Spring naar bijdragen

Woensdag 10 Februari 2009


bohemia

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 190
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tijdens de opvang ook zo'n gremlinstrijder leren kennen met van die maffe uitspreken waneer hij weer zin in een borrel had. Zei hij: "" Er zit weer zo'n monster met een brandend verlangen te zeuren. Ik ga 'm maar eens blussen met veel water".
Als ik er zo over schrijf, hebben we vaak heel wat afgelachen om onze verslaving. Voor een ander niet voor te stellen, misschien, maar als ik niet meer om mijzelf kan lachen, dan wordt alles zo pijnlijk serieus. Het was eigenlijk net als hier; met een lach en met een traan.

Tas en Safi, ik gooi er een kop virtuele chocomelk met slagroom of straks verse koffie tegenaan. Moet zo eerst kinderen van school halen.

Lianne, ja dat is hetzelfde boek. Staan wel meer treffende dingen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safidepafi,

Heb je je broer en zijn vrouw gevraagd hoe het met ze ging ?
Toonde jij wel de interesse en heb je je broer verteld dat je hem miste als broer en dat je het graag anders wilde zien ?
Kon het misschien zijn dat ze zich beiden niet op hun gemak voelden?
Is het niet vreemd dat als iemand uitspreekt geen behoefte heeft aan contact dan plotseling toch komt opdagen en toch die stap heeft genomen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ziza

In november heb ik mijn broer te eten uitgenodigd omdat ik hem miste en het mijn verjaardag was.
Zijn antwoord op mijn email was twee woorden: GEEN BEHOEFTE.

Ook op mijn antwoord op die email, dat hij me gekwetst had, dat ik me afvroeg waarom hij zo reageert naar de hele familie en dat ik hem miste als broer kwam geen antwoord.
Op een rouwkaart naar het overlijden van zijn vriendin haar vader kwam geen antwoord.

Ik heb die middag ook geprobeerd kontakt te maken door met belangstelling naar hun leven te vragen.
Maar meer dan GOED JA of NEE is het niet tot een gesprek gekomen.
Hij kwam omdat mijn moeder hem dat vroeg.
Helaas mocht ik van mijn moeder niet praten over wat er aan de hand is omdat hij dan niet weer zou komen.

Ik zou bij hem langs kunnen gaan maar begrijp niet waarom alles van mijn kant moet komen.
In het verleden was hij een echte lieve goede broer totdat hij deze vriendin kreeg die geen broers en zussen gewend is. Ze wil geen kontakt en nu na 10 jaar hij ook niet meer.

Ik zou het ook graag op willen lossen maar zou niet weten hoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK denk dat helaas ook hoor, er is een nieuwe op het forum (Dommie heet ze) die heeft 20 jaar niet gedronken, en nu hebben de gremlins haar toch weer te pakken gehad !!!!!!
(zie wie is wie)

quote:


Originally posted by:
tasseke

hahaha,




gremlins die door krijgen dat ze ongewenst zijn?




kunnen jullie lang wachten, die krengen zijn analfabeet en hebben niet zomaar een bord voor hun kop maar een complete bunker.


jullie kennen het gezegde toch wel "de aanhouder wint" ? dat is hun levensmotto!




het enige wat je kan doen, is leren omgaan met deze ongewenste visite!


gelukkig gaat dat wel steeds beter, ik blijf rustiger maar resoluut en ze gaan nu wel iets eerder weg maaaaarr.......als ze me te pakken hebben!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In America spreken ze over een "monkey on your back"

quote:


Originally posted by:
orleando

He, Tasseke, hoi!


Allan Carr omschreef de strijd met gremlins heel typerend:




"Zie het als volgt.Stel je het monster voor als een boosaardige kwelgeest die op je schouders zit, zijn poten om je keel heeft geklemd en eindeloze voorraden alcohol eist. Die kwelgeest is degene die niet buiten alcohol kan, niet jij. Als je dat eenmaal beseft, eeft hij de macht over jou verloren; de situatie is omgekeerd. Nu heb jij de macht over die kwelgeest. Je laat hem omkomen door gebrek aan alcohol en je gaat genieten van zijn doodsstrijd."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ehm....'nooit meer een kater' heet het toch ??

quote:


Originally posted by:
orleando

Over een zware last op je schouders gesproken..
:D

En, ach, voor de rest ben ik best wel lief, hahha!!




Lianne, het is een boek van Allen Carr, stoppen met alcohol heet het. Echt een aanrader, want hij schrijft het heel herkenbaar, maar ook met een flinke dosis zelfspot en humor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook gedoe met mn broer.
Vanaf jeugd sluit hij zich af voor mij (is ook wel iets voorgevallen, hij kon zn handen niet thuis houden bah). Door het overlijden van mn vader moesten we zaken afregelen betr. het huis. Hij heeft zich vreselijk asociaal gedragen. Ik heb me zakelijk en professioneel opgesteld.
Via de mail nog contact met hem gehad, maar hij heeft me duidelijk te kennen gegeven dat hij niets wil weten over mijn privé leven. Prima
Maar kondigt wel aan dat ie volgend jaar naar Nederland komt met zn zoon,
'tot dan' staat er bij de afsluiting van zn mails. Ehm.....wat is ie van plan dan ? Als ie hier voor de deur staat is hij niet welkom. Zn zoon wel (dat jochie is door zn opa in dit huis opgevoedt omdat mn broer en zn vrouw allebei werkten) Maar mn broer komt dit huis niet in.
Ik moet dat nog steeds duidelijk maken, loop er behoorlijk mee in mn maag.
De laatste zaken worden nu afgesloten omtrent het overlijden van mn vader, als alles achter de rug is zal ik hem eens een pittige mail sturen, wat denkt ie wel niet, snotneus. Maar ik lig er wel wakker van.
Blij dat dit vandaag aan de orde komt op dit forum !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het vooral zo moeilijk met mijn broer omdat we altijd heel close waren allemaal.
Zijn vriendin heeft van het begin af aan de deur half dicht gedaan en bij onverwacht bezoek de deur zelfs dicht gehouden met het verzoek om een afspraak.
Zij heeft nog nooit aan 1 van ons zelfs mijn moeder gevraagd hoe het me ons gaat.
Zelfs niet toen ik terug kwam uit Schotland of toen ik in Schotland woonde en bij hun op bezoek ging.
Ik heb jaren geprobeerd om er doorheen te prikken en vooral belangstelling voor hun te tonen.
Verjaardagskaartjes sturen, geregeld mailtjes, kadootjes voor de kinderen uit Schotland meenemen.
Nu ik weer terug ben heb ik het drie jaar volgehouden maar na die mail met GEEN BEHOEFTE is er iets in me geknapt.

Ik heb wel met kerst een kaartje gestuurd dat de deur bij ons altijd open zal zijn.
Maar toen ik ze zondag zo koud en kil zag zitten en op niemand hun belangstelling ingingen en ook aan niemand vroegen hoe het met hun ging, is er bij mij een knop omgedraaid.
Dat als ze zich zo gedragen ik ook geen behoefte meer heb.
Je kan het niet forceren en ik hoop nog steeds dat het een fase in hun leven is waar ze weer uitgroeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ff stofzuigen en dweilen.
Wil eigenlijk de douche nog uitsoppen..
Vanavond in overleg lasagne!
Net geluncht met zoon.
Omeletje met veel kaas.
Vinden we lekker!
Ben benieuwd wanneer dochter thuiskomt
en hoe ze het heeft gehad..

Vanavond naar vriendin, die ik na het besluit
nog niet weer had gezien. Gisteren allebei huilen aan
de telefoon. Het trekt door alle gelederen..

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza je schrijft me en ik schrijf terug.
Waar ben je NU?
Want zoals jij me schreef in je berichtje klinkt het alsof ik schuld bij mezelf moet zoeken.
En daar ben ik nu overheen gegroeid.
De schuld kan ook bij een ander liggen, vooral als de aktie van hun uit wordt geregiseerd.
Vind het wel vervelend dat je wel oordelend bent in je bericht en nu niet reageert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu reargeer ik op het draadje van gisteren,heb hem niet helemaal uitgelezen
Het betreft in eerste instantie een vraag van knuffie over mijn opmerking dat iets conflict vermijdend gedrag is.Iemand die iets meegemaakt heeft ,wat zeer bedreigend is,kan uit zelfbescherming gedrag gaan vertonen ,van wat er ook gebeurd,nooit meer die angstige bedreigende situatie.
Niets mis mee,alleen dat je heel anders je gaat gedragen,uit,zelfbescherming.
Hierdoor wil en zal je vervelende situaties een stap voor blijven.
Het gaat alleen ten koste van je eigen ik.
Een ik die waardevol en uniek is .
Een ik die jouw liefde volkomen verdiend.
Een ik die onze liefde volkomen verdiend.
Een ik die mag weten dat hij'zij uniek is.
Een ik die nu in een proces komt wat best moeilijk is.
want laat hulp toe en dit is mijn persoonlijk nootje
het kost veel persoonlijke moed en doorzettings vermogen
maak gebruik van andermans expertiese en kom daar waar je wezen wilt en wat je gegund is.
Want denk eraan"wie anderen overwint is sterk;wie zichzelf overwint is machtig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...