Spring naar bijdragen

AA Brazilie


bohemia

Aanbevolen berichten

Ik heb via hier een link gekregen naar de AA hulp organisatie in Brazilie.

A contribuição para a manutenção dos Órgãos de Serviços de Alcoólicos Anônimos que os membros, individualmente, podem fazer, limita-se à quantia de US$ 3.000,00 (três mil dólares) ao ano.

Dat wilt zeggen dat je 3.000 US dollars moet overmaken om mee te mogen doen in ontmoetingen 1 keer per maand en dat wilt niet zeggen dat de ontmoeting in jouw omgeving is.

Tevens word het niet vergoed door de verzekering.

Ik neem er nog maar een biertje op!

Lang leve Brazil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,
Ik meld me even om goedemorgen te zeggen, ga zo werken.
Gezien alle strubbelingen die we hier met elkaar delen, heb nogal moeite met de afsluitingszin van jouw openingsdraadje, Bohemia! Ik vind het eerlijk gezegd zeer ongepast!!
Voor de anderen, maak er een mooie droge dag van!
groetjes,
Rosan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Rosan,

Werk ze vandaag!!
Ik moet eerlijk zeggen dat de laatste zin van Bohemia ook niet
de schoonheidsprijs verdient.
Ik ga weer mijn bed in, heb een zeer vervelende hoest en daar word
ik steeds wakker van.
Uitzieken is de enige remedie bij griep.
Jij ook een fijne en droge dag.
:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Rosan en Albertina:

Bohemia: je zal wel in je bed liggen en niet zo lekker slapen als ik heb geslapen.
Mijn terugval enige tijd geleden had ook zo'n soort reden. Ik ben boos op alles en iedereen, wat kan mij het ook schelen, niemand kan het wat schelen, wat ben ik toch een zielepoot en ga maar drinken.

Rosan: je kan hier juist van leren. De omstandigheden, de problemen, de tegenslagen los zien van drank. Drank is een ander probleem en koppelen dat aan stemmingen. Als we dat dus blijven doen komen we nooit van die zooi af.
Het is heel spijtig dat AA Brazilie zo werkt, kan het nauwelijks geloven. Volgens mij staat er in de statuten van AA dat ze niet om geld mogen vragen, hoogstens een vrijwillige bijdrage per bijeenkomst of zo.

Tina: griep erbij lieve meid, pfff... dat is wel heel zwaar voor je :present: dan maar een bloemetje en veel beterschap.

Ik ben een beetje te vroeg wakker en heb te veel energie in mijn lijf wat ik dit keer ervaar als een alarmbel voor de komende week. Ik denk dat mijn hormonen aan de gang zijn. Dus oppassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemia, ik wens je heel veel succes!
Ik begrijp dat het daar erg moeilijk voor je is
om hulp te krijgen. Hou vol, zet door!
JIJ maakt uiteindelijk de keus! :present:
Schrijf hier lekker van je af als je het moeilijk hebt.
Je bent hier samen met lotgenoten en samen staan we STERK!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent bij de verkeerde organisatie.

De Aa is toegankelijk voor iedereeen waar ter wereld dan ook en mag geen geld vragen.
Ik heb niet helemaal gevolgd ben wat gehaast want ik moet zo terug naar Belgie.
Ik schrijf vandaag wat uitgebreider terug.
In geen geval geld over maken.

Groet van Rudy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of

http://www.aa.org/lang/en/aa_i...ry=Brazil&origpage=31


En voordat je alles en anderen afbrandt stop eerst eens met jezelf afbranden en zielig vinden.
Ik kan ook wel begrijpen dat je bedrijven kapot aan het gaan zijn want als je ze met dezelfde visie leid zoals je nu je alcoholprobleem aanpakt dan blijft er inderdaad weing van over.

Wake up buddy and smell the coffee.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allereerst mijn excuses door mijn laatste zin, ik had er gewoon even de pest in.

Heb me voorgenomen vandaag niet te drinken.

Het kapot gaan van mijn bedrijf staat overigens los van het beleid daar ikzelf nooit aanwezig ben, ik heb voor elk bedrijf zeer geschikte mensen die mij wekelijks raporteren, het is de crises wereldwijd dat mijn orders zoals bij vele bedrijven ernstig terug lopen.

Maar goed normaals mijn excuses mocht ik iemand gekwest hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rosan

Goedemorgen allemaal,


Ik meld me even om goedemorgen te zeggen, ga zo werken.


Gezien alle strubbelingen die we hier met elkaar delen, heb nogal moeite met de afsluitingszin van jouw openingsdraadje, Bohemia! Ik vind het eerlijk gezegd zeer ongepast!!


Voor de anderen, maak er een mooie droge dag van!


groetjes,


Rosan



Je hebt gelijk, ik schrijf meer uit frustratie en woede. Eerlijk gezegd zit ik zelf met mezelf in de knoop en kan dan wel eens onredelijk zijn, het zal wel een fase zijn en het is ook wel fijn dat ik hier mijn hart kan luchten maar je hebt gelijk dat ik daarmee geen andere mensen moet kwetsen.

Ik heb voor woensdag een afspraak staan met een kliniek om e.e.a. te gaan bespreken en het nu eens goed aan te gaan pakken.

Sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Ziza

Of










En voordat je alles en anderen afbrandt stop eerst eens met jezelf afbranden en zielig vinden.


Ik kan ook wel begrijpen dat je bedrijven kapot aan het gaan zijn want als je ze met dezelfde visie leid zoals je nu je alcoholprobleem aanpakt dan blijft er inderdaad weing van over.




Wake up buddy and smell the coffee.




Succes.



Bedankt voor je hulp met de adresen en ook aan jouw mijn excuses!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bohemie: voor mij is het goed hoor. Ik snap je frustratie. Verslaafd zijn aan die zooi, je leven in eigen hand willen nemen, de boel willen regelen en het lukt niet zoals jij dat wil.
Boosheid moet er toch uitkomen.
Geweldig dat je vandaag niet gaat drinken. Kom gerust op het draadje, maakt niet uit welk uur.
Soms sta je ervan te kijken dat er dan toch weer iemand is die je kan steunen.
Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Carolien

Bohemia, jij kreeg toch heel snel antwoord?


Ik dus niet



***



Hoi Carolien, bedankt voor je reactie en je klacht jegens hun.

Ik achteraf nogmaals een email gezonden naar: esla@aaspsp.org.br voor hulp echter daarna ook niets meer vernomen, dat heb ik afgelopen donderdag geschreven.

Ik zal ze weleens gaan bellen.

In elk geval bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A contribuição para a manutenção dos Órgãos de Serviços de Alcoólicos Anônimos que os membros, individualmente, podem fazer, limita-se à quantia de US$ 3.000,00 (três mil dólares) ao ano.

Ik heb een beetje zitten googelen met vertaling portugees-nederlands taal en ik zou denken dat hierboven staat dat individuele leden niet meer dan $3000,00 per jaar mogen schenken.

Een stukje verderop op de pagina waar bovenstaande tekst ook staat wordt ook het volgende vermeld :

Todas as contribuições são voluntárias. Não é necessário pagar taxas ou mensalidades para ser membro de A.A. Todos os Grupos se beneficiam das atividades do ESG, ainda que nem todos contribuam para sua manutenção.

Het eerste gedeelte van deze tekst staat volgens mij dat bijdragen vrijwillig zijn.

Ik heb geen kennis van de portugese taal maar slechts een vermoeden.

Is er iemand hier die wel portugees kent ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm dan staat er er inderdaad erg krom in geschreven want voor mij kwam het over een verplichting wat dat was de enige email die ik ontvangen heb.

Om verdere hulp daarna heb ik geen enkele reactie meer gehad. Uiteraad zeggen ze niet je MOET dat betalen maar Brazilie kennende rekenen ze er in zekere zin wel op maar goed.

Misverstand of niet, ik krijg geen enkele reactie los van hun.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hen op 24 januari dit geschreven:

De: John Hollanda (john***@******)
Enviada: sábado, 24 de janeiro de 2009 7:06:25
Para: esla@aaspsp.org.br
Ola,

Desculpa meu gramatica eu sou um estranheiro.

Eu tem muito problemas com alchohol e pra mim e muito dificil pra procurar ajuda aqui em Brasil.

Por que, eu nao fala a linqua fluente e meu gramatica e pessimo.

Eu precisa uma forma de ajuda, minha vida fica muito complicado pelo alchohol e stress do crise mundial.

Eu toma remedio, anti-depresivia e retrovil pra dormir, isso e um bomba.

Ajuda grupal eu nao quer por que eu me perdi da linqua. Eu falo bem Portuguese mas com calma.

Voces tem um jeito pra ajudar um estranheiro? Eu fala English muito bem mas sou de Hollanda.

Abraco

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Bohemia,

Suggestie :

Zoek uit waar een meeting wordt gehouden en ga er naar toe.
Vraag waar de meetings worden gehouden in jouw buurt.
Meer kan een hoofdkantoor van AA niet voor je doen.
Misschien kun je ook vragen om telefoonnummers van contactpersonen aldaar.
En ik weet bijna zeker dat er engelstalige meetings zijn in Brazilie.

Succes.

Hoi Carolien,

Solutions heeft niets te maken met AA.
Net als vele andere organisaties gebruiken ze het zgn Minnesota-model met de 12 stappen.
En iedereen is vrij om zo iets op te starten.
En ook ik heb zo mijn vraagtekens maar ja het is er nu eenmaal.

It will all sort out itself.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Wat een gezeik met Bohemia, ik hoop dat daar eindelijk es verandering in komt en dat er gewoon hulp komt voor iemand die daar dus gewoon aan toe is en wil, zet hem op Bohemia laat je niet kisten.

Mijn gedachten en steun zijn voor Knuffie, en als ze wil en het nodig heeft mag ze van mij een dagdraad vol schrijven
Knuf en doe dat dan ook, `t zijn allemaal dingen waar je mee zit, schrijf het van je af en vind jezelf op zo`n moment belangrijk genoeg om die ruimte te nemen we zijn er voor jou ook.
Sterkte.

Carolien, tapas, tasseke, wingchun, marjo, ook goeie morgen maak er een lekkere dag van waar mogelijk en hou het droog.
nu moet ik alweer rennen.
Doei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...