bohemia Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Nieuwe dag aangebroken ook hier!Allemaal goedemorgen en maak er wat van ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bohemia Geplaatst 7 februari 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 We gaan even zwemmen om af te koelen, het is niet te harden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Gooooodmorning!!!Nou ja zeg, hoop niet dat dit een nieuwe gewoonte wordt..Tegen vijven wakker schrikken en denken dat er iets heeeel belangrijks is Not yet!(dus denk ik weer te gaan slapen.. Dreunt Anouk de hele tijd door m'n hoofd ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 goede morgen hier alles rustigheb heel onrustig geslapen,bleef maar malen dat de trek naar drank je zomaar kan overvallen en je hele denken kan bepalen. kan hier heel boos over wordenals ik toch besloten heb niet meer te drinken ,dan moet dat toch over zijnzit me er nu weer over op te windendus nu concentreren,rust rust rust rust en domme gedachtes weg,weg,wegwat een actie zo vroeg op de morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 goede morgen pippi en gem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 tasseke an ook goede morgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Goede morgen Bako, An en Tasseke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Ik heb wel goed geslapen, 1 keertje wakker geweest voor toilet bezoek, terug aar bed en weer in slaap gevallen tot aan de wekker.Bako verzet je zinnen even, ik ben nu bijna drie weken zonder drank en heb het idee dat de vraag om alcohol bij mij ook heftiger word, lichamelijk nergens last van maar het komt vanuit mijn hoofd.neem er 1, neem er geen, neem er 1, neem er geensucces allemaal vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Goedemorgen allen,als eerste het belangrijkste; een virtuele kop koffie voor iedereen en natuurlijk een knuffel om de dag alvast goed te beginnen ik heb weer geslapen als een beer en ben alweer druk aan het rennen, kindlief moet straks werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 ja dat hoofd heeigenlijk ben ik erg dom dat ik me zo laat regeren door mijn hoofdals toch het besluit is genomem om niet meer te drinken,dan moet dit toch voldoende zijnstop over en uit,einde discussie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bako Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 ook voor jou een knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 AlbertRemmö: ja die hersens kunnen ons aardig in de maling nemen.Dus dan maak jij er gewoon van : neem er geen, neem er geen... een nieuw liedje in je hoofd.Dat is wat ik vooral geleerd heb hier op het forum en de internettherapie.Dat alles wat we denken we net zo makkelijk kunnen omzetten tot een ander denken.Er niet aan toegeven.Bako: idem, je staat eigenlijk s'morgens al op en bent boos op je gedachtes.Je kan denken, ik mag boos zijn, het hoort erbij, maar ik verdien het om die eerste te laten staan.Ik verdien een beter leven, dus die boosheid is ongegrond.In plaats daarvan mag ik blij zijn.Tjonge wat ben ik blij dat ik niet meer drink.En dat in je hoofd blijven herhalen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Bako, nog een voordeel van het gevecht van gisteren, je bent vandaag zonder kater opgestaan en je hebt de strijd gewonnen! Als je nu een kater had gehad met het bezoek en geregel omdat je een drukke familiedag hebt vandaag had je je nog 10X rotter gevoeld en jezelf voor je kop kunnen slaan, ja de trekmomenten zullen zeker nog wel eens terug komen maar deze heb jij mooi droog overleefd!De drang naar drank loskoppelen van de rest, misschien voel je je wat gespannen omdat je man weer terugkomt en de kinderen vandaag komen, en dat mag, dus wees mild naar jezelf! Oe wat ben ik vroeg voor een zaterdag, zometeen met een vriendin naar de Gamma dus voor een vloer, eerst bij haar komen kijken naar de proefstalen en mee helpen beslissen (mag ze mooi zelf doen, ik zal alleen haar keuze bevestigen) en daarna dus naar de winkel om de vloer te halen die vandaag voor het laatst in de aanbieding is. Ik ga mee voor de emotionele ondersteuning voor deze voor haar grote stap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Dank je An, maar zo is het wel.Wat ben ik blij dat ik niet meer drinkIk kom er wel achter waarom anderen vallen, dat is ook zo`n proces.ik had nergens last van, maar begrijp nu de gremlins ook die in je hoofd zitten, ze gaan er aan kapot als ze geen alcohol krijgen, en hoe meer ze in nood komen, hoe harder en agressiever ze worden.Dus daar moet IK de overtreffende trap uitvoeren, nog harder zijn dan hun en nog agressiever.Ik hou vol.vandaag loop ik ook weer met een hele grote boog om de eerste heen.Vandaag drink ik nietSucces allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Tapas: ja zo'n vloer is toch belangrijk, de basis ..... Ik leg even de link naar ons dagelijkse leven.Heel veel dingen vergeten we bij het uitzoeken van de vloer, tenminste ik wel.De vloer mag niet te duur zijn, maar daarnaast zijn er nog honderd andere dingen te verzinnen.Het belangrijkste vind ik toch 'is ie gemakkelijk in de omgang?' ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Oja, voor wie nog nadenkt over een daglichtwekker, op 1dayfly (internet) zijn ze tot 12 uur in de aanbieding voor 49, 95 euro, mag wel geen reclame maken maar dit vind ik wel de moeite waard om te melden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 AlbertRemmo: ik ging twijfelen aan mijn psychische gesteldheid. Ik dacht dat ik stemmen hoorde ofzo. Of twee persoonlijkheden. Hele discussies vonden er plaats in mijn hoofd.Heel vermoeiend ja.Inderdaad de verslaving a.h.w. laten opdrogen, niks geven, dan wordt het vanzelf wel stil in je hoofd.De grote stilte, ik kwam in een stukje niemandsland. Helemaal niets, ook weer zo'n periode.Je komt er wel, als je maar blijft zeggen wat er in je hoofd omgaat.Alles wat aan het daglicht komt dat niet goed is kan zo de vuilnisbak in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 wat leuk tapas een vloer uitkiezen!!ik zelf ben niet zo een creatiep, veel te ienieminie en peuterig maar ik heb gisterochtend een kastje gevonden bij het grofvuil en die heb ik meegesleept naar therapie!deze ben ik nu dus aan het schuren en die ga ik schilderen, ik ben dus van het wat grovere werk.jij begint over een vloer en ik zit direct naar mijn plafond te kijken, heeft een waanzinnige koffievlek!krijg dus de kriebels om het plafond te schilderen.tjeetje wat een nieuw vloertje al niet kan doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Mogguh againKoffieMooie dingen al gezegd over dat vermaledijde hoofd van onsEraf hakken!Nou ja, een hele kunst om dat bolletje rustig te houden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Pip, hoe gaat het?Controle!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Goedemorgen allemaal,hier ook een onrustig nachtje,ik kon niet echt lekker slapen.Vaak wakker en onrustig.Raar want daar heb ik weken geen last van gehad.Nu eerst maar eens koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 ik lees net dat een aantal mensen het behoorlijk moeilijk hebben met de gremlins om hun heen.vaak neem je een beslissing waar je voor 200% achterstaat, je stopt namelijk met drinken. na een week zijn de ernstige verschijnselen wel voorbij en herstelt je lichaam redelijk snel.je krijgt dus een waanzinnig goed gevoel na verloop van tijd went je lichaam aan het gezonde en je verstand vindt het ook normaal worden.dag dus het goede gevoel, alles stabiliseert. dan komt er nog bij dat je iets met je leventje aanmoet al die tijd die in drinken werd gestoken moet je nu anders verdelen. tijd maar ook vrienden die afhaken of je afstoten, gewoontes die anders wordenen dan... liggen de gremlins in grote getallen in alle rust op je te wachten!het enige wat ik kan zeggen is............. houdt het bolletje rustig en laat het gevoel op je afkomen en analyseer dit gevoel maar laat de eerste staan!het is namelijk makkelijker om door te gaan met stoppen dan dat je je laat verleiden tot een borrel, voordat je het weet zit je weer op het oude niveau en des te moeilijker het wordt om weer opnieuw te beginnen.uiteraard ben ik geen lichtend voorbeeld van de eerste laten staan maar wel een heel goed voorbeeld van wat de gevolgen kunnen zijn als je de eerste neemt.met andere woorden;analyseer, relativeer, schrijf hier, lach, huil maar steek een middelvinger omhoog naar de gremlins en DOE HET NIET Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Marjo,dat herken ik heel erg, wakker schrikken en dan,oh, ja wat is er ook al weer?En dan piekerdepieker.Ik loop natuurlijk weer veel te veel op de zaken voor uit,maar ik moet zeggen dat het gesprek met mijn leidingevende,al was het een goed gesprek, mij veel heeft gedaan.Het voelt als een soort afscheid, functie neergelegd,nog niet weten wat er komen gaat.Dan ga ik zelf alweer allerlei scenario's maken in mijn hoofd.Het heeft geen nut maar toch gebeurd het en ik kan de molendan niet stil zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tasseke Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 he tina wat lees ik nu?problemen op het werk? of ga je gewoon iets anders doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 7 februari 2009 Rapport Share Geplaatst 7 februari 2009 Gelukkig Pip!Voel je niet schuldig naar M.Het is niet anders. Eerst beter worden!Rust maar lekker uit lieverd! Tas, Wing, zo is hetNiet aan toe geven. Hoe moeilijk soms ook!Ik heb wel op m´n kop gestaan van wanhoop.En doe nog wel eens raar. Maar zodra ik die eersteneem is hetafgelopen met deze vrouw. Dan is alles weer weg!Tina, het was natuurlijk ook niet niks dat gesprek van gisteren.ook al heb je de juiste beslissng genomen. Het hoofd wil verwerken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden