog mastive2 marmottenVooral de papagaaien maken een bende met het eten en dat trekt hier ratten aan, dus de kat kan zich rond gaan eten. Hadden al eerder een kat meegenomen uit Nederland en hadden geen last van ratten. Op 17 jarige leeftijd is hij overleden en begon de plaag dus nu maar een nieuwe stootkracht erbij hoewel hij nog een beetje moet groeien.Ben blij als deze week achter de rug is zodat er wat rust in de tent komt.Helaas is het me nog niet gelukt uit de routine te stappen maar goed dat zie ik aankomende week wel.Allemaal een prettige dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Goedemorgen Bohemia, heftig allemaal zeg! vooral dat je personeel moet ontslaan enzo.Probeer zoveel mogelijk het hoofd koel en nuchter te houden, snap wel dat het niet makkelijk is in deze tijden.nu maar zorgen alles zo netjes mogelijk af te wikkelen.hopelijk heb je geen kat in de zak gekocht zou handig zijn als je honden ook ratten zouden vangen!! of dat je de Araras leert miauwen Ben ik nou echt de 2e op het draadje van vandaag? zo vroeg is het toch niet meer?nou ja, ik ben wakker in ieder geval en doe het nog even rustig aan, om half 10 beginnen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Heb gisteren nog even teruggelezen, Woman, probeer je inderdaad niet te verdedigen, dit is wat jij wilt, je eigen winkel beginnen. Er zou jaloezie mee kunnen spelen bij je vriendin of ze projecteert haar eigen gevoel op jou zaak, of ze maakt zich zorgen over je, maar dan nog, ze moet je een kans geven en in een vriendschap vind ik dat je elkaar moet steunen al sta je niet achter de plannen van een ander.Wees duidelijk naar haar, regels van de assertiviteit, aangeven wat jij niet prettig vind maar vooral wat jij wel van haar verwacht :ik vind het niet prettig dat je mijn plannen niet steunt. Wat je ook zegt of doet ik ga voor mijn eigen bedrijf want dat is wat ik wil en daar kan je me niet van af brengen. Ik zou het fijn vinden als je me daarin steunt en positief meedenkt want dit demotiveert me en dat vind ik niet prettig.Ik weet niet of het werkt maar meestal werkt het al beter dan uit je slof schietensucces! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 goeiesmorgens Wing, ook hier nog een bakkie onvervalste cafeïnevrije senseo!! mmmmmmmen dan maar eens gaan douchen enzo! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Ik schijn toch echt nummer drie te zijn, vreemd......O gelukkig niet.Gisteren in Utrecht was het koopzondag maar best rustig, en heb heerlijk door Broese en Kemink lopen dwalen, zo'n boekhandel die bijna ALLES heeft. Dat ga ik vaker doen op de eerste zondag van de maand, ik kom vrij makkelijk in Utrecht met openbaar vervoer en dat is gezellig en leuk.Ik heb een boek gekocht van een familietherapeut over wat je ouders betekenen voor je latere relaties. En een boek over mindfulness, met een oefencd. Die zet ik gauw op mijn mp3. Om te oefenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Aangezien niemand mij een bakkie aanreikt moet ik er even een gaan zetten. Senseo natuurlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 goede morgen allemaalBohemia blijf volhoudenTapas goede morgenWing fijn dat je zo goed gaat, dat je goed geslapen hebt.Ik vannacht ook, ben na die melatonine in slaap gevallen en niet meer wakker geworden tot aan de wekker en heel vast geslapen merk ik nu, lekkere dikke ogen maar nu eens niet van de drank, dus dat trekt straks wel weer wegFijne droge dag allemaal en ik hou het draadje vanaf mijn werk wel een beetje in de gaten en spreek jullie vanavond weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Houtje, bij deze geef ik je een senseo!! smakelijk en veel plezier met je boekenMindfulness is de hype momenteel geloof ik, ik wacht eerst maar even af hoe het werkt en of het resultaat heeft voor ik er mijn geld in ga stekenJa Wing, morgenochtend onderzoek.. ik zie er naar uit en tegenop maar dat is logisch, vanmorgen eerst werken en vanmiddag daarvan uitrusten hihi, ik ken mezelf, altijd bekaf op maandagmiddag.Albert, werk ze vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Ach, Tapas, ik had er al een en ander over gehoord en gelezen en ik heb nu een básisboekje gekocht met oefeningen, juist om kennis te maken. Mijn hoofd loopt soms óver van alle indrukken en mijn zus zei dat ze dat ook had na haar werk (ze heef een hele drukke job) en dat ze dan haar mp3 opzet en er baat bij heeft. Het lijken me (zo op het eerste gezicht) meer concentratie/ontspanningsoefeningen. Ik heb ook nog een CD op mijn mp 3 met wandelingen door het bos, dat je dan bomen moet vasthouden en je zelf als een boom moet voelen, dat soort dingen. Je kan er weinig kwaad mee denk ik. Ontspannen is altijd goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Goedemorgen!Zo hee! Weer eens een lekkere nacht gedraaid!Goh. Wat kan slapen lekker zijn. Koffie.Moet toch iets aan die ochtend doen. Hoofd tiert gelijk alle kanten op. Waar beginnen. Ik stuiter hier alweer door het pand.. Koffie. Misschien een lijstje maken. Of straks gewoon ergens beginnen.Maakt niet uit waar. iets met structuur... Argh! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Balen Pip!Wat voor bom?De kinderen?Je bent een makkelijk doelwit?Kom op meis. Joe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 IK durf bijna geen goedemorgen te zeggen.Bohemia, afschuwelijk nieuws op alle fronten. Ik wens je veel sterkte.Pippi, je weet waar ik ben, dus als je wilt spuien ben je welkom.Houtje, ik maakte mij wat ongerust over je. Je had het zo druk en dan was je ineens even weg van het forum. Ik sta op de wachtlijst voor een curcus Mindfullness, idee van een van de bemoeizuchtige.I'm keeping my mind open;)Marjo, ik sta nog niet te springen maar ook ik weet niet waar ik moet beginnen. Bij het opdrinken van mijn koffie maar.Gisterenavond ging het hier ook niet zo goed. fijne van vakanties is dat je er even uit bent en dat je tot de beslissing komt dat je wat moet gaan doen. Heel voorspelbaar begin ik dan met het verkeerde, ik wilde slapen dat lukte niet, 1 tablet, 2, tabletten etc, het hielp niet dus toen maar het pils van mijn zoon gepakt,na twee blikjes lukte het. Dus het eerste wat ik ga doen vandaag is zoeken naar de Refusal.Dan kijk ik rond in mijn huis en wat mij het meeste irriteert daar ga ik dan maar aan beginnen.Blijkbaar is er gisteren iets met woman gebeurd dus ik ga even lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Marjo, is er een manier dat je es even je hoofd leeg maakt? Je lijkt me net een locomotief die continue de wagons moet trekken.Bedenk dan even dat ook een locomotief stations heeft om even te stoppen, op adem komen en bij te tanken, om vervolgens met al zijn kracht weer aan de volgende rit begint.Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosan Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Pippi, balen voor je dat je je zo rottig voelt, hopelijk slaat je gevoel snel om naar wat positiviteit. Ik had ook niet echt een leuk weekend door gisteren, een mopperdag + "ontploffing" richting mijn zoontje. Hoe gek het ook klinkt, het positieve is dat ik wel geleerd heb hoe ik het NIET wil en dat je dus elke dag kunt leren en veranderen. Ik ben ook super gemotiveerd om die ene te laten staan en doe met jullie mee,fijne dag,Rosan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Anjo, dat slapen vind ik dus ook een ramp, maar ik heb mezelf daartoe gebracht dat ik nu slecht slaap, met drank was dat geen probleem.ik weet wel dat het ooit weer goed komt maar hoe lang? en als ik nu weer ga drinken om te slapen doe ik mezelf weer meer geweld aan dan te aanvaarden dat ik een L ben dat ik het zo ver heb laten komen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Ik dacht al, ja ik ze nu allemaal weg?Je klinkt erg gemotiveerd Rosan. Geloof mij je bent niet de eerste moeder die tegen haar zoontje uitvaltom iets dat waarschijnlijk niets met hem te maken heeft. Leuk, is het natuurlijk niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Pippi is het een puber? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Hier een ontzettende K-verbinding.Iets om mee te leren leven...Dochters in de pubertijd.Kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen.Ik merk dat ik zonder drank in mijn mik rustiger op ze reageer.Ik kan het eerder bij hun laten ipv alles op mezelf te betrekkenKlaas neemt dezelfde hoeveelheid opvoeding op zich, past zijn werker op aan. Besef me dat dat wel eens héél goed voor mij kan zijn.Ben in eerste instantie geneigd alles op mij te nemen. Leer nu al loslaten..Het is hun leven... De onrust blijft. Maar: tijd zal me inzicht geven.Het is de angst of ik het wel kan. Gewoon nooit eerder gedaan. Alleen.Albert, tnt lukt me dat niet echt. Ja, met rennen.Maar de kuiten geven aan, vandaag maar even niet.Ik moet diep ademhalen. Versnelling terug na het weekend.Altijd hetzelfde. Wil meteen in de startblokken. Hardleers. Dan maak ik mezelf gek..Anjo, wat jammer dat je die pilsjes dronk. Maar zeer bewust komt het nu over.Je weet wat je wilt. In alle chaos kom je zeker over.Blijf wel de tijd nemen voor jezelf. Je bent veranderd.Het is een zeer ingrijpende fase in je leven. Je redt het wel!Het zal het hoofd wel zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Eén van je bedrijven dicht Bohemia, zó...blijft genoeg te doen voor je. Het gaat me niet aan, maar ik hoop dat die mensen een andere plek op de arbeidsmarkt kunnen vinden. Kun je Brazilië trouwens een ontwikkelingsland noemen?Voor jou geeft het iigg minder stress, komt goed uit om je wat meer op persoonlijke zaken te richten.Succes verder, nu het allemaal wat minder gaat en ik hoop voor je dat de alcohol niet weer een belemmering wordt. Sterkte!Klinkt me vreemd in de oren Woman...dat gezanik van je vriendin. Het is letterlijk 'haar zaak' niet; misschien een beetje ver gezocht om hier haar straatvrees bij te halen maar zij lijkt mij nou niet bepaald een goed raadgeefster als het over risico's nemen gaat Niet lullig bedoelt hoor, maar laat het bij haar is mijn idee en geef aan dat het nou eenmaal jouw beslissing is om het zo te doen. Punt uit.Tapas drukt het wat meer diplomatisch uit lees ik...goede benadering lijkt me Marjo, gewoon niet stuiteren vandaag. 1 ding tegelijk...en met aandacht, mindfulness heet dat tegenwoordig geloof ik Voor het rennen zorg je al héél goed nu de rest nog....(grapje )Ik ben iig blij dat ik mijn afspraken en bezigheden nu helemaal zelf in de hand heb en dus goed in kan plannen. Én geen storende omgevingsfactoren...tsss....mag niet klagen Succes met al je regelwerk wat nu eenmaal gepaard gaat met een scheiding en een goede daginvulling toegewenst. Sterkte! Kom trouwens hier maar rustig doorstuiteren hoor...uhm, van je af stuiteren bedoel ik Pip, jammer van het drinken. Ik ben ook gauw van mijn stuk als ik door een ander gekwetst word die dicht bij me staat. Blijft wel belangrijk om te zien wat nu wel en niet terecht daarvan is en of het aan die ander of jouw onvermogen ligt daar over te communiceren. Drank lost iig niets op; wat je zegt...het verdooft de pijn. Goed dat je er eerlijk over bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Aandacht, kanaliseren...Jullie bedenken het maar.Ik put mezelf iedere ochtend al uit voor ik ergens aan toe kom.Het is niet best. Ik begin zo maar met douchen.Is het alweer 10 uur. Drives me mad!!!!!Dan de hond, de lunch... En het is alweer 13 uur! Klein probleem? Voor mij te groot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 .....minder forummen Marjo, heb je meer tijd over Oei, ik wind er geloof ik geen doekjes om Excuseemoi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Oh! My god!Soe it sa simpel wêze?I'm out! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Pip, dat is heel begrijpelijk!Ik denk dat het goed is dat je het even schrijft.En huilt. Dit is een schok voor je.Een knutsel meis, weer iets waar je doorheen moet.Moeilijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 Ja Pippi, zeker in deze tijd voor jou is het vreselijk om een scheiding te hebben en pubers,ze trappen je inderdaad waar ze kunnen omdat hun hormonen met ze op de loop gaan, net als jouw hormonen en dat botst vreselijk. En ik weet zeker dat jij in deze situatie niet kunt relativeren. het is teveel. kon je maar eerst even aan jezelf werken dan kon je dat andere beter aan.Ik hoop dat je een lichtje ziet hoe er mee om te gaan.maar blijf van de drank af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 2 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2009 AlbertRemmo,las ik nu net het L woord? Wil je dat nooit meer doen? Je bent aan het knokken, L knokken niet.Dat slapen is voor mij altijd een ramp geweest als sinds kind dus dat komt niet door de drank.Probleem met mijn medicijnen is dat ze grensverlagend zijn, ze werken maar even maar hebben even een beetje dat roesachtige effect zoals bijv. alcohol. Dan weet je dat je er niet een moet nemen en helaas weet ik ook dat met alcohol de hamer valt.De laatste paar weken sinds ik weet wat er met mijn lichaam aan de hand is heb ik geslapen als een roos,nu kom ik terug van vakantie en weet ik dat ik het anders wil. Resultaat een te vol hoofd en daar ben ik zo langzamerhand ietwat allergisch voor geworden.Dus nu word het even doorbijten en voor de zekerheid ga ik aan de Refusal.Zullen we afspreken geen L maar F(ighter)? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden