Spring naar bijdragen

maandag 9 februari 2009


Houtje

Aanbevolen berichten

Mieke, zoon 1 heeft ADHD.. Hij neemt sedert 4 maanden concerta nadat hij reeds enkele jaren ritaline nam! Door die ritaline groeide hij niet goed en had hij maaglast! Dus sedert we overgeschakeld zijn op concerta is hij 14cm gegroeid!! Maar zoals hij ook zegt," concerta maakt me saai"!! Grappig om jou dat te horen zeggen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zou zo graag willen alles eruit knallen maar het is net of m'n mond gesnoerd wordt op dat moment! Ik durf soms hier op het forum er meer over los laten dan daar rechtover hem.. Raar?
Ik weet dat het al lang voorbij is..ik weet dat hij me niks meer kan doen.. maar toch.. ik heb nog steeds het gevoel dat ik moét zwijgen daarover en over alles wat dat sedertien teweeg heeft gebracht.;alle gevolgen.;alle opgekropte pijn en frustraties! Enja, ik wil er écht wel vanaf maar ik denk steeds dat ,doordat dit al zolang een deel van me is, dat ik het nooit kwijtraak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoon neemt ook concerta 54mg, maar hij hoeft nu maar ééntje meer te nemen 's morgens en de rest van de dag niks! Een groot verschil met vroeger toen die ritaline steeds meer werd omdat het aangespast moest worden aan z'n lichaamsgewicht! Hij moest toen op drie tijdstippen van de dag pillen slikken, nu maar één keer!

Zo, ik ga naar m'n bedje toe..proberen te slapen, al weet ik nu al dat ik geen oog dichtdoe! Brrr..morgen die afspraak, waarom heb ik ook alweer "ja" gezegd????

Slaapwel allen!!
Liefs van knuffie!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mieke,

ik heb zelf tot mijn 15e ongeveer aan de ritalin gezeten, het is alweer tig jaar terug en was er nog ook nog weinig bekend.
ik had vele bijwerkingen , niet allemaal vervelend hoor!

achteraf ben ik gewoon een zeer druk typje en loop vaak mezelf voorbij en dan wordt ik chaotisch maar, ik heb een training gevolgd om naar mijzelf te luisteren, mijzelf kunnen corrigeren.
rust, regelmaat en structuur is voor mij gewoon het beste, zo ik kan ik mijzelf in de hand houden en genieten van de drukke en enthousiasme pieken en vroegtijdig ingrijpen bij donkere en chaotische dalen.

kortom, accepteren dat je druk bent en als de mensen om mij heen er niet tegen kunnen,
dan hebben ze pech!
sindsdien ben ik eigenlijk een stuk rustiger, ontspannerder en kan ook genieten van de rust.

hahahaha,

tot een paar jaar geleden dan, controle kwijt en veel problemen..... zo stoer ben ik dus niet hoor! achteraf een verkeerde diagnose. Ik ben gewoon druk en chaotisch :D
gelukkig heb ik veel zelfspot en probeer van alles iets positiefs te benadrukken dmv een lach en een mop.

in ieder geval, weer een heel verhaal,
ik kon niet zomaar stoppen met ritalin, ik heb dit erg langzaam moeten doen wegens de ontwenning niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk wat moet je met al die nieuwe heftige gevoelens???? het is soms makkelijker om dan een pilletje te nemen want dat is vertrouwd.
ik ben dus wel een half jaar aan het afbouwen geweest en een korte therapie/trainingen gevolgd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@tasseke,

Ik ga nu naar bed toe maar zou graag nog eens wat meer horen over je ervaring met rilatine enzo! M'n zoon is nu 14jaar en de diagnose werd gesteld toen hij in het tweede leerjaar zat! Al sedert het derde kleuterklasje wezen mensen me erop maar ik had gewoon het gevoel dat ik een drukke peuter had! Na een reeks testen en gesprekken (toen hij al 7j was) is de diagnose dan gesteld en is er gestart met ritaline, en..het was net alsof ik plots een ander kind had! En toen ik hem zelf vroeg wat hij voelde zei hij me, "ik kan nog wild zijn, maar ik moét het niet meer zijn"! Begrijpbaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mieke, danke meid!!
ik ga morgen om 13u ernaartoe! Zal jullie ervoor en erna nodig hebben, denk ik....Dus ik ben er morgen!!!

Pipje, Ik hoop dat het gaat zoals je zegt..ik bepaal, ik geef aan.. jaren terug toen ik voor de eerste keer naar een psycholoog wou gaan ben ik zo geschrokken door wat er gebeurde dat ik 5j gewacht heb om nog eens te gaan! Vorig jaar heb ik het enkele sessies volgehouden... ben benieuwd hoe het nu gaat verlopen!
ja, kleine stapjes...diep inademen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tasseke, ik mis mezelf nu ik medicatie heb.
Ik mis het impulsieve en enthousiaste wat ik had.
Ik heb veel geleerd om mezelf onder controle te hebben. Rust en regelmaat zijn bij mij ook belangrijk( bij wie niet)
Rust heb ik niet ivm werk . Regelmaat wel. Vaste tijden enzo en daar voel ik me goed onder.

Ik wil van de Ritalin af omdat ik mezelf weer terug wil en geen rustige onder de pillen Mieke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knuffie,

ik zit zo op praatstoel dat ik helemaal over je heenlees.

maar zover ik het begrijp zoek je weer professionele hulp terwijl een vroeger bent weggelopen.

dat is toch logisch? vaak weet je zelf wel dat je je niet lekker voelt en de omgeving begint een beetje te klagen en je zoekt hulp voor je rotgevoel, vaak weet jezelf niet waarom je je zo voelt. maar dat wil niet zeggen dat je er al toe bent om de problemen aan te kijken en er daadwerkelijk aan toe bent.

ikzelf ben denk ik al vier keer weggelopen en nu heb ik het gevoel dat er wel aan toe ben en stel me er voor open.

zeker wat jij hebt meegemaakt, ik weet nooit zo goed wat ik hierop moet zeggen, maar ik weet wel dat het ooit boven komt en dat je er iets aan moet doen.
zoek op je gemak iemand die jou een goed en vertrouwd gevoel geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ok, sorry..nu naar bed!! Morgen kom ik wel nog even raad vragen voor ik ernaartoe moet!! Of gewoon wat steun..
Man is net komen vragen waar ik blijf!! pfff, hij is heel lief maar begrijpt soms de diepte van m'n malende kopje niet..tja, wie wel, hé???

Slaapwel allemaal, danke voor de reacties!!

Liefs van knuffie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat kan ik me goed voorstellen mieke,

ik bleek achteraf dus helemaal geen adhd te hebben dus werkte de ritalin ook op een andere manier, de ene keer werkte het als complete speed, dan was ik super geconcentreerd en kon ik de hele wereld aan maar kon ik niet zogoed met andere mensen omgaan, ik keerde in mijn enthousiase en werk helemaal in mizelf.
de andere keer liep ik als een sombie in de rondte en voelde helemaal niets! alles was een feit en niets kon me interesseren, ik was gewoon leeg.

ik vond het eng om zonder de medicijnen mijzelf te leren kennen, maar ik dank god nog steeds op mijn knieen dat ik het niet meer gebruik.
nu zeg ik vaak van te voren, let maar niet op mij ik ben gewoon druk. de keuze laat ik bij de mensen.
meestal blijven ze dan toch, omdat ik nou eenmaal lach en gewoon van kletsen houdt.

dus ja, ik kan me goed voorstellen dat je jezelf terug wilt, gewoon lekker vol blijven houden! je zal streng voor jezelf moeten zijn maar op een gegeven moment weet je het wel en leer je de rust te vinden, je gaat je er steeds beter bij voelen :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

knuffie,

misschien lees je het nog voordat je echt gaat slapen.

de oude knuffie zal je nooit meer terug vinden!
je bent ouder geworden, je hebt geleerd van vele dingen, je bent groter geworden, volwasseren, meer verantwoordelijkheden.

je hebt iets meegemaakt maar dat is maar een klein deel van jouw hele IK.
je kan wel leren hoe je met dat stukje IK moet omgaan, zodat het niet jouw hele leven beheerst.
Dan kan je weer kennis maken met de grote knuffie, die mooie, zorgzame, slimme, vrolijke, gelukkige vrouw!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Taseke, bij mij wisselen mijn gevoelens razendsnel.
Het ene moment wil ik dit en het andere moment weer dat.
Waar ik wel last van heb is drukte om me heen. daar word ik onrustig van.
Als ik een paar dagen de volledige dosis Ritalin neem ( 6 per dag) doe ik helemaal niets. Echt niets en heb me voor die medicatie niet zo gevoeld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

slaap lekker woman :lips:


de weersvoorspelling voor morgen zijn wederom somber. neem voordat je gaat slapen een prettig idee en in je gedachten en fantaseer hierover. maar alleen prettige dingen!
dan weet ik zeker dat je heerlijk slaapt en morgen weer met een goed gevoel en een schaterlach opstaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Knuffie,

ja, ik herken dat wel.Ik ging anderhalf jaar geleden (wéér, voor mijn gevoel) in therapie en ben op een gegeven moment toen gestopt. Ik vond toen dat ik ver genoeg was om het zelf op te pakken. Achteraf (nu dus) denk ik dat ik het ook niet trok, dat er ondanks al mijn eerdere moeite nog maar zo veel onfijne dingen gebeurden/ik nog zoveel verdriet had, dat de 'issues' maar niet stopten. Ik werd daar moedeloos van, wilde wel eens gewoon leven net als de rest. Dus dat je toen stopte herken ik op een bepaalde manier wel. Goed en dapper dat je nu weer begint, ik twijfel zelf nog heel erg...



quote:


Originally posted by:
knuffie

Ik ga morgen voor de eerste keer terug naar de psycholoog waar ik vorig jaar mee gestopt ben omdat hij diep groef en er téveel naar boven kwam bij mij..kon het blijkbaar nog niet echt aan? Kan dat? Zou het nu beter gaan? herkent iemand dit?



Joy :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...