Spring naar bijdragen

maandag 9 februari 2009


Houtje

Aanbevolen berichten

Ik doe dat nog maar pas -de dag met bac 0 afsluiten- maar idd: dat voelt goed. Beter dan ik verwacht had!

quote:


Originally posted by:
CPAS

O ja, ik heb natuurlijk iets heel belangrijks gepresteerd vandaag: niet gedronken. Nog steeds vind ik het fijn om de dag af te sluiten met 0 eenheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 155
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

he goedenavond allemaal,

ik heb een ontzettende zware dag achter de rug.
bij therapie was er algeheel paniek, iemand heeft in het weekend afscheid genomen van het leven en dit had uiteraard een giga inpact op iedereen.
het was dus een komen en gaan van artsen, iedereen persoonlijke gesprekken en iedereen zijn eigen verhaal.

vervolgens alsof er niets aan de hand was of niets gebeurd nog even met de kleine de stad in voor een spijkerbroek en nog even mijn toestemming geven bij d-reizen voor haar vakantie.
lekker op de bank in slaap gevallen, om 22.00 uur wakker worden nog even de troep opruimen en nu is middernacht en ik ben klaarwakker!

pfffff wat een verhaal en dit is nog maar de verkorte versie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mieke,

dat lijkt me ook echt een tik voor je zelfvertrouwen, als je steeds niet wordt aangenomen. Enig idee waar het door komt? Het lijkt me een klus om dan de moed er in te houden. Ik heb dat met een partner vinden: van de ene onfijne man naar de ander & nog niet de ware gevonden. Ik werd daar heel,heelmoedeloos van. Heel langzaam word ik sterker in de zin van dat ik minder aan mezelf ga twijfelen en aan de slag ga met wat er in mij wel degelijk mag veranderen (grenzen, zelfrespect enz., heeft toch allemaalinvloed op het type man dat je aantrekt en dat zal met een baan oid niet anders zijn...). Ben benieuwd of je weet wat de oorzaak is.

Ik ga nu even met die vriendin skypen die een terugval heeft gehad. Tot later/morgen.

Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat naar Tas, dat is iets wat soms ook bij therapie hoort en vreselijk heftig en emotioneel. Een van mijn medegroepsleden heeft er ook een eind aan gemaakt, maar dat was bijna een jaar nadat ik uit de dagbehandeling was maar het heeft toch een erg grote impact. Wel goed dat ze er zo zorgvuldig mee om gaan, maar het maakt je zo ontzettend machteloos.. ik word altijd zo boos als iemand er uit stapt, dat mag niet van mij. Maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Heel veel sterkte en hopelijk kun je nog wel slapen vannacht, na zo'n intensieve dag.

ik ga slapen, tot morgen weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb tijdens mijn werk in het asielzoekerscentrum veel meer van dit soort crisissen meegemaakt dus ik ben er erg nuchter onder maar toch.......
het blijft inpact geven, vooral de naweeen. de vpk's van de rel, verloven ingetrokken, anderen die er niet zo goed tegen kunnen.

maar goed, ik ben er nuchter onder maar het was wel een heftige dag.

ondertussen op marktplaats bezig, even mijn bedje te koop zetten.

@ mieke
doe je het afbouwen onder begeleiding of zelf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tasseke, voor ik over mezelf begin wil ik je een hart onder de riem geven.
Het is een klap en sterkte!

Afbouwen doe ik in overleg met mijn psychiater.
Moet de komende maand alles opschrijven, hoe ik me voel wat ik doe etc.
Geen werk heeft nu alleen geen actieve invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JoyHope,
Daarom meld ik het maar even. Mijn nuchterheid is belangrijk en blijft dat ook. Echt iets om te koesteren en alles voor over te hebben. 't Heeft me genoeg moeite kost om ze te bereiken én te houden.
Ik ben er echt wel trots op.

Tasseke,
Poefff, dat is echt niet leuk. Maar wel goed dat ze iedereen persoonlijk hebben opgevangen.

Mieke,
Ik heb me ook de plemp gesolliciteerd, reïntegratietraject gehad, honderden brieven geschreven, tientallen gesprekken gehad (soms 3 of 4 in een week). Wel een paar korte en kleine uitzendbaantjes gehad. Gewerkt bij een bedrijf dat niet betaalde wat beloofd was. Tja, voor veel minder dan mijn uitkering en dan nog veel reiskosten ging ik toch niet werken. Ik heb daar opgezegd (het was ook uitzendwerk). Heb dan nog een teleurstelling gehad, waarvan ik nou nog altijd niet de reden weet waarom ze na 2 halve en 1 hele dag meelopen konden concluderen dat ik niet goed genoeg was. Na een jaar en 3/4 werkloosheid heb ik dan eindelijk mijn huidige baantje gevonden en ik ben er blij mee. Dus geef niet op. Ga wel eens met jezelf aan tafel zitten en bekijken wat je kunt, wat je zou willen, wat je aankan en waar je je prettig bij kunt voelen. Leg de lat niet te hoog. Je kunt ook overwegen om een iets rustigere baan te zoeken met een iets minder salaris waarin je tevreden kunt wennen en na een jaar of zo een nieuwe uitdaging gaan zoeken.

Woman,
Geen vriendje zoeken. Er komt er vast eentje langs gelopen en die kan jou niet vinden als jij altijd onderweg bent om te zoeken.

Pippi,
:present:

Welterusten iedereen!
Ships en ik wou nog wel voor 12 uur in bed liggen. Nou, ach, voor de volgende 12 uur dan maar. :D

Morgen :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja mieke, ik hoop dat het nu goed zal gaan.. ben alleen bang dat ik weer téveel zal zien van vroeger, téveel zal voelen van vroeger..eigenlijk dingen die ik niet wil maar waarvan ik weet dat ze verwerkt moeten worden omdat ze nog steeds een impact hebben op m'n leven! Vorig jaar deze tijd stond ik (door rare omstandigheden) plots terug oog in oog met de man die me misbruikt heeft!! Pfooee, was dat even schrikken! Zelfs dat was een verschrikkelijk moment van mij waar ik toen niet kon over praten met de psycholoog, hoe hard ik ook probeerde..neen, ik moest zwijgen, niemand mocht hét weten... Pfff, wordt alweer bang dat ik morgen weer tegenover iemand zit die door me probeert te kijken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...